Domste actie van mij met Dana: tijdens de jonge honden cursus (ik had haar net, ze was 8 maanden) moesten alle honden 'gezellig' spelen. Het kwam erop neer dat al-angstige Dana het hele veld over werd gejaagd door de veelal veel grotere honden en die instructeur zei dat ik het moest laten. Dana kwam steun zoeken met grote angstogen en die man zei 'wegstappen'. En stomme trut die ik ben, heb het nog gedaan ook. Jong en onzeker tegenover een zelfverzekerde instructeur met jaren ervaring...
Het opbouwende vertrouwen was in 1 klap weg, en nu pas (ze is nu 4 jaar) heb ik haar zover dat ze ipv in 1 streep te verdwijnen rondjes om me heen blijft rennen wanneer honden haar lastig vallen. Maar ze komt dus niet meer naar me toe in de veronderstelling dat ik haar wel zal beschermen en dat doet zeer.
Overigens, ik heb het niet nog een keer laten gebeuren; de volgende verplichte speelrondjes bleef ze mooi bij mij, aan de lijn en deden we zelf wel iets leuks. Ben er echt ziek van geweest, bah
En domme actie van mijn zusje (21) en haar vriend met Dana: vriend had haar los mee, even snel een rondje door het bos aan de overkant want ik was ziek. Mijn moeder ging weg met de auto en de vriend zegt 'daar gaat mama' oid. Dana rent achter de auto aan, over de stoep en reageert niet op roepen. Maar mijn moeder sloeg toen opeens af om te keren op de centrale parkeerplaats en reed daarna dus achteruit over de stoep waar Daan net aan kwam rennen. Volgens mijn zusje, die daarna trillend verslag uitbracht, is ze echt op een haar na niet platgereden

Zusje wil haar nu alleen nog maar uitlaten aan de lijn, die is zich echt de pleuris geschrokken.
Ennn die keer dat we net verhuisd waren; we hebben hier vaste trappen die een draai maken in huis en tijdens de verhuizing stonden de trappen best vol

Dana toch aangemoedigd om de trap af te lopen op het vrije, smalle stuk want we hadden allemaal de handen vol. Natuurlijk kletterde ze zo naar beneden
Of haar binneshuis roepen en ze komt niet, en dan steeds strenger te gaan roepen tot ze zenuwachtig gaat piepen. Ga ik kijken, heb ik haar per ongeluk opgesloten in mijn kamer, logisch dat ze niet komt