Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat zien wat je mooi vindt.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Laat zien wat je mooi vindt.

Ongelezen bericht door _Leonie »

** Angela ** schreef: Caya Masai v. Sascibel Haus
Afbeelding
Dit is 100% mijn type Duitse Herder. Heel mooi.

Tia (Dawnville Every Bit As Good)
Afbeelding

Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

LéonieHonden schreef:
** Angela ** schreef: Caya Masai v. Sascibel Haus
Afbeelding
Dit is 100% mijn type Duitse Herder. Heel mooi.

Tia (Dawnville Every Bit As Good)
Afbeelding

Afbeelding
Ja! Tia is inderdaad prachtig.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

@ Angela, ik vind Emi ook wel heel mooi hoor.

Emi (Excellent Emi v. Huize Bardusa)
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Emi is zeker mooi Leonie, maar Masai is toch meer mijn type hond.
Vandaar dat ik er ook een dochter en zoon van heb :wink:

T vrouwtje van Emi, Masai en Jay zit hier trouwens ook op t forum .
Dat is Canto nl.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat ik een prachtige rottweiler vind is Xavier van Leane... die kop, impossant zoals ik ze graag zie.

En de vader van Indy, Darwin blijf ik mooi vinden
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
** Angela ** schreef: JayJay Jaric v Sascibel Haus , de mooiste kleinzoon van Nick v Heiligenbosch die hier in Nederland rondloopt
Afbeelding
Als dát de mooiste is, vrees ik voor de rest :mrgreen:
Ik vind hem kort, vet, teveel keelhuid, kromme rug en zukke zwakke polsjes dat ze ieder moment overmidden kunnen breken. :N:
De eerste foto die je plaatste, die hond vind ik mooier.
:roll:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Daisy@ schreef:Wat ik een prachtige rottweiler vind is Xavier van Leane... die kop, impossant zoals ik ze graag zie.

En de vader van Indy, Darwin blijf ik mooi vinden
Afbeelding
Ik vind Darwin inderdaad echt een mooie hond :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

YvetteJ schreef:Ik vind toch echt de Peruaan het allermooist!
En dit is wel het type dat ik oa erg mooi vind:
Afbeelding
Afbeelding
Is idd erg mooi.... weet je wie het is?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
samantha!
Zeer actief

Elly* schreef:Samantha; ik vind Macho een mooi type labrador, helaas vind ik de laatste zwarte niet zo'n mooi hoofd hebben. Ik vind het wel mooi dat hij geen 45 kg of zo weegt.
Dankje Elly!!

Van die laatste hond die ik plaatste vind ik het hoofd inderdaad ook wat minder, maar ik zag een aantal foto's van hem aan het werk en hij heeft inderdaad een mooie atletische bouw, dat vind ik zo mooi aan hem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Afbeelding
Ik vind nog steeds mijn eigen teef Zarah erg mooi.
Stevig type, mooie kop, oortjes hadden iets mooier gedragen kunnen worden en iets groter mogen zijn.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
** Angela ** schreef: JayJay Jaric v Sascibel Haus , de mooiste kleinzoon van Nick v Heiligenbosch die hier in Nederland rondloopt
Afbeelding
Als dát de mooiste is, vrees ik voor de rest :mrgreen:
Ik vind hem kort, vet, teveel keelhuid, kromme rug en zukke zwakke polsjes dat ze ieder moment overmidden kunnen breken. :N:
De eerste foto die je plaatste, die hond vind ik mooier.
Er zijn velen die Nick v Heiligenbosch in de stamboom hebben :wink:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Afbeelding
Ik vind nog steeds mijn eigen teef Zarah erg mooi.
Stevig type, mooie kop, oortjes hadden iets mooier gedragen kunnen worden en iets groter mogen zijn.
Ahh, wat een leukerdje :I: :I:
Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Rahne schreef:Tamaskan reu, 6 maanden oud pas...
Afbeelding
Wat een schitterende hond. Wat lijkt me het gaaf om daarmee over straat te lopen!

(En dat gaat dus nooit gebeuren. :mrgreen: Ik denk dat zo'n prachtige stoere puber binnen een week de baas is in huis, dus doet u mij maar zoete podencootjes. :D)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Badu schreef:
YvetteJ schreef:Ik vind toch echt de Peruaan het allermooist!
En dit is wel het type dat ik oa erg mooi vind:
Afbeelding
Afbeelding
Is idd erg mooi.... weet je wie het is?
http://www.lunadejavu.com/
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Deze is ook erg mooi :D
Afbeelding

en deze:
Afbeelding
Afbeelding

29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Van Vizslas vind ik honden met een brede kop erg mooi. Vooral bij de reuen zie ik overal op shows tevenhoofden. Dat vind ik niet mooi. En mooi slank gebouwd met een goede bespiering. Met niet te donkere ogen, liever geelbruin en indringend. De oren moeten ook niet te lang of te slap zijn. En een gecoupeerde staart vind ik veel mooier (1/4 eraf) en ook veel veiliger.
Kijk, zoiets:
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

samantha! schreef:
Elly* schreef:Samantha; ik vind Macho een mooi type labrador, helaas vind ik de laatste zwarte niet zo'n mooi hoofd hebben. Ik vind het wel mooi dat hij geen 45 kg of zo weegt.
Dankje Elly!!

Van die laatste hond die ik plaatste vind ik het hoofd inderdaad ook wat minder, maar ik zag een aantal foto's van hem aan het werk en hij heeft inderdaad een mooie atletische bouw, dat vind ik zo mooi aan hem.
Ik vind juist de kop van die laatste Labrador heel mooi! :cheer:
Die kop doet me trouwens wel een beetje aan de Flatcoated denken.

Je hebt trouwens sowieso mooie Labradors uitgezocht hoor! Mooi atletisch, gelukkig niet zo ontzettend kort op de poten en inderdaad niet 45 kg. :ok:
En gelukkig is Macho dat ook niet en vind ik dat ook een hele mooie hond!
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

En ik zag laatst trouwens toch zo'n mooie Golden! Maar ik kan hem nergens vinden. :boos:

Ik ga morgen nog wel even verder zoeken..
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Qua bouw ben ik erg tevreden met Nilo. Sterke rug, goede hoekingen en in niets overdreven. Perfect is hij niet, hij mag van mij wel een betere vacht hebben bijvoorbeeld, maar bouw vind ik vele malen belangrijker! Ik houd niet van te breed, korte poten, en wat je nogal eens ziet is doorgezakte ruggen.
Afbeelding

Deze vind ik ook prachtig. Ook niet perfect, ze mag wel meer voorborst hebben bijvoorbeeld, maar een prachtige uitstraling! En weer gewoon gezond gebouwd in mijn ogen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje, die Tamaskans, waanzinnig! :O: Wij zaten laatst steeds te kijken naar husky's en ik had de Tamaskan afgeschreven als evt nieuwe hond omdat ik vond dat ze veel te klein waren. Totaal verkeerd beeld dus en gister heb ik alle sites afgelopen die ik kon vinden over dit nieuwe ras. Moet zeggen, inpakken en hier daarmee :cheer: Zou er best een willen hebben.

Tijdens dat rondsnuffelen zag ik deze hond. Op deze hond val ik als een blok. De ruglijn, hoekingen en het gangwerk vind ik prachtig. De uitstraling, het formaat en het totaalbeeld vind ik al helemaal waanzinnig. Dan te bedenken dat deze honden niet eens opgebouwd zijn met wolf. Vind ze zelf wolfachtiger dan de Saarloos die toch oorspronkelijk uit wolfhybrides gefokt is.

Dus deze hond is het vanaf nu helemaal voor mij :I: :I: :I: :I: :I: :I: Zelden zo'n mooie hond gezien.
Afbeelding
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wauw Marc, dat vind ik ook echt een hele mooie hond! :lol1:

@ Syl, ik vind Kori ook erg goed gelukt ja, wat mij betreft mogen best alle middenslagjes er zo uitzien! :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
laeken
Zeer actief

Leuk dat jullie ook onder de indruk zijn van die hond. Ik zag hem en ben als een blok gevallen voor dat dier. Die felle kop, dat mooie grote lijf en dan die poten, waanzinnig als je het op mijn smaak aan laat komen. :engel: Ik ga in de gaten houden of hij gaat dekken :Q:
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Ik ben helemaal verkocht aan de Australian Shepherd.
Ik vond onze vorige hond (aussie reu) erg mooi, vooral die heerlijk lichte ogen en de mooie koperbruine kleur in z'n vacht vond ik erg mooi.
hier is hij 2 jaar(hij moest nog wat meer uitzwaaren in z'n vacht):
Afbeelding

hier was hij 8 maanden:
Afbeelding

dit is some kind of magic dakota, de pappa van Ginger (ons aussie dametje):
Afbeelding

en ook deze aussies vind ik erg mooi, vooral dat koperbruine en die mooie donker zwarte platen in de vacht!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Rahne schreef:
-Gaby- schreef:
Rahne schreef:Tamaskan reu, 6 maanden oud pas...
Afbeelding
Welke hond is dit Rahne? Hij is inderdaad prachtig! :ok:
Sylvaen Firefox (Mas'Khann), hij woont in Frankrijk. Ik vind zijn kop echt schitterend, heel volwassen uitstraling al!
Tjeetje, die pups zijn prachtig uitgegroeid hè? Ik vond Jasper namelijk qua kleur niet zo en Vixen vond ik veel te klein. Toch zijn de pups stuk voor stuk prachtig. ;)

@ Samantha, onze tweede hond wordt een Tamaskan. Ik vind ze helemaal te gek. Ze zijn prachtig, maar het karakter spreekt me ook heel erg aan naast Rhodin. Gemoedelijk, lief, gemakkelijk. ;) Weet jij trouwens welke Catahoula dat is die bij jou in de buurt woont?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
-Gaby-
Zeer actief

MARC_S schreef:Leuk dat jullie ook onder de indruk zijn van die hond. Ik zag hem en ben als een blok gevallen voor dat dier. Die felle kop, dat mooie grote lijf en dan die poten, waanzinnig als je het op mijn smaak aan laat komen. :engel: Ik ga in de gaten houden of hij gaat dekken :Q:
Dit is inderdaad een hele mooie reu, een broer van Konah van Rahne. Hij is alleen wel uitzonderlijk groot hoor, zo groot zijn er maar een paar. En hij gaat dekken, zeer binnenkort of de dekking is al geweest. En dan vis je nu helaas achter het net, want de wachtlijsten zijn enorm. Mocht je serieuze interesse hebben, dan zou ik me bij een fokker op de wachtlijst laten zetten. Als het goed is worden zijn pups bij Blustag in Engeland geboren. Je zou eens contact op kunnen nemen met Lynn Hardey van Blustag. ;)

Doe mij Jodie maar, dat is mijn favoriet :I::
Afbeelding

Edit: Dit is trouwens Akims portret, de hond die Marc hierboven plaatste. Ik vind die ogen zo gaaf!!
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zo snel wil ik geen pup hoor. En we zijn er nog niet uit welk ras het moet worden. Echter een pup van deze reu zou ik dus wel willen hebben. Maar niet nu en niet binnen korte tijd.

Wat ik zelf erg jammer vind bij dergelijke rassen is de wachtlijst. Ik kies eigenlijk liever zelf mijn honden uit en als er een wachtlijst is mag je blij zijn dat je er een krijgt. Die manier staat mij enorm tegen. Stel ik wil een donkere pup zonder witte aftekening. Dan kan je wachten tot je een ons weegt en de meeste fokkers begrijpen niks van een afwijzing bij een lichte pup of een pup die mij niet aanspreekt denk ik. En daar heb ik dus enorme moeite mee. Ik vraag me af of ik me ooit op een wachtlijst plaats voor een hond zonder dat ik zelfs maar weet uit welke combinatie ik dan misschien een pup krijg. Straks ben ik aan de beurt als twee kleine honden een nest krijgen met veel witte aftekening en een pure wolvenkleur. Moet ik daar dan genoegen mee nemen of kan ik zeggen, laat me bovenaan staan en dan voor een nest van deze reu bv?

Toen wij Eva wilden hebben hebben we gewoon contact opgenomen met Suzanne. 1,5 jaar gewacht maar wel zelf besloten dat het een pup van Nozem ging worden. Zelf contact met Suzanne gehad etc etc. Dus geen gedoe met een rasvereniging die dan aanwijst waar en welke pup wij mogen na 2 jaar wachten. Dat mot ik niet.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

MARC_S schreef:Zo snel wil ik geen pup hoor. En we zijn er nog niet uit welk ras het moet worden. Echter een pup van deze reu zou ik dus wel willen hebben. Maar niet nu en niet binnen korte tijd.

Wat ik zelf erg jammer vind bij dergelijke rassen is de wachtlijst. Ik kies eigenlijk liever zelf mijn honden uit en als er een wachtlijst is mag je blij zijn dat je er een krijgt. Die manier staat mij enorm tegen. Stel ik wil een donkere pup zonder witte aftekening. Dan kan je wachten tot je een ons weegt en de meeste fokkers begrijpen niks van een afwijzing bij een lichte pup of een pup die mij niet aanspreekt denk ik. En daar heb ik dus enorme moeite mee. Ik vraag me af of ik me ooit op een wachtlijst plaats voor een hond zonder dat ik zelfs maar weet uit welke combinatie ik dan misschien een pup krijg. Straks ben ik aan de beurt als twee kleine honden een nest krijgen met veel witte aftekening en een pure wolvenkleur. Moet ik daar dan genoegen mee nemen of kan ik zeggen, laat me bovenaan staan en dan voor een nest van deze reu bv?

Toen wij Eva wilden hebben hebben we gewoon contact opgenomen met Suzanne. 1,5 jaar gewacht maar wel zelf besloten dat het een pup van Nozem ging worden. Zelf contact met Suzanne gehad etc etc. Dus geen gedoe met een rasvereniging die dan aanwijst waar en welke pup wij mogen na 2 jaar wachten. Dat mot ik niet.
Zoals het bij Suzanne gaat, gaat het precies ook bij deze fokker, waar wij ingeschreven staan. Als je blijft wachten omdat je nee zegt, blijf je bovenaan staan en schuif je door. Je kunt ook wel voorkeuren aangeven. Uiteindelijk kiest ze uit het nest wat je wilt wel de pup voor je uit, die qua karakter het best past bij jouw gezinssamenstelling en wat je met de hond wil gaan doen. Dus ik ben daar erg tevreden over. Gelukkig vind ik bijna alle Tamaskans prachtig en de karakters zijn aardig vergelijkbaar, dus dat komt wel goed. ;)
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Deze reu:

Afbeelding

Deze teef:

Afbeelding
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

-Gaby- schreef:
Rahne schreef:
-Gaby- schreef:Welke hond is dit Rahne? Hij is inderdaad prachtig! :ok:
Sylvaen Firefox (Mas'Khann), hij woont in Frankrijk. Ik vind zijn kop echt schitterend, heel volwassen uitstraling al!
Tjeetje, die pups zijn prachtig uitgegroeid hè? Ik vond Jasper namelijk qua kleur niet zo en Vixen vond ik veel te klein. Toch zijn de pups stuk voor stuk prachtig. ;)

@ Samantha, onze tweede hond wordt een Tamaskan. Ik vind ze helemaal te gek. Ze zijn prachtig, maar het karakter spreekt me ook heel erg aan naast Rhodin. Gemoedelijk, lief, gemakkelijk. ;) Weet jij trouwens welke Catahoula dat is die bij jou in de buurt woont?
Ja ik ben er ook helemaal verliefd op geworden de laatste tijd, ik ga me er nog wat meer in verdiepen.
Zover ik begrepen heb zijn ze ook sociaal met andere honden toch? dat vind ik namelijk wel een erg belangrijk punt.
Ik weet niet welke Catahoula dat is die hier woont, ik zie hem zo af en toe door de wijk lopen maar meestal zit ik dan in de auto.
De eigenaar zoekt ook geen plaatsen op waar meerdere honden komen volgens mij want daar zie ik hem nooit.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Yai schreef:
samantha! schreef:
Dankje Elly!!

Ik vind juist de kop van die laatste Labrador heel mooi! :cheer:
Die kop doet me trouwens wel een beetje aan de Flatcoated denken.

Je hebt trouwens sowieso mooie Labradors uitgezocht hoor! Mooi atletisch, gelukkig niet zo ontzettend kort op de poten en inderdaad niet 45 kg. :ok:
En gelukkig is Macho dat ook niet en vind ik dat ook een hele mooie hond!
Dankje!!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”