Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overstap van 2 naar 3 honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Overstap van 2 naar 3 honden

Ongelezen bericht door Emma »

hier houden wij het bij twee honden. drie honden zou denk ik de balans verstoren. en lijkt me veel te veel gedoe.
ook omdat we hier geen groot losloopgebied op loopafstand hebben.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

ik heb sinds 3 jaar 3 honden, mechelaar, berner en alaskan kruising, dus vrij grote honden

wandelen aan de lijn is minder relaxend, daarom loopt schelsey de herder meestal los, maar ja, soms moet ze wel vast en dan gebruik in flexi's van 5 meter , 2 in de hand en 1 aan mijn heuptas vastgemaakt, 3 lijnen vast gaat bijna niet, maar zo lukt het wel, alleen, met 2 is gewoon relaxender en ik weiger korte lijnen te gebruiken want dan kan ik evengoed thuis blijven, daar hebben ze niets aan

spelen, ja, hier is er altijd wel 1 tje die overblijft, ze spelen niet echt met 3

aandacht verdelen is wat moeilijker, vroeger speelde ik wel eens met de honden maar nu ze met 3 zjn blijft dit wel eens over, dan ga ik liever extra wandelen met de 3 in de tijd dat ik ermee bezig ben per hond

ze luisteren alle 3 goed dus loslopen is geen probleem en met dit gladde weer kan ik vragen rustig te zijn aan de lijn, maar als je trekkende honden heb tja, dan heb je wel een probleem nu :F:

hogere kosten met 3 honden, maar dat wist je al.

als ze oud worden moet je veel tijd kunnen insteken in hun bewegingsbehoefte want iedere hond zal een andere soort wandeling nodig hebben, dit merk ik nu wel met de herder die 10 word en de berner die zware hd heeft dus moet elke dag met de malamutemix nog appart wandelen, ik zit aan 4 keer per dag in totaal en ongeveer 3 uur verdeelt per dag

maar verder is het erg leuk meer leven in huis, meer vuil hahaha
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik vind het totaal geen probleem om 3 honden tegelijk uit te laten.
3 Riemen in 1 hand en ze moeten netjes met z'n 3tjes naast elkaar lopen, zonder trekken.
Geen gesnuffel en geteut. Het is nog geen 5 minuten lopen naar het park en daar mogen ze los en hun gang gaan.
En ze kunnen heel goed met z'n 3tjs tegelijk spelen. Maar het gebeurt heel regelmatig dat er 1 andere dingen aan het doen is en dat de andere 2 met elkaar lopen te keten.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ik vondt de stap van 1 naar 2 groter. Maar ik denk ook dat het afhankelijk van de honden die je hebt.
Wij hebben er samen 6, 2 herders van mijn vriend en 3 border collie's en 1 herder van mij.
Ik kan makkelijk met 4 lopen en als het nodig is ook wel met 6, er is er maar 1 die echt trekt en dat is de oudste, in het geval dat ze lang aan de lijn moeten lopen krijgt ze een halti om en kan ik probleemloos einden lopen.
Moet ik wel zeggen dat het qua ruimte en opletten op de honden wel een groot verschil maakt tussen de borders en herders.
Van de borders kan ik er wel 10 hebben, hoef amper op te letten buiten en in de auto kun je ze bijna stapelen...en binnen passen er ook 3 op 1 kleed.
De herders vragen wat meer oplettendheid buiten en ook wat meer ruimte binnen als in de auto.
Maar ik vindt voor nu het aantal wel mooi.

Voor in de toekomst willen zowel ik als mijn vriend er wel een border collie bij, maar dan pas als de roedel van nu stabiel is.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Ik wil er geen derde bij, of het moet iets kleins zijn, maar dat past 9 van de 10 x niet bij onze teef :19: Onze 2 zijn totaal verschillend, zowel in huis als buitenshuis. En dat is super leuk maar betekend ook dat ik in sommige gevallen mijn ogen en handen overal moet hebben. Nu zijn ze ook niet echt keurig opgevoed, dat scheelt natuurlijk :engel:

Wij hebben nooit een seconde spijt gehad van onze 2e, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de 1 op 1 situaties soms echt mis. Tuurlijk kan ik er 1 meenemen en de ander thuis laten maar dan knaagt er toch iets :19: Da's wel een van de hoofdredenen ook dat ik geen 3e wil, nu ligt er 1 aan elke kant en heb ik voor ieder een hand om te kroelen :)
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik liep er toen ik nog thuis woonde met vier en soms met 5. Allemaal in 1 hand en niks geen problemen. Ik wil dolgraag weer terug naar dat aantal. komt wel, alleen weet Marc dat nog niet :mrgreen:
De overgang van 1 naar 2 honden is denk ik wel de grootste. Dat was bij ons in ieder geval zo. Daarna maakt het niet meer uit, lopen moet je, voer kopen moet je enz...
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik zou er stiekem graag een klein hondje bijwillen. En ik loop nu met evenveel gewicht als jij doet. En jij wil er nog een RR bij.
Ik doe het voorlopig niet omdat ik mijn honden nu nog te jong vind. Ik zou ook afwachten hoe Xavi uitgroeit (qua karakter dus). Stel dat hij lastig word met andere reuen, dan is een derde hond helemaal niet handig. Of je moet inderdaad gescheiden gaan wandelen.
Mijn herder reu heeft nu ook nog wat werk aan de winkel (of eigenlijk ik :denken: ) en daarom wil ik er nu geen derde bij. Ik wil eerst de andere "perfect" hebben. :F:
Dus als ik jou was zou ik kijken hoe Xavi is rond 2,5 a 3 jaar. Aan de hand daarvan beslissen of het inderdaad verstandig is een derde hond bij te zetten.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Joera schreef:Ik zou er stiekem graag een klein hondje bijwillen. En ik loop nu met evenveel gewicht als jij doet. En jij wil er nog een RR bij.
Ik doe het voorlopig niet omdat ik mijn honden nu nog te jong vind. Ik zou ook afwachten hoe Xavi uitgroeit (qua karakter dus). Stel dat hij lastig word met andere reuen, dan is een derde hond helemaal niet handig. Of je moet inderdaad gescheiden gaan wandelen.
Mijn herder reu heeft nu ook nog wat werk aan de winkel (of eigenlijk ik :denken: ) en daarom wil ik er nu geen derde bij. Ik wil eerst de andere "perfect" hebben. :F:
Dus als ik jou was zou ik kijken hoe Xavi is rond 2,5 a 3 jaar. Aan de hand daarvan beslissen of het inderdaad verstandig is een derde hond bij te zetten.
Daarom heb ik er ook bij gezet dat er de komende 1,5 jaar sowieso geen 3e bij komt. Ten eerste omdat Xavi nog jong is en ik me nu wil richten op zijn opvoeding en ontwikkeling. Daarnaast studeer ik nog en zijn 3 van deze vreetbakken dan niet te betalen. :wink:
Het is dus echt alleen nog maar nadenken en fantaseren en voorlopig gebeurt er helemaal niks.
Ik kan me niet voorstellen dat Xavi lastig wordt met andere reuen, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik had 3 honden tot afgelopen mei, en nu maar 2.
Ik heb geen problemen gehad met de overgang van 2 naar 3, wat ik wel minder vond is het leeftijdsverschil... de jongste moet lekker veel bewegen, de middelste minder en de oudste wilde niet eens meer zo lang dus ik liep vaak 2 keer perdag apart met alle honden en dat vond ik wel een grote belasting voor mezelf, daar had ik me echt in vergist en dat zal ik niet snel weer doen.
Nu heb ik er nog 2 dus en die doe ik vaak ook apart hun beweging geven, en omdat ik gewend ben het 3x tedoen valt dit dan nog wel mee maar als er weer een hond bij komt let ik er wel op dat leeftijd en bewegings behoefte net zijn als d ehond die er dan al is.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Persoonlijk zou ik het niet meer doen, ik heb er nu nog drie maar twee is in veel opzichten makkelijker, maar zoals eerder gezegd, het hangt ook af van hoe de honden met elkaar omgaan en hoe ze zich tijdens het wandelen gedragen.
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Pemba schreef:Ik heb er jaren 3 gehad en in huis zou ik er zo vier willen. Bij 3 valt er toch vaak eentje buiten de boot als ze spelen.
Het lopen met drie honden heb ik nooit vervelend gevonden maar ik heb ook niet van die grote honden.
Maar voorlopig hou ik het hier even bij 2 tot die van 10 echt oud wordt, dan komt er weer een vriendje bij zodat er niet 1 overblijft.
Mee eens, ik denk wel een ik neem er een 4e bij dan kan ik 2 aan 2 wandelingen maken. :mrgreen:
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Wij hebben er 3 maar ik doe het nooit meer.

Het is vind ik niet handig. Ik kom altijd handen tekort.
Met de aanlijnwandelingen heb ik altijd ruzie met de riemen.
En in het bos heb je soms ogen tekort.

Nee hier nooit geen 3 meer.

2 Is meer dan voldoende.

Maar ik hoop ze toch alledrie nog superrr lang bij me te mogen hebben :cheer:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Irisz schreef:
Joera schreef:Ik zou er stiekem graag een klein hondje bijwillen. En ik loop nu met evenveel gewicht als jij doet. En jij wil er nog een RR bij.
Daarom heb ik er ook bij gezet dat er de komende 1,5 jaar sowieso geen 3e bij komt. Ten eerste omdat Xavi nog jong is en ik me nu wil richten op zijn opvoeding en ontwikkeling. Daarnaast studeer ik nog en zijn 3 van deze vreetbakken dan niet te betalen. :wink:
Het is dus echt alleen nog maar nadenken en fantaseren en voorlopig gebeurt er helemaal niks.
Ik kan me niet voorstellen dat Xavi lastig wordt met andere reuen, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Ik had idd gelezen dat je erbij had gezet dat je het nu nog niet wil hoor, ik zei het alleen zelf ter verduidelijking.
En mijn herder is nu dik 2,5 jaar, en geloof me, als iemand mij had gezegd dat hij lastig zou worden, dan had ik diegene uitgelachen. Hij was super makkelijk en ik voelde me super trots dat mijn eerste hond, een duitse herder reu, zo sociaal en makkelijk was. Maar helaas, ouder worden veranderd gewoon een hele hoop. Ik denk dat die verandering bij reuen nog groter is dan bij teven. Joey kan aan de lijn niet meer bij vreemde honden en kan ook niet meer met vreemde mensen. Dat had ik niet zo snel zien aankomen.

Dus ik probeer alleen te zeggen, je kan beter niets verwachten, of juist van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen. Maar op deze leeftijd (9mnd toch?) is er gewoon niks te zeggen over hoe hij later met reuen om zal gaan.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat het ook wel uitmaakt waar je precies woont. Ik woon in de Randstad, in het centrum van een dorp waar veel verkeer is en heel veel mensen en andere honden. Woon je ergens buiten de bebouwde kom is het natuurlijk een heel ander verhaal en zal je minder snel anderen tegenkomen.
Woon je aan een losloopgebied praat je natuurlijk ook over een hele andere situatie dan wanneer je daarvoor eerst een stuk moet rijden of wanneer er heel weinig losloopgebieden zijn. Gelukkig zijn er bij mij in de buurt wel aardig wat losloopgebieden, hoewel ik daar wel met de auto naartoe moet.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb regelmatig bij mijn 2 teckels een koningspoedel te logeren. Dat gaat eigenlijk met wandelen heel goed. Nu kunnen de 3 honden ook lezen en schrijven met elkaar. 2 teckels in 1 hand, poedel in de andere want die trekt soms. Prima te doen en heel gezellig, zeker als ze los gaan en dan fijn met z'n drieën achter elkaar hobbelen.

Wat ik wel lastig vind is iets met de honden ondernemen. Een boodschap of met openbaar vervoer reizen ofzo. Want dan kom ik wel een hand tekort voor een tas of een hond optillen. (of je neus snuiten :mrgreen: )
Alhoewel ze ook alledrie in 1 hand kunnen merk ik toch dat je minder snel 3 honden even meeneemt voor iets anders dan alleen een wandeling.

Een derde erbij opvoeden vind ik eerlijk gezegd wel heel lastig: als jonge hond van mijn moeder hier is, laat ik in etappes uit. Met 2 honden in 1 hand is het erg lastig sturen van 25 kilo puber met alleen 1 hand :zweep:. Maar dat ligt ook aan karakter hond natuurlijk, Diem vraagt een intensieve opvoeding.
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik vond de overgang van 2 naar 3 honden eigenlijk reuze meevallen.
De aanlijnwandelingen doe ik meestal ook gewoon met drie tegelijk. Luca loopt los, Yaro tot het veldje aan de riem en Fahim blijft in de wijk aan de riem. Is goed te doen. Ze lopen over het algemeen netjes mee.
San loopt in 3 keer, hij vindt dat rustiger lopen en hij vindt het fijn om zo 1 op 1 aandacht voor ze te hebben. De wandelingen in het bos of duinen gaan ze altijd alle3 mee.
Spelen doen ze bij ons gewoon met drietjes. En als er 1 een keer alleen mee mag zijn ze nog niet alleen thuis. Al kunnen ze wel allemaal alleen blijven.
Kortom ik zou het zo weer doen.
Vakanties zijn wel beter zoeken want met 3 ben je niet overal welkom.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik zou het zelf niet meer doen denk ik.
Ik kan er geen 3 tegelijk uitlaten,als je op vakantie wil is het lastiger iets te boeken met 3 grote honden.
Doordat ik ze niet tegelijk uit kan laten kost het me best veel tijd en dan heb ik geluk dat Ijuba met minder beweging genoegen neemt.
Ze spelen eigenlijk niet met ze'n drieen tegelijk er is er altijd eentje die genegeerd word meestal Asani de jongste.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik vind het praktisch juist erg meevallen. Ik kan redelijk goed lopen met drie honden,Sybil heeft nog wel wat te leren maar dat komt vanzelf wel.....
Voor de rest laat ik ze in de auto en neem ik ze mee waar ze los kunnnen , erg leuk om met een roedel te wandelen. Het is wel iets lastiger om ze allemaal goed onder controle te houden maar ik geniet ook erg van de interacties.
In huis vind ik het erg gezellig en de honden passen ook goed bij elkaar :D
Afbeelding
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Ik laat zelf de honden niet heel veel uit maar Amber wandelt altijd eerst en dan Bobby en Dino.
En soms ga ik met mijn moeder en dan gaan we gewoon met Bobby, Dino en Amber.
Amber en Dino gaan heel veel met elkaar om, en Bobby hoort er meestal niet heel erg bij.
Dat ziet er wel sneu uit maar hij vind het zelf niet zo heel erg geloof ik.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Denk dat het belangrijkste is, hoe goed zijn je honden opgevoed. Lopen ze gewoon mee, of hangen ze aan de lijn.

Wij hadden altijd meer honden (3) maar het leeftijdverschil was dan altijd zo dat de honden die we al hadden goed luisterde en niet trokken. Dus het verschil tussen 2 of 3 honden maakte met uitlaten en andere dagelijkse dingen nooit wat uit.
De grote voeden ook de kleine op.

Ik heb dus alleen ervaring met honden die ik altijd als pup heb.

Toen ons laatste roedeltje binnen anderhalf jaar overleed. Kwamen er dus in hele korte tijd 3 jonge honden.Dat was dus het eerste jaar wel meer werk. Maar nu ze tussen de 1 en 2 en half zijn, is het gewoon weer net zo makkelijk als met 2 honden.

Spelen doen ze allemaal samen,soms met zijn 3-en soms met zijn 2-en.

Enige "nadeel" wat ik kan bedenken is dat je nauurlijk geld opzij moet zetten voor evt dierenartskosten enzo.
Verder hangt alles af hoe goed ze luisteren. Doen ze dat goed, dan maakt het weinig uit of je 2 of 3 honden hebt vind ik zelf.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Hier wegen ze met zijn drieën zo'n 170 kilo. Als ze aan de lijn zijn, dan betekend dat dat er gelopen wordt en niet gesnuffeld, gepiest of wat dan ook. Er mag niet getrokken worden, eigenlijk mogen ze helemaal niks. :mrgreen: En dat snappen ze prima hoor.
Ze lopen echter zelden aan de lijn, dus dat scheelt al weer. Vaak alleen het stukje langs een weg of als ik door een woonwijkje loop. De grote ronde gaat hier met de auto naar een verlaten bos of landbouwgebied omdat ik ze dan met een gerust hart los kan laten lopen. Qua spelen of aandacht wordt dat gewoon verdeeld. De ene vraagt wat meer en anders, dan de ander.
We hebben er nu drie en zijn hartstikke blij met alle drie. Toch zullen we in de toekomst weer naar twee honden gaan. Drie honden van dit formaat is heel onpraktisch om bijvoorbeeld ergens mee naar toe te nemen. Je hebt een hele grote auto nodig en het is even zoeken naar geschikte vakantieverblijven.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ik vond de overgang van 2 naar 3 anders.
En dat heeft inderdaad voornamelijk met logistiek te maken.
Wandelen, in de auto, mee naar familie etc.
Ik rijd dus een andere auto :lol1:
En de honden meenemen op visite doen we dus nooit meer.
Wandelen doe ik met 2 of 3 tegelijk alleen, niet meer, en ligt aan de combinatie.
Met zijn allen tegelijk gaan we alleen als mijn echtgenoot ook meewandelt.
Ik hoef geen poep en pies rondjes te doen, anders had ik max. 2, hooguit 3 honden.

Ze gaan overigens ook niet mee op vakantie, dan komt er oppas in huis.
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Zelf zou ik nooit meer honden willen hebben als ik aan de riem zou kunnen vasthouden, qua gewicht dan. Niet dat het nu ideaal is om met 28 kilo hond aan 7 lijnen te gaan wandelen, maar als het moet kan ik ze allemaal met één hand vasthouden en trekken ze me met dit gladde weer niet ondersteboven.
Als je goed opgevoede, makkelijke honden hebt vind ik het aantal niet bepalend voor ontspannen wandelingen; heb je er een wat minder sociale hond bij lijkt het mij een zenuwslopende aangelegenheid om met meerdere grote joekels op pad te gaan, vooral in drukke losloopgebieden. In een roedel heerst nu éénmaal een andere dynamiek naar andere honden toe ; sommige honden die in hun ééntje superbraaf zijn kunnen in hun roedel zoveel anders reageren als dat je ze kent.
Het hebben van meerdere honden vind ik zéllf alleen maar leuk; het vinden van vacantiehuisjes en ergens heengaan met zoveel honden vergt een beetje organisatie vooraf; kleine moeite.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Zo te horen zijn de meningen er wel over verdeeld. Sommigen zouden het nooit weer doen, anderen zeggen dat het 100% is meegevallen. Inderdaad speelt het kaliber hond ook wel mee en vooral ook de omgeving waarin je woont.
De kans is groot dat ik binnen nu en 2-3 jaar nog ga verhuizen, dus dan valt daar natuurlijk rekening mee te houden.
Ik neem gewoon meteen een landhuis met een stuk grond, direct aan het losloopgebied. Probleem opgelost. :pffff:

Nee, we hebben gewoon nog een flinke tijd om er over na te denken en eerst maar eens kijken hoe Xavi zich de komende 1,5-2 jaar gaat ontwikkelen (al ben ik daar niet zo bang voor) en in wat voor een omgeving we terecht gaan komen.
Daarnaast zal ik niet eeuwig blijven studeren, mag ik hopen, en moet het dus ook met een baan in te passen zijn.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik lees aandachtig mee :wink: .
Ik zit met twee honden van exact dezelfde leeftijd, over een paar jaar wil ik daar toch echt een derde bij en wel voor de tijd dat mijn huidige honden té oud zijn om daar nog een pup bij te zetten.
Aankomend jaar worden ze 5, zo rond de tijd dat ze 6/7 jaar wil ik er een derde bij, dat trekken ze dan nog wel, denk ik.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:Ik lees aandachtig mee :wink: .
Ik zit met twee honden van exact dezelfde leeftijd, over een paar jaar wil ik daar toch echt een derde bij en wel voor de tijd dat mijn huidige honden té oud zijn om daar nog een pup bij te zetten.
Aankomend jaar worden ze 5, zo rond de tijd dat ze 6/7 jaar wil ik er een derde bij, dat trekken ze dan nog wel, denk ik.
Wat leuk Wendy! :-) Heb je al enig idee wat erbij gaat komen?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Irisz schreef:
wendy71 schreef:Ik lees aandachtig mee :wink: .
Wat leuk Wendy! :-) Heb je al enig idee wat erbij gaat komen?

Als het aan mij ligt een engelse Mastiff. :wink:
Maar een koninspoedel sluit ik ook niet uit.
Weet je Iris, ik ben bang dat ik over een aantal jaar in 1 keer hondloos ben, omdat ze exact even oud zijn. :(
Dat wil ik pertinent niet vandaar een derde erbij.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

m,
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

...
Laatst gewijzigd door Fin op 05 aug 2011 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
Irisz schreef:Als er een 3e RR bij zou komen zal ik misschien de wandelingen af en toe moeten opsplitsen. Eerst nr 1 en 2 en daarna een aparte ronde met nr 3. Maar de vraag is dus of je dat moet willen. Als ik nu 's avonds de laatste ronde heb gehad, ben ik eigenlijk wel blij dat ik er niet meer uit hoef. :wink:
Laat dat misschien maar weg. :wink:
Mwah, zo erg zal het toch niet zijn? Ik loop nu met alle sneeuw en gladheid ook met 75 kilo aan de riem (vaak in 1 hand) en ze mogen gewoon niet trekken.
Betekent niet dat het nooit gebeurt natuurlijk, maar in de regel lopen ze hier netjes mee en zou nr 3 in de andere hand kunnen.
Het enige waar ik mee zit, is dat ALS ze met z'n drieën zouden trekken, ik er natuurlijk niks aan hou. Maar dat is nu met 2 stuks hetzelfde verhaal.
Daarom ben ik ook vanaf 8 weken al bezig met het netjes wandelen aan de riem. Mocht dat niet lukken, moet ik het inderdaad splitsen. Maar dat is niet de intentie eigenlijk. :wink: Ik loop liever 1x.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”