Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Carlos. Gaat goed!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Re: Gaat niet goed met Carlos

Ongelezen bericht door Strega »

Zit je je niet op te vreten over morgen? Ik had dat toen heel erg en toen ik de foto's onder ogen kreeg, werd ik daar ook echt niet blij van, maar inmiddels zijn we alweer 9 maanden verder en hebben we geen medicatie/pijnstillers meer gebruikt en het gaat - even afkloppen - heel goed met hem.

Toen hij die pijn kreeg, dacht ik écht dat ik hem meteen moest gaan laten inslapen, Hij schreeuwde het echt uit van de pijn, zoiets had ik nog nooit gehoord, echt hartverscheurend. Bij het foto's maken weer (zat hij nota bene in een ander deel van het gebouw maar in d ewachtkamer kon je hem horen gillen :().

Wat ik dus wil zeggen is dat zelfs als je slecht nieuws krijgt, er nog een hele tijd prima mee te leven kan zijn. De mijne heeft trouwens speciaal voer tegen artrose nu en daar doet hij het dus wonderbaarlijk goed op :). Eerst hadden we het van een ander merk en dat spuugde hij meteen terug in zijn bak omdat hij het écht niet lustte, maar gelukkig heeft hij nu een ander merk dat hij heerlijk wegkauwt.

Sterkte in ieder geval!
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bekooij »

Ik ben heel bang voor morgen, wat de assistente gelijk zei was dat ie misschien wel een tumor in zijn poot heeft. Was goed nieuws op ouderjaardag :(.
Ik ben dus maar op het ergste voorbereid. Hij heeft nu 2 dagen geen rimadyl gehad en gaat nog steeds wel goed. Staat weer meer op die poot dan voorheen. Kijken hoe het zich morgen ontwikkelt na de wandeling en ik ben heel benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. Ik moet het maar afwachten. Hij heeft nog geen kik gegeven tot nu toe op die poot behalve dat ie er dus niet op wil staan na wandelingen.
Zelf vind hij het allemaal wel prima geloof ik. Lekker vrolijk en aandacht och daar kan hij nooit genoeg van krijgen. Aan hem is dus niks te merken.
Speciaal voer voor hem zal moeilijk worden. (slechte eter en lust niks). Ik wacht het morgen af en kan verder nu niks doen.
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

sterkte morgen,

het is te gek voor woorden dat een assistente dit zegt.
zou hier echt met de dierenarts over praten als ik jou was.

zit jij al die dagen in de zorg, en dan nog eens exstra omdat dat mens dit zegt :evil: :evil:
vind dat echt niet kunnen.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Sterkte morgen, zal voor jullie duimen :ok: :ok:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bij een tumor is de omgeving van de tumor doorgaans niet warm toch?
Tenminste, bij Zarah tot nu toe niet.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

saskia en siem schreef:sterkte morgen,

het is te gek voor woorden dat een assistente dit zegt.
zou hier echt met de dierenarts over praten als ik jou was.

zit jij al die dagen in de zorg, en dan nog eens exstra omdat dat mens dit zegt :evil: :evil:
vind dat echt niet kunnen.
Dat ze opnoemt wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn is niet raar, maar hangt er vanaf of dit het enige is wat ze als optie heeft gegeven en op wat voor manier natuurlijk.
Dat je voorbereid moet zijn op een eventuele tumor, want het kan natuurlijk, is in die zin al het 'ergste'. Maar het kan ook een (pees)ontsteking zijn. Misschien zit er wel een los bot-stukje of heeft hij dankzij artrose juist de klachten (of combinatie van).. je weet het niet.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Echt lief dat jullie allemaal denken aan ons! Doet mij goed en wat ik al schreef Carlos weet van niks en is gewoon mijn vrolijke beertje zoals die altijd is.
Ik voel verder niks raars aan de poot aan bultjes of wat dan ook behalve inderdaad dat ie warm is na een wandeling. Ook nu die weer 2 dagen niet op rimadyl staat lijkt het of de poot weer warmer wordt dan de 3 dagen wel met rimadyl. Hij heeft er niet meer last van dan die andere 3 dagen.
Tja ik moet maar wachten tot ik morgen meer weet. Eerst maar morgen nog genieten van de wandeling! Ik weet niet of hij daarna rust moet gaan houden dus maar dubbel genieten! Vianen is toch wel zijn favoriete plekje om te wandelen met al dat water!
Nu maar hopen dat het druk wordt in mijn nachtdienst heb ik nog wat afleiding.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Hier draaien de duimen ook voor morgen

geef Carlos maar een dikke knuffel

:J:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Succes vandaag, ik duim voor jullie!
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

van mij ook sterkte..... hopenlijk valt het erg mee....
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Succes voor dalijk!
Wij duimen voor jullie :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
bekooij
Zeer actief

Dank jullie allemaal, net gewandeld in vianen dus de klachten straks duidelijk bij de dierenarts. Als ik terug kom laat ik weten hoe en wat.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Re: Uitslagen Carlos

Ik kom net met Carlos bij de DA vandaan. Hij is geheel onderzocht. Het probleem met zijn poot zit vermoedelijk in zijn bekken, daar worden maandag foto's van genomen. Nog een kleine kans dat zijn kruisband gescheurd is maar daar lijkt het niet op. De DA vertelde dat de banden in zijn knie erg sterk zijn. Hij heeft slechte bespiering achter en dat kan dus komen omdat ie iets met zijn bekken heeft. Kortom HD.
Ook heb ik algehele contole laten doen dat was allemaal prima! En bloedonderzoek, daar kwam slecht nieuws uit.
Alle uitslagen waren eigenlijk normaal behalve zijn leverwaardes. Nu vertelde de DA dat, dat kan komen door eventueel HD maar dat moeten de foto's maandag uitwijzen. Anders moet dat verder onderzocht worden. Zijn leverwaardes waren flink verhoogt. Ik heb nog 1 waarde onthouden en dag was GPT of GTP die verhoogd was? Weet iemand wat dat inhoud.
Hier had ik eigenlijk niet op gerekend en ben hier wel heel erg van geschrokken. Leverwaardes niet goed is altijd slecht nieuws of het nou bij een hond of een mens is.
Doordat die waardes zijn verhoogd en het heeft eventueel met het skelet te maken, worden pijnstillers straks een probleem die gaan alleen maar nog meer op die lever spelen.
Al met al geen positief nieuws en ben ik doodsbenauwd dat Carlos niet meer lang bij me mag zijn.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Ach meid, dat is niet wat je wil horen!

Maandag word voor jou dus ook een hele spannende dag :( Sterkte :roos:
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Oh meisje.. met jouw laatste zin zit ik hier gewoon te janken :roos: Carlos blijft nog een hele tijd bij je hoor meis.. Daar hoop ik op en ik doe mijn best met duimen!

Inderdaad niet de uitslag die je verwachtte. Jeetje.. :ugh: Ik ben erg benieuwd wat er maandag weer uit het onderzoek komt. Ik hoop positief nieuws. :roos:

Dikke knuffel van mij aan jou en mijn knuffelbeer! :J:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Wat erg :(

Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt wat het precies is. En ik hoop dat het meevalt :roos:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh dat is geen leuk nieuws :ugh:
Ik ga duimen dat het alsnog meevalt :roos:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een naar nieuws zeg, zal voor Carlos duimen! :(
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

He verdorie, dat valt tegen zo'n uitslag. Heeft de dierenarts gezegd dat dit altijd slecht nieuws betekent of kan het mogelijk nog meevallen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bekooij
Zeer actief

PattyB schreef:Oh meisje.. met jouw laatste zin zit ik hier gewoon te janken :roos: Carlos blijft nog een hele tijd bij je hoor meis.. Daar hoop ik op en ik doe mijn best met duimen!

Inderdaad niet de uitslag die je verwachtte. Jeetje.. :ugh: Ik ben erg benieuwd wat er maandag weer uit het onderzoek komt. Ik hoop positief nieuws. :roos:

Dikke knuffel van mij aan jou en mijn knuffelbeer! :J:
Daar gaan we voor vechten dat ie nog heel lang blijft en veel gelukkige momentjes met Senna nog mag beleven. Hoe graag ik ook een pup van jou en senna zou willen hou ik toch liever Carlos nog even bij me!
Lieve Patty, wat ben ik ontzettend blij dat jij die momenten met Carlos vast legt om nooit meer te vergeten, ik hoop dat je dat nog heeeeeeeel lang wil blijven doen. 10 jaar toch zei ik vanmiddag!
Carlos kijkt me aan en denkt doe niet zo gek mens, ik ben er nog gewoon! En daar heeft hij gelijk in. Hup verder en blijven genieten van hem, we weten eigenlijk nog niet heel veel!
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ach wat naar zeg... Hopelijk valt het allemaal beetje mee... Ik zal maandag voor jullie duimen :ok: :ok:
bekooij
Zeer actief

Belle schreef:He verdorie, dat valt tegen zo'n uitslag. Heeft de dierenarts gezegd dat dit altijd slecht nieuws betekent of kan het mogelijk nog meevallen?
Verder is die kern gezond! Niks met lymfen of hart nog vrolijk enz. Ze zegt wacht eerst maandag af, is het niet goed sturen we je door en ze kon me dan echt niet vertellen wat het dan wel zou kunnen zijn. Dus ik moet nog niet wanhopen en dat vind Carlos ook!
Weet jij al wat mee met belle?
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

bekooij schreef:[
Carlos kijkt me aan en denkt doe niet zo gek mens, ik ben er nog gewoon! En daar heeft hij gelijk in. Hup verder en blijven genieten van hem, we weten eigenlijk nog niet heel veel!
Dit is zo herkenbaar.. :lief: Gelukkig maar dat hij er verder niet heel erg veel last van lijkt te hebben en nog zo vrolijk is.
Geniet maar van hem, al is het nu met een lach en een traan.
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
bekooij
Zeer actief

Inge O schreef:meer info over gpt en lever kan je hier vinden : http://users.telenet.be/huisarts-dokter ... utine.html" onclick="window.open(this.href);return false;

was die gpt heel erg veel hoger?

wat een zorgen om je leuke ventje :( .
Ik weet niet wat normaal is oh ik zie de normale waarden ik weet het niet precies maar echt wel behoorlijk veel hoger, maandag krijg ik het op een briefje. Als ik dat zo lees is dat niet best als de GPT gestegen is.
Laatst gewijzigd door bekooij op 05 jan 2011 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:knuffel1: :knuffel1: :flower: nog maar eventjea afwachten voor je in de stress schiet, dit soort waardes zijn moment opnames, wie weet zijn ze volgende keer veel beter.
maar dat je je zorgen maakt dat snap ik maar al te goed hoor, sterkte met alle onderzoeken :J:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Pff jeetje.. geen fijne uitslag dus :ugh: Carlos moet nog zeker een paar jaar mee..dankzij Carlos durfde James eindelijk het water in. Dat wil hij van de zomer weer doen met hem :pffff: Hoop dat het meevalt maandag en Carlos nog lang bij je zal blijven. :J:
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Inge O schreef:
bekooij schreef:Als ik dat zo lees is dat niet best als de GPT gestegen is.
zo simpel is het niet, het ligt er zeker ook aan hoeveel het gestegen is en of dit het enige leverenzyme is dat gestegen is.

heeft de da niks gezegd over een gestegen sgot (of asat)?
Kwam bij de DA een spoedgeval tussendoor dus heb dit verder doorgenomen met de assistente, ze heeft nog wel het 1 en ander genoemd maar was zo geschrokken dat ik het helaas niet heb onthouden. Het briefje met de uitslagen krijg ik maandag die kreeg ik nu niet mee.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Pff geen leuk nieuws.

Maar ik blijf duimen en hoop houden.

:ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ach nee toch arme Carlos :(
Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten! het lijkt me zo'n geweldige hond! Sterkte voor maandag en een dikke knuffel! :J:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ach jeetje zeg dit wil je helemaal niet horen :( Ik ga heel hard duimen dat er niks heel ergs uit de foto's komt maandag. Je knuffelbeertje moet nog wel heel wat jaartjes bij je blijven en Jara wil haar grote vriendje ook helemaal nog niet missen en wil er nog heel vaak mee wandelen en het water in.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”