Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat voor huis, wat voor hond!
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: wat voor huis, wat voor hond!
3 honden op een flat... en dan nog wel een bórder collie. Kan nooit goed gaan volgens sommige mensen. Toch gaat het prima. Ze zijn hier niet minder gelukkig dan dat ze bij mijn ouders zijn met toch wel een hele redelijke tuin.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Wij wonen ook best klein met 3 aussies (en 3 katten) maar het gaat eigenlijk best goed. We ondernemen veel met de honden zodat ze thuis rustig zijn en veel liggen slapen. Nu we puppie Sybil hebben verlang ik wel eens naar een groter huis omdat ze nog veel speelt in de huiskamer.
Het grootste nadeel vind ik het schoonhouden van het huis maar daar lijden de honden niet onder
Het grootste nadeel vind ik het schoonhouden van het huis maar daar lijden de honden niet onder

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Nou precies! Hier hetzelfde hoor.corason del perro schreef:Ik woon best klein heb 2 middelgrote honden die ook best met mij op 10m2 zouden willen wonen geloof ik, ze zijn waar ik benliefst zo dicht mogelijk in de buurt en liggen ook de hele dag maar wat te pitten hoor
(krijgen uiteraard genoeg beweging) Dus er kunnen er nog wel een paar bij
Ik ben met Boris redelijk vaak verhuisd (woningen van verschillende grootte) en ik heb totaal geen verschil gemerkt. Boris krijgt genoeg beweging buiten, kan daar zijn energie kwijt en binnen ligt hij te slapen, het liefst een halve meter naast me.
Volgens mij maakt het niks uit hoe groot je woont, als je ze maar genoeg beweging en uitdaging biedt, komt het allemaal wel goed.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Qua ruimte zouden hier best 2 grote honden rond kunnen lopen. Als het goed is krijgen honden buitenshuis genoeg beweging waardoor ze binnen helemaal niet zoveel ruimte nodig hebben.
Als ik naar Kenzo kijk bijvoorbeeld, die ligt thuis altijd op 1 plek te slapen. Je hoort hem niet en je ziet hem niet, soms is het net alsof ik helemaal geen hond heb
Hij is dan gewoon voldaan en gaat lekker liggen maffen.
Ik zou ook gerust een een hond nemen ook al had ik maar 1 kamer tot mijn beschikking.
Als ik naar Kenzo kijk bijvoorbeeld, die ligt thuis altijd op 1 plek te slapen. Je hoort hem niet en je ziet hem niet, soms is het net alsof ik helemaal geen hond heb

Ik zou ook gerust een een hond nemen ook al had ik maar 1 kamer tot mijn beschikking.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Tussenwoning en Kaukaas, maar geen problemen, ik zou er wel meerdere kunnen hebben maar dan kan ik niet meer zitten. 

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik woon ook klein met 2 grote honden. Ik krijg ook wel eens scheve gezichten. Intresseerd me niks want mijn honden komen niks te kort, en zoals al gezegd is, de grootte van het huis hoeft niks te zeggen over de beweging van een hond. Bovendien mogen veel honden in rijtjeshuizen bijvoorbeeld niet naar boven, waardoor ze alleen beneden zijn. Ook dat is niet groot. Mijn honden mogen sowieso in elke kamer komen.
Het zijn binnenshuis 2 haardkleden die de hele dag liggen te pitten. Ze mogen zich buiten helemaal uitleven en dat gebeurd ook.
Dus ik vind het onzin. Ik hoor wel vaker dat in een flat alleen kleine hondjes gehouden kunnen worden.
Het zijn binnenshuis 2 haardkleden die de hele dag liggen te pitten. Ze mogen zich buiten helemaal uitleven en dat gebeurd ook.
Dus ik vind het onzin. Ik hoor wel vaker dat in een flat alleen kleine hondjes gehouden kunnen worden.

- okidoki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): geval apart
Jaa tuurlijk jongens, maak het me nog wat moeilijker!
Ik wil zo graag een hondje.. en van de redenen die mijn vriend gaf om het niet te doen was de enige waar ik het wel mee eens was, dat mijn huis gewoon te klein is.
Dat is duidelijk.. zodra m'n vriend niet meer in beeld is komt er een hondje

Dat is duidelijk.. zodra m'n vriend niet meer in beeld is komt er een hondje

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Vrij klein huis, vrij grote hond. Maar daar merk je echt geen klap van tot er bezoek komt
.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik vind de grootte van een huis volstrekt onbelangrijk in relatie tot het houden van (grote) honden. Het gaat erom wat de eigenaar van het huis(je) met zijn honden doet.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb 2 grote honden , 1 is 69 cm hoog en de andere 71, en ook ik woon niet zo groot... ze liggen in huis vaak lekker op de bank of in hun mand, naast de dagelijkse bewegingen wordt er verdomd weinig uitgevoerd in huis.
We doen hier ook zoekspelletjes in huis en andere spelletjes en ook daar hebben we wel ruimte voor hoor, je moet gewoon niet zoveel meubels neerzetten.
We doen hier ook zoekspelletjes in huis en andere spelletjes en ook daar hebben we wel ruimte voor hoor, je moet gewoon niet zoveel meubels neerzetten.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
zie je wel dat ik gelijk had
gaat ik gewoon even dit uitprinten en onder buuf der neus hangen hahaha
nee hoor maar ik vond het zo een belachelijke stelling van madam.

gaat ik gewoon even dit uitprinten en onder buuf der neus hangen hahaha
nee hoor maar ik vond het zo een belachelijke stelling van madam.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
De grote van een huis of tuin maakt m.i. niet zoveel uit, het gaat erom dat je de hond kan bieden wat hij nodig heeft, zowel lichamelijk als geestelijk.
Hier twee RR, toch ook niet de kleinste
, wij wonen in een ruim hoekhuis met een behoorlijke tuin voor hollandse begrippen in een woonwijk.
Toch zijn ze bijna nooit in de tuin te vinden als ik er niet ben, RR zijn graag bij hun baas.
Hier twee RR, toch ook niet de kleinste

Toch zijn ze bijna nooit in de tuin te vinden als ik er niet ben, RR zijn graag bij hun baas.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Nou, zeg dat wel! Wij hebben een groot huis en een grote tuin, maar de honden liggen het liefst de hele dag voor de kachel te slapen. Ze doen niks met de ruimte in huis en ook met de grote tuin doen ze veel minder dan verwacht. Er komt pas leven in mijn honden als ik ze mee neem het bos in. Dan gaan ze rausen en rennen en dol doen! Mijn honden zouden het prima vinden als we morgen zouden verhuisen naar een rijtjes huis met een tuintje ter grote van een postzegel. Zolang we maar naar het bos blijven gaan!Langhaar schreef:Als ik zie hoeveel tijd Nilsson ligt te pitten in huis dan kunnen wij direct wel kleiner gaan wonen.
Hij ligt altijd op zijn kleed of als de houtkachel aan is voor de houtkachel of op onze voeten.
Als die 3 dingen meegaan maakt het hem vast niet uit hoe groot hij woont.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Totaal geen moeite met grote honden in kleine huis. Enige wat ik bezwaarlijk vind, is trappen lopen en grote ras. Ze worden nou eenmaal ouder en danzie je dat de hond graag naar boven wilt lopen, maar niet kan. Mocht ik ooit trappen moeten lopen, zou ik gaan voor een klein ras, moet er niet aan denken om als de hond op het einde is, steeds de hond te moeten tillen
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Ik woon ook op een 2 kamer app met 3 honden.
maar mn hondjes komen niks tekort
dus ik ben van mening maakt niet uit hoe je woont als je hondje maar genoeg beweging krijgt
maar mn hondjes komen niks tekort
dus ik ben van mening maakt niet uit hoe je woont als je hondje maar genoeg beweging krijgt

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik woon ook klein, geen probleem, zoals al vaker gezegd in dit topic, hangt er helemaal vanaf of je genoeg met de honden doet.
Het valt me wel op dat veel vooral "niet"honden mensen die weten dat ik veel dieren heb een soort verrast zijn als ze voor het eerst bij mij binnen komen, "goh wat is het hier gezellig" , ze denken volgens mij dat het een smerige bende moet zijn met meerdere honden in een klein huisje.
Het valt me wel op dat veel vooral "niet"honden mensen die weten dat ik veel dieren heb een soort verrast zijn als ze voor het eerst bij mij binnen komen, "goh wat is het hier gezellig" , ze denken volgens mij dat het een smerige bende moet zijn met meerdere honden in een klein huisje.

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Ik zei altijd dat ik aan een hond begin als ik er de ruimte voor hebt.
Ik heb dus pas honden toen we hier woonden, een heel groot huis en een halve hectare tuin waar ze de hele dag in los kunnen. Dus als ik eens een keer geen zin hebt om te wandelen dan maakt dat niet uit.
Ik heb dus pas honden toen we hier woonden, een heel groot huis en een halve hectare tuin waar ze de hele dag in los kunnen. Dus als ik eens een keer geen zin hebt om te wandelen dan maakt dat niet uit.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind een grote tuin een heel groot nadeel hebben: als je de ruimte hebt is de verleiding om minder of niet te lopen met je honden levensgroot aanwezig!
Ik vind een grote tuin dus bepaald geen aanbeveling.
En de grootte van een huis vind ik van geen enkel belang.
Als iemand krap wil zitten is dat helemaal zijn eigen keuze. Honden slapen binnen als ze buiten voldoende beweging krijgen
Als iemand krap wil zitten is dat helemaal zijn eigen keuze. Honden slapen binnen als ze buiten voldoende beweging krijgen

Dat ligt toch helemaal aan jezelf? Want hoe groot mijn tuin ook zou zijn (heb een gewoon rijtjeshuis tuin van 14 x 6 meter), maar ik heb m'n hond ook voornamelijk om te gaan wandelen. Dus al was mijn tuin 10x groter, dan nog ging ik wandelen.Marjoleine schreef:Ik vind een grote tuin een heel groot nadeel hebben: als je de ruimte hebt is de verleiding om minder of niet te lopen met je honden levensgroot aanwezig!
-
- Zeer actief
Ik woon ook niet zo groot en heb twee niet zulke kleine honden, als ik straks het achtertuintje weer omheind heb zal ik vaker de tuindeur openlaten, maar ik heb zo een vermoeden dat ze dan nog niet naar buiten gaan, tenzij ik daar ben
In de woonkamer heb ik wel zo ingedeeld dat er ruimte is om te kunnen dollen, dat dan weer wel.
Paar keer per dag hebben ze samen zo'n dolmomentje.. en verder liggen ze gewoon te dutten na de wandelingen en trainingen en merk je nou niet echt dat ze te weinig ruimte hebben.
Verder mogen ze hier ook overal komen, beneden in de slaapkamers en schuur.

In de woonkamer heb ik wel zo ingedeeld dat er ruimte is om te kunnen dollen, dat dan weer wel.
Paar keer per dag hebben ze samen zo'n dolmomentje.. en verder liggen ze gewoon te dutten na de wandelingen en trainingen en merk je nou niet echt dat ze te weinig ruimte hebben.
Verder mogen ze hier ook overal komen, beneden in de slaapkamers en schuur.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik weet ook wel zeker dat ze hier niet zelf samen de tuin in zouden gaan als ik gewoon binnen ben.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Mijn huisje is ook niet zo groot maar daar hebben de honden totaal geen last van. In huis liggen ze voornamelijk te slapen, alleen Dieber speelt graag met haar knuffels en dat kan makkelijk op een paar vierkante meter.
Helaas is mijn gang echt mini, met Daan en Dieber kan ik er nog net staan en kan de deur nog net open als we een beetje om elkaar heen draaien. Dus als ik kijk naar mijn gang dan past hier geen grote hond.
Helaas is mijn gang echt mini, met Daan en Dieber kan ik er nog net staan en kan de deur nog net open als we een beetje om elkaar heen draaien. Dus als ik kijk naar mijn gang dan past hier geen grote hond.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zei ook: dan is de verleiding groter.Neeltje schreef:Dat ligt toch helemaal aan jezelf? Want hoe groot mijn tuin ook zou zijn (heb een gewoon rijtjeshuis tuin van 14 x 6 meter), maar ik heb m'n hond ook voornamelijk om te gaan wandelen. Dus al was mijn tuin 10x groter, dan nog ging ik wandelen.Marjoleine schreef:Ik vind een grote tuin een heel groot nadeel hebben: als je de ruimte hebt is de verleiding om minder of niet te lopen met je honden levensgroot aanwezig!
En reken maar dat dat regelmatig gebeurd.
Zie de poster boven mijn vorige bericht.
En zij is niet de enige.
Zo gaat het gewoon heel erg vaak.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Eens. Alsof een hond per definitie gelukkiger is als hij aan een lijn mee naar buiten moet.Inge O schreef:ik vind daar ook helemaal niks mis mee (hebben we in eerdere topics al vaak over gehad) : dat een hond alleen maar gelukkig zou kunnen worden als hij dagelijks uit mag is iets van de laatste decennia - vroeger gebeurde dat gewoon zelden of nooit : een hond deed zijn taak en dat was het - ook die rassen die als erfhond niet meer hoefden te doen dan wat rond te struinen op het erf en of er wat ongededierte te vangen.
Verder vind ik ook de afmeting van een woning voor de hond niet van belang. Eerder voor mezelf, ik zou er gestoord van worden om voortdurend over grote honden heen te moeten stappen.
-
- Zeer actief
Die van mij slapen bijna de hele dag op de bank..en af en toe spelen ze ff . Als ze buiten genoeg beweging krijgen, zijn ze daarna moe..dus lijkt mij geen probleem als je een kleine woning hebt. Ken ook iemand die met een paar honden in een kleine studio woont. Honden krijgen veel beweging, dus gaat allemaal goed. Zou zelf wel nog een tuin willen bij het volgende huis, kunnen ze in de zomer ook lekker buiten liggen.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gol is de eerste paar jaar opgegroeid op een flat met klein balkon. Geen enkel probleem, lopen en spelen deden we buiten. Nu heb ik een benedenwoning met tuin maar mevrouw ligt toch het liefste bij mij in de buurt
De tuin heeft wel als voordeel dat je de koekjes-buurvrouw uit haar huis kan liggen staren vind Gol, werkt altijd en ze heeft heerlijke koekjes

De tuin heeft wel als voordeel dat je de koekjes-buurvrouw uit haar huis kan liggen staren vind Gol, werkt altijd en ze heeft heerlijke koekjes

- Jeannettebo
- Zeer actief
Hier een tatra op een kleine flat. Ik heb hier 55 m2 en geen balkon.
Wel heb ik bewust voor een flat met lift gekeken en ben op de eerste verdieping gaan wonen. De lift zal maar net kapot zijn of zo. Ik pak normaliter wel altijd de trap met Bo.
Binnen slaapt Bo voornamelijk. Een tuin blijft overigens wel mijn voorkeur hebben
Wel heb ik bewust voor een flat met lift gekeken en ben op de eerste verdieping gaan wonen. De lift zal maar net kapot zijn of zo. Ik pak normaliter wel altijd de trap met Bo.
Binnen slaapt Bo voornamelijk. Een tuin blijft overigens wel mijn voorkeur hebben

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat de grootte van het huis sowieso niks uitmaakt voor een hond, de meeste honden slapen simpelweg binnen.
Maar ik denk dat voor sommige grotere rassen een tuin toch wel redelijk gewenst is. Maar niet noodzakelijk.
Maar ik denk dat voor sommige grotere rassen een tuin toch wel redelijk gewenst is. Maar niet noodzakelijk.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik vind de grootte van een huis of tuin ook niet veel uitmaken, als hondlief maar genoeg beweging en aandacht krijgt.
Ik ben trouwens wel een beetje benieuwd naar hoe groot iedereen woont en wat voor hond diegene heeft..
Gewoon nieuwsgierig!
Ik woon nog in een studentenhuis.. en geen hond hier.
Ik ben trouwens wel een beetje benieuwd naar hoe groot iedereen woont en wat voor hond diegene heeft..
Gewoon nieuwsgierig!
Ik woon nog in een studentenhuis.. en geen hond hier.

-
- Zeer actief
Ik sluit mij bij mijn voorgangers aan. De grootte van het huis en tuin maakt mij niet uit voor het aantal of grootte van de hond(en). Zolang ze maar voldoende beweging en uitdaging krijgen slapen ze hier vooral binnen. En het liefst met zijn drieën op de bank, dus zo groot hoeft mijn huis niet te zijn
In de tuin zijn ze vooral in de zomer als wij er ook zijn. Alleen in de tuin vinden ze niet leuk.
Ik woon trouwens op een woonboot van 90m2 en met een ruime tuin.

Ik woon trouwens op een woonboot van 90m2 en met een ruime tuin.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan