Robin schreef:
Toevoeging: ik vind dat er zoveel strijd bestaat tussen eigenaren van grote honden en van kleine honden. Altijd dat gezeur over en weer tussen 'agressieve vechters' en 'kleine kut keffertjes'. De kutste hond uit onze buurt is een jack russel. Zegt niks over jack russels of over kleine hondjes, zegt iets over díe hond. Ook niet over de baas, want zijn andere hond is heel lief en rustig. De jack loopt ook altijd aangelijnd, die kán nou eenmaal niet los, want die valt alles aan.
Ik val helemaal geen mensen met grote honden af, integendeel. Ik vraag gewoon tips wat jullie doen, je hebt op zo'n moment te maken met mensen én dieren, dan moet je goed handelen. Is belangrijk. Ik vind dat mijn kind-en diervriendelijke hondje gewoon los moet kunnen rennen op een veldje, zonder angst te hebben aangevallen te worden door wat voor hond dan ook.
:
Zelf ervaar ik dat totaal niet zo hoor ,maar goed ik heb en een kleine kut keffer en en een grote agressieve vechter
Ik loop met beide overigens relaxed en ontspannen dus het beeld wat hier soms wordt geschetst van het lopen met klotsende armen en de zenuwen in de keel met je kleintje herken ik mijzelf totaal niet in.
Maar goed wij hebben een roedel van vier ,buiten klein en groot ook nog twee middelmaatjes erbij
Maar uiteraard loop ik ook weleens met de kleine kutkeffer ,Micron alleen door een park en ook dan ervaar ik dat niet zo.
Ook door stadsparken waar het wat drukker is ,Cronestein bijv. jou vast ook wel bekend
Micron is overigens totaal geen keffer en is heel relaxed onder de contacten met andere honden ,zowel reu als teef ,hij is zelf een reutje.
Hij heeft een nare ervaring gehad toen hij heel jong was met een drent die hem wilde pakken en verder gaat het eigenlijk altijd goed ,hij voelt feilloos aan waar hij wel en niet moet zijn en zelden heeft een hond het op hem voorzien.
Hij is wel groot gebracht in een roedel met vier grote honden en daar speelde hij overigens zeer regelmatig mee ,en dan heb ik het echt over 68 kilo verschil in hond ,maar goed die deden wel altijd voorzichtig met hem al retourneerde hij die dienst niet