Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

krullie
Zeer actief

Re: Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?

Ongelezen bericht door krullie »

het is vrijwillig he.
het hoeft niet. :19:
als je zo veel geld kan verdienen zou iedereen het toch doen.
en je weet niet of hij misschien ook mensen helpt zonder
geld te vragen die niet op tv komen?
If you have it, flaunt it. :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben van mening dat CM heel erg filantropisch aangelegd is. Immers, ik kijk gratis naar NGC en daar kan ik elke week 2 uur naar de manieren van CM kijken. Ik hoef daar niets voor te betalen. Hoe commercieel is dat? In mijn ogen totaal niet commercieel. Hij zou ook een website kunnen maken waar je voor een paar euro een filmpje mag kijken over jou probleem.

Ik leer heel veel van CM omdat zijn basisprincipes erg goed zijn. Hij heeft domweg groot gelijk als hij zegt dat je niet vanuit emotie op je hond moet reageren bij wangedrag (heel duidelijk door eigen ervaring) en hij heeft ook groot gelijk dat een hond kalm en onderdanig moet zijn als je hem in situaties wil brengen waarin hij het moeilijk heeft. Die zaken zijn een waarheid als een koe. Als je dat alleen al meeneemt in je eigen gedrag ben je op de helft met je hond. Daar is niks tegenin te brengen wat mij betreft. Dus wat is het probleem? Ik heb daar nooit 1 euro voor hoeven betalen.

En als ik wil dat die man hier komt dan besef ik ook heel goed dat dat geld kost. Als iemand mij in wil huren ergens voor en ik ken diegene niet dan wil ik ook geld. En als ik naar de VS moet reizen om daar met honderden mensen om te gaan in een zaal dan wil ik daar ook goed voor betaald worden. Want anders blijf ik lekker thuis en ga ik al die moeite niet doen. Daar is niks vreemds aan. En die kaartverkoop steekt hij niet in eigen zak hoor. Wat denk je dat een stand op een beurs in dat gebouw kost? Weet dat een stand op een beurs als snel 5000-10000 euro kost. Dat gaat allemaal naar organisatoren en gebruik van het gebouw. Alsof CM die kaartjes letterlijk op zijn rekening geboekt krijgt. Hij zal al zijn mensen er van moeten betalen. En Lady gaga heeft een podium en show die alleen al duizenden euro's kost. Dan de opbouw, personeel en huur er nog eens bij.

Erg vreemd om daar zo'n punt van te maken terwijl er in voetbal al 1000 keer zoveel geld om gaat.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Helemaal mee eens! :ok:
Afbeelding
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

Inge O schreef:als we het gaan hebben over de graad van verantwoord zijn dat dit soort bedragen gevraagd wordt dan legt lady gaga het voor mij mijlenver af tegen millan.

ofte : alles is relatief en een ticket is zoveel waard als een gek ervoor over heeft.
:E:
ben ik het helemaal mee eens! Zolang er mensen zijn die 40 tot 100 euro betalen, waarom zou je dat dan niet als entreegeld vragen.
Ik denk trouwens dat CM dat geld niet eens krijgt hoor, dat gaat gewoon in de kassa van de LOTTO Arena

en wat de petjes etc. betreft, daarvoor geldt hetzelfde. Zolang er vraa naar is, zolang zullen ze verkocht worden

ik vind CM trouwens nog steeds echt goed! En ik heb hem ook vaak genoeg bij minder bedeelden thuis gezien hoor
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Nou idd, als je ziet wat voetballers verdienen dan krab je je toch ook even op je hoofd zeg hahaha
Dan werkt Cesar er toch wel even harder voor.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miranda schreef:
Jaap* schreef:Nou, éigenlijk kan ze wel een beetje wat hoor :wink:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Pcies.

Ontopic: I'll do em both :cool2:
Oh nee, euh....ik vind ze allebei GOED. Dát was het :engel:
Je wilt het beleg tussen de boterham zijn dus. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

bouvierpoedel schreef:
Miranda schreef:
Jaap* schreef:Nou, éigenlijk kan ze wel een beetje wat hoor :wink:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Pcies.

Ontopic: I'll do em both :cool2:
Oh nee, euh....ik vind ze allebei GOED. Dát was het :engel:
Je wilt het beleg tussen de boterham zijn dus. :engel:
Ik zou niet heel erg hard wegrennen, geloof ik :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vind CM hetzelfde als ik destijds Martin Gaus vond; een showmannetje. Uiteraard dus voor het grote geld.

Zijn daadwerkelijke mogelijkheden vind ik niet zo enorm als dat ze worden uitgemeten. Hij kan absoluut met honden omgaan, hij weet best veel, maar in vele gevallen zijn zijn methodes de mijne niet en lees ik de lichaamstaal van de hond volslagen anders. Niet mijn ding... Ik blijf bij Jan Fennell.
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Mensen kopen geheel vrijwillig een kaartje voor zijn show, kopen vrijwillig de merchandise en weten ook dat ze bij zijn show hun hond niet mee mogen nemen. Als ze dat willen dan moeten ze dat lekker doen toch!
Ik ben het met MARC_S eens die aangeeft dat hij geheel gratis naar zijn televisieprogramma op national geografic kan kijken waar CM de hondenbezitter tips geeft die echt wel staan als een huis.

Ik pas niet alles wat hij doet letterlijk toe op mijn hond, ik haal eruit wat ik kan gebruiken, mooi toch? Ik denk ook dat wanneer je geen problemen hebt met je hond dat je ook niet te spastisch ermee om moet gaan om hem te kopieëren, want blijkbaar doe je dan al iets wat werkt voor jou en en je hond. Maar als je wel tegen een probleem aanloopt kan het heel verhelderend zijn om eens Cesar's way te proberen. Ik denk wel dat veel mensen zijn tips niet goed uitvoeren, en dan zeggen; ja het klopt niet wat CM zegt. Ik zie vaak bijvoorbeeld dat mensen nadat ze een rukje aan de riem geven om te corrigeren dat ze de spanning op de riem blijven houden waardoor de correctie niet stopt en de hond het dus niet meer snapt. Dus voeren ze de methode niet goed uit maar dat zien ze van hunzelf niet en ligt het dus aan de methode... Maar ja dat hou je altijd.

Ik geloof overigens geen bal van de verhalen dat hij achter de schermen honden zwaar mishandeld met stroomstoten of wurgkettingen. Waarom zou hij dat in godsnaam doen als zijn eigen methode zo effectief is.

En als laatste, hij gaat helemaal niet alleen maar bij beroemdheden en rijke mensen langs. In de meeste afleveringen van the Dog Whisperer gaat 'ie bij gewone gezinnen in Amerika langs.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Jaap* schreef:
johan1969 schreef:Viktoria Stillwell bvb gaat ook op bezoek bij 'gewone' mensen.
Is dat die seksbom in een jaguar e-type?
Zo'n seksbom vind ik haar nu ook weer niet. Wel knap (ex-actrice), maar er lopen er andere rond...

Viktoria gebruikt vooral beloningen terwijl Cesar vooral dominantie gebruikt.

In ieder geval zouden veel van hun probleemgevallen geen probleemhonden zijn als ze genoeg beweging kregen en eigenaars hadden die hun als honden behandelen en niet als een stuk speelgoed of kinderen. Daar moet je geen hondentherapeut voor zijn om dat te zien.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Hij is van beide een beetje :mrgreen: .

Blijkbaar zijn mensen bereid zoveel geld te geven aan een kaartje voor een show van hem. Zijn volste recht om dat 'uit te buiten' imo.

Ikzelf zie het nut er niet zo van in. Hij zegt elke keer dezelfde dingen (die wel degelijk ergens op slaan!). Maar om nu veel geld te betalen om live nog eens te horen dat je weldegelijk kalm en assertief moet wezen, nee dankjewel.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:
johan1969 schreef:Viktoria gebruikt vooral beloningen terwijl Cesar vooral dominantie gebruikt.
Gisteren dat mini ruwhaar Chi-achtige hondje gezien dat uit pure doodsangst niet kon bewegen? Gewoon in de evenwichtige roedel gezet, even laten zwemmen en later kon het wèl tussen de andere honden lopen.
En dat allemaal zonder kusjes en koekiekoekie :ok:
Gewoon een "switch in the brain" gemaakt.
Ik vind het knap dat je zoiets kunt bedenken, de meeste mensen hadden nog gewanhoopt met die biefstuk in hun handen, vrees ik.

Ik zie daar geen dominantie in hoor :19:
Nou, dat vond ik nu een beroerde inschatting. Hondje was mismaakt en is ook vrij vlot aan leverfalen overleden. Dit was de aflevering waarbij ik mij afvroeg waarom hij het alhier gevleugelde advies eigenlijk niet toepast 'eerst naar de DA om lichamelijke problemen uit te sluiten'. Dit hondje had gewoon ingeslapen moeten worden ipv met zijn staartje omhoog in die groep gezet te worden.

Op de groep was/ben ik dan weer wel jaloers. Mijn roedel ontvangt zoiets ietwat anders ben ik bang.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik vind het een mediageile, goed geldverdienende genie.

En daar is helemaal niets mis mee :cool2: .
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Hij is een dog whisperer, daar zijn er niet veel van.
Ik weet niet welke shows ze uitzenden op de nederlandse tv maar hij bezoekt ook 'gewone' mensen.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

johan1969 schreef:In ieder geval zouden veel van hun probleemgevallen geen probleemhonden zijn als ze genoeg beweging kregen en eigenaars hadden die hun als honden behandelen en niet als een stuk speelgoed of kinderen. Daar moet je geen hondentherapeut voor zijn om dat te zien.
Helemaal mee eens. Alleen is het voor deze mensen, anno 2011 en met 20 jaar aan oa internet-info achter de kiezen, nog steeds NIET te snappen. Nou, als deze mensen dan graag zoveel geld uitgeven om alleen dat te horen, hebben ze alleen zichzelf ermee, denk ik dan maar. :19: Ik ben geen grote Cesar fan, maar ik geef hem wel gelijk in zijn manier van geld verdienen. Als ik een avondje naar de schouwburg ga om vermaakt te worden, ben ik toch hetzelfde kwijt?
Ach...En dat hij zichzelf een dog whisperer noemt...zal wel lekker 'bekken' bij de fans. :mrgreen:
rubyred
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
johan1969 schreef:In ieder geval zouden veel van hun probleemgevallen geen probleemhonden zijn als ze genoeg beweging kregen en eigenaars hadden die hun als honden behandelen en niet als een stuk speelgoed of kinderen. Daar moet je geen hondentherapeut voor zijn om dat te zien.
Helemaal mee eens. Alleen is het voor deze mensen, anno 2011 en met 20 jaar aan oa internet-info achter de kiezen, nog steeds NIET te snappen. Nou, als deze mensen dan graag zoveel geld uitgeven om alleen dat te horen, hebben ze alleen zichzelf ermee, denk ik dan maar. :19: Ik ben geen grote Cesar fan, maar ik geef hem wel gelijk in zijn manier van geld verdienen. Als ik een avondje naar de schouwburg ga om vermaakt te worden, ben ik toch hetzelfde kwijt?
Ach...En dat hij zichzelf een dog whisperer noemt...zal wel lekker 'bekken' bij de fans. :mrgreen:

Nee, want dat is hij gewoon.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

MARC_S schreef:Ik ben van mening dat CM heel erg filantropisch aangelegd is. Immers, ik kijk gratis naar NGC en daar kan ik elke week 2 uur naar de manieren van CM kijken. Ik hoef daar niets voor te betalen. Hoe commercieel is dat? In mijn ogen totaal niet commercieel. Hij zou ook een website kunnen maken waar je voor een paar euro een filmpje mag kijken over jou probleem.

Ik leer heel veel van CM omdat zijn basisprincipes erg goed zijn. Hij heeft domweg groot gelijk als hij zegt dat je niet vanuit emotie op je hond moet reageren bij wangedrag (heel duidelijk door eigen ervaring) en hij heeft ook groot gelijk dat een hond kalm en onderdanig moet zijn als je hem in situaties wil brengen waarin hij het moeilijk heeft. Die zaken zijn een waarheid als een koe. Als je dat alleen al meeneemt in je eigen gedrag ben je op de helft met je hond. Daar is niks tegenin te brengen wat mij betreft. Dus wat is het probleem? Ik heb daar nooit 1 euro voor hoeven betalen.

En als ik wil dat die man hier komt dan besef ik ook heel goed dat dat geld kost. Als iemand mij in wil huren ergens voor en ik ken diegene niet dan wil ik ook geld. En als ik naar de VS moet reizen om daar met honderden mensen om te gaan in een zaal dan wil ik daar ook goed voor betaald worden. Want anders blijf ik lekker thuis en ga ik al die moeite niet doen. Daar is niks vreemds aan. En die kaartverkoop steekt hij niet in eigen zak hoor. Wat denk je dat een stand op een beurs in dat gebouw kost? Weet dat een stand op een beurs als snel 5000-10000 euro kost. Dat gaat allemaal naar organisatoren en gebruik van het gebouw. Alsof CM die kaartjes letterlijk op zijn rekening geboekt krijgt. Hij zal al zijn mensen er van moeten betalen. En Lady gaga heeft een podium en show die alleen al duizenden euro's kost. Dan de opbouw, personeel en huur er nog eens bij.

Erg vreemd om daar zo'n punt van te maken terwijl er in voetbal al 1000 keer zoveel geld om gaat.

Precies!! Johannes is gewoon jaloers :pffff:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

tekkel schreef:Ik gun hem elke cent die hij kan krijgen :ok:
En je hoeft toch niet naar zo'n dure show te gaan? :wink:

:ok:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik vind hem geen genie maar wel heel goed :wink:
Hij is vooral een hele goeie (mentale)coach voor mensen, hij werkt met de energie van de mens in combinatie met de hond, deze boodschap weet hij helder en duidelijk over te brengen.
Hij weet dan ook altijd snel wat de zwakke plek van de hondeneigenaar is, hij is een spiegel voor de mens waardoor het bijna therapeutisch is.

Dat stuk mis ik regelmatig bij andere hondengedragsdeskundige of methodieken, die gaan uit van opgestelde (rangorde) regels en vergeten met welke "energie" je dit moet doen.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Esther1963 schreef:
johan1969 schreef:Waarom is Martin Gaus nooit op het idee gekomen om een 'show' te doen ?
Omdat MG allerlei hondenscholen is begonnen en daar ook niet beroerder uit is gekomen qua financiën :smile:

CM is ook niet echt mijn ding, oké ik vind 'm er lekker uitzien maar om daar nu een duur kaartje voor te kopen, no way :oohja:
:denken: :denken: :N:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
rubyred
Zeer actief

mariaa schreef:Ik vind hem geen genie maar wel heel goed :wink:
Hij is vooral een hele goeie (mentale)coach voor mensen, hij werkt met de energie van de mens in combinatie met de hond, deze boodschap weet hij helder en duidelijk over te brengen.
Hij weet dan ook altijd snel wat de zwakke plek van de hondeneigenaar is, hij is een spiegel voor de mens waardoor het bijna therapeutisch is.

Dat stuk mis ik regelmatig bij andere hondengedragsdeskundige of methodieken, die gaan uit van opgestelde (rangorde) regels en vergeten met welke "energie" je dit moet doen.
Hij is dan ook dog whisperer en human whisperer.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jaap* schreef:Ik heb geen problemen met zijn inkomsten. Die man moet er van leven en maakt waarschijnlijk gebruik van het momentum om even lekker te cashen. Niks mis mee toch :19:
Over een paar jaar is de hype misschien over en moet hij ook verder.
En trouwens, wat weet je er van. Misschien geeft hij de helft van z'n inkomsten wel weg aan goede doelen :19: :wink:
Inzicht in honden kan hem niet ontzegt worden in ieder geval. Ook al ben je het de ene keer meer met hem eens dan de andere keer.
Scheelt weer typen Jaap :ok:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Nanna schreef:Moeten jullie ook altijd zo om hem lachen als hij een hond nadoet? Ik zie dan precies wat hij bedoelt en vind dat reuze komisch.
Een lekkertje vind ik hem overigens niet; ik kan hem onder mijn arm pakken en meenemen :smile:
:smile: ik vind dat inderdaad geweldig!

En ik vind hem wel een lekkertje.. ook al ben ik veel langer dan hem :8):
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

rubyred schreef:
Anne&Taar schreef:

Nee, want dat is hij gewoon.
Euh....Nee. :mrgreen: :pffff:
bernersennenhond
Actief

Ongelezen bericht door bernersennenhond »

Een man die weet waar de hond mee geholpen wordt.
Een man die enorm veel geduld heeft voor de, vaak, onnozele baasjes.
Een man die de honden taal kan lezen.
Geen poespas, gewoon zonder woorden de hond iets duidelijk maken. Klaar.
En als hij daar geld mee verdient is het nog een slimme man ook.
What the.....???
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

rubyred schreef:
mariaa schreef:Ik vind hem geen genie maar wel heel goed :wink:

Hij is dan ook dog whisperer en human whisperer.

:smile:
Nee, dat is hij niet. Hij heeft veel verstand van hondengedrag en ziet door zijn ervaring direct wat het probleem is in het hondenleven.
Anne&Taar
Zeer actief

rubyred schreef:Hij is dan ook dog whisperer en human whisperer.
:mrgreen:

Ook niet.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het niks van. Heb nog geen enkele uitzending gezien :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

een hele slimme man... :wink: Hij is goed en profiteert er van, prima toch? Hij heeft groot gelijk
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

johan1969 schreef:Als je je probleemhond 6 weken in zijn roedel laat logeren om hem te socializeren, denk ik dat je er met 10.000 euro niet komt, maar dit terzijde.

Waarom is Martin Gaus nooit op het idee gekomen om een 'show' te doen ?
Ik denk dat zijn roedel ook wel wat kost... die mogen toch ook onderhouden worden? Het terrein moet ook betaald worden... ik geef hem groot gelijk dus, had het ook gedaan als ik in zijn schoenen stond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”