Ze zijn wel jaloers op elkaar, maar dit mond iet uit tot echte oneenigheid, dit heb je natuurlijk zelf in de hand.Live4passions schreef:Waw, veel antwoorden.
Ik geloof inderdaad wel het 'eye' van de Borders dat hier vaak is aangehaald adere onden afschrikt. In principe mag hij dit echter niet toepassen op zijn 'roedelgenoten' Denk ik toch..
Maar ik zie wel in hoe dit vreeuwde honden kan beangstigen of triggeren.
Even nog een vraag aan de 'meerder borders' houders.
Hebben de borders ook geen problemen onderling voor aandacht van de baas?
Omdat hier ook al aangehaald is dat borders zeer erg op de baas gericht zijn..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rassen die elkaar niet kunnen luchten?
Moderator: moderatorteam
- flinnies
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog, Yorkshire Terrier en dan hebben mijn nog thuiswonende kids samen 2 Bordercollies en een Vlinderhondje
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Rassen die elkaar niet kunnen luchten?
- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
Daar zit wat in volgens mijn DochtersZoek stok! schreef:Jongens zijn gewoon stomElmo/maureen schreef:Zoek stok! schreef:Een intacte reu toch? Die zijn eng volgens Izzie![]()
*proest* intacte reuen eng
![]()

hoewel Gentle de uitzondering is natuurlijk

want zo zeggen zij "dat ZIJN ze ook!"

-
- Erelid
Mijn honden hebben het niet op honden die bij voorbaat al gaan liggen en dan in ene opspringen en er op af schieten. Als ik het zie zorg ik dat ik in de buurt van mijn honden ben en loods ze er zo langs.
Verder hebben ze een hekel aan Duitse Herders, want ook die schieten er op af en springen er gelijk bovenop.
Verder hebben ze een hekel aan Duitse Herders, want ook die schieten er op af en springen er gelijk bovenop.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Oh nee he...waarom moet je nou weer Domingo in je onderschrift hebben...die vind ik zo leuk..zit af en toe op de site naar hem te kijkennance schreef:Mijn honden hebben het niet op honden die bij voorbaat al gaan liggen en dan in ene opspringen en er op af schieten. Als ik het zie zorg ik dat ik in de buurt van mijn honden ben en loods ze er zo langs.

-
- Erelid
Die zit hier bij mij thuis, je zou hem zo maar kunnen komen bewonderen als je wil_Inge_ schreef:Oh nee he...waarom moet je nou weer Domingo in je onderschrift hebben...die vind ik zo leuk..zit af en toe op de site naar hem te kijkennance schreef:Mijn honden hebben het niet op honden die bij voorbaat al gaan liggen en dan in ene opspringen en er op af schieten. Als ik het zie zorg ik dat ik in de buurt van mijn honden ben en loods ze er zo langs.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hahah..kan ik beter niet doen denk ik :N: Ik heb deze maand al een hondje van sos-strays geadopteerd, Aaron..hij heet nu Nacho;) 4 is genoegnance schreef:Die zit hier bij mij thuis, je zou hem zo maar kunnen komen bewonderen als je wil_Inge_ schreef:Oh nee he...waarom moet je nou weer Domingo in je onderschrift hebben...die vind ik zo leuk..zit af en toe op de site naar hem te kijkennance schreef:Mijn honden hebben het niet op honden die bij voorbaat al gaan liggen en dan in ene opspringen en er op af schieten. Als ik het zie zorg ik dat ik in de buurt van mijn honden ben en loods ze er zo langs.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
onze twee labradors spelen regelmatig met een border (nou ja, lees Ivan, Odin heeft niet zoveel zin meer in druk gedoe), en dat geeft nooit problemen. Ligt erg aan het karakter van de honden en idd. labradors zijn lomp, en dus hoort de baas ze te corrigeren als het nodig is.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
- geregistreerd lid
Honden communiseren met de ogen, de mond de oren en de staart en de stand van hun lichaam.
Een hond met lange oren en een korte staart kunnen ten opzichte van honden met korte oren en lange staart problemen krijgen om verbaal te communiseren. Voer of geen voer voor de profs onder ons
Een hond met lange oren en een korte staart kunnen ten opzichte van honden met korte oren en lange staart problemen krijgen om verbaal te communiseren. Voer of geen voer voor de profs onder ons

- kiki2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
- Aantal honden: 1
Nou ik weet dat mijn hond helmaal niks moet weten van har eigen ras jack russel. Altijd als ze een jack russel ziet is het blaffen, lip optrekken en haren overreind. Ze is wel vaker in een gevecht geraakt met andere jack russels ( andere mensen kunnen hun hond niet aan de lijn houden
daar heb ik echt helemaal een hekel aan ) en zelfs was het zo erg dat ik haar moest opbeuren omdat ze aangevallen werd door 3 jack russels tegelijk En ZELFS dan was ze niet veilig sprongen die kutbeesten tegen me op om haar te bijten dus tja vind je het gek die haat tegen jack russels. Maarja mijn hond valt wel vaker uit naar andere honden maar alls ze een jack russel ziet is ze veel feller en reageert ze veel sterker dan bij een andere hond.

- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De enige keer dat mijn reu een vechtpartij heeft gehad was met een border collie.
Op 1 of andere manier word hij getriggerd door het staren van BC..
En 1 van mijn honden hebben echt iets tegen herders.
Op de cursus al het zenuwachtige geblaf van die herder daar werd ze helemaal opgefokt van.
Heel raar hebben meer honden dat?
Op 1 of andere manier word hij getriggerd door het staren van BC..
En 1 van mijn honden hebben echt iets tegen herders.
Op de cursus al het zenuwachtige geblaf van die herder daar werd ze helemaal opgefokt van.
Heel raar hebben meer honden dat?

Groetjes Annemieke