Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

4 Weken oude GBGV Pups - Standfoto's & Kopfoto's

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: 4 Weken oude GBGV Pups - Standfoto's & Kopfoto's

Ongelezen bericht door Suuz! »

Josee schreef:Zonder verstand vd rasstandaard, viel reu 3 meteen op. Mooi hondje.
Van de foto twijfel ik tussen teef 3 en 4, teef 3 heeft op de foto's een mooier front dan teef 4 (hoewel dit pupje haar voorpoot iets verder naar voren heeft staan, dat kan het ook net even vertekenen).
Teef 3 heeft wat ik zie op de foto's iets minder hoeking in achterhand dan nr 4. Maar nogmaals, op foto's soms erg lastig te zien, in real life toch anders he en je hebt nog ff om te vergelijken denk ik??
HOu je een reu of een teef (of allebei??)
Reu 3 is mooi inderdaad, maar die heeft iets. Hij staat ook geweldig haha. Maar hij is wel wat meer basset type (iets wat laag op de pootjes) tot zover.
Niet dat dat een ramp is, maar te laag moet ook niet ;). Alhoewel hij absoluut mijn hart gestolen heeft. Maar een reu zal hier nu absoluut niet blijven.
Als ik een reu wil, dan wil ik er een importeren, en pas als er hier het een ander is weg gevallen.

1 van de teefjes ga ik als het goed is wel aanhouden ;) ... tot zover is mijn voorkeur dan teef 1 of 4 ;) maar dat kan nog alle kanten op.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Wauw :I:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat een bizar grootte verschil! Hoe kan dit? Is het ras zo jong, of zijn daar andere redenen voor?
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Aimee schreef:Wat een bizar grootte verschil! Hoe kan dit? Is het ras zo jong, of zijn daar andere redenen voor?

Even een stukje voor de duidelijkheid gekopieerd van de site van de rasvereniging:

De fokkerij van de Grands Bassets kent namelijk nog een ander probleem; honden die te groot worden. Niet zo maar iets te groot worden want wat is 2 of 3 cm? Maar het is heel "normaal" dat er honden geboren worden die uiteindelijk zo’n 60 cm. kunnen worden! Hoe dat kan?

Het meest aannemelijke is dat de Grand Griffon Vendéen en de Briquet Griffon Vendéen er in zijn gefokt. In de jaren ‘60 was de Grand Basset van het type "Paul Dezamy" nagenoeg verdwenen en dus heeft men in Frankrijk, onder de bezielende leiding van Hubert Desamy (de kleinzoon van Paul Dezamy) getracht dit type weer terug te fokken.

De honden van toen misten bone en de edele gestrekte hoofden en dus lijkt het gebruik van de Grand Griffon voor de hand. Inderdaad eind ‘60-er jaren en begin ‘70-er jaren slaagde men erin dit type Grand Basset terug te fokken en ze werden steeds vaker gezien en geliefd. Gelukkig hebben we nu nog steeds dit fraaie type "Paul Dezamy" en de Nederlandse honden voeren hierbij de boventoon.

Bron: http://www.bgvclub.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Bij deze ook wat voorbeelden in verschil van groei van een GBGV

Katell ongeveer 8/9 weken
Afbeelding
Katell 14 weken