Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel eens 'gered' door je hond?
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wel eens 'gered' door je hond?
20 jaar geleden had ik een duitse herder. Ik liep 's avonds te wandelen, komt mijn toenmalige vriend grappig uit de bosjes springen. Helaas voor hem vond onze hond het niet grappig en hing in zijn nek :N:
Odin heeft een keer een uithaal naar een voor hem schijnbaar "enge" meneer in het donker.
En laatst hebben ze hier iemand van de oprit gejaagd. Midden in de nacht, eerst Odin en toen IVan erbij, dat maakt veel herrie met twee zware blaffen. Reinier vloog naar beneden en ik keek boven uit het raam, zag ik nog net iemand wegrennen. Die is zich doodgeschrokken van de honden blijkbaar. Odin is een knuffel, maar zal nooit zo maar een vreemde binnen laten als wij er niet zijn of boven slapen. Ivan wel, die vindt dat wel weer leuk.
Odin heeft een keer een uithaal naar een voor hem schijnbaar "enge" meneer in het donker.
En laatst hebben ze hier iemand van de oprit gejaagd. Midden in de nacht, eerst Odin en toen IVan erbij, dat maakt veel herrie met twee zware blaffen. Reinier vloog naar beneden en ik keek boven uit het raam, zag ik nog net iemand wegrennen. Die is zich doodgeschrokken van de honden blijkbaar. Odin is een knuffel, maar zal nooit zo maar een vreemde binnen laten als wij er niet zijn of boven slapen. Ivan wel, die vindt dat wel weer leuk.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Bob mijn ander Border heeft ook eens een geintje uit gehaald.
Bob heeft een heel goede radar voor met name enge mannen.
Eigenlijk alleen bij de voordeur en als ze binnen zijn of de camper benaderen.
Een paar jaar geleden moest de schoorsteen geveegd worden, tevens moest deze op rookdichtheid gecontroleerd worden.
Twee mannen in zwart pakken kwamen met veel spullen binnen..
Bob meteen in de aankijk houding naar 1 man.
'Doet die hond iets' was de vraag.
Nu heb ik een regel: ik vertel onbekenden nooit of mijn honden te vertrouwen zijn.
'Als ik erbij ben is er niets aan de hand' vertelde ik.
Afin mannen bij de haard, apparatuur door het huis heen, vegen, roken.....
Ik zat wat te lezen toe ineens mijn telefoon ging.
'Meneer met de schoorsteenveger..........' 'Ja wat is er, jullie zijn al bij mij in het huis hoor....'
Ik dacht dat hij een verkeerd nummer had gedraaid...
'Meneer ik sta bij u in de slaapkamer en uw hond ligt vanonder het bed naar mij te kijken en hij begint nu te grommen.....'
'Niets doen, de hond niet aankijken, niet voeren en gezicht naar de muur: ik kom eraan....!!!'
Boven gekomen allen maar gezegd: 'Bob het is goed ga je bak maar leeg eten....'
En tegen de schoorsteenveger: 'Welk deel van Nooit Alleen Met de Hond had u niet begrepen....?'
Zo ik kan weer rustig weg gaan er komt geen man in mijn slaapkamer...behalve ik dan...'
Ik herinner mij ineens dat Bob in Frankrijk ook eens een potentiële inbreker/insluiper bij de camper vandaan gehaald heeft.
Die heeft hij nog een tijdje achtervolgd toen deze op de fiets er vandoor ging.........
Tijdens het reizen met de camper is het wel fijn om een beetje hond bij je te hebben......
Maar een redder tegen brand en water schade is ook fijn!
Bob heeft een heel goede radar voor met name enge mannen.
Eigenlijk alleen bij de voordeur en als ze binnen zijn of de camper benaderen.
Een paar jaar geleden moest de schoorsteen geveegd worden, tevens moest deze op rookdichtheid gecontroleerd worden.
Twee mannen in zwart pakken kwamen met veel spullen binnen..
Bob meteen in de aankijk houding naar 1 man.
'Doet die hond iets' was de vraag.
Nu heb ik een regel: ik vertel onbekenden nooit of mijn honden te vertrouwen zijn.
'Als ik erbij ben is er niets aan de hand' vertelde ik.
Afin mannen bij de haard, apparatuur door het huis heen, vegen, roken.....
Ik zat wat te lezen toe ineens mijn telefoon ging.
'Meneer met de schoorsteenveger..........' 'Ja wat is er, jullie zijn al bij mij in het huis hoor....'
Ik dacht dat hij een verkeerd nummer had gedraaid...
'Meneer ik sta bij u in de slaapkamer en uw hond ligt vanonder het bed naar mij te kijken en hij begint nu te grommen.....'
'Niets doen, de hond niet aankijken, niet voeren en gezicht naar de muur: ik kom eraan....!!!'
Boven gekomen allen maar gezegd: 'Bob het is goed ga je bak maar leeg eten....'
En tegen de schoorsteenveger: 'Welk deel van Nooit Alleen Met de Hond had u niet begrepen....?'
Zo ik kan weer rustig weg gaan er komt geen man in mijn slaapkamer...behalve ik dan...'
Ik herinner mij ineens dat Bob in Frankrijk ook eens een potentiële inbreker/insluiper bij de camper vandaan gehaald heeft.
Die heeft hij nog een tijdje achtervolgd toen deze op de fiets er vandoor ging.........
Tijdens het reizen met de camper is het wel fijn om een beetje hond bij je te hebben......
Maar een redder tegen brand en water schade is ook fijn!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nee eerder andersom haha
-
irwi
- Zeer actief
Mijn broertje (inmiddels al in de 40) was 2 jaar en mijn ouders waren bij vrienden op bezoek en de kinderen speelden met zijn allen buiten. Na een tijdje kwam de airedale van mijn ouders toch wel heel zenuwachtig mijn ouders waarschuwen om mee naar buiten te komen.
Daar aangekomen konden ze mijn broertje nog net op tijd uit de sloot trekken.
Mijn dochter is ook altijd op het erf van mijn ouders beschermd. Zij woonden ook aan het water en mijn dochter had dan wel altijd een zwemvest om maar de airedale (een andere) bleef altijd tussen het water en haar inlopen ze heeft nooit een kans gehad om bij het water te komen.
Daar aangekomen konden ze mijn broertje nog net op tijd uit de sloot trekken.
Mijn dochter is ook altijd op het erf van mijn ouders beschermd. Zij woonden ook aan het water en mijn dochter had dan wel altijd een zwemvest om maar de airedale (een andere) bleef altijd tussen het water en haar inlopen ze heeft nooit een kans gehad om bij het water te komen.

- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Dit heb ik vaker gehoord van mensen die diabetes hebben, alsof ze het ruiken.teckeltoos schreef:Sarah heeft tot 2 x toe mij midden in de nacht wakker gemaakt (fanatiek mijn gezicht likken) toen ik een heftige hypo had.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan heeft een paar geleden bij een schilder in de broekspijp gehangen. De schilder had niks gezegd en zo mijn achtertuin ingestapt, had hij beter niet kunnen doen. Hij schrok zich dood en werd hard uitgelachen door zijn collega's die ook meteen zeiden dat je nooit zomaar een achtertuin in moet stappen als er honden aanwezig kunnen zijn.
Bedan heeft mij 1 keer tegen gehouden tijdens een wandeling. Waarom weet ik niet precies. Ik was klaar met lesgeven en iedereen was al weg bij de manege en ik ging in het stikdonker ons rondje door het bos lopen. Daan en Bedan liepen ergens achter me en opeens stond Bedan voor me en blokkeerde mij. Ik wilde om hem heen stappen maar hij blokkeerde mij volledig en stond ergens het bos in te kijken en gromde vanuit zijn keel. Ben toen maar snel omgedraaid en terug gelopen naar mijn auto.
Vroeger hadden we thuis een herder die ik altijd meenam het bos in. Ik was samen met een vriendinnetje druk bezig met een dam te bouwen in het beekje toen er 2 ongure types aankwamen. Tara stond meteen tussen ons in en keek de mannen strak aan die daarop heel snel de benen namen.
En onze bearded collie (Anna) vroeger thuis, absoluut geen held, heeft mij ook een keer gewaarschuwd en 'gered'. Zij ging bijna altijd mee als ik 's avonds de paarden ging voeren die achter het huis in de wei stonden. De stal stond achterin dus ik moest eerst de hele wei doorlopen. In die tijd werd er vrij veel ingebroken en hingen er vreemde mannen rond in de buurt. Ik stond in de stal de paarden hooi te geven toen Anna opeens begon te blaffen. Ik ging kijken en toen stond er dus een vreemde man in de wei naast onze wei. Die man hoorde daar echt niet thuis 's avonds rond half elf. Ben toen met de schep in mijn handen terug gelopen naar huis. Anna bleef heel dicht bij en hield de man in de gaten. Mijn vader is daarna gaan kijken en zag nog net de man weglopen door een andere wei richting de dijk.
Dieber (en Bedan deed dat ook) red mij wel vaker als ik dreig me te verslapen. Als de wekker is gegaan draai ik me nog wel eens om. Als de wekker dan voor de tweede keer gaat springt Dieber op bed en blijft net zolang mijn gezicht likken totdat ik overeind kom en opsta.
Daan doet dat niet, die draait zich net zo hard nog een keer om als de wekker gaat.
Bedan heeft mij 1 keer tegen gehouden tijdens een wandeling. Waarom weet ik niet precies. Ik was klaar met lesgeven en iedereen was al weg bij de manege en ik ging in het stikdonker ons rondje door het bos lopen. Daan en Bedan liepen ergens achter me en opeens stond Bedan voor me en blokkeerde mij. Ik wilde om hem heen stappen maar hij blokkeerde mij volledig en stond ergens het bos in te kijken en gromde vanuit zijn keel. Ben toen maar snel omgedraaid en terug gelopen naar mijn auto.
Vroeger hadden we thuis een herder die ik altijd meenam het bos in. Ik was samen met een vriendinnetje druk bezig met een dam te bouwen in het beekje toen er 2 ongure types aankwamen. Tara stond meteen tussen ons in en keek de mannen strak aan die daarop heel snel de benen namen.
En onze bearded collie (Anna) vroeger thuis, absoluut geen held, heeft mij ook een keer gewaarschuwd en 'gered'. Zij ging bijna altijd mee als ik 's avonds de paarden ging voeren die achter het huis in de wei stonden. De stal stond achterin dus ik moest eerst de hele wei doorlopen. In die tijd werd er vrij veel ingebroken en hingen er vreemde mannen rond in de buurt. Ik stond in de stal de paarden hooi te geven toen Anna opeens begon te blaffen. Ik ging kijken en toen stond er dus een vreemde man in de wei naast onze wei. Die man hoorde daar echt niet thuis 's avonds rond half elf. Ben toen met de schep in mijn handen terug gelopen naar huis. Anna bleef heel dicht bij en hield de man in de gaten. Mijn vader is daarna gaan kijken en zag nog net de man weglopen door een andere wei richting de dijk.
Dieber (en Bedan deed dat ook) red mij wel vaker als ik dreig me te verslapen. Als de wekker is gegaan draai ik me nog wel eens om. Als de wekker dan voor de tweede keer gaat springt Dieber op bed en blijft net zolang mijn gezicht likken totdat ik overeind kom en opsta.
Daan doet dat niet, die draait zich net zo hard nog een keer om als de wekker gaat.

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Mijn woefjes nog niet is ook nog niet nodig geweest gelukkig, al twijfel ik er niet aan dat ze me zouden beschermen als het nodig is.
Nouja redden noem ik het niet maar toen ik Jola net had woonde ik antikraak in een heel groot leeg kantorencomplex ik woonde alleen op een hele verdieping en onder mij woonde nog een meisje helemaal alleen op een verdieping verder waren er nog 4 lege verdiepingen. Ineens begint Jola enorm te waken
en ik vertrouwde het voor geen meten heb haar de gang op gestuurd en meteen mijn deur weer afgelsoten
hoor ineens haal die hond weg haal die hond weg..... dus ik ga eens kijken stond ze een getinte jongen aan te blaffen dus ik zeg wie ben je wat doe je hier... hij haal die hond weg ik zeg vertel eerst maar eens wat je hier komt doen! Nou uiteindelijk vertelde hij dat hij de nieuwe bewoner was
Maargoed ik vond het toen al wat vreemd want normaal werden we door de organisatie aan nieuwe leden voorgesteld en latere ontmoetingen waren ook altijd wel een beetje raar, een maand later toen ik door het gebouw aan het dwalen was bleek ook dat ze bezig waren om een hele grote wietplatage een verdieping boven mij te bouwen
@chevy: maargoed dat je dan niet zo als ik ben want ik had geloof ik in jou situatie mijn honden gewoon naar buiten gestuurd :N: arme campeerders!
De eerste labrador van mijn beste vriendin heeft wel haar en haar zusje al een keer gered.
1e keer was er een kaars omgevallen en was het zusje alleen thuis, de hond blafte nooit maar nu dus wel en hield niet meer op toen ging ze toch maar eens kijken stond het kleedje op de kast al in brand.
tweede keer was bij mijn beste vriendin ik weet de detailles niet meer precies of ze nu iets gebruikt had, of gevallen of te weinig te eten ofzoiets maar ze was in ieder geval buiten bewustzijn geraakt en de hond is toen op haar gaan liggen en bleef haarmaar in haar gezicht likken tot ze bij kwam gelukkig kwam er toen ook net een vrien binne en hebben ze haar meteen naar de dokter gebracht.
Nouja redden noem ik het niet maar toen ik Jola net had woonde ik antikraak in een heel groot leeg kantorencomplex ik woonde alleen op een hele verdieping en onder mij woonde nog een meisje helemaal alleen op een verdieping verder waren er nog 4 lege verdiepingen. Ineens begint Jola enorm te waken
@chevy: maargoed dat je dan niet zo als ik ben want ik had geloof ik in jou situatie mijn honden gewoon naar buiten gestuurd :N: arme campeerders!
De eerste labrador van mijn beste vriendin heeft wel haar en haar zusje al een keer gered.
1e keer was er een kaars omgevallen en was het zusje alleen thuis, de hond blafte nooit maar nu dus wel en hield niet meer op toen ging ze toch maar eens kijken stond het kleedje op de kast al in brand.
tweede keer was bij mijn beste vriendin ik weet de detailles niet meer precies of ze nu iets gebruikt had, of gevallen of te weinig te eten ofzoiets maar ze was in ieder geval buiten bewustzijn geraakt en de hond is toen op haar gaan liggen en bleef haarmaar in haar gezicht likken tot ze bij kwam gelukkig kwam er toen ook net een vrien binne en hebben ze haar meteen naar de dokter gebracht.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ja, Rhodi heeft ooit een junk-onder-invloed bij me weggehouden toen hij nog heel jong was. Die man was behoorlijk agressief ook nog, (niet eens specifiek tegen mij, maar ik vond hem wel eng) maar hij durfde absoluut niet langs Rhodi.
Gelukkig maar...

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat heb ik 1x gehad met niet mijn honden maar met een hond waar ik mee duin in ging in de vroege ochtend.. die blokte me ook en begon gevaarlijk naar de dichte begroeiing te grommen..kiki78 schreef:Bedan heeft mij 1 keer tegen gehouden tijdens een wandeling. Waarom weet ik niet precies. Ik was klaar met lesgeven en iedereen was al weg bij de manege en ik ging in het stikdonker ons rondje door het bos lopen. Daan en Bedan liepen ergens achter me en opeens stond Bedan voor me en blokkeerde mij. Ik wilde om hem heen stappen maar hij blokkeerde mij volledig en stond ergens het bos in te kijken en gromde vanuit zijn keel. Ben toen maar snel omgedraaid en terug gelopen naar mijn auto.
Ik was toen ook vrij jong.. maar besloot de terveurn te geloven en we keerden om.. andere route en toen was er niets meer aan de hand. Ben nog steeds ervan overtuigd dat er wat mis was toen.
Mijn eigen honden hebben me nog niet echt gered.. ik hun wel meerdere keren
-
Chevy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
- Contacteer:
corason del perro, ik heb dat wel eens eerder gedaan als ik het niet vertrouwen deed.
Gewoon de deur open en tegen Chevy zeggen: Toe maar, waak! Of hem al wat opjutten in de hal met Luid,
dan stoof hij met de haren overend de tuin in als ik wist dat er mensen aan het hek waren, maar dit was wel overdag.
Ik woonde midden in het bos met de dichtsbijzijnde buren ruim 500 meter verderop toen met die groep kampeerders, en het was best een grote groep, ik hoorde meerdere mannen/jongensstemmen, en had ik er maar 1 gehoord was t anders geweest, maar een hele groep, met t risico dat ze met zn allen mn hond te grazen kunnen nemen?
Neeeeeeh! En zeker tegenwoordig niet meer.
Mijn kennis had t gehad bij de buren.
Daar op de buurt werd steeds ingebroken, en een van de buren van hem had 2 dikke herders, en niemand kwam daar zomaar t erf op.
Beide honden hebben ze gewoon ff neergeschoten en de honden van verderop hebben ze vergiftigd.
Nee zover hoeft t van mij niet te gaan
dan laat ik mn hond wel ff lekker razen, en bel ik iemand die kan komen 
Gewoon de deur open en tegen Chevy zeggen: Toe maar, waak! Of hem al wat opjutten in de hal met Luid,
dan stoof hij met de haren overend de tuin in als ik wist dat er mensen aan het hek waren, maar dit was wel overdag.
Ik woonde midden in het bos met de dichtsbijzijnde buren ruim 500 meter verderop toen met die groep kampeerders, en het was best een grote groep, ik hoorde meerdere mannen/jongensstemmen, en had ik er maar 1 gehoord was t anders geweest, maar een hele groep, met t risico dat ze met zn allen mn hond te grazen kunnen nemen?
Neeeeeeh! En zeker tegenwoordig niet meer.
Mijn kennis had t gehad bij de buren.
Daar op de buurt werd steeds ingebroken, en een van de buren van hem had 2 dikke herders, en niemand kwam daar zomaar t erf op.
Beide honden hebben ze gewoon ff neergeschoten en de honden van verderop hebben ze vergiftigd.
Nee zover hoeft t van mij niet te gaan
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer: