Dat is hier net zo maar wel met oog op mijn eigen verantwoordelijkheid. Stel mijn hond glipt de deur uit en word aangereden dan is het mijn schuld ondanks dat het heel makkelijk is om te gaan schreeuwen dat de auto's belachelijk hard door de straat rijden en nu is het mijn hond maar straks is het mijn kind enz enz. Geheid dat ik de halve straat meekrijg in deze hetze.Lucky luke schreef:
Een hond is zeker geen mens, maar ik heb een simpele stelregel: Wie aan mn kind komt, krijgt met mij te maken, en wie aan mn hond komt (dat een volwaardig gezinslid is) evenzo.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden kwijt op landgoed, baasjes beschuldigen boswachter
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: Honden kwijt op landgoed, baasjes beschuldigen boswachter
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Zou me niets verbazen als deze 12 verdwenen honden net zoveel blijken te zijn als de 22 vergiftigde honden in de Soesterduinen....
1 Of 2 daadwerkelijk, feitelijk aantoonbaar, een paar weglopers die ook weer opgedoken zijn en op magische wijze is een ex-boswachter een hondenvernietiger die op de loer ligt om iedere hond die hij zonder baas ziet, geruisloos in het niets te laten verdwijnen.
Weet je wat ik denk? Dorpsroddels die voor waar de pers ingegooid worden...
1 Of 2 daadwerkelijk, feitelijk aantoonbaar, een paar weglopers die ook weer opgedoken zijn en op magische wijze is een ex-boswachter een hondenvernietiger die op de loer ligt om iedere hond die hij zonder baas ziet, geruisloos in het niets te laten verdwijnen.
Weet je wat ik denk? Dorpsroddels die voor waar de pers ingegooid worden...

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Whoeha ja dat zou ook nog kunnen. Ik hou je op de hoogte zodra er een nieuw roddel isMa-Rianne schreef:Weet je wat ik denk? Dorpsroddels die voor waar de pers ingegooid worden...
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ookal moet je ze bij je houde, iemand anders moet met zn poten van je dieren afblijven! dan moet diegne zo stoer zijn om zn mond los te trekken! maar 12 honden laten verdwijnen, zielig bezig hoor!
Ik zou daar zowieso niet heen gaan, krijg er rillingen van!
Ik zou daar zowieso niet heen gaan, krijg er rillingen van!

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Maar om als eigenaar van een verdwenen hond nou meteen maar te stellen dat DUS die boswachter er wel iets mee te maken heeft, vind ik ook wel wat kort door de bocht van , eigenlijk... 
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Maar die 12 is ook maar een bewering van een boze meneer die zijn honden los liet rondzwerven door de streek en ze nu kwijt is!
Moet ik zo n bewering zonder meer aannemen? Er is toch geen schrijntje bewijs voor
Moet ik zo n bewering zonder meer aannemen? Er is toch geen schrijntje bewijs voor

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
daar zat ik ook nog aan te denken.J@nn@ schreef:Als ik loslopende honden op ons terrein aantref, wat helaas best vaak voorkomt, vang ik ze en breng ik ze naar het dierenasiel of het politiebureau.
goh wat zou er toch met die honden gebeurd zijn..?
Als je t mij vraagt zijn die 12 honden gewoon gevangen door de boswachter of zijn zoon en naar een asiel gebracht. Meneer de boswachter is t onderhand vast flink zat dat al die honden daar loslopen dus hoe minder hondeneigenaren daar in de buurt wonen hoe minder overlast voor hem..
maar goed dat zijn natuurlijk speculaties.
Als die man ze naar het asiel brengt kan het toch ook best zijn dat de eigenaren niet gevonden worden?
Wie weet bracht hij ze voor 'straf' wel naar een asiel verder weg o.i.d.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Goede morgen ! Wat ben ik blij, met deze zin : het is toch gemakkeljk, om iemand anders de schuld te geven he?Anne&Taar schreef:Maar om als eigenaar van een verdwenen hond nou meteen maar te stellen dat DUS die boswachter er wel iets mee te maken heeft, vind ik ook wel wat kort door de bocht van , eigenlijk...
Ik ken deze boswachter heel goed : hij is de fokker van mijn honden, en ik heb jaren bij hem getraind voor de jachtwedstrijden, en ik bracht zijn honden voor op shows . Ik weet heel zeker, dat hij nooit een hond zal "afschieten", omdat ze op "zijn" domein los lopen . Ik heb de man meerdere keren heel emotioneel zien reageren, als 1 van zijn honden ingeslapen moest worden : hij bracht ze dan terug naar huis, en begroef ze dan op hun lievelingslekje in het bos .
Ik heb daar zelf gezien, hoe loslopende honden reeen achtervolgden, en wat later vonden we ze dood tegen een omheining . Kon hij de "daders" vangen, dan werden die naar het politiebureau gebracht.
Ik heb zelf kunnen zien, hoeveel schade zo'n loslopende, jagende honden kunnen aanrichten : wie gaat die schade betalen denken jullie ?
Het is bij hun, een bijna dagelijks gevecht tegen stropers, dan kunnen ze echt zo'n losgelaten honden missen als kiespijn hoor .
Trouwens : de laatste tijden, worden er heel veel honden gestolen......
Ik wens jullie allemaal nog een prettige dag verder .