Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuk ! loops ! ! not...
Moderator: moderatorteam
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Re: Leuk ! loops ! ! not...
Dusss...Liever een reu die zelfs zn eigen water uitkotst, dagenlang niet vreet en weken in de auto moet verbljven dan een castratie. We verschillen duidelijk van mening over wat nou precies aantasting van de integriteit betekent. Prima, toch? 
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Cash schreef:Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Omdat iemand anders zijn hond uren in ee nbench stopt is het niet erg dat Fax hele dagen achter elkaar in zo'n stom rot kooitje moet liggen?moosje schreef:Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten, dan maakt een autokennel toch niets uit qua ruimte? En Fax komt er echt wel genoeg uit hoor. In tegenstelling tot veel andere honden die dagenlang in een bench zitten. En daarbij, dit is maar tijdelijk.
We schreeuwen hier moord en brand als iemand verteld dat die zijn hond urenlang in een bench stopt maar nu is het ineens prima bij een autokooi?
En ja, een autokooi maakt bij mij nogal verschil met een bench maar ligt ook aan de maat van de bench natuurlijk maar over het algemeen genomen zijn benches toch breder dan een autokooi zal zijn.
dagen achter elkaar?
stom rot kooitje?
als je niet weet waarover je spreekt, misschien dan wel ff dimmen.
idem als mijn laatste zin hierboven.Anne&Taar schreef:Dusss...Liever een reu die zelfs zn eigen water uitkotst, dagenlang niet vreet en weken in de auto moet verbljven dan een castratie.
want als je gelezen had, had je immers gelezen dat hij afgelopen nacht pas voor de eerste keer in de auto geslapen heeft.
Maar dan nog, absoluut ja. Beetje mijn teef gaan verminken
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ach ja...Wat weet ik ervan. Ik val onder je categorie 'huishondeneigenaren' van wie volgens jou 90% van de honden het minder goed heeft dan jouw honden.
Valt me op dat 'werkhondenmensen' dit toch graag benadrukken. 
-
maart
- Zeer actief
inderdaad ja. 90%, ben ik absoluut zeker vanAnne&Taar schreef:Ach ja...Wat weet ik ervan. Ik val onder je categorie 'huishondeneigenaren' van wie volgens jou 90% van de honden het minder goed heeft dan jouw honden.Valt me op dat 'werkhondenmensen' dit toch graag benadrukken.
dat jij je daar zelf toerekent, dat maak jij ervan, maakt het mij uit
Hier thuis zijn het overigens alleen maar honden hoor, net als alle andere honden. Alleen iets actiever
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
je zegt het zelf hoor dat hij dagen achter elkaar in de auto kan blijven.maart schreef:Ik heb hem nu maar weer in de auto gestoken en daar kan hij dan de komende dagen in blijven:

Cash v Heiligental en Flow.
-
maart
- Zeer actief
ja, maar dat is geen uren na een, gezien ik de komende dagen thuis benCash schreef:je zegt het zelf hoor dat hij dagen achter elkaar in de auto kan blijven.maart schreef:Ik heb hem nu maar weer in de auto gestoken en daar kan hij dan de komende dagen in blijven:
- Cash
- Zeer actief
ik snap er niks van.maart schreef:ja, maar dat is geen uren na een, gezien ik de komende dagen thuis benCash schreef:je zegt het zelf hoor dat hij dagen achter elkaar in de auto kan blijven.maart schreef:Ik heb hem nu maar weer in de auto gestoken en daar kan hij dan de komende dagen in blijven:
Hij moet toch thuis in die auto omdat je met je loopse teef thuis zit?
Of lees ik nu verkeerd?

-
maart
- Zeer actief
ja inderdaad
Hij zit thuis in de auto. Geen uren na een, omdat ik zelf ook thuis ben en dan ligt zijn beweging nog hoger dan op werk dagen.
Hij zit dan ook geen uren na een in dat rotkooitje. De tijd dat hij er in zit, zou hij anders in zijn kennel liggen (wat normaal zo zou zijn, alleen doet hij dat nu niet omdat hij door die loopsheid nergens - op de auto na blijkt- geen rust kent) .
Hij zit thuis in de auto. Geen uren na een, omdat ik zelf ook thuis ben en dan ligt zijn beweging nog hoger dan op werk dagen.
Hij zit dan ook geen uren na een in dat rotkooitje. De tijd dat hij er in zit, zou hij anders in zijn kennel liggen (wat normaal zo zou zijn, alleen doet hij dat nu niet omdat hij door die loopsheid nergens - op de auto na blijkt- geen rust kent) .
- Cash
- Zeer actief
ik snap er maar weinig van.
Maar prima, ik vind het triest voor hem.

-
maart
- Zeer actief
Het is thans niet moeilijk te snappen, maar dat zal wel aan de taalbarriere liggen danCash schreef:ik snap er maar weinig van.
Dat jij het triestig vind, ligt hij niet wakker van. Toch niet sinds hij in de auto slaapt
want eerlijk, ik vond hem vorige nachten triester dan deze nacht
- Cash
- Zeer actief
nee nou ja, hij kan natuurlijk ook weinig anders als slapen in zo'n kooi.maart schreef:Het is thans niet moeilijk te snappen, maar dat zal wel aan de taalbarriere liggen danCash schreef:ik snap er maar weinig van.
Maar prima, ik vind het triest voor hem.![]()
Dat jij het triestig vind, ligt hij niet wakker van. Toch niet sinds hij in de auto slaapt![]()
want eerlijk, ik vond hem vorige nachten triester dan deze nacht

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ah dan zijn onze teefjes ongeveer tegelijk loops geworden. Die van mij is ook in die week loops geworden..zo leuk.. 

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Maar je kennel in de tuin is toch stukken ruimer dan die in je auto mag ik hopen? Stel dat je vier uur bezig bent met hem op een dag, dan blijven er nog 20 uur over dat hij in zo'n kleine ruimte in de auto zit? Ik kan me niet voorstellen dat je dat zou doen.
Bram gaat elk half jaar vijf dagen uit logeren als Izzie loops is. Of bij Marye of in het pension. Je gaat me toch niet vertellen dat jij niemand kent van de club ofzo die je reu een aantal dagen kan hebben?
Op de een of andere manier heb ik het idee dat ik tig pagina's kritiek zou krijgen als ik zou zeggen dat ik Bram een week in de auto zou houden
Bram gaat elk half jaar vijf dagen uit logeren als Izzie loops is. Of bij Marye of in het pension. Je gaat me toch niet vertellen dat jij niemand kent van de club ofzo die je reu een aantal dagen kan hebben?
Op de een of andere manier heb ik het idee dat ik tig pagina's kritiek zou krijgen als ik zou zeggen dat ik Bram een week in de auto zou houden

Linda, Izzie en Bram
-
maart
- Zeer actief
hij kan er evenveel in janken/huilen/kotsen/bijten/zichzelf verwonden/ronddraaien/... als in zijn kennel hoorCash schreef:
nee nou ja, hij kan natuurlijk ook weinig anders als slapen in zo'n kooi.
- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
met alle respect maar weet je wat mij opvalt,
dat men hier op het forum erg veroordelend is naar anderen toe.
en dat men heel fel en negatief reageert.
Soms goed bedoeld
maar vaak genoeg ook omdat men vind alles beter te weten.
en denkt dat men de ander en de anders hond beter kent en weet wat die nodig hebben, dan die persoon zelf .....
Wat meer verdraagzaamheid en respect voor anderen zou fijn zijn...
ik zie telkens reacties en discussies voorbij komen waarvan ik denk jeeeetje moet dit nou op deze manier
en ja ik krijg van bepaalde mensen nu vast ook weer felle reacties
maar ik moest dit toch echt even kwijt....
Laat anderen toch lekker in hun waarde.....
ongeacht of ik er nu wel of niet voor zou kiezen een hond in een auto te laten snachts,
dat doet even niet ter zake.
het gaat mij om de mánier waarop gereageerd wordt, de toon, de felheid, het veroordelende....
dit zie ik steeds weer terugkomen in allerlei discussies.
Soms goed bedoeld
en denkt dat men de ander en de anders hond beter kent en weet wat die nodig hebben, dan die persoon zelf .....
ik zie telkens reacties en discussies voorbij komen waarvan ik denk jeeeetje moet dit nou op deze manier
en ja ik krijg van bepaalde mensen nu vast ook weer felle reacties
ongeacht of ik er nu wel of niet voor zou kiezen een hond in een auto te laten snachts,
het gaat mij om de mánier waarop gereageerd wordt, de toon, de felheid, het veroordelende....

-
maart
- Zeer actief
uiteraard is zijn kennel ruimer :N: Ik ben best trots op mijn autootje, maar zoooo groot is die koffer nu ook weer nietZoek stok! schreef:Maar je kennel in de tuin is toch stukken ruimer dan die in je auto mag ik hopen? Stel dat je vier uur bezig bent met hem op een dag, dan blijven er nog 20 uur over dat hij in zo'n kleine ruimte in de auto zit? Ik kan me niet voorstellen dat je dat zou doen.
Hij zit er absoluut geen 20 uur in, mede doordat Ds vanmiddag ff weg was en bij mijn zus op de kamer kon zitten en hij zo binnen kon zitten (dat verandert dan niets aan zijn hijgen en janken, maar dan zie ik tenminste wel dat hij zichzelf niet kan verwonden)
als ik thuis ben, ben ik er wel meer mee bezig dan 4 uur, vooral nu hij ook mee gaat wandelen met mijn paard en vermits ik niet meer kan lopen met Ds, gaat ook hij nu mee lopen met me.
-
maart
- Zeer actief
ow, even over dat weg doen: genoeg mensen die ik ken die Fax wel kunnen hebben hoor. Alleen ken ik niemand die Fax zélf wel kan hebben.
Wandelen zou dus al geen optie zijn, dat maakt dat hij dag in dag uit in de kennel zou moeten blijven, niet geknuffeld zou worden en geen beweging zou hebben. Dat vind ik persoonlijk zieliger dan het in de auto verblijven nu
Daarbij komt het feit dat de meerderheid van de personen bij mij op de club eveneens geen kennel hebben staan, het merendeel van de honden leeft er mee in huis.
Wandelen zou dus al geen optie zijn, dat maakt dat hij dag in dag uit in de kennel zou moeten blijven, niet geknuffeld zou worden en geen beweging zou hebben. Dat vind ik persoonlijk zieliger dan het in de auto verblijven nu
Daarbij komt het feit dat de meerderheid van de personen bij mij op de club eveneens geen kennel hebben staan, het merendeel van de honden leeft er mee in huis.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
wat vervelend ook voor Fax, het is niet makkelijk als je vriendinnetje zo lekker ruikt en je er niks mee mag doen. Zn hormoontjes slaan dan lekker op hol, heel begrijpelijk. Heb je al eens gekeken naar homeopatische middelen tegen geslachtsdrift of zoiets? misschien gaan de scherpe kantjes er dan wat meer vanaf en kan hij beter rust vinden.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Tsja je moet wat he. Ik herken het van Bram. Die was totaal rustig tot Izzie dekrijp werd de eerste keer :N: Hij is toen hals over kop het pension in gegaan.
Ik zou toch voor de volgende keer iets anders verzinnen
Ik zou toch voor de volgende keer iets anders verzinnen

Linda, Izzie en Bram
- Cash
- Zeer actief
Het is hier geen 'ohhh en ahhh' forum en waar iedereen maar elkaar verteld hoe goed ze bezig zijn. Gelukkig niet zeg want die forum's zijn er al genoeg.laniramommy schreef:met alle respect maar weet je wat mij opvalt,
Soms goed bedoeld
ik zie telkens reacties en discussies voorbij komen waarvan ik denk jeeeetje moet dit nou op deze manier![]()
en ja ik krijg van bepaalde mensen nu vast ook weer felle reacties![]()
Ik vind het niet normaal dat een hond dagen in een auto moet verblijven. Niet in een kooitje.
En dan hoef ik die hond helemaal niet te kennen of het karakter te weten, ik vind het gewoon niet kunnen en dan zeg ik dat.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het geen enkel probleem om een hond in de auto te zetten. Mijn honden blijven slecht alleen dus gaan altijd mee. Dat betekent dat Eva soms 6 uren in de auto zit. Want die kan niet mee naar binnen bij mensen als wij ergens zijn. Dan heeft ze pech. Thuis gaat ze janken en dat houdt ze heel lang vol. Als wij de camera laten draaien dan zien we Eva om de 5 minuten als een wolf janken en de hele dag heen en weer lopen. Ze blijft al hooguit 2 uur per week alleen om die reden. Maar dat is nog veel, meestal gaat ze dus mee. Ik haal haar dan tussendoor uit de auto voor een wandeling, er staat water en meer kan ik niet doen. Ze is dan heel kalm, slaapt veel of zit rond te kijken. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat Fax liever in de auto zit dan ergens anders. Mijn honden maakt het echt niks uit om in de auto te zitten.
Als ik kinderen op bezoek krijg zet ik de honden ook in de auto voor het huis. Dat kan makkelijk een halve dag zijn maar dan worden ze wel uitgelaten. Gaat het om hele dagen dan gaan ze hier ook naar pension.
Toen Eva loops was zat ze ook vaak en veel in de bench tijdens de dekrijpe dagen. Of Dapper zat aan de riem of met Martijn in de slaapkamer. Je moet iets en het is zo weer voorbij. Vaak gingen we alles apart doen en dan ging Eva of Dapper mee in de auto. Mee naar de winkel, mee naar de stad, mee naar het zwembad etc etc. En dan wel in de auto blijven dus.
Eva zit echt liever in de auto dan alleen thuis.
Sommige honden vinden het zitten in de auto gewoon leuk. Mijn honden bv. Als ik de auto open zou zetten dan zouden ze er uit zichzelf in gaan zitten. Bewaken van de auto vinden ze alleen al heel erg leuk.
Ik begrijp dus wel waarom Fax het best in de auto gezet kan worden.
En voordat mensen commentaar hebben op wat ik doe, net als Maart heb ik weinig keus. Ik kan de honden ook wel meenemen op bezoek en dan Eva in een bench stoppen maar dat vindt ze een stuk stressiger dan lekker de auto bewaken een paar uurtjes voor de keren dat wij zin hebben om uit te gaan eten of ergens op bezoek te gaan
Volgende week is die loopsheid weer voorbij en is alles weer normaal. Dat ene weekje even wat minder is toch niks op een hondenleven? 
Als ik kinderen op bezoek krijg zet ik de honden ook in de auto voor het huis. Dat kan makkelijk een halve dag zijn maar dan worden ze wel uitgelaten. Gaat het om hele dagen dan gaan ze hier ook naar pension.
Toen Eva loops was zat ze ook vaak en veel in de bench tijdens de dekrijpe dagen. Of Dapper zat aan de riem of met Martijn in de slaapkamer. Je moet iets en het is zo weer voorbij. Vaak gingen we alles apart doen en dan ging Eva of Dapper mee in de auto. Mee naar de winkel, mee naar de stad, mee naar het zwembad etc etc. En dan wel in de auto blijven dus.
Eva zit echt liever in de auto dan alleen thuis.
Ik begrijp dus wel waarom Fax het best in de auto gezet kan worden.
En voordat mensen commentaar hebben op wat ik doe, net als Maart heb ik weinig keus. Ik kan de honden ook wel meenemen op bezoek en dan Eva in een bench stoppen maar dat vindt ze een stuk stressiger dan lekker de auto bewaken een paar uurtjes voor de keren dat wij zin hebben om uit te gaan eten of ergens op bezoek te gaan
- Cash
- Zeer actief
maar Eva zit niet in een autokennel neem ik aan? Dat maakt voor mij wel een groot verschil....

-
miekmiek
jij zegt zelf al marc dat je eva hoogstens een halve dag in de auto zou zetten, als het een hele dag zou zijn gaat ze naar een pension. ik vind het nogal wat om een hond dagenlang in een hondenkennel te zetten. De pest is dat je de momenten dat je hem wel even mee naar binnen kan nemen, hij waarschijnlijk stress heeft omdat alles ruikt naar loopse teef.
ik zou het niet iedere keer zo oplossen, ik snap wel dat je het nu doet omdat je even geen andere manier ziet. maar je schrijft dat er wel een pension is waar hij kan, al is het op anderhalf uur rijden? dan is dat toch ook een optie? al is het maar een weekje.
ik zou het niet iedere keer zo oplossen, ik snap wel dat je het nu doet omdat je even geen andere manier ziet. maar je schrijft dat er wel een pension is waar hij kan, al is het op anderhalf uur rijden? dan is dat toch ook een optie? al is het maar een weekje.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
waarom maakt t uit of ze in de auto of in een autokennel zitten,
hier gaan ze overigens ook snachts (overdag gewoon in dr eigen kennel) in de aanhanger of auto kennel als er dames op hun hoogtepunt zijn, ben nl nogal gesteld op mn nachtrust....
hier gaan ze overigens ook snachts (overdag gewoon in dr eigen kennel) in de aanhanger of auto kennel als er dames op hun hoogtepunt zijn, ben nl nogal gesteld op mn nachtrust....
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Kijk een paar uur per dag kan ook geen kwaad maar ik begreep ook dagen achtereen uren lang.
En dan in zo auto kennel.
Kijk is het nou gewoon los in de auto vind ik ook weer anders.
Maar dan nog zou ik zelf nooit die keus maken,maar ik zou ook geen hond langer dan 4 uur alleen laten.
Voor mijn gevoel kan dat gewoon niet en zeker niet in een hokje.
Kijk dat anderen het doen ja dat is hun manier,en keus.
Maar dagen 24 uur per dag in een auto kennel zoals ik begreep en zo nu en dan even lopen vond ik gewoon niet kunnen.
Zelf zou ik ook geen reu en teef nemen opgeholpen zonder vooraf alles zo geregeld te hebben ik ze afzonderlijk kan houden in een kamer of zo.
Maar dat is gewoon mijn manier van denken ,dat wil niet zeggen dat anderen het slecht doen of zo
En dan in zo auto kennel.
Kijk is het nou gewoon los in de auto vind ik ook weer anders.
Maar dan nog zou ik zelf nooit die keus maken,maar ik zou ook geen hond langer dan 4 uur alleen laten.
Voor mijn gevoel kan dat gewoon niet en zeker niet in een hokje.
Kijk dat anderen het doen ja dat is hun manier,en keus.
Maar dagen 24 uur per dag in een auto kennel zoals ik begreep en zo nu en dan even lopen vond ik gewoon niet kunnen.
Zelf zou ik ook geen reu en teef nemen opgeholpen zonder vooraf alles zo geregeld te hebben ik ze afzonderlijk kan houden in een kamer of zo.
Maar dat is gewoon mijn manier van denken ,dat wil niet zeggen dat anderen het slecht doen of zo
-
miekmiek
een gewone kennel vind ik toch even wat anders als een autokennel. en een nachtje in een autokennel heb ik ook geen problemen mee. maar dag en nacht in een autokennel met tussendoor alleen uitlaten...dat vind ik wel erg veel. zeker als het dagen achter elkaar is. tuurlijk, hij zal er waarschijnlijk niets aan overhouden. maar mijn keuze zou het niet zijn.
-
maart
- Zeer actief
nou, als hetgeen ik er mee doe per dag, alleen even uitlaten is, dan ben ik blij dat ik niet wandel en train met ze :N:miekmiek schreef:een gewone kennel vind ik toch even wat anders als een autokennel. en een nachtje in een autokennel heb ik ook geen problemen mee. maar dag en nacht in een autokennel met tussendoor alleen uitlaten...dat vind ik wel erg veel. zeker als het dagen achter elkaar is. tuurlijk, hij zal er waarschijnlijk niets aan overhouden. maar mijn keuze zou het niet zijn.
-
miekmiek
maart schreef: nou, als hetgeen ik er mee doe per dag, alleen even uitlaten is, dan ben ik blij dat ik niet wandel en train met ze :N:
ik vind je vrij defensief overkomen, en dat snap ik wel. je doet je best voor je honden en voor jou gevoel is dit de beste oplossing. jij kent je honden immers het beste. zou je bij een volgende loopsheid voor dezelfde optie kiezen of ga je nog overwegen om dan iets anders te regelen?
-
maart
- Zeer actief
en waar ligt dat verschil?Cash schreef:maar Eva zit niet in een autokennel neem ik aan? Dat maakt voor mij wel een groot verschil....
Mijn kennels zijn speciaal gemaakt op het feit dat ze er lange tijd zouden inzitten.
Veel wordt gezegd dat je ze net iets te klein moet maken omdat ze er niet te veel zouden inschuiven als je rijdt. Bij mij dus niet, ik ben al geen wilde chauffeur dus schuiven wordt er niet gedaan en daarnaast zijn mijn kennels een stuk ruimer dat ze moeten zijn. ze zouden er zo met 2 in kunnen zitten
- Zoek stok!
- Zeer actief
Een autokennel staat gewoon gelijk aan de grootte van een bench. En als een hond dat als vaste verblijfplaats heeft, vind ik dat niks inderdaad. Maar goed, ik geloof dat ik een van de weinigen ben zo langzamerhand. Het wordt steeds normaler om je hond in een kooitje te stoppen en die er uit te halen wanneer je zin hebt. Mijn manier is het niet.crutz schreef:waarom maakt t uit of ze in de auto of in een autokennel zitten,
En Marc: Izzie en Bram verblijven ook wel eens in de auto. Ik heb de achterbank dan naar beneden en ze hebben dan de gehele auto tot hun beschikking. En het is altijd maar een paar uur.

Linda, Izzie en Bram