Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kun je dan het beste doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Wat kun je dan het beste doen?

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik heb maar één kleine hond, en die kan wel tegen een stootje. ;)
Nou is dat een beetje een patsertje, dus die blijft lekker aan de flexi... maar als ik hem los zou laten, en ik zie dat het met een grote hond wat te wild word, roep ik hem terug of haal ik hem uit de situatie.

Zolang er geen sprake is van dreiging/agressie van één van beide honden kan dat uiteraard zonder de andere hond uberhaupt lastig te vallen; ik haal alleen de mijne even weg uit de situatie en ga gewoon weer verder met de wandeling.
Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Robin »

Gut wat een negatief gezeik allemaal.

Ik heb een PUP. Ja, die loopt op andere honden af. Al veel minder dan in het begin, want ze wordt ook ouder. Ze weet inmiddels welke honden uit de buurt haar niet moeten en welke wel. Met vreemde honden is ze heel keurig hoor, ze vindt ze in het begin allemaal even leuk, maar als een hond laat merken haar aandacht niet op prijs te stellen, dan komt ze gewoon weer terug naar mij, geen enkel probleem. Ze wordt nu afgeschilderd als klein keffertje dat overal opaf sjeest.. :pffff:

Maar goed. Ik heb nog nooit problemen gehad, dus tot nu toe gaat het goed, kennelijk had ik helemaal geen advies nodig.

Edit: Bedankt voor de vriendelijke antwoorden, natuurlijk :ok:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Robin schreef: Toevoeging: ik vind dat er zoveel strijd bestaat tussen eigenaren van grote honden en van kleine honden. Altijd dat gezeur over en weer tussen 'agressieve vechters' en 'kleine kut keffertjes'. De kutste hond uit onze buurt is een jack russel. Zegt niks over jack russels of over kleine hondjes, zegt iets over díe hond. Ook niet over de baas, want zijn andere hond is heel lief en rustig. De jack loopt ook altijd aangelijnd, die kán nou eenmaal niet los, want die valt alles aan.
Ik val helemaal geen mensen met grote honden af, integendeel. Ik vraag gewoon tips wat jullie doen, je hebt op zo'n moment te maken met mensen én dieren, dan moet je goed handelen. Is belangrijk. Ik vind dat mijn kind-en diervriendelijke hondje gewoon los moet kunnen rennen op een veldje, zonder angst te hebben aangevallen te worden door wat voor hond dan ook.
:
Zelf ervaar ik dat totaal niet zo hoor ,maar goed ik heb en een kleine kut keffer en en een grote agressieve vechter :mrgreen:
Ik loop met beide overigens relaxed en ontspannen dus het beeld wat hier soms wordt geschetst van het lopen met klotsende armen en de zenuwen in de keel met je kleintje herken ik mijzelf totaal niet in.
Maar goed wij hebben een roedel van vier ,buiten klein en groot ook nog twee middelmaatjes erbij :wink:
Maar uiteraard loop ik ook weleens met de kleine kutkeffer ,Micron alleen door een park en ook dan ervaar ik dat niet zo.
Ook door stadsparken waar het wat drukker is ,Cronestein bijv. jou vast ook wel bekend :wink:
Micron is overigens totaal geen keffer en is heel relaxed onder de contacten met andere honden ,zowel reu als teef ,hij is zelf een reutje.
Hij heeft een nare ervaring gehad toen hij heel jong was met een drent die hem wilde pakken en verder gaat het eigenlijk altijd goed ,hij voelt feilloos aan waar hij wel en niet moet zijn en zelden heeft een hond het op hem voorzien.
Hij is wel groot gebracht in een roedel met vier grote honden en daar speelde hij overigens zeer regelmatig mee ,en dan heb ik het echt over 68 kilo verschil in hond ,maar goed die deden wel altijd voorzichtig met hem al retourneerde hij die dienst niet :mrgreen: :mrgreen:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Moos schreef:Ik vind een losloopveldje wel een hele lastige hoor qua "je hond gewoon bij je houden".
Ik weet niet over wat voor veld we het hebben, maar ik stel me niet bepaald een groot stuk voor bij "losloopveldje
Eens hoor, ik vind het ook niet heel schokkend dat honden dan naar elkaar toe gaan.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

tineke schreef:Zelf ervaar ik dat totaal niet zo hoor ,maar goed ik heb en een kleine kut keffer en en een grote agressieve vechter :mrgreen:
Ik loop met beide overigens relaxed en ontspannen dus het beeld wat hier soms wordt geschetst van het lopen met klotsende armen en de zenuwen in de keel met je kleintje herken ik mijzelf totaal niet in.
Maar goed wij hebben een roedel van vier ,buiten klein en groot ook nog twee middelmaatjes erbij :wink:
Maar uiteraard loop ik ook weleens met de kleine kutkeffer ,Micron alleen door een park en ook dan ervaar ik dat niet zo.
Ook door stadsparken waar het wat drukker is ,Cronestein bijv. jou vast ook wel bekend :wink:
Micron is overigens totaal geen keffer en is heel relaxed onder de contacten met andere honden ,zowel reu als teef ,hij is zelf een reutje.
Hij heeft een nare ervaring gehad toen hij heel jong was met een drent die hem wilde pakken en verder gaat het eigenlijk altijd goed ,hij voelt feilloos aan waar hij wel en niet moet zijn en zelden heeft een hond het op hem voorzien.
Hij is wel groot gebracht in een roedel met vier grote honden en daar speelde hij overigens zeer regelmatig mee ,en dan heb ik het echt over 68 kilo verschil in hond ,maar goed die deden wel altijd voorzichtig met hem al retourneerde hij die dienst niet :mrgreen: :mrgreen:
Robin is extreem onderdanig. Ze gaat op haar rug liggen en laat iedereen snuffelen, tot het klaar is en dan gaat ze rennen en spelen. Tegen zwakkere honden (blind, hond met 3 poten) is ze heel rustig, alsof ze het aanvoelt, heel lief.

Ik hoorde vanmorgen van iemand in het park die vertelde dat de shih tzu pup van haar buren was doodgebeten door een hond... Moest ik wel even van slikken... Beestje was 3 maanden, is aan stukken gescheurd in die bek. :ugh:
Ik wilde dat eigenlijk niet weten... :(
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Tjaa..ik heb 2 grote honden die spelen best heel erg leuk vinden. Nog leuker vinden ze het om hun grote poten boven op de andere hond te planten en dat is meestal niet zo goed voor die kleintjes. Dus nee... ik ben er niet blij mee dat mensen zomaar hun kleine hondjes losgooien op een losloopveld als ik daar ook loop. Maakt niet uit hoe lief het hondje is of hoe onderdanig. En wegrennen...nou dat is alleen maar leuk! Alleen draai ik voor de DA-kosten op als die lomperikken bezig zijn geweest of zeg je dan ook: ik wist waar ik aan begon en betaal zelf de rekening wel.
Honden zien nou eenmaal het formaat niet en ridgebacks spelen een beetje ruw :lol1: .
Alleen bij kleine hondjes die ze kennen mogen ze los en gecontroleerd, anders gaan ze simpelweg aan de lijn en vertrek ik van het veld. Geen zin in gedoe met baasjes die dit niet inzien.
En ik vind persoonlijk dat je altijd toestemming moet vragen aan degene die al op het veld staat of het ok is. Beetje mekaar de ruimte geven.

Hier hadden we ook een vrouwtje dat altijd zo het veld opliep en zij vond dat haar hondje er maar mee overweg moest kunnen. Tisha heeft haar verschillende keren ondersteboven gekegeld, totdat ik het gedoe zat was en vertrok. Ook was dat vrouwtje een keer zo dom om met een bal te gooien, want de honden deden toch niets en het was allemaal wel goed. Deze belandde dus tussen de poten van een Newfoundlander. Hondje kwam toch dichterbij om de bal te halen en hap... was balgericht, maar die grote bek raakte het hondje. Hondje oog kwijt, vrouwtje verteld iedereen dat de NFL vals is etc etc etc.
Dus ongewild kan grote schade worden aangericht en daar denken eigenaren van kleine hondjes wel eens te weinig over na.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

is er hier of daar nog een wetenschapper die verteld heeft dat een hond weet dat die groot of klein is??????????

of iemand die kan bevestigen dat een hond afgaat op de gedragingen van een andere hond????
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

is er hier of daar nog een wetenschapper die verteld heeft dat een hond weet dat die groot of klein is??????????

of iemand die kan bevestigen dat een hond afgaat op de gedragingen van een andere hond????
Leuk idee Sas maar werkt niet altijd zo. Je hebt ook kleine hondjes die juist een hele grote ego hebben, en soms heb je honden die niet gewend zijn om gedrag van andere honden te lezen of er juist "verkeerd" op reageren.

Voorbeeld; mijn hollanders hebben een Grote Hekel aan labradors en goldens. De labradors die we tegen komen gaan erg vriendelijk doen tegen mijn honden, die dus duidelijk met een grom en verder negeren duidelijk maken dat ze niks met hun mee te maken willen hebben.
Goede sociale gedrag dus.
De retriever gaat daardoor nog actiever vriendelijk doen, ook op zich normale sociale gedrag. Die van mij denkt dan "zout dan toch op", en geeft een waarschuwing met een grauw en schijnaanval.
Daardoor gaan veel retrievers NOG meer actieve onderdanige vriendelijkheid aanbieden...
Meestal kap ik het al vrij snel af (ondanks de heftige reacties van de andere baasjes die het zooo sneu vinden dat hun hond niet mag spelen...) omdat ik weet dat de volgende stap zou een echte correctie zijn.

Ik heb kleine kutkeffertje :mrgreen: en grote enge herder, dus kan dat van beide kanten bekijken. Ik doe mijn kleine hond los bij andere honden als ik weet dat het goed gaat, gaat het niet dan pak ik haar op, en ga ik ergens anders lopen.
Mijn grote onvriendelijke hond gaat absoluut niet naar een losloopveldje, die wandelt gewoon op andere plekken, aangelijnd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”