Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En die heeft er voor gestudeerd!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mwillow

Re: En die heeft er voor gestudeerd!!!

Ongelezen bericht door mwillow »

Het aandeel brokkenhonden met giardia ligt zeer waarschijnlijk vele malen hoger.

Over vuile pens en giardia:
http://www.carnivoer.nl/f.a.q./pens-en-giardia-infectie" onclick="window.open(this.href);return false;
weegee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amstaff

Ongelezen bericht door weegee »

SiberischeHuskyinfo schreef:Lotgering is helaas niet mogelijk :( Aangezien er 8 euro verzendkosten bijkomen en er niemand is hier in de buurt die het verkoopt, nog tips?
Smuldier is ook een erg goedkope kvv. Hierin kun je de compleet versie het best nemen voor de wat actievere hond. kost € 0,46 per pakje van 400gr hier bij C1000 of Jumbo.
Je kan dit bijv. ook afwisselen met andere kvv's.
Let je op wat reclame's bij supermarkten en ga je af en toe markten kun je heel leuk inkoop doen.
(Beetje opslagruimte is dan wel makkelijk nat.)

En dan hoeft vers echt zeker niet duurder te zijn dan brok. Denk maar eens aan de prijzen van royal canin / eukanuba etc.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ilupa schreef: Hier in Gent is het een apart vak dierenvoeding (verplicht voor iedereen) van 6 studiepunten, wat niet niets is. Maar waar het hierboven over gaat is bovendien niet echt "voedingsleer" in de zin van voedingswaarde, maar kans over parasieten in voedsel ed. en dat komt in een hoop vakken aan bod gedurende de hele opleiding.

Edit: 't Is natuurlijk wat je 'een klein gedeelte noemt'. Wat in elk geval niet waar is is dat het allemaal gesponsord is door Hills of wie dan ook.
Hier dus niet.
Maar je hebt gelijk, het gaat vooral over parasieten.
En die kennis blijkt dus ook niet te volstaan.

Zo'n stellige mening zonder aanvullende info te vragen... minimaal zwak, vind ik persoonlijk.
Zeker als de uitslag nog niet eens binnen is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

KimberleyZero schreef:Ik heb ook een DA die het onwijze onzin vindt dat ik vers aan mijn hond geef.. :ugh:
Maar start hij dan ook elke keer een discussie? Daar heb ik geen zin in hoor. Ik heb gelukkig inmiddels artsen die het 'gedogen' of zelfs voorstander zijn :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Mijn Da vindt dat mijn honden er ontzettend mooi en gezond er uit zien, en als we weer een lezing hebben over vers komt zij ook. En ze heeft nu de boek van Tannetje van mij te leen. :mrgreen: Dus ik ben blij met mijn da.

Nog even OT; ik ben met 7 honden met vers goedkoper uit dan met brokken. Het is even puzzelen en aanbiedingen zoeken etc, maar het hoeft niet duur te zijn. :wink:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Dat is wel heel kort door de bocht van de dierenarts.
Gelukkig gaat hij het wel verder onderzoeken en ik merk aan je dat jij je niet laat afschuiven hahaha.

Ik ben een brokjesvoerder :) maar heb wel interesse in vers vlees, maar dan niet zozeer in BARF.
Je zou toch een maaltijd kunnen vervangen door vlees en daarnaast alsnog brokken kunnen voeren?

even off-topic: Misschien is er iemand die mij eens op weg wil helpen in het vers vlees gebeuren? :D
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

SiberischeHuskyinfo schreef:
kleine2758 schreef:
Minna schreef:
Begrijp wel dat veel mensen brok blijven voeren, die geloven hun DA natuurlijk

Edit: spelling
Heeft niet zozeer met de DA te maken maar vers voer is verschrikkelijk duur voorbeeld;

2 honden geef je dagelijks 2 x AHV dat kost dus €3.10 per dag x 30 = €90.30 per maand, alhoewel ik vers vlees aanraad begrijp ik best waarom mensen brokken nemen.
njha duur
ik voer smuldier naast brok..
en de smuldier is goedkoper als de brok..

voor de smuldier betaal is 0,47 euricent per pakje en daarvan ben ik er 1 perdag nodig..
brokken daarintegen kosten 48 euri per 15 kg
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Als je zegt dat je vers voert, gaat iemand er niet automatisch van uit dat je diepvries bedoelt. Zo vreemd is de reactie van je da dus niet. Of noem jij diepvries groenten ook vers.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Minna schreef::80: Tjah...alles wat een Da leert over voeding is gesponsored by Hills en Specific... :piew: Ze weten gewoon weinig over voeding, daar hebben ze echt niet voor gestudeert. Een gynaecoloog is ook geen voedingsdeskundige voor mensen he. :wink:
Marjoleine schreef:
Ilupa schreef: Hier in Gent is het een apart vak dierenvoeding (verplicht voor iedereen) van 6 studiepunten, wat niet niets is. Maar waar het hierboven over gaat is bovendien niet echt "voedingsleer" in de zin van voedingswaarde, maar kans over parasieten in voedsel ed. en dat komt in een hoop vakken aan bod gedurende de hele opleiding.

Edit: 't Is natuurlijk wat je 'een klein gedeelte noemt'. Wat in elk geval niet waar is is dat het allemaal gesponsord is door Hills of wie dan ook.
Hier dus niet.
Maar je hebt gelijk, het gaat vooral over parasieten.
En die kennis blijkt dus ook niet te volstaan.
Hier dus ook, en dat heb ik je al eens eerder uitgebreid verteld. Het is de díerenarts die kort door de bocht gaat en dat is niet een gevolg van de opleiding als het gaat om de verguisde "maar 10 uur gesponsorde voedingscolleges". Maar het blijft kennelijk lekker dat maar keer op keer te roepen (in het algemeen). En geloof ik me, ik heb meer dan voldoende kritiek op dierenartsen én de opleiding :ok: Ik quote mezelf nog maar een keertje. En voor de volledigheid: Het gaat dus niet enkele om stompzinning gesponsorde hoorcolleges, maar een hele boel (NIET gesponsorde) hoorcolleges en minstens zoveel werkcolleges...
Wat de afgestudeerde DA daarna doet met de hem/haar geboden info is een ander verhaal :ugh: , maar er zijn (helaas) wel meer dierenartsen die de fout ingaan, en dan zeg je toch ook niet....maar hij heeft ook helemaal geen ziekteleer op zijn studie gehad??!! Het is dus veel meer een kwestie van "Die heeft zeker zitten slapen bij voedingsleer" (al zijn we het er wel over eens dat het hier gaat om ziekteleer/parasitologie etc...maar dat even terzijde).
Madelief schreef:
Casey schreef:
Marjoleine schreef: Over voeding krijgen dierenartsen maar enkele colleges en die worden gesponsord door voerfabrikanten.
Daar heb je dus op z'n minst een gekleurd beeld.
knip lange quote Kees
Nou Marjoleine, dat klopt toch inderdaad niet hoor. Wij hier in Nederland praten überhaupt met voedingsleer niet over Hills, Purina of andere merken. Zijn ook niet bij een fabriek geweest. Heb niets gemerkt van sponsoring. Ps. het volgende relaas is niet aan jou persoonlijk gericht, maar meer in algemeen ;-)

Het is een vak waarin je leert rekenen met energie/ingrediënten, schijnbare en ware opname en verliezen en waar ieder ingredient/component afzonderlijk besproken wordt. Niks gepraat over brokkenmerken. Het belangrijkste wat gedaan wordt mbt tot brokken (want ja, daar gaat het natuurlijk wel het meest over...kant en klare niet-rauwe voeding) is dat je leert berekenen en dus beseffen dat de ene voeding wel beter kan lijken in eerste instantie, maar dat die in tweede instantie wel eens heel anders uit de bus kan komen. Bijvoorbeeld senioren niervoer vergeleken met gewoon voer waarbij na uitrekenen blijkt dat het gewone voer juist beter is voor de nieren dan het "speciale" voer. Een stukje bewustwording. Maar ook de zelfmade voeding komt aan bod. Rekenen over energie, over eiwitten, vetten calcium/fosforverhoudingen, vitaminen, mineralen ...ect.
Voor zover ik weet geen praatjes van voedingsfabrikanten.

Wat die fabrikanten wél doen....is op de faculteit hun voeding promoten met posters, vitirinekasten en door het verkopen van hun voedingen aan studenten met hoge kortingen. Zo hopen ze neem ik aan een band aan te gaan met de toekomstige dierenarts. De agenda wordt ook gesponsord, maar verder merk ik er niks van.

Ben het wel met je eens dat er vrijwel niet gesproken wordt over rauwe voeding. We hebben wel een werkcollege gehad (in een heel ander vak) waarbij een " all meat syndrome" voorkwam, en mijn hele werkgroep baalde dat ik thuis lag met griep omdat zij allemaal weten dat ook ik zelf samenstel. Een gemiste kans ;-)

Maar vraag het een willekeurige docent bij ons op de faculteit en die roept echt niet dat zus en zo brokken het best zijn. Als ze al wat zouden roepen denk ik dat ze zullen zeggen dat er vrijwel geen slechte (in de zin van niet van de juiste samenstelling vitaminen/mineralen en mn calcium!) brokken meer zijn.

Het is ook veel meer uur dan men roept. Geen honderden hoor, echt niet. Maar dat is wel bij meer meer vakken zo, dat je in relatief korte tijd erg veel informatie krijgt te verwerken. En toch worden we wel geacht daar kennis van te hebben. Maar voor voeding zijn we te stom? Dat kunnen we niet uitbouwen middels zelfstudie (waarover wel getentamineerd wordt)? En na de studie bijleren kunnen we ook niet? Het is een levend beroep en nooit af. Je kunt geen DA zijn zonder steeds te moeten bijleren.

En dan komt er natuurlijk nog bij, dat het niet zomaar losstaand "voeding" is.
Ons vak voeding gaat over voeding. Voeding alleen. Men roept dan ook al gauw dat de DA niets weet over wat het lijf doet met de voeding en wat de voeding doet met het lijf. Maar zo simpel ligt het natuurlijk niet. Niet alleen wordt jusit dat besproken, er zijn vele uren van studie aan vooraf gegaan. Anatomie en Fysiologie van de spijsvertering, om maar eens wat te noemen. Ziekteleer, zaken als voedingsfouten, deficiënties...maagdarmproblemen, verteringstoornissen, calciumproblemen zijn de volgende stap. Ik snap nooit zo goed waarom gepretendeerd wordt dat de DA te achterlijk is om logisch na te denken over voeding terwijl hij wel slim genoeg mag zijn voor ziektes???? Dat is vele malen ingewikkelder hoor. Anders hadden we wel Doe-het-liever-zelf-diagnose-stellen!-fora.

Waarom kan ieder gewoon mens wél vrij snel -via een forum of whatever- een "gegronde" mening hebben over (rauwe) voeding en een DA niet? Ik heb op dergelijke fora aannames langs zien komen waarvan mijn tenen gingen krullen. En maar roepen: Maar een DA krijgt nog geen 10 uur les. KUL.
En ja, ik voer volledig rauw. Ik barf.

Het probleem zit hem een beetje in dat inderdaad veel DA's niet zoveel interesse hebben in voeding.

Maar men roept overal hetzelfde. Op het kippenforum hoor je dat een DA niks weet van kippen. Nou, hij heeft wel degelijk veel "kippenles" gehad, maar was kennelijk geinteresseerder in wat anders. Tuurlijk is de opleiding niet perfect, maar het is gewoon niet waar dat de voedingslessen gesponsord zijn door voedingsfabrikanten, of althans, niet zichtbaar voor de student. Tijdens de berekeningen staat er ook niet: vergelijk Hills met Tompoes. Er staat vergelijk voer A met voer B.

Er wordt gewoon (vrijwel) niet gesproken over rauwe voeding en dat is ook in feite niet zo vreemd. Er is te weinig onderzoek naar gedaan en je gaat niet de studenten een hoop onzekerheden meegeven. Naar die brokvoedingen is wél onderzoek gedaan namelijk. Maar het is niet zo dat iedereen tegen is. Ik merk aan mijn medestudenten dat ze het eng vinden, onzeker...maar ze zijn stuk voor stuk geinteresseerd. Er is een kentering gaande. Net zoals er studenten waren, jaren geleden al, die graag hun onderzoek in de homeopathie wilden doen, zullen er studenten komen die onderzoek willen doen mbt voeding.
Maar het gros richt zich op andere dingen en grijpt bij een probleem naar een kant en klare "oplossing". Dat is de mens achter de DA, niet de opleiding ;-). Dat de opleiding te weinig aandacht besteed aan vers staat buiten kijf, maar de dierenarts heeft ruim voldoende achtergrond om een bepaalde voeding op waarde te kunnen schatten. Mits hij/zij zich er voor interesseert.

De vlieger...enkele gesponsorde lessen en verder weet de DA niets...die gaat écht niet (meer?) op!
(los van het feit dat er erg erg veel ongeinteresseerde of zelfs slechte en overcommercieel ingestelde DAs zijn.....want dat besef ik wel degelijk).

Uiteraard is een DA geen voedingsdeskundige in de zin van een voedingsdeskundige die is afgestudeerd aan de faculteit van Wageningen...maar een totale nitwit op het gebied van voeding is een DA ook niet. En zeker niet in vergelijking met heel veel internetlezers die elkaar napraten. Want er is maar een enkeling die zich daadwerkelijk echt in het fenomeen voeding heeft verdiept!

Dit gezegd hebbende voer ik, gebrainwashed en wel (want dat schijn je zelf niet te realiseren ;-)) met veel liefde en toewijding mijn honden met zelf samengestelde voeding.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

sjef schreef:Als je zegt dat je vers voert, gaat iemand er niet automatisch van uit dat je diepvries bedoelt. Zo vreemd is de reactie van je da dus niet. Of noem jij diepvries groenten ook vers.
Dat was ook mijn eerste gedachte.Vers is vers en niet ingevroren.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou mijn DA had zoiets van het oplopen van een Giardia infectie gaat makkelijker met een verminderde weerstand, en dat heeft mijn hond dus duidelijk wel gehad, en stront en vuil vreten van de straat hielp ook niet lekker, en op vers voeding deed hij niets anders.
Nu op brokken doet hij het nooit meer,dus misschien is het via een omweg helemaal niet zo gek hoor :lol:
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

S@ndr@ schreef:Nou mijn DA had zoiets van het oplopen van een Giardia infectie gaat makkelijker met een verminderde weerstand, en dat heeft mijn hond dus duidelijk wel gehad, en stront en vuil vreten van de straat hielp ook niet lekker, en op vers voeding deed hij niets anders.
Nu op brokken doet hij het nooit meer,dus misschien is het via een omweg helemaal niet zo gek hoor :lol:
Dat is wel zo ja.Mijn hond eet KVV en vreet ook stront van de straat.De hond van mijn ouders Barft en die vreet dus ook stront en ook nog eens dode dieren die hij vindt.
Er was op het Bullmastiff forum ook al eens een topic over ziektes die ze kunnen krijgen van rauw vlees.Het zal gerust maar hun maagzuur is zuurder dan een brokkenhond dus ze zullen er minder snel last van hebben tenzij hun weerstand op dat moment natuurlijk minder is.
Ik vind in ieder geval dat als ze rauw eten ze veel minder last van hun oren hebben, gelijkmatiger opgroeien en veel minder last van een geirriteerde huid.
Mijn dierenarts vind het trouwens helemaal okee.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Mijn Da vind het ook wel o.k maar ik doe het zelf toch liever afwisselen en een hond die ik dus niet constant in de gaten hoeft te houden op de straat vind ik zelf een heul stuk makkelijker, wie weet wat ze allemaal naar binnen werken.
zelfs paardenvijgen blijven nu gewoon liggen :ok: , ik ben er happy mee.
zijn velletje glanst en oren zijn trouwens prima in orde, ogen tranen wel, maar dat is sinds de cherry eye operatie, dus er valt niets aan te ontlenen denk ik,
verder staat hij hoog in zijn energie( zou wel iets minder mogen) en is heel erge happy.
Ontlasting is beter op brokken als op vers trouwens, dus eigenlijk alleen maar voordelen op dit moment
mwillow

S@ndr@ schreef:Nou mijn DA had zoiets van het oplopen van een Giardia infectie gaat makkelijker met een verminderde weerstand, en dat heeft mijn hond dus duidelijk wel gehad, en stront en vuil vreten van de straat hielp ook niet lekker, en op vers voeding deed hij niets anders.
Dan is het waarschijnlijk dat je toch niet goed hebt ingespeeld op wat je hond je laat zien (dit bedoel ik niet rot, maar er zijn mogelijkheden om poep vreten te controleren door in te spelen op de zelf samengestelde voeding die je verstrekt). Ik heb ook een poepvreter gehad, op brokken was het bij hem eerlijk gezegd erger dan op zelf samengestelde voeding, maar het eerste half jaar op NRF had hij ook vlagen, hoor. Ik zie het vaker bij honden die eerst vol op koolhydraten stonden en ineens koolhydraatloos gevoerd worden, maar ook zie ik geregeld honden die al obsessief poep vraten voordat ze op NRF overstapten.
1 van mijn honden heeft de eerste 5 jaar van zijn leven continu een behoorlijk verminderde weerstand gehad. Had mogelijkheden te over buiten het NRF om, om Giardia infecties op te lopen, aangezien hij dagelijks tussen de koeien-, paarden- en hondendrollen loopt, overal in rolt en in prutsloten vertoeft waarin de runderen hun kraan hebben open gezet. Hij heeft veel andere problemen gekend die indirect met zijn weerstand te maken hadden, maar nog nooit Giardia of andere parasietproblemen. Dit is overigens geen vreter...ook daar zal verschil in zitten.
S@ndr@
Zeer actief

Hoe dan ook, dit loopt lekker rustig :lol1: en hij doet het goed erop, zo why not, wil niet zeggen dat hij nooit meer vers en barf krijgt, maar wel een stuk minder :wink:
mwillow

S@ndr@ schreef:Hoe dan ook, dit loopt lekker rustig :lol1: en hij doet het goed erop, zo why not, wil niet zeggen dat hij nooit meer vers en barf krijgt, maar wel een stuk minder :wink:
Tuurlijk! :ok: En het is zeker heel fijn dat jouw kanjer het nu wel lekker doet op diverse fronten.
Ik wilde alleen jouw standpunt iets nuanceren...aangezien je diverse mogelijkheden hebt binnen het NRF om het poep vreten tegen te gaan en tegemoet te komen aan die 'koolhydraatverslaving' die kan ontstaan als honden abrupt op een koolhydraatarme voeding worden gezet.
S@ndr@
Zeer actief

Gil is/was bij de fokker gespeend met vers, dus had nooit brokken gehad, Marga geeft alleen maar vers en barf en zo nu en dan wat groente dan
mwillow

Dat was ik even kwijt. Maar ook voor dit type hond met een obsessieve neiging voor 'poep' vreten, kadavers en andere troep vreten, red je het niet met af en toe bijvoeren van wat groentes. Ik geloof er niet zo in dat dergelijk gedrag in de hond zelf zit, wat ik vaak meekrijg aangezien het een retriever is. Inspelen op de behoefte van je hond, is mijn ervaring.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

ik ben nu wel heel benieuwd geworden over je hond vers voer geven. Waar kan ik info vinden hoe je dat precies doet?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voernatuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
:W:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
hondenvriend
Actief
Mijn ras(sen): bullterrier

Ongelezen bericht door hondenvriend »

Minna schreef::80: Tjah...alles wat een Da leert over voeding is gesponsored by Hills en Specific... :piew: Ze weten gewoon weinig over voeding, daar hebben ze echt niet voor gestudeert. Een gynaecoloog is ook geen voedingsdeskundige voor mensen he. :wink:
maar elk helder denkend mens begrijpt toch dat je hond verse vitamine en minerale nodig heeft. net als vers schoon drinkwater.
en dat verwacht je toch zeker van de dierenarts !

er zijn hier zoveel mensen met voedings problemen. dat begrijp ik niet zo. ik heb nog nooit voedingsproblemen gehad met mijn honden. je weet toch wat ze nodig hebben ?

nu alleen nog zorgen dat ze dat vers krijgen. en ja dat kost mischien iets duurder en is wat meer werk. maar dat betaald zich dubbel en dwars terug
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Wat ik begrepen heb is dat Giardia en Coccidia diep in het darmstelsel aanwezig zijn bij (de meeste) honden. Verminderde weerstand is de reden dat het tot een uitbarsting kan komen en verminderde weerstand kan onder andere komen door stress. Dat vers voeren de oorzaak is waag ik te betwijfelen. Een bot wordt immers ook begraven om soms dagen later weer opgegraven te worden om er lekker verder aan te peuzelen zonder dat ze er ziek van worden :denken:
Dierenartsen worden wel degelijk gesponsord door voedingsfabrikanten. :wink:
hondenvriend
Actief
Mijn ras(sen): bullterrier

Ongelezen bericht door hondenvriend »

Shima schreef:Wat ik begrepen heb is dat Giardia en Coccidia diep in het darmstelsel aanwezig zijn bij (de meeste) honden. Verminderde weerstand is de reden dat het tot een uitbarsting kan komen en verminderde weerstand kan onder andere komen door stress. Dat vers voeren de oorzaak is waag ik te betwijfelen. Een bot wordt immers ook begraven om soms dagen later weer opgegraven te worden om er lekker verder aan te peuzelen zonder dat ze er ziek van worden :denken:
Dierenartsen worden wel degelijk gesponsord door voedingsfabrikanten. :wink:
maar ik ben er ook van overtuigd dat als je hond een sterke weerstand heeft, het veel minder gauw zal gebeuren.

en natuurlijk zijn er dokters zat die wel degelijk gesponserd worden.

enwat denk je van gewone medicijnen ? ook daarvan krijgt de dierenarts van elk pilletje of middeltje wat hij voor schrijft een bepaald winst percentge.
dus dat betekend kassa.
daarom vertellen een hoop dierenartsen niet dat een hoop allergie met goede afwissellende en verse voeding verholpen kunnen worden.

waarom niet ? omdat ze daaraan niks kunnen verdienen.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

S@ndr@ schreef: Ontlasting is beter op brokken als op vers trouwens, dus eigenlijk alleen maar voordelen op dit moment
ja de ontlasting hier ook veeeeeeeeeeeeeeel beter op brokken
kan dan hele kliko's vullen met mooie harde poep
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
jachthond
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar
standaard Dashond Ruwhaar

Ongelezen bericht door jachthond »

Volgens mij is er wel een kans van besmetting via vers vlees. Alleen is dit sterk afhankelijk van wat je vers voert.
Ook de weerstand van de hond is van invloed. En of je toestaat dat je hond uitwerpselel eet.

Ik voer zelf meestal brokken, met af en toe vers vlees uit de diepvries( naja vers)en soms pens en wildafval.Wildafval altijd gekookt en nooit vers.

Trouwens mijn dierenarts is ook tegen het voeren van vers.
Verder heeft hij mij erop gewezen dat varkensoren , die veelal uit Azie komen,virussen kunnen bevatten .Vooral virussen die de ziekte van Aujeszky of Pseudorabiës overbrengen. Wat het doodsvonnis voor je hond betekent.

gr.Jachthond
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Marie-Josée schreef:
sjef schreef:Als je zegt dat je vers voert, gaat iemand er niet automatisch van uit dat je diepvries bedoelt. Zo vreemd is de reactie van je da dus niet. Of noem jij diepvries groenten ook vers.
Maar de afkorting kvv staat voor kompleet vers vlees.
Dus vind ik het ook niet zo raar als iemand dan zegt vers te voeren?
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Danoontje powerrr schreef:
Marie-Josée schreef:
Maar de afkorting kvv staat voor kompleet vers vlees.
Dus vind ik het ook niet zo raar als iemand dan zegt vers te voeren?
Diepvries betekent dat het vers blijft zeggen ze toch? :mann:
Ik noem de kvv voor mijn honden ook vers hoor :wink:
Het is niet gekookt o.i.d. en in bevroren toestant blijft het "vers".

Mijn DA vindt het prima dat ik dat voer. :ok:
Al vindt hij het spijtig dat ik zijn brokkenvoer niet koop :razz:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

jachthond schreef:
Ik voer zelf meestal brokken, met af en toe vers vlees uit de diepvries( naja vers)en soms pens en wildafval.Wildafval altijd gekookt en nooit vers.

gr.Jachthond

Ik ben erg benieuwd waar jouw wildafval uit bestaat en waarom je dit kookt?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

SiberischeHuskyinfo schreef:
kleine2758 schreef:
Minna schreef:
Begrijp wel dat veel mensen brok blijven voeren, die geloven hun DA natuurlijk

Edit: spelling
Heeft niet zozeer met de DA te maken maar vers voer is verschrikkelijk duur voorbeeld;

2 honden geef je dagelijks 2 x AHV dat kost dus €3.10 per dag x 30 = €90.30 per maand, alhoewel ik vers vlees aanraad begrijp ik best waarom mensen brokken nemen.
ehm, ik geef mijn 4 honden Smuldier elke dag... € 0.46 per pakje, daar voer ik geen brok voor hoor... geen goede zoals Cavom/Bevo etc. in ieder geval.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

mijn dierenarts staat open voor het voeren op de natuurlijke manier.

en ook ik geef mijn hond en kat geregeld vlees wat niet eerst ingevroren is geweest.

begrijp prima dat het als je geen adressen hebt, natuurlijke rauwe voeding voor dieren duur is.
helemaal als je grote rassen hebt.
maar in de loop van de jaren krijg je je adressen wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”