Nu is ze 6,5 en ze luisterd goed, maar nog beter als je koekjes hebt

Moderator: moderatorteam
Wat jij nu beschrijft heeft volgens mij niet met domheid te maken maar meer met het feit dat beide honden op een andere manier leren. Ik doe nu bijvoorbeeld met Mi-Lan sinds kort behendigheid. Is mijn 4e hond waar ik dit mee doe. De andere 3 honden deden alles veel sneller dan Mi-Lan. Mi-Lan vind bijvoorbeeld de paaltjes met channel wires heel leuk om te doen. Hij springt gewoon van channel naar channel (in plaats van tussen de channels door, springt hij eroverheen). Dit is geen domheid van hem, als je zijn oogjes en houding ziet weet je gewoon dat hij me ontzettend in de maling aan het nemen is. Hij kan het wel goed, als hij op een gegeven moment klaar is met klieren doet hij het perfect. Hetzelfde als langs een sprong of tegen een sprong aan lopen in plaats van eroverheen. Andere mensen noemen dat algauw dom van de hond, maar Mi-Lan is een hond die dicht bij mij blijft en constant op mij let. Dit betekent dus dat de manier waarop ik gewend ben om Jessy te handlen niet geschikt is voor Mi-Lan. Bij Jessy kan ik namelijk 3 meter naast de sprong lopen. Bij Mi-Lan straks waarschijnlijk ook wel, hij moet alleen nog meer leren van mij af te werken.StormenRoxy schreef:ik vraag mij het wel is af....
Storm kent een paar commandos zit af volg hier en andere kant en dit doet ie echt heel goed...
en hij luisterd naar die commando's ook echt heel goed.. vooral de andere kant comando is makkelijk als ie de verkeerde kant
van een boom om loopt of zo..
sinds ik met roxy gehoorzaamheid doe probeer ik de oefeningen ook met Storm te doen...
maar op de een of andere manier snapt ie het niet... ik krijg sommige oefeningen er niet in bij hem...
en hij snapt de oefening niet helemaal..
bv de oefening dat ze vanuit zit moeten gaan staan... dus het snoepje in een bepaalde beweging richting zijn buik houden...
hij valt dan gewoon om...en het blijfen op een plek.. ik kan dit tot in de treure doen.. maar hij blijft gewoon niet.. naast krijg ik er ook niet in.. dan blijft ie gewoon stil staan.. hoe overdreven ik de handeling doe...
ik weet dat ik met hem meer geduld nodig heb voor de oefeningen maar ik oefen dit echt regelmatig... en neem hem altijd mee als ik met roxy ga oefenen
en zo heeft ie soms nog echt domme trekjes waarvan ik denk.. oh jha....![]()
zijn er dus gewoon honden die dom zijn om het maar zo te noemen
Nou, ik zie wel een wereld van verschil tussen Jack en Lilo. Jack is echt lekker slim, leert graag nieuwe dingen en die zie je soms ook echt nadenken en dan een (goeie) beslissing nemen.StormenRoxy schreef:zijn er dus gewoon honden die dom zijn om het maar zo te noemen
Dat zelfoplossend vermogen, da's een goeie term om het te beschrijven.massam schreef:lola is dom...
cum laude dom....
die snapt het gewoon niet.
oh commando's wel. want dat is gevormd, begeleid en lekker duidelijk. maar haar zelfoplossend vermogen is ongeveer -5