Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel minuten/uren wandelen jullie per dag?
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hoeveel minuten/uren wandelen jullie per dag?
Over het algemeen 2,5 uur per dag
s'morgens een uur, s;middags 45 minuten en rond de klok van 19.00 uur 45 minuten.. de laaste p&p rinde tel ik niet mee, das naar het veld en weer terug.
In het weekend is dat langer.
Als het regent lopen we minder, de honden houden niet van regen en ik heb er zelf ook geen zin in, maar als het meer dan 2 dagen achter elkaar regent dan ga ik weer de gewone langere wandelingen doen, dan zijn we er wel aangewend zeg maar.
s'morgens een uur, s;middags 45 minuten en rond de klok van 19.00 uur 45 minuten.. de laaste p&p rinde tel ik niet mee, das naar het veld en weer terug.
In het weekend is dat langer.
Als het regent lopen we minder, de honden houden niet van regen en ik heb er zelf ook geen zin in, maar als het meer dan 2 dagen achter elkaar regent dan ga ik weer de gewone langere wandelingen doen, dan zijn we er wel aangewend zeg maar.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Wij zijn "zitters" in de zomer. Dan gaan we heerlijk op een bankje aan het water in de zon zitten en laten de honden lekker keutelen en spetteren. Ook de blokjes om de buurt loop ik dan veel langzamer, maak langere praatjes met mensen, laat ze langer graven en klooien, omdat ik van het zonnetje geniet. Nu met die windstoten en miezerregen wil ik gewoon sneller weer naar binnen.wenmart20 schreef:Bij mij is het in de zomer juist kwa wandelen minderMaylala schreef:Al met al een uurtje of 2,5 per dag. 's Zomers veel meer, dan duren de blokjes om al langer en doen we aan lange avondwandelingen ook en zo.
maar ze zwemmen gewoon een stuk meer.
Plus dat je 's zomers simpelweg meer uren hebt om lekker te wandelen. Die benutten we graag, vooral in de ochtend en avond. De warmste uren liggen ze binnen bij de ventilator.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Eerlijk gezegd loop ik nooit zoveel. Ochtend 10 min, tussen de middag 30 min, na avond eten 10-30 min en voor slapen gaan alleen een plasje. Wel train ik vaak met haar, 3x in de week.
-
Ήυs
Ligt een beetje aan het weer en hoe druk het is, maar sowieso wel 5 dagen pw elke dag 2 tot 3 uur. Nu alweer 3 dgn achter elkaar elke dag zo'n 3 uur ofzo.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Ik wandel 1 keer per dag, na lunch 45 minuten, een uur of soms 2 uur. Lig eraan waar ik ga wandelen.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
De langste wandeling duurt een uur. Langer redt de Bulldog met artrose niet.
Groetjes van Charlotte

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Knap? Daar néém je toch honden voor? Als ik een Boxer had liep ik waarschijnlijk nog wel meer dan ik nu doe.joyce83 schreef:Knap hoor hoeveel jullie met de honden lopen, petje af ervoor.
Hoeveel wandel jij dan?
-
blondie
- Zeer actief
waar plassen en ontlasten ze zich dan, alleen op die ene wandeling?rubyred schreef:Ik wandel 1 keer per dag, na lunch 45 minuten, een uur of soms 2 uur. Lig eraan waar ik ga wandelen.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Nee, in de tuin. Heb halve hectare dus genoeg ruimte om te ontlasten zonder er last van te hebben.blondie schreef:waar plassen en ontlasten ze zich dan, alleen op die ene wandeling?rubyred schreef:Ik wandel 1 keer per dag, na lunch 45 minuten, een uur of soms 2 uur. Lig eraan waar ik ga wandelen.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
hier ook een schelp die ik wel 4 x per dag opnieuw kan vullen hahahaJa zwemmen is die van mij ook dol op.. HIj heeft zn eigen badje in de zomer in de tuin staan en hij ligt daar dan ook heerlijk in..
maar in de zomer loop ik ook wel minder door de hitte.. Dan pas s avonds wandelingen maken als het afgekoelt is..
tyson gaat erin graven dus pleurt al het water eruit
degene die net onder het balkon langs loopt heeft dan geluk die krijgt dan een lading water over zich heen

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Op werkdagen: 4 keer een kwartier-20 minuten, 's middags soms wat langer of na het uitlaten nog even een potje voetballen in de tuin.
Weekenden en vrije dagen: 's morgens 20-30 minuten, 's middags 30-45 minuten en 's avonds 20 minuten. Soms doe ik dan 's ochtends ipv 's middags een langere ronde, afhankelijk van het weer en mijn plannen. Zo eens per maand wandel ik anderhalf uur. Dan is ie echt wel moe (maar wil het niet weten).
Weekenden en vrije dagen: 's morgens 20-30 minuten, 's middags 30-45 minuten en 's avonds 20 minuten. Soms doe ik dan 's ochtends ipv 's middags een langere ronde, afhankelijk van het weer en mijn plannen. Zo eens per maand wandel ik anderhalf uur. Dan is ie echt wel moe (maar wil het niet weten).

Groetjes,
Sandra
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Hier wordt een rondje van 12 kilometer gelopen ,met twee rustdagen in de week
en Banjer heeft er dan het driedubbele opzitten
en Banjer heeft er dan het driedubbele opzitten

- daan!
- Zeer actief
rubyred schreef:Nee, in de tuin. Heb halve hectare dus genoeg ruimte om te ontlasten zonder er last van te hebben.blondie schreef:waar plassen en ontlasten ze zich dan, alleen op die ene wandeling?rubyred schreef:Ik wandel 1 keer per dag, na lunch 45 minuten, een uur of soms 2 uur. Lig eraan waar ik ga wandelen.
dat is hier ook zo, en dat is niet alleen ontlasten, maar ook spelen, bewegen , bewaken...
Wandelen is hier extra.
Het kleinste blokje om is een half uur.
Als ik de honden mee uit neem in tuin, gewoon rondom langs het hek, loop ik een kwartier... Te struikelen...
Dat doe ik eigenlijk alleen 's avonds laat.
De rest van de dag lopen ze in en uit.
als ik niet zou wonen zou als ik nu woon had ik ook niet zoveel honden, en ook niet dit formaat.
want poep en plasrondjes met 4 grote honden, daar zou ik niet voor kiezen.
- Mariëlle
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Onherleidbaar bastaardje en een kruising labrador/stabij
Gemiddeld wandelen we zo'n 2 uur per dag. Voor Lisa is dat meer dan genoeg. Nu moeten we even kijken of dit voor Tigo ook genoeg is.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Ik wandel gemiddeld één tot twee uur per dag. Maar daarnaast train ik bijna elke dag nog wel met ze. En in het weekend en op mijn vrije dagen maken ze vaak een wat langere wandeling.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Minimaal 1 uur en een kwartier per dag. Zijn dagen bij dat we meer lopen. Ze loopt wel daarbij nog veel in de tuin. Als ik bij het paard bezig ben dan loopt ze altijd buiten en dan nog bij mijn ouders samen met haar broertje. Dan speelt ze nog in de wei en heeft ze 1 dag in de week cursus.Maylala schreef:Knap? Daar néém je toch honden voor? Als ik een Boxer had liep ik waarschijnlijk nog wel meer dan ik nu doe.joyce83 schreef:Knap hoor hoeveel jullie met de honden lopen, petje af ervoor.
Hoeveel wandel jij dan?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik loop gemiddeld zo'n 2 uur per dag. De tijden schommelen wat, maar vaak is het zo:
Rond 07.30 uur lopen we 20 minuten.
Rond 09.30 uur maken we een lange losloop wandeling van 1 tot 1,5 uur.
Rond 14.00 uur lopen we 20 minuten.
Rond 18.00 uur lopen we 20 minuten.
Rond 10.00 uur is het alleen nog even een paar plasjes doen.
Daarnaast train ik een paar keer per dag obedience en hebben we 1 keer per week les. James heeft hier genoeg aan, die vindt de aangelijnde rondjes helemaal niets en zou het liefst alleen de lange losloopwandeling doen
In huis is hij rustig, maar als ik een dagje minder doe wordt hij drukker. Hij slaapt sowieso weinig, hij ligt wel, maar houdt alles in de gaten. Vanaf half zes 's avonds totdat we naar bed gaan ligt hij niet meer te slapen, maar is bezig met van alles en nog wat, variërend van spelen, kluiven tot kroelen.
Rond 07.30 uur lopen we 20 minuten.
Rond 09.30 uur maken we een lange losloop wandeling van 1 tot 1,5 uur.
Rond 14.00 uur lopen we 20 minuten.
Rond 18.00 uur lopen we 20 minuten.
Rond 10.00 uur is het alleen nog even een paar plasjes doen.
Daarnaast train ik een paar keer per dag obedience en hebben we 1 keer per week les. James heeft hier genoeg aan, die vindt de aangelijnde rondjes helemaal niets en zou het liefst alleen de lange losloopwandeling doen
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Tegenwoordig op kantoorwerkdagen 's ochtends 30 minuten, 's middags 45-60 minuten en 's avonds 45-60 minuten met Rein en Huette en Bolke apart 10 minuten. Alle wandelingen pak ik eerst de auto. Dat is wel zonde, dat dat moet. Rein en Huette zijn ook veel in de tuin bezig op mijn werk en plassen daar ook. Bolke scharrelt ook 1 of twee keer per dag door de tuin maar heeft er geen lol in er lang te blijven zonder menselijk gezelschap.
Op vrije dagen en niet kantoorwerkdagen ziet het er heel anders uit. Maar we lopen elke dag wel tussen de 2-3 uur. En op vakantiedagen zijn we zo halve dagen de hort op. Dat vind ik het lekkerste, uren op pad zijn met de honden in mooie afgelegen gebieden, zodat we niet lastiggevallen worden door gezinnetjes met hun vervelende aanstormlabradors.
Op vrije dagen en niet kantoorwerkdagen ziet het er heel anders uit. Maar we lopen elke dag wel tussen de 2-3 uur. En op vakantiedagen zijn we zo halve dagen de hort op. Dat vind ik het lekkerste, uren op pad zijn met de honden in mooie afgelegen gebieden, zodat we niet lastiggevallen worden door gezinnetjes met hun vervelende aanstormlabradors.
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 14 nov 2010 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Op werkdagen: 's ochtends een kwartier, tussen de middag een kwartier, 's avonds na het eten een half uur en dan voor het slapen gaan een kwartier
Op vrije dagen: 's ochtends 15 minuten, 's middags een uur tot 1,5 uur, 's avonds na het eten een kwartier en voor het slapen een kwartier...
Met regen: 's ochtends een kwartier, eind van de middag een kwartier, voor het slapen een kwartier... Krijg ze dan echt niet naar buiten hier... Mochten ze op een regen dag toch nodig moeten, dan mogen ze in de tuin (en zijn ze ook zo weer binnen
)
Verder doen we heel veel oefeningen en dergelijke in en om huis... dus moe zijn ze wel
Op vrije dagen: 's ochtends 15 minuten, 's middags een uur tot 1,5 uur, 's avonds na het eten een kwartier en voor het slapen een kwartier...
Met regen: 's ochtends een kwartier, eind van de middag een kwartier, voor het slapen een kwartier... Krijg ze dan echt niet naar buiten hier... Mochten ze op een regen dag toch nodig moeten, dan mogen ze in de tuin (en zijn ze ook zo weer binnen
Verder doen we heel veel oefeningen en dergelijke in en om huis... dus moe zijn ze wel

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier wisselt het het ook echt per dag. Ze komen iig 5 keer buiten, maar hoelang ligt aan een aantal omstandigheden. Ze worden altijd wel goed uitgelaten, dus elke dag echt los. Alleen als het van dit pleurisweer
is dan is het wat korter dan normaal
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Meestal doen we iig 1 lange wandeling van ongeveer een uur (kan uitlopen als we leuke honden/paadjes tegenkomen). Verder nog 2 a 3 kortere wandelingen. Wanneer ik Gol meeneem op visite (dan kunnen we zomaar de hele dag onderweg zijn) wandel ik wat korter, ik merk dat ze daar erg moe van word.
- Gollum
- Zeer actief
Oh dat vind ik ook zo heerlijk, lekker de hele dag op pad en ergens onderweg een hapje eten. Bij Gol is de haringkar favorietBas Rouge schreef: Op vrije dagen en niet kantoorwerkdagen ziet het er heel anders uit. Maar we lopen elke dag wel tussen de 2-3 uur. En op vakantiedagen zijn we zo halve dagen de hort op. Dat vind ik het lekkerste, uren op pad zijn met de honden in mooie afgelegen gebieden, zodat we niet lastiggevallen worden door gezinnetjes met hun vervelende aanstormlabradors.
Wij hebben alleen wat minder last van aanstormlabradors, Gol vind labjes meestal wel geinig (wat gek) en houdt vaak wel van een potje achterlijk doen. Gol heeft meer last van aansluipherders, dan gaat ze vlak achter me lopen (en mag ik ze wegjagen
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Uitlaatrondjes zijn voor mij puur om te plassen en poepen en die loop ik in de buurt, 3 keer gemiddeld een kwartiertje.
Echt wandelen doen we in het bos; elke dag ieder geval 1 keer een uurtje.
Als ik vrij ben loop ik 2 keer in het bos; 1 keer een uur en 1 keer een half uurtje of iets langer.
Echt wandelen doen we in het bos; elke dag ieder geval 1 keer een uurtje.
Als ik vrij ben loop ik 2 keer in het bos; 1 keer een uur en 1 keer een half uurtje of iets langer.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Haha en daar heb ik dan weer geen last van. Aansluipherders zijn meestal helden op sokken. Die krijgen mijn honden op grote afstand middels hun lichaamshouding wel op andere gedachten. Aanstormlabjes komen gewoon, wat een andere hond ook uitzendt. Van de week nog, koud, guur weer, strand bij Katwijk. Aanstormlab komt aangestormd, ik maakte Rein al vast, uiteraard komt Lab aangesneld en wilde graag even bij Rein komen buurten, ik moest Rein de hoogte in trekken om te voorkomen dat Rein woedend op brutale Lab dook, ook Huette bodycheckte hem voortdurend en Guus had hem al een paar keer fiks afgesnauwd. Maakte allemaal geen klap uit. Toen ik baasje riep dat ze hem nu toch echt op moest halen, kwam ze wel. Ik vroeg haar of hij altijd zo deed, 'wat bedoel je', nou op honden die zo duidelijk dreigen afgaan, 'ja, ja, zegt ze, doet ie altijd.' Ik meldde haar dat ik dat niet ongevaarlijk vond en bovendien niet erg intelligent, waarop zij ijzersterk antwoordde dat dat nu eenmaal in zijn karakter zat en dat zij daar niets aan kon doen. Tja, uitgeluld. Daarna op de parkeerplaats een vermakelijk toneelstuk van een eigenaresse en haar labkruising genaamd Hobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbes, rara wat zou de bedoeling zijn geweest?Gollum schreef: Oh dat vind ik ook zo heerlijk, lekker de hele dag op pad en ergens onderweg een hapje eten. Bij Gol is de haringkar favoriet![]()
Wij hebben alleen wat minder last van aanstormlabradors, Gol vind labjes meestal wel geinig (wat gek) en houdt vaak wel van een potje achterlijk doen. Gol heeft meer last van aansluipherders, dan gaat ze vlak achter me lopen (en mag ik ze wegjagen) want die zijn eng.
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 14 nov 2010 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lillith
- Zeer actief
Drie x het gewone uitlaat rondje, 1x 1,5 uur los het natuurgebied in en dan behoorlijk doorlopen (nu).
Nattigheid wordt niet zo gewaardeerd. In de zomer zijn we langer onderweg (koffie en koekjes mee :smile1: ).
Heb ik niet zoveel tijd neem ik de fiets, naast, op, en los (grote lol).
Een dagje niet wandelen levert geen vervelende hondjes op.

Nattigheid wordt niet zo gewaardeerd. In de zomer zijn we langer onderweg (koffie en koekjes mee :smile1: ).
Heb ik niet zoveel tijd neem ik de fiets, naast, op, en los (grote lol).
Een dagje niet wandelen levert geen vervelende hondjes op.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
hier verschilt dat gewoon heel erg per dag.
Soms is het druk op een dag en moeten ze het doen met minder maar een volgende dag kan het wel weer zijn dat ze 's ochtends een flinke wandeling krijgen en 's avonds ook nog.
In de zomer vind ik het heerlijk om zo rond 21:00 uur nog een stuk door de wijk te lopen en dan kan ik zo een uur weg zijn. Of ik rij nog even naar het strandje als de kinderen op bed liggen.
in de winter in het donker doe ik dat niet snel.
Soms is het druk op een dag en moeten ze het doen met minder maar een volgende dag kan het wel weer zijn dat ze 's ochtends een flinke wandeling krijgen en 's avonds ook nog.
In de zomer vind ik het heerlijk om zo rond 21:00 uur nog een stuk door de wijk te lopen en dan kan ik zo een uur weg zijn. Of ik rij nog even naar het strandje als de kinderen op bed liggen.
in de winter in het donker doe ik dat niet snel.

Cash v Heiligental en Flow.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik wandel 2-3 uur per dag, op vrije dagen en in de zomer 3-4 uur.
Ik begin 's ochtends met een halfuur . Als ik werk ben ik om een uur of 4 thuis en dan gaan we een groot stuk lopen: 1, 5 uur of meer.'s Avonds een uitlaatronde van ca 20 minuten.
Als ik vrij ben is de ochtendronde meestal ook een complete wandeling van een uurtje en in de zomer is het heerlijk om de avondronde vroeg te doen en uit te rekken tot een 45 minuten tot een uur.
edit: Als ik de straat uitloop loop ik het bos in, waar ze los kunnen en mogen. Alleen het laatste rondje is in het dorp en aangelijnd.
Daarnaast heb ik op zaterdag Jachttraining, dus wordt er, afhankelijk van waar we mee bezig zijn een aantal keren per week langer getraind of dagelijks even kort ( 15 minuten)
En daarnaast hebben mijn honden via een hondenluik de hele dag toegang tot de tuin.
Ik begin 's ochtends met een halfuur . Als ik werk ben ik om een uur of 4 thuis en dan gaan we een groot stuk lopen: 1, 5 uur of meer.'s Avonds een uitlaatronde van ca 20 minuten.
Als ik vrij ben is de ochtendronde meestal ook een complete wandeling van een uurtje en in de zomer is het heerlijk om de avondronde vroeg te doen en uit te rekken tot een 45 minuten tot een uur.
edit: Als ik de straat uitloop loop ik het bos in, waar ze los kunnen en mogen. Alleen het laatste rondje is in het dorp en aangelijnd.
Daarnaast heb ik op zaterdag Jachttraining, dus wordt er, afhankelijk van waar we mee bezig zijn een aantal keren per week langer getraind of dagelijks even kort ( 15 minuten)
En daarnaast hebben mijn honden via een hondenluik de hele dag toegang tot de tuin.

- Gollum
- Zeer actief
Bas Rouge schreef:Haha en daar heb ik dan weer geen last van. Aansluipherders zijn meestal helden op sokken. Die krijgen mijn honden op grote afstand middels hun lichaamshouding wel op andere gedachten. Aanstormlabjes komen gewoon, wat een andere hond ook uitzendt. Van de week nog, koud, guur weer, strand bij Katwijk. Aanstormlab komt aangestormd, ik maakte Rein al vast, uiteraard komt Lab aangesneld en wilde graag even bij Rein komen buurten, ik moest Rein de hoogte in trekken om te voorkomen dat Rein woedend op brutale Lab dook, ook Huette bodycheckte hem voortdurend en Guus had hem al een paar keer fiks afgesnauwd. Maakte allemaal geen klap uit. Toen ik baasje riep dat ze hem nu toch echt op moest halen, kwam ze wel. Ik vroeg haar of hij altijd zo deed, 'wat bedoel je', nou op honden die zo duidelijk dreigen afgaan, 'ja, ja, zegt ze, doet ie altijd.' Ik meldde haar dat ik dat niet ongevaarlijk vond en bovendien niet erg intelligent, waarop zij ijzersterk antwoordde dat dat nu eenmaal in zijn karakter zat en dat zij daar niets aan kon doen. Tja, uitgeluld. Daarna op de parkeerplaats een vermakelijk toneelstuk van een eigenaresse en haar labkruising genaamd Hobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbeshobbes, rara wat zou de bedoeling zijn geweest?Gollum schreef: Oh dat vind ik ook zo heerlijk, lekker de hele dag op pad en ergens onderweg een hapje eten. Bij Gol is de haringkar favoriet![]()
Wij hebben alleen wat minder last van aanstormlabradors, Gol vind labjes meestal wel geinig (wat gek) en houdt vaak wel van een potje achterlijk doen. Gol heeft meer last van aansluipherders, dan gaat ze vlak achter me lopen (en mag ik ze wegjagen) want die zijn eng.
Hahaha herkenbaar
Ik vind het zo jammer dat dat vaak het algemene beeld van labradors is. Het zit inderdaad in hun karakter maar je kan er wel wat aan doen. Het kost wel wat moeite (Gol is ook begonnen als rampje op vier pootjes
Maar ja, van aansluipherders kun je volgens mij ook vrij goed negeerherders maken.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Hier is het ook wisselend naar gelang weer en tijd van het jaar. Over het algemeen 's ochtends voor het werk een plasrondje van zo'n 15 minuten. 's Middags ga ik vrijwel elke dag minimaal een uur naar het bos, waar Boyke lekker los kan lopen. 's Avonds weer een plasrondje van 1-15 minuten, maar in de zomer wordt dat vaak een langere wandeling richting bos. Boyke is hier dik tevreden mee, maar meer vind hij ook prima
We lopen ook lange-afstand wandelpaden, meestal in het weekend, en dan mag hij ook vaak mee. Op vakantie zijn we ook fanatieke wandelaars en dan geniet hij mee
We gaan in januari starten met behendigheid een maal per week.
Boyke is een border terrier van 8 jaar.
Boyke is een border terrier van 8 jaar.
-
lets have fun
ik heb een pup en een oma hondje daarom zijn onze wandelingen kort. 'smorgens 1 losloopwandeling van 30 min. en 'smiddags nog een wandeling van 30 min. oma'tje gaat alleen mee tijdens de losloop wandeling en dan is ze nog verrassend actief. de rest van de dag is ze dan helemaal uitgeteld dus die gaat 'smiddags niet meer mee. natuurlijk moeten ze wel vaker plassen en poepen dan dit en dat doen ze in onze tuin van 1600 vierkante meter.
als pup wat groter is wil ik de losloop wandeling uitbreiden naar een uur. 'smiddags gaan we dan nog een half uurtje fietsen. zo heb ik het eigenlijk altijd met mijn honden gedaan en het bevalt goed.
als pup wat groter is wil ik de losloop wandeling uitbreiden naar een uur. 'smiddags gaan we dan nog een half uurtje fietsen. zo heb ik het eigenlijk altijd met mijn honden gedaan en het bevalt goed.