Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

controle hondenbelasting in Nijmegen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: controle hondenbelasting in Nijmegen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ook al wonen we in een belastingland waar ze van alles verzinnen om geld binnen te halen, blijf ik het vreemd vinden dat als je pech heb in een gemeente te wonen waar je hondenbelasting moet betalen. En als je helemaal pech hebt dan betaal je een mega bedrag. Kunnen we niet als honden bezitter in opstand komen en gewoon niet betalen, het lijkt me eerlijker dat iedereen betaalt in Nederland of niemand en als er betaald moet worden dan dat het bedrag landelijk is geregeld.
En daarbij ruim ik meer shit van mijn buurkatten op dan van mijn eigen hond :denken:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lysette schreef:Het grote verschil hierbij vind ik dat ik het niet reëel vind dat ik als hondenbezitter moet betalen voor de plantsoenen en de rest niet (of in mindere mate). Dat alle burgers in de gemeente dan de dupe zijn als niemand meer hondenbelasting meer zou betalen vind ik dus alleen maar reëel.
Overigens vind ik het helemaal niet erg om iets van hondenbelasting te betalen. Maar hier in den haag ben ik 500 euro kwijt voor 3 honden ofzo, waarbij ik voor hond nummer 2 en 3 steeds meer ga betalen. Net of die meer overlast veroorzaken ofzo :19:

Iedere burger betaalt mee aan de algemene pot en de hondenbezitter een beetje meer. Dit heeft geen fluit te maken met het hebben van 1 of meer honden die de boel bevuilen. Het is alleen een belasting die is ingesteld om hondenbezit te ontmoedigen (en die wet is al vele tientallen jaren geleden ingesteld). De opbrengsten van die maatregel vloeide direct in de gemeentekas. Ik verdedig overigens niet de belasting zélf, ik betaal zelf ook een hoop geld en dat doe ik liever niet :wink: .
Ik erger me alleen aan het feit dat er mensen zijn die niet betalen en er ook nog trots op zijn. Ik vind dat als je in een gemeente woont waar hondenbelasting wordt geheven en je wilt een hond hebben dan dien je dus ook te betalen. Net zo goed als je alle andere belastingen behoort te betalen en niet moet sjoemelen.
Als je het niet eens bent met een bepaalde belastingheffing moet je doen wat Chanty zegt: een petitie o.i.d. organiseren om jouw gemeente overtuigen van het feit dat het een oneerlijke belastingheffing is. Maar niet stiekem de boel oplichten, daar hou ik niet van.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

"Er staan hondenpootjes in de sneeuw naar uw deur." :mrgreen:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Hondenbelasting is niets meer of minder dan een door een of andere klojo of trut verzonnen nieuwe inkomstenbron voor de gemeente. Mijn persoonlijke mening is of overal hondenbelasting en dan ook overal hetzelfde bedrag of gewoon helemaal geen (belachelijke) hondenbelasting.Snap daarom ook nog steeds niet waarom er nog geen kattenbelasting is :roll:

Dat er mensen zijn die hun hond niet opgeven prima hoor, kan ik niet zo erg mee zitten. Ze verzinnen overal wel iets op om weer inkomsten uit te genereren. Kijk bijv. naar de verwijderingsbijdrage op koelkasten,tv's e.d. Is ook zo ineens in het leven geroepen omdat er 1 of andere nerd zich heeft zitten buigen waar er nog meer geld op "verdiend" kon worden. Zelfde geld voor de inmiddels afgeschafte vliegbelasting :piew: Allemaal soorten belastingen die gewoon naar mijn idee de grootste kolder zijn :roll:

Als mensen die dan niet betalen prima hoor. Die moeten er alleen wel rekening mee houden dat mochten ze de pineut zijn ze met terugwerkende kracht een x bedrag alsnog moeten betalen :wink:

Ik heb voor Nell in eerste instantie ook geen hondenbelasting betaald trouwens. Heb daar ook eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan. Betaal het inmiddels wel, maar pfff zij die het niet betalen, mij best hoor, kan daar als als wel belastingbetalende niet wakker van liggen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”