dat heeft hier nog nooit gewerkt en ik heb ze jaren in bed gehadDeemo schreef: de hond in bed nooit doen, word de hond dominant van. hij moet zijn plaats kennen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de eerste nacht
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: de eerste nacht

- Hutsje
- Zeer actief
overigens gaan pups hier altijd mee in bed, ikheb er nooit uitgehoeven 's nachts, behalve natuurlijk voor de basset
. en ik heb nog nooit honden van pup afaan gehad gehad die niet goed alleen konden zijn.

- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Gewoon de eerste nachten mee naar de slaapkamer, wel een eigen plekje, bij mij was dat de bench. Hij moet echt wennen aan het weg zijn van zijn moeder en nestgenootjes, is niet makkelijk voor zo'n pupje. Als hij gaat piepen, even een paar woordjes zeggen en eventueel je hand in de bench zodat hij weet dat je er bent. Niet elke keer hem eruit halen. Om te voorkomen dat hij hoge nood krijgt kun je even de wekker zetten halverwege de nacht om hem uit te laten, dit uitbouwen elke nacht wat later. Als je merkt dat hij echt niet zo nodig hoeft te plassen kun je natuurlijk wachten tot hij aangeeft dat hij moet plassen. Na het plassen geen verdere aandacht geven maar gewoon weer terug in de bench en lekker slapen. Als dit goed gaat kun je hem verder van je af zetten zodat hij uiteindelijk op zijn op jou gewenste plaats slaapt. Als hij al beneden slaapt, in begin even de deur open laten zodat je hem hoort. Je zult in het begin wel moeten wennen en leren herkennen of hij zomaar piept of echt moet plassen. Eventueel kun je hem in de bench een kruik geven zodat hij warmte voelt. Let wel op de temperatuur en veiligheid van de kruik.
Het is grote onzin om te zeggen dat de pup dominant wordt als je hem de eerste nachten bij je in bed neemt, maar waarom zou je het wel doen?
Het is grote onzin om te zeggen dat de pup dominant wordt als je hem de eerste nachten bij je in bed neemt, maar waarom zou je het wel doen?
- Hutsje
- Zeer actief
omdat dat voor het pupje natuurlijk het allerfijnste is? omdat het voor het baasje veel makkelijker is omdat de pup stil is en er meestal niet uit hoeft? omdat het voor het baasje ook wel heel gezellig is? waarom je je pup eigenlijk niet in bed willen hebben? waaroom zou je een hond in een klein hokje willen opsluiten?Teuntje56 schreef: Het is grote onzin om te zeggen dat de pup dominant wordt als je hem de eerste nachten bij je in bed neemt, maar waarom zou je het wel doen?
Laatst gewijzigd door Hutsje op 01 dec 2010 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.

- Teuntje56
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar ik moet er niet aan denken, ik wil draaien wanneer ik dat wil en lekker liggen. De bench direct onder handbereik kan toch ook heel goed. Heb ik nooit moeite mee gehad. ( maar ik heb ook lange armen
)
En de bench hoeft natuurlijk ook geen heel klein hokje te zijn ook al helpt een kleinere ruimte wel om hem zindelijk te krijgen.
En de bench hoeft natuurlijk ook geen heel klein hokje te zijn ook al helpt een kleinere ruimte wel om hem zindelijk te krijgen.
- Hutsje
- Zeer actief
ik kan me voorstellen dat mensen hun pup niet in bed willen hebben hoor, maar ik vind htet het fijnste dat er is
. dat kleine puppylijfje stijf tegen je aan, heerlijk! en zo makkelijk, want ik heb er dus echt nooit uitgehoeven. en ik heb een hekel aan benches, ook dat 

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
En dan op een vrije dag, 's morgens als iedereen de deur uit is nog even een half uurtje lekker warm in je bedje liggen met aan de ene kant een heerlijk warm spinnend poezebeest tegen je aan en aan de andere kant een lekker warm zacht hondenlijfje.
Oh de ultieme ontspanning, heerlijk.
Oh de ultieme ontspanning, heerlijk.
Gr. Aniek

- Deemo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BullMastiff en Jackrussell
je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.

[[Tiger&Jando]] *..Loved by many..*
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dat jij dit soort dingen nodig hebt om jezelf ervan te overtuigen dat jij de baas bent dan zit er wel iets fout hoor.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
Ik heb ook opleidingen gedaan trouwens.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Als iemand problemen heeft met z'n hond, zou ik niet aanraden om hem in bed te nemen. Eerst maar eens werken aan een goede verstandhouding. Mijn twee honden slapen op bed, maar ik heb dan ook een prima verstandhouding met ze natuurlijkValerie schreef:Dat jij dit soort dingen nodig hebt om jezelf ervan te overtuigen dat jij de baas bent dan zit er wel iets fout hoor.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.

Linda, Izzie en Bram
- Veroo
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 duitse herders
Ach die van mij liggen ook gezellig in bed.
Ik begrijp wel wat je bedoeld met het dominante. Dat is wel een combinatie van wat meer factoren dan alleen het in bed liggen.
Ik zou trouwens een pup niet in bed willen hebben.
De kans dat ik em eruit gooi is nogal aanwezig en dat lijkt me niet zo goed om de vertrouwensband te beginnen
Ik heb ze altijd meegenomen naar de slaapkamer in de bench. Ook omdat een pup niet snel het nest bevuild. (stel je voor dat ie in je bed piest baahhhh) en de bench is te klein om het dan ergens in een hoekje te doen.
Ik begrijp wel wat je bedoeld met het dominante. Dat is wel een combinatie van wat meer factoren dan alleen het in bed liggen.
Ik zou trouwens een pup niet in bed willen hebben.
De kans dat ik em eruit gooi is nogal aanwezig en dat lijkt me niet zo goed om de vertrouwensband te beginnen
Ik heb ze altijd meegenomen naar de slaapkamer in de bench. Ook omdat een pup niet snel het nest bevuild. (stel je voor dat ie in je bed piest baahhhh) en de bench is te klein om het dan ergens in een hoekje te doen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja maar niet de opleiding.Valerie schreef:Dat jij dit soort dingen nodig hebt om jezelf ervan te overtuigen dat jij de baas bent dan zit er wel iets fout hoor.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
Gr. Aniek

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ook!!....... en daarom mogen ze heerlijk op bed slapenDeemo schreef: ik ben baas.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Valerie
- Zeer actief
Nee als ik problemen met ze zou hebben dan zouden ze wel heel wat meer niet mogen dan alleen niet in bed slapen. Maar hier mogen ze erg veel, Jigzy ligt graag op de rugleuning van de bank in mijn nek, nou dat is prima lekker warm nuZoek stok! schreef:Als iemand problemen heeft met z'n hond, zou ik niet aanraden om hem in bed te nemen. Eerst maar eens werken aan een goede verstandhouding. Mijn twee honden slapen op bed, maar ik heb dan ook een prima verstandhouding met ze natuurlijkValerie schreef:Dat jij dit soort dingen nodig hebt om jezelf ervan te overtuigen dat jij de baas bent dan zit er wel iets fout hoor.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
Ik heb ook opleidingen gedaan trouwens.![]()
Ik kick niet zo op 'ik ben baas', ik ben van de samenwerking
(en toch luisteren ze naar me, rara hoe kan dat toch)
Hier geen problemen hoor, mijn honden hebben eigenlijk nog nooit de neiging gehad om mij van de troon te stoten. Zijn ze ook niet de types voor.
Ik vind een hond in bed laten slapen absoluut niet een voorbode voor problemen. Spastisch omgaan met roedelregels en oooh als ik dit niet doe dan ben ik niet meer de baas wel.
- Veroo
- Actief
Toch is dat natuurlijk niet helemaal waar.
Het ligt ook aan het ras/karakter of een hond strengere regels nodig heeft.
Ik heb wel 2 grote dominante honden maar ze zijn naar mij gewoon onderdanig. Dus mogen ze op bed en op de bank enz.
Als een hond de touwtjes overneemt is dat echt niet omdat deze in bed mag liggen. Dat komt door veeeeeeel meer oorzaken.
Het is voornamelijk belangrijk dat de mens in kwestie de hond kan lezen en dus ook ziet wanneer een hond een poging aan het doen is om zich op te werken in de roedel!
Ik weet dat allemaal ZONDER opleiding
Het ligt ook aan het ras/karakter of een hond strengere regels nodig heeft.
Ik heb wel 2 grote dominante honden maar ze zijn naar mij gewoon onderdanig. Dus mogen ze op bed en op de bank enz.
Als een hond de touwtjes overneemt is dat echt niet omdat deze in bed mag liggen. Dat komt door veeeeeeel meer oorzaken.
Het is voornamelijk belangrijk dat de mens in kwestie de hond kan lezen en dus ook ziet wanneer een hond een poging aan het doen is om zich op te werken in de roedel!
Ik weet dat allemaal ZONDER opleiding
- Valerie
- Zeer actief
Ik weet niet wat Dé opleiding isBudkes schreef:Ja maar niet de opleiding.Valerie schreef:Dat jij dit soort dingen nodig hebt om jezelf ervan te overtuigen dat jij de baas bent dan zit er wel iets fout hoor.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Pups slapen in een mandje naast mijn bed, niet erin, ben bang dat ik erop ga liggen.
Mijn twee volwassen RR liggen ook lekker bij ons op bed, en geen dominantie problemen hier.

Mijn twee volwassen RR liggen ook lekker bij ons op bed, en geen dominantie problemen hier.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Supernova
- Zeer actief
Vind ik ook hoor. Die honden worden anders levensgevaarlijk. Ze moeten gewoon hun plek weten en weten dat ik de baas ben.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Welke opleiding als ik zo vrij mag zijn?Deemo schreef:nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
- Hutsje
- Zeer actief
ik ook hoor, van al deze honden, en niet de kinderachtigsteDeemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.

heb ik er ook nog wel met 2 bm's en de kruising en de basset op bed maar die kan ik zo niet vinden.
of je de baas bent hangt niet af van regeltjes maar van je overwicht op de hond

- Veroo
- Actief
haha geweldig!!!
Dhana gaat ook altijd boven op me liggen.
Zal es kijken voor een leuke foto
Dhana gaat ook altijd boven op me liggen.
Zal es kijken voor een leuke foto
- Bommel
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer (jeugdhond)
Old English Bulldog (sinds 2010)
Bommel sliep de 1e week in zn bench in de slaapkamer, 2e week in de gang vlak bij de slaapkamer, week 3 in huiskamer dat is dus deze week en gaat goed.
1e nacht was wel onrustig vaak piepen, hebben hem niet uit zn bench gelaten maar tegen hem gepraat of ff vinger door de spijltjes hielp goed nu slaapt hij gewoon door Fer laat hem rond 6 uur ff snel plassen en dan lekker nog ff de bench in voor een paar uur Bommel slaapt dan ook lekker nog ff mee
1e nacht was wel onrustig vaak piepen, hebben hem niet uit zn bench gelaten maar tegen hem gepraat of ff vinger door de spijltjes hielp goed nu slaapt hij gewoon door Fer laat hem rond 6 uur ff snel plassen en dan lekker nog ff de bench in voor een paar uur Bommel slaapt dan ook lekker nog ff mee
Groetjes van Esmée&Ferry en een poot van Bommel

- stefanie
- Zeer actief
Tja, das wel duidelijk hè? Die honden hebben zichzelf letterlijk boven(op) je geplaatst.Hutsje schreef:
![]()
- Teuntje56
- Zeer actief
Nou gefeliciteerd met je opleiding. Maar je zult vast niet de enige zijn hier op het forum.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
- Hanneke2
- Zeer actief
En een goeie baas is niet afhankelijk van regeltjes, dat moet je nog effe leren.Deemo schreef:je moet zelf weten, ik waarschuw alleen even. nee lul niet uit mn nek heb de opleiding gedaan. mijn hond komt er iig niet in hoe "schattig" of "lief" hij ook is. ik ben baas.
Mijn honden slapen beneden, maar als we op vakantie zijn zonder bovenverdieping slapen ze heerlijk bij mij in bed. Heerlijk, die blije bekkies als je 's ochtends wakker wordt. En niks minder respect voor mij, juist honden die zo ongeveer aan mijn lijf geplakt zitten heb ik dan. Want ik ben een hele leuke baas.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Goh ja, een pup is daar de eerste tijd ook enorm mee bezig natuurlijk met roedelleider te worden.
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen dat de kop in te drukken, eigenlijk zou het bij de fokker al vanaf de tweede week moeten gebeuren, zo gauw ze hun oogjes open hebben: onder de duim met die handel
Hun plaats zullen ze vanaf het begin al weten
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen dat de kop in te drukken, eigenlijk zou het bij de fokker al vanaf de tweede week moeten gebeuren, zo gauw ze hun oogjes open hebben: onder de duim met die handel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Jah, zo moet dat, elke pup een eigen benchje als ze twee weken oud zijn want dan willen ze tegen hun moeder liggen en dan is de moeder ineens geen baas meer over haar pups natuurlijk; dat zou wat moois zijn zeg!renee-uk schreef:Goh ja, een pup is daar de eerste tijd ook enorm mee bezig natuurlijk met roedelleider te worden.
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen dat de kop in te drukken, eigenlijk zou het bij de fokker al vanaf de tweede week moeten gebeuren, zo gauw ze hun oogjes open hebben: onder de duim met die handel![]()
Daarom zie je ook dat moeders die bij hun pups mogen liggen geen drol over die schepsels te zeggen hebben, erg dom van die moederhonden om de pups bij haar te laten slapen. Dan is ze geen BAAS meer over haar bloedeigen pups! Dat die moeders dat niet weten zeg
Ik ben blij dat er tenminste nog opleidingen zijn die dat duidelijk maken aan hondenbaasjes.
Of is het nou zo dat pups bij mama slapen en dat ze dan toch niet de baas over mama zijn, maar respect voor mama hebben als ze eens een opvoedkundige snauw krijgen?
Mijn Jack Russeltje sliep ook lekker bij mij in bed; heerlijk! Toch vond ze me wel lief zonder dat ze de baas over mij ging spelen. Ze luisterde zelfs naar me :N: Maar ik heb DE opleiding niet genoten kennelijk
- renee-uk
- Zeer actief
Als je dat maar weetbulletjebe schreef: Maar ik heb DE opleiding niet genoten kennelijkdus ik lul uit mijn nek
hup naar die opleiding jij!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Nou hoor... ik wil graag kroelen met mijn honden en niet de baas spelenrenee-uk schreef:Als je dat maar weetbulletjebe schreef: Maar ik heb DE opleiding niet genoten kennelijkdus ik lul uit mijn nek
![]()
Oh wacht; dat klopt dan wel omdat ik niet opgeleid ben, want mijn honden zijn allemaal dominant dus die spelen de baas over mij, maar ik heb dat niet door natuurlijk
Nee, ik ga niet naar de opleiding want ik vind het wel fijn dat mijn honden mij vertrouwen en lekker met mij knuffelen en zelfs op bed of op de bank bij me liggen
- renee-uk
- Zeer actief
pfff jij snapt het echt niet hè, de BAAS zul je zijn en wel vanaf het allereerste ogenblik dat puppemans bij je binnenkomtbulletjebe schreef:Nou hoor... ik wil graag kroelen met mijn honden en niet de baas spelenrenee-uk schreef:Als je dat maar weetbulletjebe schreef: Maar ik heb DE opleiding niet genoten kennelijkdus ik lul uit mijn nek
![]()
Oh wacht; dat klopt dan wel omdat ik niet opgeleid ben, want mijn honden zijn allemaal dominant dus die spelen de baas over mij, maar ik heb dat niet door natuurlijk![]()
Nee, ik ga niet naar de opleiding want ik vind het wel fijn dat mijn honden mij vertrouwen en lekker met mij knuffelen en zelfs op bed of op de bank bij me liggen