Groot succes voor de dader dusLongFields schreef:Jezusmina, al 22 honden overleden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GIF IN SOESTERDUINEN!
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: GIF IN SOESTERDUINEN!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maria7
- Actief
Vreselijk!!!!Weten ze al wat voor gif het is?

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
-
angela@
- Actief
- Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan
- Aantal honden: 4
de dierenambulance gaat nu flyers neerhangen
wat het geweest is kon de dierenambulance mij niet vertellen ,ik ga utrecht even bellen,kijken of ze meer weten
wat het geweest is kon de dierenambulance mij niet vertellen ,ik ga utrecht even bellen,kijken of ze meer weten

groetjes Angela
-
miekmiek
jezus, wat erg. zoveel honden?! 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Misschien kunnen ze het ook op hun website vermelden bij "nieuws"? Ik heb daar net even gekeken via google maar er staat niets recents op.angela@ schreef:de dierenambulance gaat nu flyers neerhangen
-
angela@
- Actief
net utrecht gebeld ,die weten van niks, die hebben er niks van gehoord,
dat is ook dan weer raar
dat is ook dan weer raar

groetjes Angela
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat is wel heel erg apart dat de een zegt 22 en de ander weet van niks..
Maar goed ik ga Soesterduinen vermijden voorlopig
Maar goed ik ga Soesterduinen vermijden voorlopig
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vreemd. Dan vraag ik me meteen af of die 22 overleden honden wel waarheidsgetrouw zijn. Ik hoop eerlijk gezegd van niet.angela@ schreef:net utrecht gebeld ,die weten van niks, die hebben er niks van gehoord,
dat is ook dan weer raar
-
angela@
- Actief
ik weet nou ook niet wat ik moet geloven,
mocht er iemand iets meer weten dan hoor ik dat graag,
ik ga in ieder geval zowieso even niet naar soest
mocht er iemand iets meer weten dan hoor ik dat graag,
ik ga in ieder geval zowieso even niet naar soest

groetjes Angela
- Maria7
- Actief
Hoe kan de dierenambulance dit nu zeggen als het niet waar zou zijn?Misschien zijn die andere honden niet naar Utrecht gebracht.

- Maria7
- Actief
Dit staat op een ander forum
Onze medewerkers van de dierenambulance kregen gisteravond de vraag om met spoed met een doodzieke hond naar de faculteit Utrecht te gaan. Deze hond bleek dus ook vergiftigd te zijn nadat hij had gewandeld in de Soesterduinen. De dierenartsen vertelden dat dit inmiddels al de 6de hond sinds zondag was die vergiftigingsverschijnselen daar heeft opgelopen. Tot nu toe heeft nog geen van de honden het overleefd en de hond die gisteren is gebracht maakt het ook heel slecht
Onze medewerkers van de dierenambulance kregen gisteravond de vraag om met spoed met een doodzieke hond naar de faculteit Utrecht te gaan. Deze hond bleek dus ook vergiftigd te zijn nadat hij had gewandeld in de Soesterduinen. De dierenartsen vertelden dat dit inmiddels al de 6de hond sinds zondag was die vergiftigingsverschijnselen daar heeft opgelopen. Tot nu toe heeft nog geen van de honden het overleefd en de hond die gisteren is gebracht maakt het ook heel slecht

- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor de mensen met Facebook.... deel dit topic even via je account dat werkt misschien nog wel beter dan flyeren...
- Maria7
- Actief
De pers zou ook geïnformeerd moeten worden.Er worden wandelingen vanuit het hele land georganiseerd.
Ik moet zo weg anders zou ik het wel doen .Ook Hart van Nederland zou gebeld moeten worden.
Ik moet zo weg anders zou ik het wel doen .Ook Hart van Nederland zou gebeld moeten worden.

-
Dorien
- Zeer actief
Ik heb de tamtam onder de hondenuitlaatservices die daar lopen al laten gaan. En er gaat een mailbom uit naar alle baasjes. Wat is dit een achterlijke strontmongool die dit op zijn geweten heeft.
Groet,
Dorien
Dorien
-
angela@
- Actief
heb net die kiosk daar gebeld die weet nog van niks, op het moment liepen er veel honden ,
de dierenambulance gaat hart van nederland bellen
de dierenambulance gaat hart van nederland bellen

groetjes Angela
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Staat het al op de site van de desbetreffende dierenambulance, zo ja graag een linkje.
Dan is het wat officiëler om te delen via de socialmedia (Facebook/Hyves) en zal het waarschijnlijk wat sneller verspreiden!
Dan is het wat officiëler om te delen via de socialmedia (Facebook/Hyves) en zal het waarschijnlijk wat sneller verspreiden!
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Ik heb ook even rond gebeld. Er zijn iig 2 honden overleden met verschijnselen van vergiftiging. bij de eerste hond, ik denk de hond waar Eline het over had, is duidelijk geworden bij sectie dat de hond een rat met rattengif gegeten had (of aangevreten had). De 2e hond had dezelfde verschijnselen, maar daar is nog geen sectie op verricht. Wel zijn beide honden net daarvoor in de Soesterduinen geweest.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
hambra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever
De dierenambulance Amersfoort kreeg dus gisteravond door dat ze naar Faculteit Utrecht moesten met een doodzieke hond die vergiftigd was en die dinsdag rond 4 uur in de Soesterduinen had gelopen. Toen de medewerkers in Utrecht kwamen werd hen medegedeeld dat dit inmiddels de 6de hond was sinds zondag, die binnen gekomen was met vergifitigingsverschijnselen en die hieraan waren overleden (weet dus ook niet waar die 22 vandaan komen). Met deze laatste hond ging het gisteravond ook niet geweldig.
Laatst gewijzigd door hambra op 24 nov 2010 13:28, 6 keer totaal gewijzigd.
-
angela@
- Actief
ik had vanaochtend dierenambulance amersfoort aan de lijn ,en zei vertelde dat het om 22 honden ging,
maar ben allang blijals het niet zo is.
maar ben allang blijals het niet zo is.

groetjes Angela
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
En die hebben allemaal in de Soesterduinen gelopen?angela@ schreef:heb net de dierenambulance gebeld in amersfoort inmiddels 22 honden die het niet overleefd hebben
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Bij mijn voormalige dierenarts hebben ze er niets van meegekregen. Bij staatsbosbeheer ook niet, maar die wisten te vertellen dat het onder gemeente Soest valt. Dus daar heb ik zojuist een bericht achtergelaten met de vraag hoe en wat.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Veel honden zullen bij de Ambu in Amersfoort ook niet bekend zijn omdat Soest onder de regio Eemland valt. Misschien die eens bellen, die weten misschien meer?
Ik ga er voorlopig ook niet heen met Zarah, die vreet alles, en de Soesterduinen is een van de weinige plaatsen waar ze veilig los kan. Nou ja, kon. Nu maar even niet dus.
Ik ga er voorlopig ook niet heen met Zarah, die vreet alles, en de Soesterduinen is een van de weinige plaatsen waar ze veilig los kan. Nou ja, kon. Nu maar even niet dus.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Net gebeld met dierenambulance Eemland en ook deze zeggen het te weten van 2 honden. een overleden, de andere ligt in Utrecht. Net mijn eigen Da gebeld, omdat de hond die nu in Utrecht ligt bij hun was binnen gebracht. Verschijnselen zijn, trillen,niet willen staan, hijgen, waterdunne ontlasting met bloed encompleet afwezig. In eerste instantie geen braken, later wel.
De hond in Utrecht leeft nog wel, maar het gaat niet goed, deze hond heeft er een longontsteking bij gekregen. Het is vermoedelijk rattengif. De dierenbescherming geeft een persbericht uit op het moment dat er meer dingen duidelijk zijn.
Wel raden ze allemaal af om daar te gaan wandelen voorlopig en ik denk dat ze dat niet voor niets zeggen....
De hond in Utrecht leeft nog wel, maar het gaat niet goed, deze hond heeft er een longontsteking bij gekregen. Het is vermoedelijk rattengif. De dierenbescherming geeft een persbericht uit op het moment dat er meer dingen duidelijk zijn.
Wel raden ze allemaal af om daar te gaan wandelen voorlopig en ik denk dat ze dat niet voor niets zeggen....
-
miekmiek
Hangen er al flyers in het gebied?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat denk ik niet, de kiosk zei iig dat ze nog niets gehoord hadden, dus dan neem ik aan dat er geen flyers hangenmiekmiek schreef:Hangen er al flyers in het gebied?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
22?!?!angela@ schreef:heb net de dierenambulance gebeld in amersfoort inmiddels 22 honden die het niet overleefd hebben
Edit: ik lees nu dat het ws om 6 gaat, maar goed.. Elke hond is er 1 teveel. Te meer daar de vergiftigingen dus over meerdere dagen verspreid plaatsvinden. Vraag me af of er dan 1x gif is neergelegd of dat iemand dus gif blijft plaatsen
Laatst gewijzigd door Frenk op 24 nov 2010 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik heb de link naar dit onderwerp door gestuurd naar de redactie van de Gooi & Eemlander.Maria7 schreef:De pers zou ook geïnformeerd moeten worden.Er worden wandelingen vanuit het hele land georganiseerd.

-
miekmiek
kan er dan niet iemand die in de buurt woont een waarschuwing op gaan hangen? al is het maar een kort briefje, dat mensen toch even extra alert zijn.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil wel, maar heb geen auto en woon te ver om even op de fiets te gaanmiekmiek schreef:kan er dan niet iemand die in de buurt woont een waarschuwing op gaan hangen? al is het maar een kort briefje, dat mensen toch even extra alert zijn.