Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naar 1 persoon trekken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )
Aantal honden: 2

Re: naar 1 persoon trekken

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

was bij Vera ook goed te zien
die was altijd bij mij in de buurt . bij binnen komst ook als een gek naar mij toe racen en begroeten
en als m'n Ex binnen kwam mooi niet dus .
en luisteren ook . naar mij wel naar m'n Ex niet ( naja toen niet mijn Ex )
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer vind Elyna het allerliefste :hmmm:
Daarna kom ik direct op nummer 1, als ik thuis ben zonder dat ik in bed lig, gaat hij echt niet met Gio mee.
Als hij naar Gio moet luisteren, kijkt hij eerst naar mij of het van mij ook moet... :mrgreen:
Maar binnen spelen doet hij het liefst met Gio.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Shaggy had geen voorkeur ...we waren beide even goed haha Nina is echt mijn hond...is net mijn schaduw :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar trekt naar ons beiden, Stellar trekt meer naar Lars en Tsuki meer naar mij. Dus we hebben een goede balans hier :wink:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo trekt meer naar mij. Mijn vriend vind hij ook helemaal geweldig. Maar als ik een keer weg ben, dan vind hij het niet zo leuk :mrgreen: Steeds loeren of ik er al aankom o.i.d. :mrgreen:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Sita trekt meer naar Jeroen, maar die doet ook het meest met haar. Rowan trekt meer naar mij, maar dat is dan mijn trainingsmaatje en Taro vindt het allemaal prima, zolang hij maar niet iets hoeft te doen.

In huis komen ze bij mij knuffelen en met Jeroen spelen. Ze luisteren alledrie prima naar beide. De een zal dus wat sneller reageren als Jeroen of ik met ze loop. Maar een echte voorkeur hebben ze wat dat betreft niet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik ben de leukste thuis :pffff:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nora is sowieso meer een allemansvriendje. Ondanks dat Nilo veel enthousiaster reageert, zou een vreemde Nora zo mee kunnen nemen denk ik. Ze vind volkomen vreemden niet minder belangrijk dan ons gezien. Ze trekt wel iets meer naar mijn moeder. Dat houd in dat als ik sochtends beneden kom, ze nog net een oog open doet maar mooi blijft liggen. Als mijn moeder beneden komt, dan is de dag begonnen! :cheer:

Nilo trekt enorm naar mij. Is natuurlijk ook wel echt mijn hond, maar toch. Het is zo erg dat als ik weg ben, hij de hele dag op de vensterbank zit om te kijken wanneer ik terug kom. Volgens mijn moeder begint hij vaak 5 minuten voor ik thuis kom, onrustig te worden. Vorig jaar ben ik drie dagen weg geweest met school en de arme ziel heeft dus echt 3 dagen op die vensterbank gezeten :smile: Mn moeder moest hem mee slepen naar buiten om hem uit te laten, daarna razendsnel weer terug! Hij negeert ook commandos van anderen. Mijn moeder is wel favoriet nr 2 dus daar luisterd hij nog wel na als ik er niet ben, maar als anderen hem een commando geven kijkt hij mij eerst aan. Als ik het commando herhaal, dan luisterd hij wel maar anders echt niet :klaar:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Inez87 schreef:Ik ben Luna's grootste vriendin.

Totdat mij vriend er is, dan ben ik lucht :pffff:
Ja dit dus..

Kuda is een grote knuffel bij mij, maar zodra mijn vriend er is dan wil ze bij hem en zit er klitteband tussen hun. Jaloers? Ik? neuh hoor.. :cry:
Afbeelding
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lyndie loopt met iedereen mee, zij vindt iedereen hartstikke leuk (hoezo trouwe hondenliefde :roll: ). Kyra is geloof ik gekker op Nick dan op mij maar zal niet gauw met een vreemde meelopen.
Cody is, als ik er goed over nadenk, de enige die echt naar mij trekt en sowieso van anderen niet veel moet hebben.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn vorige hond was heel erg duidelijk mijn hond. Geen twijfel mogelijk, en dat was vanaf dag één zo.
Toen ik met haar oude baasje naar een supermarkt ging en daarna naar buiten kwam begroette ze MIJ als eerste, terwijl ze me net een uurtje kende. Vond haar oude baasje niet zo leuk :F:
De eerste maanden hier heeft ze naast me op de grond geslapen, op de slaapkamer. Als mijn man dan eens later de slaapkamer opkwam moest ze er altijd tegen grommen. Ze had het niet zo op mannen.
Dat is trouwens later helemaal bijgetrokken.

Skadi heeft ook een voorkeur voor mij, ik doe het meest met haar, en ik ga over het voer. Duh. Als ze moet kiezen, zal ze waarschijnlijk voor mij kiezen, maar ze is ook heel erg gek op mijn man. Knuffelen op de bank doet ze net zo lief met mij als met mijn man. En ja, dát was even wennen de eerste tijd, ik geef het maar eerlijk toe :engel:
Als het op situaties aankomt waarvan ze niet helemaal weet wat ze er mee aanmoet, kijkt ze wel naar mij om te zien wat ze moet doen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Alleen Kietje is hier de overloper :smile: maar goed ik denk dat het ook afhankelijk wat voor een hond je heb.
De mannen kiezen 1 baas en de rest is ook belangrijk maar 1 steekt er bovenuit.
Als de 1 links zou staan en de ander rechts dan zou hij echt voor manlief kiezen en ik heb daar geen probleem mee, vind het juist mooi om te zien hoe die twee op elkaar zijn ingespeeld
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic trekt enorm naar mijn vriend en Timber trekt naar mij.

Dus we grappen wel vaak dat we allebeide een eigen hond hebben.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Hummer is helemaal idolaat van Danïel, onze jongste zoon van 13. Van ons ook, zolang wij hem maar aandacht geven :wink:

Queen trekt duidelijk naar mij of Rob toe.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ruby trekt iets meer naar Marco ,maar ja die vertroeteld ook alleen maar en laat lachend het eten uit zijn hand halen.
Buiten als ze los is luister ze daar in tegen ook niet naar hem,en blijft ze bij mij in de buurt.
Happy ja die vind iedereen oke heeft niet 1 persoon
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Zen hangt enorm aan mij, volgt me overal en moet altijd met zn dikke snuffert vooraan zien wat ik doe :mrgreen:
Hayley en Nen zitten met klitteband aan elkaar, Hayles verrekt het ook om naar mij te luisteren als Nen thuis is, best hilarisch om te zien wat voor blikken dat af en toe opleverd van Hayley als ik haar iets vraag te doen, ze trekt nog net haar wenkbrauw niet op LOL
Lilo en Danne vinden alle leden van het gezin leuk, vooral Mo want die heeft altijd koekies :smile: :smile: Danne vind het ook helemaal het einde om alleen met mij op pad te gaan, dan zijn we de deur nog niet uit of mevrouw staat al in de " ik geniet zo mama" modus :I: En ikrijg dan steeds verliefde blikken toegeworpen van mijn eeuwige puppenmeisje
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Milo trekt heel erg naar mij en Senna naar mijn man. Als ze op zondagochtend op bed mogen (dan kunnen we wat uitslapen) dan kruipt Milo meteen bij mij onder het dekbed en Senna bij m'n man. Maar ze vinden ons allebei wel ok hoor. :mrgreen:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Hier trekken ze ook allemaal naar iemand toe

Luc trekt heel erg naar mij.
Max trekt naar ons samen, heeft geen voorkeur
En Baco is echt Bert zijn hond

Dus hier is het echt heel erg verdeeld
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Michelle.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Michelle. »

Mika trekt ongeveer evenveel naar mijn moeder als naar mij, en vlak daarna volgen mijn vader, vriend en uitwonende zus toch wel.
Als er meerdere gezinsleden tegelijk binnenkomen, rent hij ook van de één naar de ander. Daar zie je niet echt veel verschil in. Uiteraard zijn er dingen die hij meer doet met het ene gezinslid: met mij meer op de bank liggen, hij wil zoveel mogelijk achter mijn moeder aanlopen, met mijn vriend wordt gestoeid en bij mijn vader moet hij zijn voor koekies :F: .
Qua luisteren krijg ik het meeste voor elkaar, maar dat is simpelweg omdat ik daar meer mijn best voor doe.

Andere mensen zijn trouwens stom, hij trekt nooit naar een vreemde toe.
Ik hoor weleens dat Kooikers honden voor één baas zijn, maar dat is hier dus niet waar.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca hangt heel erg aan mij. Wel op zijn eigen zelfstandige manier ;)
Komen mijn vriend en ik tegelijkertijd in de kamer, vliegt luca op mij af en negeert hij mijn vriend. Als ik boven ben en luca weet dat, dan wil hij daar heen. Hij wil graag zijn waar ik ben.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik ben van Jan en verder is eigenlijk niemand anders belangrijk voor hem :hmmm:
Gina is veel makkelijker, die vindt mensen leuk en is dol op vriendje.
Maar als puntje bij paaltje komt zal ze toch mij in het oog houden en niet hem.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk is erg dol op zijn nieuwe gezin. Als stiefdochter thuiskomt wordt de tent afgebroken en moet ze helemaal afgelebberd worden, maar hij vindt stiefzoon ook heel erg lief en gaat ook rustig bij hem liggen of met hem spelen. Vriend vindt hij ook fantastisch, helemaal 's avonds omdat die de laatste ronde loopt :cool2:
Hij ligt overal en nergens.. Bij stiefdochter op haar kamer, of op haar bed, naast stiefzoon of aan de voeten van mijn vriend.
Ik heb het nooit getest, maar ik weet vrij zeker dat ik, ondanks al deze gezelligheid, het altijd zal 'winnen'. Ik ben nu eenmaal de 'baas' :engel:
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

_Inge_ schreef:Ik ben alleen, dus ze vinden mij de allerleukste :pffff:
Precies. Ik heb Boris ook alleen, dus hij vindt mij het leukst. :D
Als ik naar mijn ouders toe ga, begroet hij altijd eerst mijn vader en dan mijn moeder. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat mijn vader altijd met Boris gaat spelen zodra wij binnen komen. Dus daar wil hij gewoon het snelst naar toe.

Als ik met Boris niet thuis ben, maar er zijn wel meerdere mensen die hij kent, blijft hij toch altijd wel heel dicht bij mij in de buurt en houdt me heel goed in de gaten.
Ik hoef buiten ook niet bang te zijn dat hij met andere mee gaat. Oók niet als die mensen koekjes en een bal hebben. Als ik de andere kant op loop rent hij heel gauw achter me aan.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Nando vind het stoeien met mijn vriend leuker (want dat mag ruwer) en Cariño luistert hoe dan ook wel oké.
Maar qua appèl en aanhankelijkheid zijn het echte momma's boys geworden.
Voor hun moet je namelijk niet te serieus maar ook niet te langzaam zijn.
Dus je zou zeggen dat ik de onbetwiste leider des huizes ben. :pffff:

Maar het grappige is dat als je het doortrekt naar onze alpha (een grote rode kat) hij mij te opgefokt vind.
Iedereen, inc de honden dus, heeft heilig ontzag voor hem en voor hem moet je juist een 'zakelijk en nuchter' karakter hebben.
Dus waar het dan op neer komt is dat de enige waar hij heilig ontzag voor heeft mijn vriend is.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Konah trekt heel erg naar mij toe, zij is echt 'mijn' hond. Snoopy trekt dan weer meer naar mijn vriend toe. Guess vindt eigenlijk iedereen even leuk als ze maar knuffels en aandacht krijgt maar omdat mijn vriend niet zo van het knuffelen is hangt ze meestal bij mij :mrgreen:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

MARC_S schreef: Cleo vindt iedereen even lief. Die kan je zo herplaatsen zonder dat ze daarmee zit. Dat is des husky heb ik begrepen :engel:

:lol1:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nou ja voor de husky's uh zie hierboven :D

De akita's zijn echt MIJN ! ze vinden Martijn tof hoor maar als we beide roepen bv komen ze toch echt braaf naar mij :pffff:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dolina hangt onwijs aan mij, tot het ziekelijke aan toe .... als ik een dagje en een nachtje weg ben is ze van de rel.
Oppas is ook heel moeilijk, er zijn er maar drie waar dat kan. Mijn ouders, mijn zus of Jeannette.

Wanda hangt heel erg aan mijn vriend, maar kan het ook prima met mij en heel veel anderen vinden. Hoe vaak mensen haar wel mee willen nemen .. is inmiddels ontelbaar. Of ze echt mee gaat met iemand hebben we niet getest.

Tosca is een verhaal apart, die hangt zowel aan mij als aan mijn vriend, maar met 15 jaar hoeft ze niets meer bijzonders ;)
Angelaa
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Angelaa »

Zo gauw ons pap binnenkomt ben ik lucht... :ugh: haha
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Als je 5 minuten binnen bent en je vind Bo leuk, dan vind hij jou ook leuk. Dan wil hij best met je spelen en zo... tot ik het pand verlaat.
Ook bij andere kan hij iedereen leuk vinden, bij iedereen een knuffel gaan halen, tot ik het pand verlaat, dan ligt hij voor de deur te piepen tot ik terug ben.
Alleen bij mn ex en mn pa is dat niet zo en bij Melanie gaat het ook de goede kant op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”