Als ik het goed begrepen heb is juist de pup bij de herplaatser gekomen.Aimee schreef: Wat is de reden van de aanschaf van een herplaatste bij een pup?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eigen schuld, dikke ....
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Eigen schuld, dikke ....
-
Fin
- Zeer actief
Ik dacht gisteren hetzelfde, het lijkt me een prima idee om de rust erin te brengen. Ik zou er dan wel ook een benchhoes overheen doen.Daya schreef:Ik zat te denken aan een hele grote bench waar de honden samen in kunnen, zou dat, naast het consequent op de trap zetten, ook een idee zijn?
Dit omdat als de pup in de bench zit, gaat Daya er steeds voor staan kijken hoe hij zit te blaffen en te janken en dat werkt niet echt.
-
Daya
Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind het ook ongelofelijk en zit echt met mijn handen in het haar.miekmiek schreef:sorry, maar ik begrijp niet zo goed hoe dit steeds weer kan gebeuren. je kind is drie jaar schrijf je. nu heb ik ook een kind van drie, maar die weet toch donders goed wanneer hij iets écht niet mag. misschien ben je toch wat te mild in de straffen, want ik denk dat de boodschap niet helemaal overgekomen is. wanneer ik mijn kind een hond zou zien plagen dan grijp ik hem direct (niet al te zachtzinnig) in zijn kladden om hem even heel indringend aan te staren met 'mijn boze oog' en op zéér dreigende toon te zeggen dat dit 'NIET MAG!' Gaat hij daarna alsnog de fout is dan is het hommeles. Dan is hij daar niet vanaf met drie minuutjes op de trap, dan kan hij rekenen op minstens een uur een hele boze mama. En dan is dat maar gemeen en niet pedagogisch verantwoord, als het zorgt dat hij/zij vervolgens van mijn hond afblijft heb ik dat er wel voor over.
Verder zou ik de nadruk leggen op dingen die ze wel mag doen met de hond. Helpen met eten geven of de voerbakken schoonmaken, dat soort dingen; om er een positieve draai aan te geven.
Blijkbaar heb je kinderen van 3 en kinderen van 3 die erg hardleers zijn.
Ik heb het eerst geprobeerd met uitleggen, toen er nog niks aan de hand was.
Daarna waarschuwen.
Daarna op de trap.
Toen alles terug gedaan bij haar wat ze bij de pup deed.
En ik heb haar een keer (jaja) uit reaktie aan haar haren en bij haar kont bij het hondenkussen weggesleept, niet zachtjes, maar het hielp dus niks.
Ik vind het vreselijk om toe te moeten geven, maar mijn kind is dus echt hardleers wat dit betreft.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar hoe makkelijk je kind is heb je ook aan jezelf te danken. Om het even bot te zeggen. Kennelijk ben je zelf niet consequent genoeg met haar, iedere peuter is namelijk bijdehand. Ik pas zelf al ruim 2 jaar op bij een gezin met een jongen van bijna 3 en een van 6 en daarnaast een hond. En die weten dondersgoed dat ze de hond gewoon niet zomaar mogen aanhalen, maar de hond is daar ook helemaal niet interessant meer, voor je dochter zal het meer een obsessie zijn, misschien zoals je zegt uit jaloezie.
-
Fin
- Zeer actief
Door steeds wisselend te reageren hou je het interessant voor je dochter. Gewoon heel saai steeds dezelfde straf geven. Wat je verder ook kunt doen is de mand/bench op een kleed zetten. Ze mag dan niet op het kleed komen. Eén voet op het kleed en gelijk op de trap.Daya schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind het ook ongelofelijk en zit echt met mijn handen in het haar.
Blijkbaar heb je kinderen van 3 en kinderen van 3 die erg hardleers zijn.
Ik heb het eerst geprobeerd met uitleggen, toen er nog niks aan de hand was.
Daarna waarschuwen.
Daarna op de trap.
Toen alles terug gedaan bij haar wat ze bij de pup deed.
En ik heb haar een keer (jaja) uit reaktie aan haar haren en bij haar kont bij het hondenkussen weggesleept, niet zachtjes, maar het hielp dus niks.
Ik vind het vreselijk om toe te moeten geven, maar mijn kind is dus echt hardleers wat dit betreft.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Voor sommige kinderen is negetieve aandacht ook aandacht ........ Ik zou (als je door wilt gaan) de kamer in tweeën delen mbt kenneldelen en duidelijk aangeven dat die kant voor de hondjes is en de andere kant voor haar. En dan samen honden uitlaten, eten geven, even spelen of wat dan ook. Slaapt je dochter dan hebben de honden de hele kamer.
Samen in een bench stoppen vind ik straf voor de honden terwijl je dochter de boosdoener is.
Sterkte want een leuke situatie is dit helemaal niet.
Samen in een bench stoppen vind ik straf voor de honden terwijl je dochter de boosdoener is.
Sterkte want een leuke situatie is dit helemaal niet.
-
Daya
Ik ben heel blij met jullie tips, en wil het echt proberen, maar neig op dit moment meer naar het terug brengen van de pup naar de fokker. Ik ben doodop.
Ik heb met de fokker goed kontakt gelukkig.
Die grotere bench heb ik nog over nagedacht, maar ik heb het niet zo op een bench en bovendien is Daya ook geen bench gewend.
Mensenlief wat een kutsituatie!
Ik had dit echt niet verwacht.
Omdat Daya altijd samen met een andere hond is geweest dacht ik ook dat het voor Daya leuker zou zijn. Nou is ze harstikke gek op de pup, maar ze blijft vreselijk op mij gericht, lijkt zelfs jaloers en is nog zenuwachtiger.
Maar ja, die arme meid voelt ook mijn spanning natuurlijk.
Over het straffen hebben jullie echt gelijk; consequenter en saaier maken
Vandaag komt mijn vader het zeil in de gang leggen dus kunnen ze op drukke momenten in de gang.
Dochter zit nu op de trap te gillen. Kroop verdorie weer bijna op het kussen waar Daya en Tommie liggen.
Ik laat haar maar een poosje langer krijsen nu.
Ik heb met de fokker goed kontakt gelukkig.
Die grotere bench heb ik nog over nagedacht, maar ik heb het niet zo op een bench en bovendien is Daya ook geen bench gewend.
Mensenlief wat een kutsituatie!
Ik had dit echt niet verwacht.
Omdat Daya altijd samen met een andere hond is geweest dacht ik ook dat het voor Daya leuker zou zijn. Nou is ze harstikke gek op de pup, maar ze blijft vreselijk op mij gericht, lijkt zelfs jaloers en is nog zenuwachtiger.
Maar ja, die arme meid voelt ook mijn spanning natuurlijk.
Over het straffen hebben jullie echt gelijk; consequenter en saaier maken
Vandaag komt mijn vader het zeil in de gang leggen dus kunnen ze op drukke momenten in de gang.
Dochter zit nu op de trap te gillen. Kroop verdorie weer bijna op het kussen waar Daya en Tommie liggen.
Ik laat haar maar een poosje langer krijsen nu.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
De pup ging bij mij dus ook terug. En dan misschien over een paar jaar weer eens een hond erbij.
-
29996D
Kun je je dochter niet in de bench stoppen?
-
Daya
Whaha, dochter ligt nu op dit moment (!) dus in het kleine benchje van Tommie, want hij ligt er toch niet in. Zal ik het deurtje dicht doen?
Ach weet je, het is een leuke meid, en met andere dingen best braaf, maar ze vindt die pup gewoon TE leuk plus de (negatieve) aandacht van mama maken het helemaal spannend.
Ach weet je, het is een leuke meid, en met andere dingen best braaf, maar ze vindt die pup gewoon TE leuk plus de (negatieve) aandacht van mama maken het helemaal spannend.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Misschien had ik geen moeilijke peuters maar ik leidde heel veel af, voordat de "overtreding" plaats vond. Ik was er ook wel heel de dag mee bezig, juist omdat ik degene was die de pup wilde terwijl de kinderen nog klein waren, niet de pup of het kind
Huishouden deed ik als de boel sliep
Veel wandelen, ik zie een weimaraner in je onderschrift (naar mijn idee zijn de bazen van die honden heel de dag op sjouw
). Pup kun je met gemak achter in een fietskar laten liggen, mocht het te lang duren en hop het bos in. Peuter kan van alles vinden op dit moment en de hond is ook lekker bezig. Als de pup slaapt, veel spelen met je peuter. Herfstbladeren na tekenen, met kastanjes en luciferstokjes kan je heel mooie dieren maken, spinneweb maken, pepernoten bakken etc.
Succes!
Succes!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Daya
Mijn exman had ook een hond en ik moet zeggen dat ik dit met mijn oudere kinderen, die destijds ook nog erg klein waren nog niet heb meegemaakt!
Die luisterden gewoon, klaar.
Samen wandelingen maken in het bos, op het strand of de hei vindt mijn dochtertje gelukkig erg leuk; dat scheelt.
Misschien sta jij wat sterker in je schoenen dan ik, maar ik vind het al met al een zware opgave.
Vanavond ga ik er eens rustig met mijn man over praten hoe we dit op gaan lossen, want hij was behoorlijk over de zeik van het voorval.
Die zag gisteren liever Daya meteen vertrekken
gelukkig heb ik hem duidelijk kunnen maken dat dit niet Daya's schuld was, maar mijn schuld.
Die luisterden gewoon, klaar.
Samen wandelingen maken in het bos, op het strand of de hei vindt mijn dochtertje gelukkig erg leuk; dat scheelt.
Misschien sta jij wat sterker in je schoenen dan ik, maar ik vind het al met al een zware opgave.
Vanavond ga ik er eens rustig met mijn man over praten hoe we dit op gaan lossen, want hij was behoorlijk over de zeik van het voorval.
Die zag gisteren liever Daya meteen vertrekken
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hmm valt wel mee denk ik hoor, zit nu ook regelmatig met de handen in mijn haar en ze zijn nu 7 en 9 jaar oud
dat is nu eenmaal zo als je moeder bent
Het werkt wel het beste als je met je man op een lijn zit, dat is voor kinderen en honden van groot belang dus daar zou ik zeker aan werken.
Het waren ook niet mijn eerste honden hoor, ik had er al een paar achter mijn kiezen
dat scheelde ook wel.
Het waren ook niet mijn eerste honden hoor, ik had er al een paar achter mijn kiezen
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Marina
- Zeer actief
Je dochtertje is drie, wanneer mag ze naar school???
Als dat nog maar een paar maanden is zou ik het tijdelijk even anders oplossen.
Duurt het nog langer dan zou ik de honden herplaatsen.
Maar wel erg voor de honden vind ik. Die zijn weer de dupe.
Dat een kind van 3 jaar zoveel macht kan hebben. brrrr
Sorry ik bedoel het niet lullig maar dan ben ik toch echt blij dat ik geen kinderen heb.
En wat ik eerder las als ik een kind zie die ene hond pijn doet dan is die nog niet klaar met mij. Of het nou mijn eigen kinderen zijn of niet maakt mij niet uit.
Eerst natuurlijk een gewone waarschuwing dat dat niet mag, maar als dat niet helpt dan zouden er bij mij andere maatregelen genomen worden.
Maar tja wie ben ik
Als dat nog maar een paar maanden is zou ik het tijdelijk even anders oplossen.
Duurt het nog langer dan zou ik de honden herplaatsen.
Maar wel erg voor de honden vind ik. Die zijn weer de dupe.
Dat een kind van 3 jaar zoveel macht kan hebben. brrrr
Sorry ik bedoel het niet lullig maar dan ben ik toch echt blij dat ik geen kinderen heb.
En wat ik eerder las als ik een kind zie die ene hond pijn doet dan is die nog niet klaar met mij. Of het nou mijn eigen kinderen zijn of niet maakt mij niet uit.
Eerst natuurlijk een gewone waarschuwing dat dat niet mag, maar als dat niet helpt dan zouden er bij mij andere maatregelen genomen worden.
Maar tja wie ben ik

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Mijn dochtertje kon hier ook altijd de dieren goed treiteren en die heeft ook de nodige happen en klauwen ontvangen
Zij vond het ook leuk om aan de lange haren tetrekken en wat is het leuk als de kat door het katteluikje ging hem aan de staart weer terug tetrekken
Zij was en is nog steeds hardleers maar ze begreep op een gegeven ogenblik wel dat ze de honden en kat niet mocht plagen
Ik heb de box als straf ruimte gebruikt ( hier zaten ze al bijna niet meer in) en als ze 1 van de honden aan de haren trok of wat ook maar kreeg ze een tik op der vingers en zonder pardon ging ze de box in, dan maar krijsen maar dat was dan haar probleem en niet de mijne
Het heeft wel een lange adem nodig gehad maar toen wist ze ook dat als de honden op hun plek lagen zij niet bij hun mocht komen
Zij vond het ook leuk om aan de lange haren tetrekken en wat is het leuk als de kat door het katteluikje ging hem aan de staart weer terug tetrekken
Zij was en is nog steeds hardleers maar ze begreep op een gegeven ogenblik wel dat ze de honden en kat niet mocht plagen
Ik heb de box als straf ruimte gebruikt ( hier zaten ze al bijna niet meer in) en als ze 1 van de honden aan de haren trok of wat ook maar kreeg ze een tik op der vingers en zonder pardon ging ze de box in, dan maar krijsen maar dat was dan haar probleem en niet de mijne
Het heeft wel een lange adem nodig gehad maar toen wist ze ook dat als de honden op hun plek lagen zij niet bij hun mocht komen

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik strafte mijn kinderen zonder woorden. Ze waren al gewaarschuwd dus het waarom hoefde ik niet uit te leggen. Ik pakte ze terwijl ik met mijn "boze oog ze aan keek" bij de arm en zette ze in het halletje. Daar konden ze zelf niet meer uit komen. Deed de deur dicht en ging verder met mijn werkzaamheden. Als het rustig werd in het halletje ging ik eens kijken of ze er aan toe waren om weer binnen te komen. (ik deed dit beslist niet als ze nog zaten de krijzen). Legde dan uit waarom ze er zaten en vroeg of ze nu wel lief konden zijn. Even een knuffel en klaar. Er werd ook niet meer over gesproken. Wel was dan al duidelijk dat als ze het weer deden ze er weer zouden zitten.
Een kind vind niets erger dan een erg consequente moeder, die zonder dat ze aandacht van haar krijgen ze toch weet te straffen. Wel was is veel met mijn kinderen bezig overdag. Liedjes zingen, knutselen enz. Ze "hielpen" mij ook altijd, met afstoffen, afwassen en stofzuigen. Er is n.l. niets mooier dan op de stofzuiger door de kamer te worden getrokken.
Een kind vind niets erger dan een erg consequente moeder, die zonder dat ze aandacht van haar krijgen ze toch weet te straffen. Wel was is veel met mijn kinderen bezig overdag. Liedjes zingen, knutselen enz. Ze "hielpen" mij ook altijd, met afstoffen, afwassen en stofzuigen. Er is n.l. niets mooier dan op de stofzuiger door de kamer te worden getrokken.
-
*Ellen*
Ik vind het best link hoor en snap dat je partner over de zeik is.
Tussen de regels door lees ik dat je niet onwelwillend staat tegenover het terugbrengen van Tommie. Zeker omdat je een goed contact met de fokker hebt.
Hoe rot ook : ik zou Tommie terugbrengen.
Ook al zou je je dochter steeds straf geven als ze vervelend is naar Tommie, dan nog:
Jij bent doodop en een onverwacht moment waarin je er niet bij bent ligt altijd op de loer.
En dan is het misschien wel HAP en dan wat harder.
Leuk is anders.
Tussen de regels door lees ik dat je niet onwelwillend staat tegenover het terugbrengen van Tommie. Zeker omdat je een goed contact met de fokker hebt.
Hoe rot ook : ik zou Tommie terugbrengen.
Ook al zou je je dochter steeds straf geven als ze vervelend is naar Tommie, dan nog:
Jij bent doodop en een onverwacht moment waarin je er niet bij bent ligt altijd op de loer.
En dan is het misschien wel HAP en dan wat harder.
Leuk is anders.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
man oh man wat een spanning in je gezin.
Jij doodmoe, man over de zijk, kind in alle staten, hond die hapt en ook nog een pup erbij die van al die spanning ook zijn deel wel meeekrijgt.
En dat is allemaal op te lossen door dat pupke terug te brengen.
Voor mij zou die keuze gauw gemaakt zijn hoor
Jij doodmoe, man over de zijk, kind in alle staten, hond die hapt en ook nog een pup erbij die van al die spanning ook zijn deel wel meeekrijgt.
En dat is allemaal op te lossen door dat pupke terug te brengen.
Voor mij zou die keuze gauw gemaakt zijn hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Wat ben ik blij dat het tussen de kleine van mij en Rex wel allemaal goed gaat. Tuurlijk moet ik beide wel eens waarschuwen als ze te druk zijn. Zo wil die kleine van me nog wel eens op Rex gaan staan als die de bank af gaat. Gelukkig accepteerd Rex dit nog, gevolg is wel dat me kleine flink op zijn donder krijgt. Hijs overigens pas 2 en snapt al zeer goed dat hij gewoon bepaalde dingen niet mag doen bij een hond maar uitproberen blijft leuk he. Mijn advies is om gewoon hard te straffen, ik weet dat dit voor de meeste moeders wat lastiger is merk het bij me eigen vriendin ook. Ik geef altijd 2 waarschuwingen met flinke stemverheffing, en de derde keer pak ik hem stevig beet en kijk hem zeer streng aan. Doet hij het dan toch nog een keer gaat hij in zijn bed en deur gaat dicht. Binnen 5-10 min is hij dan rustig en laat ik hem zijn excuses geven aan Rex door een kus.
Maar ik wens je sterkte in het oplossen van het probleem, ook al zeg je dat je de pup eventueel terug kan brengen en heb je hem nog maar net. Je hebt toch al een band opgebouwd en het blijft een lastige beslissing.
Maar ik wens je sterkte in het oplossen van het probleem, ook al zeg je dat je de pup eventueel terug kan brengen en heb je hem nog maar net. Je hebt toch al een band opgebouwd en het blijft een lastige beslissing.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

-
*Jolanda*
Niet om je de les te lezen hoor maar je wil dat je dochter respecteerd dat als de honden op hun plaats liggen zij er niet bij mag komen?Daya schreef:Whaha, dochter ligt nu op dit moment (!) dus in het kleine benchje van Tommie, want hij ligt er toch niet in. Zal ik het deurtje dicht doen?![]()
Dan moet je ook consequent zijn en zeggen dat ze nooit in de bench/mand/ kleed van de hond mag komen. Dat ik van de hond en niet van haar.
Je pup kan nu niet zijn eigen veilige plekje op zoeken en je dochter weet nu niet goed wanneer ze er nu wel en niet mag komen. Wees dus consequent!
-
*Ellen*
Ik weet niet veel van hondengedrag, maar het lijkt me een heel slecht idee om je dochter te laten slapen in de bench van de pup.
- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Je zult het zelf ook wel weten, maar dat je je dochter toestaat om in de bench te gaan als de pup daar niet is is natuurlijk verre van slim.
Heb je de reactie van Rataplan gelezen? Ik zal hem even kopieren. Ik denk dat dat de enige juiste manier is op dit moment
Misschien had ik geen moeilijke peuters maar ik leidde heel veel af, voordat de "overtreding" plaats vond. Ik was er ook wel heel de dag mee bezig, juist omdat ik degene was die de pup wilde terwijl de kinderen nog klein waren, niet de pup of het kind Huishouden deed ik als de boel sliep Veel wandelen, ik zie een weimaraner in je onderschrift (naar mijn idee zijn de bazen van die honden heel de dag op sjouw ). Pup kun je met gemak achter in een fietskar laten liggen, mocht het te lang duren en hop het bos in. Peuter kan van alles vinden op dit moment en de hond is ook lekker bezig. Als de pup slaapt, veel spelen met je peuter. Herfstbladeren na tekenen, met kastanjes en luciferstokjes kan je heel mooie dieren maken, spinneweb maken, pepernoten bakken etc.
Succes!
Heb je de reactie van Rataplan gelezen? Ik zal hem even kopieren. Ik denk dat dat de enige juiste manier is op dit moment
Misschien had ik geen moeilijke peuters maar ik leidde heel veel af, voordat de "overtreding" plaats vond. Ik was er ook wel heel de dag mee bezig, juist omdat ik degene was die de pup wilde terwijl de kinderen nog klein waren, niet de pup of het kind Huishouden deed ik als de boel sliep Veel wandelen, ik zie een weimaraner in je onderschrift (naar mijn idee zijn de bazen van die honden heel de dag op sjouw ). Pup kun je met gemak achter in een fietskar laten liggen, mocht het te lang duren en hop het bos in. Peuter kan van alles vinden op dit moment en de hond is ook lekker bezig. Als de pup slaapt, veel spelen met je peuter. Herfstbladeren na tekenen, met kastanjes en luciferstokjes kan je heel mooie dieren maken, spinneweb maken, pepernoten bakken etc.
Succes!
-
Fin
- Zeer actief
Het lijkt me toch wel zo gastvrij om TS niet bij de eerste de beste gelegenheid af te fikken. 
-
Daya
Ik vind dat geen affikken hoor, maar misschien niet goed gelezen.
Tommie ligt helemaal niet in die bench.
Dat is geen veilig plekje voor hem en ook niet zijn slaapplek.
Die bench staat er nog omdat ik het een poosje heb geprobeerd, maar het werkt niet omdat Daya er als overbezorgd moedertje steeds voor gaat staan zenuwen en kijken hoe hij blaft en jankt.
Uiteraard zou ik mijn dochter dus niet in die bench laten komen als het Tommie's plekje was, zover was ik al
Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet echt een band met Tommie heb, hoe lullig het ook klinkt, de band met Daya is vele malen groter.
Opa en oma en mijn man vinden dat ik Daya maar weg moet doen, maar dat komt niet eens in me op. Waarmee ik dus niet zeg dat het aan Tommie ligt want het ligt gewoon aan MIJ.
Ik heb de fokker gesproken en gezegd dat dit zo niet gaat.
Uiteraard begrijpt ze dat, dus breng ik hem zsm terug, hoe lullig, sneu en verdrietig ook.
Het lijkt me voor alle partijen het beste.
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alles.
Zonder jullie was ik denk ik gerust nog een half jaar door blijven modderen en ik denk niet dat ik dat gered had.
Tommie ligt helemaal niet in die bench.
Dat is geen veilig plekje voor hem en ook niet zijn slaapplek.
Die bench staat er nog omdat ik het een poosje heb geprobeerd, maar het werkt niet omdat Daya er als overbezorgd moedertje steeds voor gaat staan zenuwen en kijken hoe hij blaft en jankt.
Uiteraard zou ik mijn dochter dus niet in die bench laten komen als het Tommie's plekje was, zover was ik al
Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet echt een band met Tommie heb, hoe lullig het ook klinkt, de band met Daya is vele malen groter.
Opa en oma en mijn man vinden dat ik Daya maar weg moet doen, maar dat komt niet eens in me op. Waarmee ik dus niet zeg dat het aan Tommie ligt want het ligt gewoon aan MIJ.
Ik heb de fokker gesproken en gezegd dat dit zo niet gaat.
Uiteraard begrijpt ze dat, dus breng ik hem zsm terug, hoe lullig, sneu en verdrietig ook.
Het lijkt me voor alle partijen het beste.
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alles.
Zonder jullie was ik denk ik gerust nog een half jaar door blijven modderen en ik denk niet dat ik dat gered had.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dit lijkt me de verstandigste keus voor jezelf, je dochtertje en man, en Daya.
En dan nu gewoon al je energie steken in de opvoeding van je dochtertje en Daya, dan zie je over een paar jaar gewoon verder of er een tweede hond gaat komen. Ik zou dat nu gewoon voorlopig even niet doen, en je concentreren op je herplaatser en je dochtertje.
En dan nu gewoon al je energie steken in de opvoeding van je dochtertje en Daya, dan zie je over een paar jaar gewoon verder of er een tweede hond gaat komen. Ik zou dat nu gewoon voorlopig even niet doen, en je concentreren op je herplaatser en je dochtertje.
- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Inderdaad heel jammer, maar gelukkig weet je dat ze weer terug gaat naar de fokker en wel weer een goed plekje zal krijgen. Jij hebt in ieder geval je best gedaan en neemt dit besluit ter veiligheid van je hondje en je dochter. Moeilijk maar wel wijs denk ik. Hopelijk gaan jullie de pup niet al te vel missen. Geniet intussen lekker van Daika.
Ik las overigens ergens dat je het had over het kleine benchje van Tommy, dus ik zag het wel als eigendom van Tommy, vandaar mijn schrikreactie.
Ik las overigens ergens dat je het had over het kleine benchje van Tommy, dus ik zag het wel als eigendom van Tommy, vandaar mijn schrikreactie.
-
Daya
Snapte ik hoor, geeft niks!Teuntje56 schreef:Inderdaad heel jammer, maar gelukkig weet je dat ze weer terug gaat naar de fokker en wel weer een goed plekje zal krijgen. Jij hebt in ieder geval je best gedaan en neemt dit besluit ter veiligheid van je hondje en je dochter. Moeilijk maar wel wijs denk ik. Hopelijk gaan jullie de pup niet al te vel missen. Geniet intussen lekker van Daika.
Het stond er ook zo, maar ik bedoelde dus het benchje wat ik voor Tommie had gekocht maar niet gebruik.
We zullen dat frummeltje best missen maar ik breng hem juist nu zo snel mogelijk terug, voordat er al zo'n band is dat het steeds moeilijker wordt en wij EN het pupje nog meer in de shit raken.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik denk ook dat je een goede keus hebt gemaakt, hoe verdrietig ook. het is mss wel een idee om de omgang tussen Daya en je dochtertje weer even tot aandachtspuntje te maken? Zodat de hond je dochtertje niet meer ziet als opdringerig krengetje 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het lijkt mij een heel verstandige beslissing 
sterkte hoor als je hem weg gaat brengen, want makkelijk is het natuurlijk niet
sterkte hoor als je hem weg gaat brengen, want makkelijk is het natuurlijk niet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Daya
Het is op zijn zachtst gezegd Klote!
Ben wel heel blij dat de fokker er begrip voor heeft en het zo netjes doet allemaal.
Ik dacht dat ik misschien zelf een baasje moest gaan zoeken maar dat wil zij zelf doen en dat vind ik heel netjes.
Wordt wel weer een enorme lange rit maar dat moet dan maar.
Hoop alleen niet dat dochtertjelief zich straks op Daya gaat storten.
Ze heeft Daya eigenlijk meest van tijd links laten liggen dus ik verwacht niet dat ze dat nu opeens gaat doen, maar ALS ze dat wel gaat doen dan heb ik in ieder geval voldoende tips gekregen om daarmee aan de slag te gaan.
Ik zal de knutselspullen ed vast klaarleggen
Ik houd jullie op de hoogte!
Ben wel heel blij dat de fokker er begrip voor heeft en het zo netjes doet allemaal.
Ik dacht dat ik misschien zelf een baasje moest gaan zoeken maar dat wil zij zelf doen en dat vind ik heel netjes.
Wordt wel weer een enorme lange rit maar dat moet dan maar.
Hoop alleen niet dat dochtertjelief zich straks op Daya gaat storten.
Ze heeft Daya eigenlijk meest van tijd links laten liggen dus ik verwacht niet dat ze dat nu opeens gaat doen, maar ALS ze dat wel gaat doen dan heb ik in ieder geval voldoende tips gekregen om daarmee aan de slag te gaan.
Ik zal de knutselspullen ed vast klaarleggen
Ik houd jullie op de hoogte!