Omdat de hond alleen maar oog heeft voor de mouw... die heeft geen oog voor omstanders of wat dan ook...MARC_S schreef:Ik verbaas me wel een beetje hierover. Want hoe kan je een hond zo hoog in de driften brengen en dan zeggen dat je nog 100% controle hebt en dat dat tussen wandelaars en mensen door kan in een openbaar gebied? Zover ik lees staat er dat er een hond gejut wordt door een kind en dan pakwerk doet op de baas. Dat lijkt mij persoonlijk dus helemaal geen goed idee.
Je loopt toch ook niet door het parcours van een behendigheid? Ik denk dat er best wat honden zijn die dan even aangeven niet gediend te zijn van een "hindernis" in het parcours.
En een kind van 7 heeft geen controle over een mechelaar die hoog in de driften staat. Daar geloof ik niks van. En ik ga Eva ook niet volledig opjutten en dan door mensen heen iets laten doen. Dat hoort niet.Straks reageert ze af op iemand die ineens wel iets verkeerd doet zoals blokkeren of schrikken. Geloof best dat dat met veel honden wel kan maar zeker niet met alle. En als er geen begeleiding vanuit een club is moet je wat mij betreft iet tussen wandelaars je kunstje pakwerk gaan doen.
Er kan naast Xantos een hond staan hoor, dan reageert hij daar totaal niet op... kijk naar de doedag 2 jaar geleden... daar stond hij midden tussen een groep honden met aanplagen... totaal 0.0 reactie naar andere honden... die interesseren hem dan helemaal niks meer.
Dat kind heeft er vast geen controle op dat geloof ik direct... maar de baas wel, die heeft de mouw aan en die kan alles dus regelen in principe, het is overigens niet zo moeilijk indien nodig dan ff het lijntje te pakken.
Ik ben er zeker niet voor voor de leuk op straat/camping of wat dan ook pakwerk te doen, zal dit ook zeker niet doen met mijn reuen... die zijn nl. nog steeds in training op de club dus dan doe ik helemaal niets zonder begeleiding, maar dat is puur voor de hond (dat mijn trainer niet weet wat er ergens gebeurd is en daar dus niet op kan reageren) en niet omdat ik ze niet vertrouw. Xena is met pensioen dus die mag dat wel van mij... ook zonder begeleiding.
En ja er zijn maar heel weinig honden die meer interesse in omstanders hebben dan in de pakwerker... dus ik zie idd. nog steeds niet het gevaar voor omstanders.