Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toch wel een beetje zielig,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: toch wel een beetje zielig,

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Want hoe onnatuurlijk is het als je als baas je hond gaat wegsluiten maar wel in gehoor blijft voor 3 dagen lang :piew:
Ze leven nu eenmaal niet in het wild en je zal wel vaker dingen doen die in hun ogen onnatuurlijk zijn :19: Dat is dan jammer, maar daar wennen ze dan maar an.
Het kan iemands keus zijn om geen honden in huis te willen, net zoals het mijn keus is om te vragen om je tarantula's of slangen thuis te laten want die hoef ik dan weer niet in mijn huis. :neenee:
Ik vind ook niet dat iemand zich daarvoor te verantwoorden heeft.
Pas als de zaken omgedraaid zouden zijn (opa komt bij jou logeren maar eist wel dat de honden weggesloten worden) zou ik gaan steigeren, want dát gaan we dan dus mooi niet doen ;-)
Voor mij hoeft niemand zicht te verantwoorden en ik vind dat ik een prima oplossing zou hebben voor zo'n situatie.
Dat dat niet de jouwe is moge duidelijk zijn, maar jouw oplossingen voor andere situaties zijn ook niet de mijne.
Jij gaat met jouw honden om zoals het jou het beste uitkomt, ik met de mijne zoals het mij goed dunkt en dat het jou niet uitmaakt of je honden ergens totaal gestresst van worden moet je zelf weten, mij maakt dat wel uit en dat doe ik ze gewoon niet aan.
Simple comme bonjour :D
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

MARC_S schreef:Kijk, ik vind het dus wel belachelijk dat de honden om haren niet in huis mogen. Kan iedereen wel lekker zeggen dat opa belangrijker is en dat is natuurlijk ook zo. Maar als opa het zo leuk vindt dat ik kom en ik ook nog eens aanbiedt dat ik dan die haren wel weghaal voor vertrek dan heb ik eigenlijk geen zin meer om met die onzin-reden rekening te houden. Zo raar is dat nl niet. Jeetje, haren, poeh! :klaar:

Je kan nl van mij niet verwachten dat ik daar leuk gezellig zit te doen als mijn honden piepend 3 dagen lang achter een dichte deur zitten.

Ik vind dat mijn honden veel kunnen hebben en je kan me zeker vragen ze in de auto te laten als ik op bezoek kom. Maar ga me niet vragen om een 3-tal dagen te blijven en daarbij even mijn honden in je bijkeuken op te sluiten. Dan zeg ik dus wel dat dat niet gaat lukken. :U: Ik ga dus niet 3 dagen naar Ameland en dan de honden 3 dagen in een bijkeuken vanwege de haren.

Ik wordt dan toch totaal niet gerespecteerd. Om haren. Toedeloe. Die haren kan je toch zelf weghalen? :denken:
Wat een klets .
Een ander kan jou dus alleen respecteren als hij je honden erbij neemt.??
Kom zeg .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:Jij gaat met jouw honden om zoals het jou het beste uitkomt, ik met de mijne zoals het mij goed dunkt en dat het jou niet uitmaakt of je honden ergens totaal gestresst van worden moet je zelf weten, mij maakt dat wel uit en dat doe ik ze gewoon niet aan.
Simple comme bonjour :D
Het verschil zal erin liggen dat mijn honden er niet totaal gestresst van worden ;-)
Ze horen me, weten dat ik er ben en dan is hun wereld verder prima in orde.
Simple as that. :mrgreen:
en wat wil je daar mee zeggen dan?
dat jouw honden beter zijn dan de mijne, of dat je ze beter opgevoed hebt?
Dat kan hoor, als je daar gelukkig van wordt heb je mijn zegenAfbeelding
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:Het verschil zal erin liggen dat mijn honden er niet totaal gestresst van worden ;-)
Dat kan hoor, als je daar gelukkig van wordt heb je mijn zegen
Beter opgevoed, minder verwend, een duidelijker roedelleider, stabielere honden in wezen, wie het weet mag het zeggen. Maakt ook verder niet uit.
Feit blijft overeind dat ik mij niet door een stel verwende dreinhonden laat sturen.
Dat ik ergens niet kom omdat ze anders gaan gillen. Terwijl er niets aan de hand is.
Mijn hond zou geen kik geven, maar zich wel degelijk enorm naar voelen.
Daarbij gedraagt ze zich binnenshuis keurig en d'r speelgoed en drie haren ruim ik zelf wel op.
Zie geen reden waarom ze niet in de woonkamer op haar kleedje zou mogen liggen en zou ook niet op bezoek gaan bij iemand waarbij dat niet kan.

:mrgreen: Maarja, ik heb niks te klagen; vorige week voor het eerst bij m'n schoonmoeder en daar mocht ze zo bij op bed springen...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:Het verschil zal erin liggen dat mijn honden er niet totaal gestresst van worden ;-)
Beter opgevoed, minder verwend, een duidelijker roedelleider, stabielere honden in wezen, wie het weet mag het zeggen. Maakt ook verder niet uit.
Feit blijft overeind dat ik mij niet door een stel verwende dreinhonden laat sturen.
Dat ik ergens niet kom omdat ze anders gaan gillen. Terwijl er niets aan de hand is.
Ja daar heeft Renee toch wel een punt Nanna.
Je blaasd wel een beetje hoog van de toren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef: Beter opgevoed, minder verwend, een duidelijker roedelleider, stabielere honden in wezen, wie het weet mag het zeggen. Maakt ook verder niet uit.
Ik zou mezelf heilig laten verklaren als ik jou was, mét schoenmaat 43 die je ook op je eigen honden toepast
Oh ja en je kunt natuurlijk altijd je hond nog herplaatsen als ie niet aan je verwachtigen voldoet en je hem niet gedrild krijgt, dat maakt je inderdaad tot een geweldige roedelleider :ok:
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:
MARC_S schreef:Kijk, ik vind het dus wel belachelijk dat de honden om haren niet in huis mogen. Kan iedereen wel lekker zeggen dat opa belangrijker is en dat is natuurlijk ook zo. Maar als opa het zo leuk vindt dat ik kom en ik ook nog eens aanbiedt dat ik dan die haren wel weghaal voor vertrek dan heb ik eigenlijk geen zin meer om met die onzin-reden rekening te houden. Zo raar is dat nl niet. Jeetje, haren, poeh! :klaar:

Je kan nl van mij niet verwachten dat ik daar leuk gezellig zit te doen als mijn honden piepend 3 dagen lang achter een dichte deur zitten.

Ik vind dat mijn honden veel kunnen hebben en je kan me zeker vragen ze in de auto te laten als ik op bezoek kom. Maar ga me niet vragen om een 3-tal dagen te blijven en daarbij even mijn honden in je bijkeuken op te sluiten. Dan zeg ik dus wel dat dat niet gaat lukken. :U: Ik ga dus niet 3 dagen naar Ameland en dan de honden 3 dagen in een bijkeuken vanwege de haren.

Ik wordt dan toch totaal niet gerespecteerd. Om haren. Toedeloe. Die haren kan je toch zelf weghalen? :denken:
Wat een klets .
Kom zeg .
Waar het om gaat is dat mijn familie er voor kiest om het mij extreem lastig te maken om haren. :klaar: Heb je geen enkele zin om rekening met mij te houden dan heb ik geen zin meer om te komen. Ik beslis nl zelf wat ik belangrijk vind. Niet mijn familie. Want netto is de eis toch dat opa zegt dat ik de tering kan krijgen met mijn honden om wat haren?

Ik ben blij dat mijn familie weet dat ze niet zo met mij om kunnen gaan. Je kan geen dominante voor mij ingrijpende beslissingen nemen als ik helemaal voor jou naar Ameland kom. Simpel. Dan huur ik zelf lekker een huisje. Immers, zelfs in een vakantiehuis of hotel doen ze niet eens zo moeilijk over hondenharen :roll: . Dan zien we opa wel als het mij uitkomt enkele uurtjes en dan laat ik ze graag voor opa in de auto. :ok: Dan maar wat minder Martijn en Marc want die hebben de honden bij zich. Opa's keuze.

Ik vind nl dat opa een beetje dominant loopt te doen om te laten zien wie de baas is. Opa kan niet tegen haren, ik kan niet tegen mijn honden 3 dagen in een vreemde bijkeuken opsluiten. Straks knoeit iemand een glas wijn. Moet diegene dan van opa ook in de garage drinken omdat opa niet tegen vlekken kan?

Als je verse schoonzus je ineens verbiedt je hond mee te nemen stijgert de hele familie. Maar omdat opa graag dominant wil zijn gaan we sentimenteel maar o zo hard onze honden we doen.
Laatst gewijzigd door laeken op 22 dec 2010 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Volgens mij klets jij de halve tijd een slag in de rondte. Want denk je nu echt dat ik geloof dat jij je halfnaakte whippet doodleuk in een waarschijnlijk steenkoude bijkeuken laat liggen voor 3 dagen? Echt niet. En dat je het ene moment Simone in bed neemt en op de bank knuffelt en haar dan zonder enig verschil in een stenen bijkeuken naast de wasmachine kan droppen voor 3 dagen? Je kletst, dat weet je zelf ook best. Volgens mij zeg jij domweg, rot op, Charles kan niet meer opstaan als hij een uur daar in de kou gelegen heeft en Simone en Topsi blijven er sowieso in.

En misschien moet je die dreinende opa dan even opvoeden. :wink: Hij vind haren dus belangrijker dan zijn eigen familie. Ik vind het maar dominant gedram van opa. :ok:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

MARC_S schreef:
bouvierpoedel schreef:

Wat een klets .
Kom zeg .
Waar het om gaat is dat mijn familie er voor kiest om het mij extreem lastig te maken om haren. :klaar: Heb je geen enkele zin om rekening met mij te houden dan heb ik geen zin meer om te komen. Ik beslis nl zelf wat ik belangrijk vind. Niet mijn familie. Want netto is de eis toch dat opa zegt dat ik de tering kan krijgen met mijn honden om wat haren?

Ik ben blij dat mijn familie weet dat ze niet zo met mij om kunnen gaan. Je kan geen dominante voor mij ingrijpende beslissingen nemen als ik helemaal voor jou naar Ameland kom. Simpel. Dan huur ik zelf lekker een huisje. Immers, zelfs in een vakantiehuis of hotel doen ze niet eens zo moeilijk over hondenharen :roll: . Dan zien we opa wel als het mij uitkomt enkele uurtjes en dan laat ik ze graag voor opa in de auto. :ok: Dan maar wat minder Martijn en Marc want die hebben de honden bij zich. Opa's keuze.

Ik vind nl dat opa een beetje dominant loopt te doen om te laten zien wie de baas is. Opa kan niet tegen haren, ik kan niet tegen mijn honden 3 dagen in een vreemde bijkeuken opsluiten. Straks knoeit iemand een glas wijn. Moet diegene dan van opa ook in de garage drinken omdat opa niet tegen vlekken kan?

Als je verse schoonzus je ineens verbiedt je hond mee te nemen stijgert de hele familie. Maar omdat opa graag dominant wil zijn gaan we sentimenteel maar o zo hard onze honden we
Volgens mij heeft opa er weinig mee van doen. TS is volgens mij nog heel jong en derhalve afhankelijk van haar ouders (en hun regels). Het zijn de ouders die zeggen dat de hond niet binnen mag bij opa :wink: Ik zou eens overleggen of de hond wel binnen mag als TS bereid is om te dweilen/stofzuigen, wie weet doet opa helemaal niet zo moeilijk?
En of je een hond 3 dagen in de bijkeuken kunt laten, mét tussendoor lange wandelingen en denkspelletjes etc, dat zal ook nogal van de hond afhangen lijkt me. De een zal het geen ruk kunnen schelen en de ander schiet er zwaar van in de stress.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Banjer zou het besterven die zou in paniek raken,Dol zou er niks van krijgen,
ik zou het niet doen,ik zou hem geen drie dagen in de stress laten zitten.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

ik vind 3 volle dagen ook wel veel voor honden die niet gewend zijn weggesloten te worden.
In mijn voorbeeld, moeten ze dan misschien 2 uurtjes even in de bijkeuken. Woopy trekt zoveel visite niet, raakt daarvan helemaal in de stress. Voor hem is de garage dus echt wel fijner.
Maar echt 3 hele dagen de honden in een andere ruimte opsluiten zou ik ook niet doen. Hera zou na een paar uur toch eens gaan krabben aan de deur waar we blijven. Die kan dus wel slecht tegen wegsluiting.

Maar voor die 2 a 3 uurtjes hebben ze wel even pech.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou er zelf gewoon regelmatig bij gaan zitten ook overigens. En ik ging wel even uit van een verwarmde prettige ruimte. Ik ga Saar natuurlijk ook niet in een steenkoude bijkeuken naast de wasmachine neerleggen. Het is ook maar net hoe je die bijkeuken dan voor je ziet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mijn mening is dat je het wezen van je hond niet respecteert als je geheel tegen gewoonte in je hond 3 dagen gaat laten piepen. :piew: Want nu kunnen we allemaal wel gaan praten alsof onze honden daar geen probleem mee zouden hebben en zeggen dat we heel hard op de deur gaan slaan en onze honden klein gaan maken zodat ze niet piepen maar dan ben ik toch blij dat ik niet een hond van iemand ben die dat doet. Wat een kansloze manier van met je honden omgaan zeg. En daar laat ik me dus niet toe dwingen. :neenee:

Daarnaast, de hond van de TS kan het dus niet aan en gaat piepen. Laten piepen? Laten we dan ook voortaan het advies geven dat mensen met een pup best kunnen werken en hem gewoon moeten laten piepen. Ram anders op de bench of druk hem hard tegen de grond zodat hij weet wie de baas is. :roll:

Gelukkig ben ik de baas over mijn honden en niet opa. Ik laat me dus niet door opa vertellen hoe ik met mijn honden om moet gaan en ik ga ze ook niet verwaarlozen ivm haren.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn honden zouden het niet erg leuk vinden in elk geval.
En ik ook niet.

Kijk, dat opa ze niet op de bank wil hebben snap ik, maar drie dagen in de bijkeuken gaat te ver.
Voor mij dus.
Of dat mogelijk komt door mij of door mijn honden boeit me totaal niet en daar heeft een ander ook totaal niets over te zeggen.
Overigens zie ik die whippet ook niet drie dagen in de kou liggen, maar vooruit, dan trekt ze d'r jas maar an ;)

Hoe dan ook:
Ik zou dus een oplossing zoeken en die vind je in overleg.
Om te beginnen overleg met opa, want het is zijn huis. En niet dat van zijn kinderen of kleinkinderen.
En als dat gedoe genereert met de rest van de familie, is dat zo, niet erg hoor.
Daar word je dus groot van. :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind het feit dat een hond af en toe in een bijkeuken moet verblijven niet zo heel erg, mits een hond dat gewend is. Een hond die steeds gaat piepen en janken bij het horen van de stemmen van de baasjes, is dat duidelijk niet gewend. Ik zou er in ieder geval geen lol aan vinden om aan de gedekte kersttafel te zitten terwijl ik mijn hond(en) zich zo hoor uiten. En dat drie dagen lang...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rami schreef:Ik vind het feit dat een hond af en toe in een bijkeuken moet verblijven niet zo heel erg, mits een hond dat gewend is. Een hond die steeds gaat piepen en janken bij het horen van de stemmen van de baasjes, is dat duidelijk niet gewend. Ik zou er in ieder geval geen lol aan vinden om aan de gedekte kersttafel te zitten terwijl ik mijn hond(en) zich zo hoor uiten. En dat drie dagen lang...
Precies. En dan moet ik me zeker amuseren terwijl ik non stop aan die piepende honden moet denken. Echt niet. :neenee: En daar bedoel ik dus ook gebrek aan respect voor mij mee. Want dat wordt dan doodleuk aan me gevraagd alsof het niets is. Vraagt iemand opa wel eens iets heel belangrijks op te geven om een flutreden? Denk het niet. Dus dan ga ik lekker met mijn honden in een huisje zitten en dan maar niet 3 dagen bij opa in huis. Is toch ook leuk, tenminste, dan heb ik het nog leuk. Mag ik ook een leuke kerst? :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

MARC_S schreef:
Rami schreef:Ik vind het feit dat een hond af en toe in een bijkeuken moet verblijven niet zo heel erg, mits een hond dat gewend is. Een hond die steeds gaat piepen en janken bij het horen van de stemmen van de baasjes, is dat duidelijk niet gewend. Ik zou er in ieder geval geen lol aan vinden om aan de gedekte kersttafel te zitten terwijl ik mijn hond(en) zich zo hoor uiten. En dat drie dagen lang...
Precies. En dan moet ik me zeker amuseren terwijl ik non stop aan die piepende honden moet denken. Echt niet. :neenee: En daar bedoel ik dus ook gebrek aan respect voor mij mee. Want dat wordt dan doodleuk aan me gevraagd alsof het niets is. Vraagt iemand opa wel eens iets heel belangrijks op te geven om een flutreden? Denk het niet. Dus dan ga ik lekker met mijn honden in een huisje zitten en dan maar niet 3 dagen bij opa in huis. Is toch ook leuk, tenminste, dan heb ik het nog leuk. Mag ik ook een leuke kerst? :19:
Vind ik een hele goede oplossing. Zo zou ik het doen. Ik laat me niet ringeloren door mijn familie en zou lekker mijn eigen plan trekken. De honden laat ik dan wel in mijn huisje/appartement/kamer waar honden wel welkom zijn bij opa ga ik een uurtje of wat langs.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ik zou daar ook niks aan vinden, en als mijn honden zouden gaan janken in zo'n geval zou ik het ook gewoon niet doen (maar ik denk niet dat ze dat zouden doen met een paar flinke wandelingen tussendoor en als ik regelmatig even bij ze ga zitten. en dan zou ik er dus geen probleem mee hebben, mits de bijkeuken dus wel gewoon een verwarmde prettige plek is).
Maar ik heb het idee dat de ouders van TS zich daar iets minder druk om maken eigenlijk. Anders laat je het sowieso toch niet elk jaar zo gebeuren lijkt me?
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik zou Hades dan uit logeren sturen hoor, drie dagen in de bijkeuken zou hij ook echt niet trekken. Toen we van de zomer bij m'n vader zijn verjaardag vierden en wij allemaal buiten zaten, zaten Hades en Samba (hond van m'n vader) ook in de schuur en ze konden ons horen, maar niet zien of bij ons komen. Mijn vader heeft geen afgesloten tuin dus Hades kon ook niet buiten bij ons zitten. Nou, dat vond hij echt niet leuk, piepen en blaffen en krabbelen aan de deur, en ik kon 't hem ook niet kwalijk nemen, eigenlijk. Hoe leuk en lief hij Samba ook vindt, het is een mensenhond die het allerliefst gewoon lekker bij de baasjes is en de rest van het volk. En dat ging dan om een halve dag, ik wil niet weten hoe het gaat als dat drie dagen zou zijn. Nee, dan ging hij lekker naar vrienden van ons waar hij zich verschrikkelijk goed vermaakt en ons nauwelijks mist. Maar goed, zoveel soorten honden en zoveel soorten mensen. Hades is er niet geschikt voor. Samba daarentegen zal het werkelijk worst zijn, die schikt zich naar iedere situatie.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef: Ik zou daar ook niks aan vinden, en als mijn honden zouden gaan janken in zo'n geval zou ik het ook gewoon niet doen (maar ik denk niet dat ze dat zouden doen met een paar flinke wandelingen tussendoor en als ik regelmatig even bij ze ga zitten. en dan zou ik er dus geen probleem mee hebben, mits de bijkeuken dus wel gewoon een verwarmde prettige plek is).
Maar ik heb het idee dat de ouders van TS zich daar iets minder druk om maken eigenlijk. Anders laat je het sowieso toch niet elk jaar zo gebeuren lijkt me?
Maar dat is iets wat ik me dan weer helemaal niet voor kan stellen. TS schrijft dat haar hond van zich laat horen als hij wel zijn baasjes hoort maar niet bij ze kan zijn. Al vind je het dan misschien niet naar voor de hond dan is het toch op zijn minst irritant? Of wordt dan de CD met Dreaming of a white Christmas gewoon harder gezet. :denken:
Verder zouden Bill en Sil het best trekken om alleen te zitten maar niet als ze mij of mijn vriend horen. Daar snappen ze gewoon helemaal niks van. Vandaar dat ik ze dan liever in mijn eigen gehuurde huisje (of desnoods in de auto, mits het weer het toelaat) zou laten.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef: Of wordt dan de CD met Dreaming of a white Christmas gewoon harder gezet. :denken:
:smile: :mrgreen:
Ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen dat je je hond 3 dagen laat janken. Maar als dat al vaker zo gegaan is zullen mensen er wel wat minder moeite mee hebben denk ik...
Afbeelding
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

ach, we gaan dit jaar er gewoon weer heen. Hij is het dan wel niet gewend maar moet zich eigenlijk ook niet zo aanstellen hoor :roll: hij zit niet alleen krijgt inderdaad ook lekkere botten om zich bezig te houden. En we gaan dit keer gewoon heel veel met hem lopen zodat hij goed moe is. En tegen de tijd dat hij weer begint te piepen gaan we gewoon weer :pffff:
het zijn ook maar 3 dagen per jaar, daar gaat hij niet dood vaan :tongue:

misschien raakt hij er ook ooit wel aan gewend :ok:
Eigenlijk zit hij trouwens niet heel veel alleen want er wordt eigenlijk continu wat met hem gedaan alleen als we even eten aan het klaarmaken zijn in de gewone keuken. dan even niet.
Laatst gewijzigd door thianda op 22 dec 2010 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

dus drie dagen in een bijkeuken mag niet, maar drie dagen in een pension wel? schiet mij maar lek. :denken:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben dan weer zo een trut die zou zeggen oh is goed hoor en vervolgens de hond in de huiskamer pleurt. Ah gos ze is helemaal moe van de standwandeling, gezellig he dat ze mee is?
Niemand wilt ruzie met kerst dus die houden hun mond wel :mann:
Rami
Zeer actief

thianda schreef:ach, we gaan dit jaar er gewoon weer heen. Hij is het dan wel niet gewend maar moet zich eigenlijk ook niet zo aanstellen hoor :roll: hij zit niet alleen krijgt inderdaad ook lekkere botten om zich bezig te houden. En we gaan dit keer gewoon heel veel met hem lopen zodat hij goed moe is. En tegen de tijd dat hij weer begint te piepen gaan we gewoon weer :pffff:
het zijn ook maar 3 dagen per jaar, daar gaat hij niet dood vaan :tongue:

misschien raakt hij er ook ooit wel aan gewend :ok:
Eigenlijk zit hij trouwens niet heel veel alleen want er wordt eigenlijk continu wat met hem gedaan alleen als we even eten aan het klaarmaken zijn in de gewone keuken. dan even niet.
En wat was dan het probleem in eerste instantie? Ik dacht dat je het 'een beetje zielig' vond? Maar eigenlijk valt dat dus alles mee. :19:
Nou, opgelost. Op naar het volgende topic. :mrgreen:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

miekmiek schreef:dus drie dagen in een bijkeuken mag niet, maar drie dagen in een pension wel? schiet mij maar lek. :denken:
Het verschil is dat de hond in de bijkeuken wel degelijk notie heeft van het feit dat zijn 'familie' ontzettend dichtbij is, maar hij daar niet bij kan komen. Dat frustreert. In een pension ruikt, hoort en ziet hij ze niet dus hoeft hij ook niet te proberen 'erbij' te zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

In dit soort situaties vind ik het belangrijk dat alle betrokken partijen een beetje water bij de wijn doen.

Het zijn mijn honden dus mijn verantwoordelijkheid, ik zorg dat ze niks te kort komen maar ik heb ook familie die ik belangrijk vind, als zij geen honden trekken om welke rede dan ook dan pas ik me wel aan.
Mijn honden zijn erg belangrijk maar hoeven niet altijd op nummer 1 te komen , misschien is dat niet altijd even leuk maar dat is dan zo maar andere momenten zijn we juist weer 100% met de honden bezig.

Wij nemen bijvoorbeeld altijd onze camper mee als we naar mensen gaan die niet van honden houden, de camper is een vertouwde plek voor de honden, we laten ze dan ook extra een keer uit maar het betekend wel dat ze tussendoor alleen zitten en onze honden zijn het altijd het liefs bij ons. Voor mij is dit een prima oplossing omdat de honden toch mee kunnen, zonder dat andere mensen "last" hebben.
We zijn weleens bij familie uitgenodigd die het niet fijn vonden dat we tussen het kerstdiner "zo vaak naar de camper gingen " ja, daar ligt dan meteen een vette grens :roll: Dan gaan we ook gewoon niet :wink:

Als we op vakantie gaan dan zijn we ook altijd veel bezig met de honden, hier genieten we ook van maar we gaan ook altijd een midweek met vrienden weg waar we veel gaan stappen. We wandelen dan overdag veel met de honden maar sávonds zijn de honden dan alleen in de camper, ze vinden dit waarschijnlijk ook niet het allerleukst maar ja, op de manier kunnen de honden wel mee op vakantie en hoeven ze niet onder gebracht worden, wat mijn honden waarschijnlijk véél erger vinden. Ja, ik ben dus duidelijk van water bij de wijn doen :D
Afbeelding
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

ooh, en veel mensen denken hier dat de bijkeuken koud is ?? Neehorr gewoon op kamertempratuur zo ongeveer 20 á 21 graden :engel:
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
Rami
Zeer actief

miekmiek schreef:dus drie dagen in een bijkeuken mag niet, maar drie dagen in een pension wel? schiet mij maar lek. :denken:
Het verschil is, voor mij althans, dat je voor je honden gewoon weg bent als ze je niet zien en/of horen. Maar als je ze achter een deur zet (ze kunnen je dus wel horen) zorgt dat toch voor veel meer verwarring. Vooral dus als honden dat niet gewend zijn. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Of ik lees eerst even wat Frederiek geschreven heeft! :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”