Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe komen jullie aan de naam?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: hoe komen jullie aan de naam?

Ongelezen bericht door Renske »

Beetle, voluit Big Bug Beetle, we reden thuis altijd in een kever en het werd het B nest (zelfde letter als moeder Bente). Big omdat ze zo groot was, Big Bug is een kever uitvoering, Bug betekent ook kever en Beetle dus ons kevertje.

Lumi, het was het L nest van de fokker. Zelf konden we niet uit een naam komen en toen hebben we de fokker gevraagd wat zij leuke namen vonden. Uit dit lijstje van 5 namen hebben wij Lumi gekozen, Lumi betekent wit/ sneeuw in het Fins. Voor een kooikerhondje is ze vrij wit.

Vincent, op de stamboom heet hij Marnix, naar zijn opa. Hij is als herplaatser teruggekomen en wij vonden dat wij zijn naam niet konden veranderen. Het was gewoon Vincent, maar nu ook vaak Vinci.
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

De naam Saffie komt van het hondje uit de tekenfilmserie Boes, ik vond het een grappige naam.
Boy heette al zo. Omdat we hem al kenden voordat het onze hond werd waren we er al zo aan gewend dat we het zo hebben gelaten. Maar ik vind het niet echt een mooie naam, dus maak ik er vaak Bowie van.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Onze eerste hond een ambull hebben we Shaggy genoemd..shaggy betekend ruig of warrig...toedertijd was de rapper shaggy heel hip met het liedje wasn"t me.....en toen we naar onze pup gingen kijken..toen keek hij zo van wasn"t me ....ik kreeg altijd leuke reacties op die naam in combinatie met hond :)
Nina is een herplaatser en heette dus al zo..het betekend rein of zuiver..maar ze is een smeerpoets :)

we verwachten in maart een laekense herder pup..aangezien ik het ras heb gekozen mag mijn man de naam :denken: ....hellup!! haha
maar goed het is vooralsnog jean-marie Pfaff roepnaam Pfaff...Nee mijn man is geen pfaff fan...maar ja onze pup word een blonde belg met krullen ..en ja dat is dhr Pfaff ook haha
maar goed het is nog geen maart haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Kiran heet voluit Kittos Kid Energy zijn papa heet Duracell en om een beetje in de trant van energie te blijven aangezien ik Kittos of Kid geen leuke naam vond heb ik gekozen voor Kiran wat betekend Straal van Licht.

edit: typo
Laatst gewijzigd door Kiran op 08 dec 2010 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Robbie had dr naam al ,ikzelf zou er niet voor gekozen hebben, maar op verzoek van de vorige eigenaar hebben we het niet veranderd.

King is vernoemd na zn vader.

Vinnie omdat het zo n vinnig pupje was
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau heette al zo en heb er nooit aan gedacht dat te veranderen; zelf zou ik niet voor die naam gaan.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Elena & Ditch heetten al zo dus dat heb ik zo gehouden

Eigenlijk zou ik het broertje van Kenji krijgen, zijn naam wist ik al 1,5 jaar voor hij geboren zou worden al.
Ik wilde zowieso iets met Roan erin en ineens schoot er een naam te binnen.
Het werd Chendo Roan , roepnaam Chendo

Helaas mocht Chendo maar 2 weken oud worden :(
Mij werd toen een teefje uit dat nest aangeboden, aangezien de stamboomnaam al naar rvb gestuurd was werd t Coco Chanel.

Maar zo Coco Chanellig is madam niet dus ik wilde een andere naam.
Ik was gewoon aan t werk en net als bij Chendo schoot er ineens een naam te binnen
Het werd Kenji , dat is eigenlijk een Japanse jongensnaam die sterk, gezond , tweede zoon betekent.

Sterk is ze wel ,gezond helaas niet (hd) en 2e zoon klopt dan wel een beetje .
Ze is nl mn 2e keus pupje uit t nest :wink:

Mijn katten zijn allemaal herplaatsers, 1 uit een gezin en 3 uit t asiel
Ze heetten daar : Simba, Mopke, Polly & Pluche

Aangezien ik dus niet van de standaard namen ben werd t
Breezer, Jinta , Taiga & Angel

Naam voor mn pup die over 2 jaar word geboren heb ik trouwens ook al.

Ik hoef voor namen dus niet op t net te kijken, er schiet mij gewoon een naam te binnen en dat word m dan.

Taiga & Angel zijn trouwens wel een beetje vernoemd naar 2 honden die ik ontzettend goed gekent heb
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan had de naam Daan al en ik vond hem wel passen bij hem. Hij is ook wel een Daan.
Dieber heet voluit Dedan Dieber. Ik wilde haar graag vernoemen naar Bedan en ze komt uit het D-nest. Dedan betekent welbeminde en voorwaarts leidende en dat vond ik ook wel mooi. Ik wilde Dedan alleen niet als roepnaam. Dieber vond ik leuk klinken en ik hou niet van namen die je veel hoort.
De volledige naam van Bedan was Bozra Bedan. Bozra betekent onder andere schaapskooi en dat vond ik toepasselijk voor een veedrijver. Bedan betekent vet, sterk en gespierd. Sterk en gespierd was Bedan zeker, vet is hij nooit geweest, hij was eerder mager en bestond uit bot met spier.
Bozra, Bedan en Dedan zijn namen die uit de bijbel komen. De moeder van Bedan en Dieber heet Noa en de vader van Bedan heet Mozes dus ben ik toen op bijbelse namen gaan zoeken.
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Voor onze eerste stabij moest een friese naam verzonnen worden en we vonden niets echt leuk.
Uiteindelijk is het Wiegel geworden, die wat toen CdK in Friesland.

Lexie heet officieel Aisje, dat vond ik helemaal niet leuk. In die tijd was the monarch of the glenn op de buis en daar speelde een Lexie in mee. Daar is ze naar vernoemd.

T-Boy heette al zo toen hij bij ons kwam, naar die naam luistert hij (vaak niet). In de wandeling wordt hij Tideli genoemd, luistert hij ook niet naar trouwens.
Groetjes, Terry
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Diesel heette Havana maar dat vonden wij niet mooi, roept niet makkelijk en het is een meisjesnaam. Ik noemde hem telkens Hanna. En we vonden dat bij een nieuwe start ook een nieuwe naam hoort. Dus heeft mijn vriend gekozen. Hij vond Diesel mooi, omdat het een stoere naam is en hij van auto's en zo houd. Mijn vriend komt helemaal nooit op forums en wist niet dat het zo'n populaire naam was. Zijn vorige hond heette Uran dus hij dacht dat hij deze keer ook origineel was. De volgende hond moet Petrol heten zegt ie :piew:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Buck en Dolly hadden al een naam toen ze bij ons kwamen.
Sybil vond ik er goed bij passen. Ik wilde een amerikaanse naam met twee lettergrepen wat niet veel voorkomt en wel lief klinkt.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Toen ik bij de fokster was liet ze de stamboom zien van Yvar.
Dat was een scandinavische stamboom
Ik ben gewoon op internet naar een naam gaan zoeken zag toen Yvar staan en dat is een scandinavische naam dus dat vond ik wel bij hem passen.
Bovendien leefde toen Kyra nog en darar moest ook een naam bij passen vond ik.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb schotse herdershonden en kies dus altijd voor keltische (liefst Schotse) namen. Alleen Kyra heette als herplaatser al zo en dat heb ik zo gelaten omdat ik het wel mooi vond. Lyndie heet voluit Gwendolyn maar dat bekt niet lekker op straat :mrgreen: . En met Cody heb ik zitten twijfelen tussen Mac of Cody. Maar ik heb nog een hele rits namen die ik mooi vind: Amy, Fiona, Aislinn, Moira, Brianna en Tess. Dus ik kan nog even vooruit.
Nou wil ik geen reu meer maar ik vind de namen Duncan, Mac, Ian en Connor ook erg mooi voor een schotse herdershond.
Afbeelding
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Ik hou van lekkere makkelijke namen Kaa is vernoemd naar de slang uit Jungle Book, en sinds kort hebben we Kees daarbij, die is vernoemd naar ons erg leuke buurman :mrgreen:

yvonne
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mezelf kennende zou ik mijn toekomstige hond wel laten vernoemen naar iets.
Kan een personage uit een boek zijn of naar Goden ofzo.

Ik vind namen met inhoud of betekenis vaak net wat leuker/specialer. :wink:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Leuk al die namen en waar ze weg komen.
Wij gingen voor Djock naar aanleiding van Lady en de vagebond.
Wij hebben er wel Djock i.p.v Jock van gemaakt. Omdat je dat ook zegt.

Puck omdat ze een pukkie was en nog steeds is.

Voor een eventuele volgende hond is hier keus genoeg.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Woopy is vernoemd naar een opvanghond die ik opving voor stichting paws.

Hera. Ja, die kwam nogal onverwachts. 's ochtends gebeld met de fokster en 's avonds zaten we bij haar thuis. omdat de stamboompapieren in orde moesten worden gemaakt moesten we gelijk een naam verzinnen. Fokster gaf ons een lijst met namen die met een H begonnen. En daar stond uiteraard Hera tussen.

Cash. Omdat de pupprijs die we voor hem moesten betalen voor ons doen wel aardig hoog was. Dus Cash vond ik wel toepasselijk toen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Candy heeft mijn moeder destijds gekozen. Bowie heette al zo, ik noemde hem eigenlijk meestal Bo..
Pasha heette Xena en ik kon al een hond die zo heet, dus vond dat niet zo leuk. Pasha kwam eigenlijk gelijk in mij op.
Zaba vond ik wel een stoere meisjesnaam. Voor Diezel wilde we een stoere naam, die je nog niet zo vaak hoorde. We hebben lang getwijfeld tussen Diezel en DJ. Uiteindelijk is het Diezel geworden, jammer alleen dat nu alle honden zo heten!
Ushi heette al zo, vond het wel een grappige naam.
Eigenlijk zou mijn eerste Weim Ami gaan heten, maar die naam bewaar ik nu maar voor de volgende:)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik wilde iets wat met vlinder te maken had (omdat mijn moeder dol was op vlinders).

De naam Caja komt van

Arctia caja
Afbeelding
Afbeelding
Dreetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dreetje »

Sil is een kruising friese stabij dus een friese/nederlandse naam gekozen.
Laurie heette al Laurie toen ze uit Spanje kwam en dat hebben we zo gelaten.
Andrea

Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Na een spannende avond bij de fokster waren we helemaal blij dat we van haar een reu mochten als het nest geboren was. (voelde als een soort examen vooraf, achteraf gezien was het gewoon gezellig babbelen).
Op de terugweg waren we dus bezig met namen verzinnen, vlak bij huis hing deze reclame op een lantaarnpaal

Afbeelding

Dus is het Bob geworden. Dat hadden we niet verteld aan de fokster dus toen zij ons belde dat er een reutje voor ons tussen zat en wij meteen riepen Bob, wist zij al welke een echte Bob was.

Zin stamboomnaam is Limited edition form Luna's Star, dat hoorden wij toen Bob 6 weken was. En zijn stamboomnaam vind ik weer helemaal passen bij mijn Harley Davidson hobby :cheer:
Bob heet trouwens Limited Edition omdat hij uit het laatste nestje van zijn moeder kwam (die geniet nu lekker van haar pensioen) en de enige éénkleur in het nest is met een kenmerkende witte streep op zijn neus. Zijn moeder had in al haar nesten minimaal 1 pup met een witte streep op de neus.
En de groeten van de mannen :zwaai
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Muk schreef:Jaymz heette al zo voordat wij hem kregen. En aangezien zijn naam prima past bij hem, veranderen wij die naam zeker niet.
En weet je ook hoe die naam gevonden is ?

Op het moment dat hij als puppy in de werpkist lag waren er twee koks op TV waarvan er eentje uit Nieuw Zeeland komt en hij heette Jaymz en dat vond ik een erg leuke naam en zo is hij aan zijn naam gekomen. Voor alle newfoundlanders die we zelf hielden kozen we altijd namen van bergen............
Sandra
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Der naam moets met een C beginnen en toen ben ik gaan google
Chanty is een indiaas naam en betekent vrede/innerlijke rust
gehele naam is Chanty my Destiny Mondarvi
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik ben nogal geinteresseerd in Griekse mythologie, en voor een reu vond ik veel namen daarvan toch net niks. Of het roept niet lekker of het klinkt niet leuk. Hades vond ik dan wel weer gaaf, helemaal voor zo'n schattig, klein, wollig en onschuldig pupje :I: . Gelukkig was m'n vriendin het daar mee eens. Je pikt als je wandelt ook zo de mensen eruit die de Griekse goden ook kennen haha, die mensen moeten vaak lachen en vragen of hij z'n naam eer aan doet. De mensen die nog nooit van Hades gehoord hebben vinden het vaak maar een gekke naam waarvan ze geen idee hebben hoe ze 'm moeten uitspreken. Als Hades echt geen optie was geweest dan was ik voor Judas gegaan, niet Grieks maar dat vind ik gewoon wel lekker bekken. Of Charon, wel weer Grieks. Ik vind het ook wel leuk dat de namen van de honden van vrienden van ons er ook perfect bij passen, die heten Deus en Juno. Hoewel Deus is afgeleid van Amadeus, en niet 'god', maar dat terzijde.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Devi was al Devi :mrgreen:

Taiko, komt van een boek over Samoerai's, het is een soort titel van een samoerai. Staat voor: Heerser in naam van de keizer met absolute macht.
Zijn stamboom is dus Dirk's Samoerai Taiko

Neela, spreek je uit als Niela, betekend in het indiaas blauw, niet gekozen dus om de betekenis maar om de apartheid, heb het buiten mijn eigen meid nooit gehoord en dat is wat we wilde!
Stamboom is Dirk's Red Ruby.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Roos.. gewoon pup in de armen gesloten en ter plekke verzonnen. Ze kwam uit Roosendaal en bovendien, ik vind het een hele mooie naam (en bloem) dus dan Roos! Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ze anders kon heten. Mijn moeder vond Roos in het begin niet bij haar passen, maar nu kan ze zich ook niks anders meer voorstellen en vindt het een goede naam voor haar. :lol1:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto vond ik gewoon een leuke naam :-) te verbasteren tot Ot of Otje.

Ik heb een tweede hond op het oog, genaamd Peaches. Mocht het klikken met Otto, dan denk ik dat ik haar Pietje ga noemen.

Kortgeleden kwam ik iemand tegen die zijn honden Pardon en Dinges had genoemd :smile:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Ik heb een boekje met IJslandse namen.
Sóley heet op haar stamboom Sóley Rót.
Rót betekent wortel en dat heb ik gekozen omdat met haar mijn fokkerij had moeten beginnen.
Helaas is dat niet gelukt, maar ze blijft wel de 'wortel' van mijn liefde voor IJslanders.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Namen waar ik wat mee heb, blijven hier meestal hangen en als ik ze na een tijd nog steeds herinner dan zijn ze goedgekeurd.
De 1e hond heete Silco, gewoon omdat we dat leuk vonden klinken (uit een namen boekje)
De 2e Kaya, wat o.a. de betekenis slimme meid heeft en dat is ze :mrgreen:
De 3e naam heb ik 2 jaar mee rond gelopen, dus kon niet missen. May Linn is het geworden.
De 4e wilde ik "I" noemen, maar dat scheen erg lastig met wedstrijden enzo omdat ze bijna altijd 2 tekens vragen.
Ook wilde ik er een griekse Y in, dus het is geworden I-My (and Myself).
De 5e was niet gepland en moest ik binnen een paar weken een naam verzinnen. Ik wilde iets met slim of vaardigheden.
Kwam dus op Skills, maar vondt dat niet leuk geschreven en er zat geen griekse Y in.
Dus Sqylls is het geworden.
Alle namen passen tot nu toe prima!
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Browny heeft zijn naam in Spaanse asiel gekregen, hij had de naam nog niet zo lang, maar ik vond het wel bij hem passen omdat hij beetje bruin is en mooie bruine kijkers heeft.. ik twijfelde nog even om hem Kenji te noemen omdat ik dat ook erg mooie naam vind.. maar hij reageerde al wel op Browny dus heb ik het gelaten en het past ook bij hem :D

alleen mijn moeder heeft dr één keer beetje geschaamd omdat hij naar een Surinaams vrouwtje gromde en zei ze "Browny foei" en toen keek de vrouw bedenkelijk om.. dus mn moeder zei tegen mij dat net leek alsof ze hem racistisch maakte :p bij mij heeft hij overigens nog nooit naar personen gegromt :scratch:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”