Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden worden steeds gepest etc. Wat zouden jullie doen?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Honden worden steeds gepest etc. Wat zouden jullie doen?!

Ongelezen bericht door Sjalot »

MARC_S schreef:Ik zou een extra hek plaatsen en zorgen dat die honden en kinderen niet met elkaar in contact kunnen komen. Er komt nl een dag dat een van je honden zo'n handje of zelfs een heel kindje pakt. :N: Dan heb je een probleem. Dus als jij 2 meter voor je schutting een extra hek plaatst is de afstand al groter.
Dat wilde ik ook schrijven.
Onze tuin (hoekhuis) grenst aan de straat en vooral toen we Bordeauxdoggen hadden, hadden we soortgelijke problemen.
Bij bepaalde rassen denken mensen kennelijk dat ze een vrijbrief hebben tot pesten en uitdagen.

Tot we katten kregen en een kattenren aan huis gingen plaatsen. Nu kunnen de honden niet meer tot aan de schutting lopen.
De problemen waren meteen voorbij.

Ik zou dus zorgen voor een extra hek halverwege je tuin.

Sterkte met de situatie!
Laatst gewijzigd door Sjalot op 14 aug 2010 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Iedere keer melding doen bij de politie.

Een wijk agent inschakelen?

Sommige gemeentes hebben een bemiddelaar,??

Als je ziet wie er afval gooit zou ik het oppakken en aanbellen en in de gang gooien van jullie kinderen hebben iets laten vallen in de tuin :D

balen hoor om zo te wonen.

Verhuizen ???
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Afval in iemands tuin gooien, ook al zoiets. Wat een tuig! Weet je wie dat doet? Dan zou ik mijn kliko eens in een keer in diens tuin helemaal omkeren! Hoe komen ze erbij???

Het vervelende is, hoe bescherm je je eigen honden in je eigen tuin tegen andermans draken? Die mensen zijn in principe indringers want ze hebben zich helemaal niet te bemoeien met wat zich in jouw tuin afspeelt. Het zou in ieder geval verstandig zijn om eens een gesprek aan te gaan met de politie, met wat je zou kunnen doen. Je zou eens kunnen verzoeken aan de politie om een gesprek aan te gaan met dat tuig.

En dan katten in jullie tuin jagen, wat ontzettend gemeen! Kennelijk is het grappig als die doodgebeten worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

wij hadden een soort gelijk probleem er is hier een familie verderop die het nodig vinden om met hun hondje voor het raam te gaan staan en mijn honden uit te dagen.
natuurlijk gaan mijn honden dan uit hun dak ook als er mensen zonder honden langs lopen het werd steeds erger.
ik ben naar mijn overbuurvrouw gegaan en heb daar na lang wachten foto's gemaakt van hun.
toen ik de wijkagent sprak zei hij dat hij klachten over mijn honden had gehad dat ze zoveel blafte en ik heb hem de foto's laten zien.
ik sprak hem op de bruiloft van mijn schoonzus en hij is de maandag erop direct naar deze mensen toe gegaan.
heb mijn honden niets af hoeven te leren het werd van zelf minder en nu is het bijna over.
ik zou dus een webcam of camera ophangen.
ik wens je heel veel succes of eerst even met je wijkagent overleggen.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik had de tuinslang op die kinderen gezet... élke keer als ze komen klieren.

En een fatsoenlijke schutting neerzetten.
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Marjoleine schreef:
Me_and_Sandy schreef: Als ik zo lees wat je allemaal wil gaan verbouwen ga ik me afvragen of je dat geld niet liever in een verhuising steekt. Ikzelf zou niet zoveel geld steken in een huis in een buurt waar men zo met elkaar gaat.
Maar dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.
Dit dus.
Ik zou daar niet willen blijven wonen.
Woongenot is teveel waard.
Dat dus inderdaad.
Jeetje zeg wat vervelend om al 4,5 jaar zo te moeten wonen :(
en wat een vervelende kinderen zeg :kotz: en ongelofelijk dat ouders (die dit weten) ernaar kijken en niets doen :80:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Baily&Luna schreef:
Marjoleine schreef:
Me_and_Sandy schreef: Als ik zo lees wat je allemaal wil gaan verbouwen ga ik me afvragen of je dat geld niet liever in een verhuising steekt. Ikzelf zou niet zoveel geld steken in een huis in een buurt waar men zo met elkaar gaat.
Maar dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.
Dit dus.
Ik zou daar niet willen blijven wonen.
Woongenot is teveel waard.
Dat dus inderdaad.
Jeetje zeg wat vervelend om al 4,5 jaar zo te moeten wonen :(
en wat een vervelende kinderen zeg :kotz: en ongelofelijk dat ouders (die dit weten) ernaar kijken en niets doen :80:
Dat dus...
Dit soort mensen zijn niet te bereiken en kennelijk stoken de ouders hun kinderen op tot dit soort hufterig gedrag. Die zijn dus ook niet meer te redden. Deze situatie is al veel te lang doorgegaan (ik bewonder je geduld!) en ik snap niet dat je nu nog bereid bent om veel geld te steken in het barricaderen van je eigen huis.
Ik zou al jaren geleden zijn verhuisd. Ik zou heel gauw maken dat je daar wegkomt, om je eigen vege lijf én dat van je honden te redden. En voor je dochter lijkt het me ook een vreselijke buurt om in op te groeien! Er zijn heus leuke buurten met leuke mensen genoeg in dit landje, hoor. Hoge schuttingen, webcams, wijkagenten... dat zijn allemaal lapmiddelen. Maak dat je uit deze aso-buurt wegkomt! Enne, heel veel sterkte!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lieke schreef: Ik zou al jaren geleden zijn verhuisd. Ik zou heel gauw maken dat je daar wegkomt, om je eigen vege lijf én dat van je honden te redden. En voor je dochter lijkt het me ook een vreselijke buurt om in op te groeien! Er zijn heus leuke buurten met leuke mensen genoeg in dit landje, hoor. Hoge schuttingen, webcams, wijkagenten... dat zijn allemaal lapmiddelen. Maak dat je uit deze aso-buurt wegkomt! Enne, heel veel sterkte!
Exact.
Want je hebt wel een dochter.
En die heeft de leeftijd van de pesters.
Hoe groeit die op, wat is dat voor jeugd? Geen vriendjes in de buurt, nog even en ze gaan haar ook pesten.
En wat als er een gek op het idee komt gif over je schutting te mikken?
Met dieren en kinderen ben je extra kwetsbaar en je kunt wel knokken, maar je bent niet alleen. Omwille van jezelf, je kind en je dieren zou ik dat niet doen.
Maak dat je wegkomt daar, echt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

WOW wat een hoop reacties!
Ik ben net wakker, maar ga er even voor zitten en antwoord dalijk iedereen uitgebreid! Dankjewel iedereen!
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Wat een verschrikkelijke situatie.
Ik denk dat ik zou gaan verhuizen.
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Voor weinig geld is er bij Dynabite een schitterende webcam te koop die prachtige beelden maakt. Uren en uren blijft die webcam filmen en heeft ook een nachtstand.

Webcam mag beslist niet nat worden van de regen. Installeer je webcam op je computer en zet je webcam op de eerste etage voor het raam. Hierbij moet je even rekenen hoeveel snoer je nodig hebt. Volg de instructie's van je nieuwe programma en je webcam doet de rest.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

1. Bord ophangen toegang verboden (wetboek van strafrecht...)
Dit is rechtsgeldig en je staat veel sterker als er zo'n k* kind over de schutting hangt en er wordt een onderdeel afgebeten.

2. Waarschuwen, politie en gemeente inschakelen, schriftelijk rondsturen hoe het werkt, dat honden zo gaan bijten omdat ze getreiterd worden. Dan ben je het voor.

Op zich zou ik denken laat ze maar bijten, maar dat gelazer wil je niet.

3. Als er kinderen bezig zijn, ze bij de kladden grijpen. Ik heb eens van een fokker gehoord dat ie een kind over de schutting had gehangen en toen de politie gebeld heeft. Dit kan gewoon echt niet.

Ik was allang achter die kinderen aangegaan en had ze eens flink laten horen dat dit echt niet kan.
:S:
AnneMarie
Zeer actief

schrikdraad aan de buitenkant? Voor de kinderhandjes? Niet te duur en heel effectief denk ik :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

AnneMarie schreef:schrikdraad aan de buitenkant? Voor de kinderhandjes? Niet te duur en heel effectief denk ik :lekkerpuh:
Dat is verboden. Lijkt me ook een beetje te veel van het goede. Als jij jezelf en je gezin (inclusief dieren) zo moet gaan verdedigen, zit je toch echt in de verkeerde omgeving!
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

lieke schreef:
AnneMarie schreef:schrikdraad aan de buitenkant? Voor de kinderhandjes? Niet te duur en heel effectief denk ik :lekkerpuh:
Dat is verboden. Lijkt me ook een beetje te veel van het goede. Als jij jezelf en je gezin (inclusief dieren) zo moet gaan verdedigen, zit je toch echt in de verkeerde omgeving!
Was een grapje. Overigens, ze zit al in een verkeerde omgeving als je het zo noemen wil. De politie of gemeente helpt je echt niet hoor. Helaas.
amber81

Ik was begonnen iedereen apart te beantwoorden, maar het wordt een woordenbrei waar je U tegen zegt :engel: Ik zal proberen zo volledig mogelijk te antwoorden!

Over de buurtkinderen en buren;
Het is een bepaald groepje die dit doet. Niet ALLE kids zijn zo natuurlijk. Heb inmiddels ook al wat buren achter me staan, hoewel ik dit niet had verwacht. Maar het zijn idd altijd dezelfde kinderen die het doen, ze staan met elkaar in verband, zijn dan in de buurt oid. Wat mij het meeste steekt is dat dus idd mijn eigen kind dus geen zin heeft om op dat pleintje te zijn als die kinderen er zijn. Ons kind wordt niet gepest door die kinderen, maar omdat ze het voelt als een aanval op haar zelf, heeft ze daar dus geen trek in.
Wat mij ook afgrijselijk stoort en irriteert is dat de ouders van die kinderen het blijkbaar prima vinden. Wat ook opvalt: 1 aangrenzende kant is koop, de overige allemaal huur. Ik zit ook in een huurhuis. De kinderen van de koopkant misdragen zich dus zo. Alsof we minder zijn, ofzo, ik weet het niet. Het is natuurlijk je reinste onzin, maar het is wél opvallend.
De buurvrouw echter die dit ooit begonnen is, woont direct naast mij en woont ook in een huurhuis. Maar zij staat bekend als beroepszeiker, gluurder en roddelaar. Al voor we hier kwamen wonen, werd ik hiervoor gewaarschuwd. De rij huizen waar ik zelf in woon, heb ik voor de rest van niemand last en andersom ook niet. We laten elkaar allemaal gewoon. Nou ben ik ook niet zo van buurcontact, in die zin dat ik het onbelangrijk vind om bevriend te zijn. Ik vind het al prima om elkaar gedag te kunnen zeggen en elkaar in de waarde laten.
De schuttingkant met de bewuste buurvrouw is dus al helemaal ondoordringbaar en de afscheiding is 2 meter hoog. Sinds het voorval van vorige zomer houdt zij ook haar mond, dus van haar heb ik niets meer te duchten. De andere zijde is al deels klaar.
Maar nog even over die kinderen: ik vind het bizar. Als ouders zijnde heb je een verantwoordelijkheid wat dit onderwerp betreft, al is het maar het verschil van mijn en dijn, opvoeding en gedrag. Het gaat mijn begrip te boven dat mensen zo hun kids grootbrengen.

Ik ben trouwens niet bang dat de honden de kinderen iets aan zullen doen. Tenminste, niet nu. Maar heb idd ook weleens de angst dat ze hier iets aan over gaan houden.
Voor nu, ze blaffen alleen maar en gaan met opgezette haren tekeer. Ze waarschuwen echt.

Over verhuizen en de schutting;
Verhuizen is sowieso geen optie. we zijn nog lang niet aan de beurt voor een ander huis, we hebben geprobeerd een huis te kopen, maar naar omstandigheden is dit momenteel bij ons niet mogelijk. Maar, geloof het of niet, we zijn verknocht aan dit huis. De verbouwplannen hadden we al toen we hier kwamen wonen, het was een kwestie van sparen en langzaam opbouwen. Pas sinds een paar maanden hebben we meer geld tot onze beschikking en kunnen zaken concreet aangepakt worden. Het probleem is eigenlijk alleen de poort, die een afmeting van 2mx2m heeft. Het is een grote entree, de helft van de achterkant wordt afgescheiden door een 3 m hoge stenen schuur, de andere helft door schuttingdelen en de poort.We hebben eerder al een extra barricade gemaakt, wat dan maar even werkt. Ja de honden zien dan niets, maar die paar kids gaan dan toch bij de poort zitten klieren. We hebben zelfs een paar keer meegemaakt dat kids op die hoge schuur zaten. Moet ik wel zeggen dat die bewuste kids wel zijn opgehouden, nadat ik een pittig gesprek met hun ouders heb gehad. Net als dat ze met een bal tegen me poort en schutting aan schopten, dat is al een jaar of twee over. Nadat ik de rekening van een offerte voor een nieuwe achterkant kwam brengen, omdat alles uit zijn voegen hing. Als ze met hun neus op hun portomonnee worden gedrukt kan het schijnbaar wel.

Maar het punt is dat er toch die paar kids zijn die het op de spits drijven. Ik word dan kwaad, storm naar buiten, haal alle barricade weg en ja, dan zijn de kids ook weg. Omdat ik alleen maar voeten onder de poort zie, kan ik niemand aanwijzen en dus verhaal halen. Het gebeurt maar zelden dat ik zeker weet wie het is, alleen ist wel opvallend dat als ik het wel zie, het dan altijd dat meisje is :denken: !!!
De tuin zo aanpakken heeft trwns meerdere doelen. Zo hebben wij zes katten en een caviastal en wat konijnenhokken. Dus het is sowieso zaak dat we daar een goed plan voor hebben, omdat de honden en katten er niet uit mogen. Ik vind het niet erg om er dan veel geld in te steken, vooral omdat onze Tara over het hek kan springen zonder moeite :(: .
Dat zouden we toch allemaal al doen, alleen wordt het plan wat veiliger, zeg maar, nu. Ik denk dat als het eenmaal af is het voor geen van die kids nog leuk is om bij onze tuin te klieren, er valt dan echt helemaal niets meer te zien. Maar het is inderdaad wel maf dat ik een soort fort knox moet creeren!

Het is trwns niet zo dat ik er dus nooit eerder iets aan gedaan heb, ik heb alleen nog niet de perfecte oplossing gevonden :wink:

Over afval, etc, gif en angsten;
We zijn idd weleens bang dat er op een goede dag iets vreselijks over de schutting wordt gegooid. Tegenwoordig maak ik dus eerst een rondje in de tuin om alle verdachte dingen weg te halen, of dat nou in de tuin gewaaid is of gegooid, alles eruit. Het plan is ook om de tuin volledig te gaan betegelen, voor het overzicht.
Maar dan zit ik nog met dit voorval: een steen die wordt gegooid (en dat door een meisje van 6!!!) en ik zou niet weten hoe ik dat kan stoppen. Ik kan lastig dat kind een steen naar haar hoofd gooien, dan heb ik het gedaan!

over andere oplossingen;
Ik neem al jullie tips ter harte en vind het super dat jullie allemaal gereageerd hebben! Ik heb wel een idee hoe ik de tuin nu het beste kan beveiligen zonder het gevangenisidee!
Inmiddels heb ik van alles opgezocht en nagevraagd en heb een paar buren achter me, dat is al fijn. Ik heb een enorm bord geplaatst en voor het eerst in weeeeeeeeeeeeeeken, zijn mijn honden helemaal relax in de tuin al sinds vanmorgen 9uur! Bizar! Op het bord staat oa dat honden pesten dierenmishandeling is, ouders op hun kids moeten letten, er toezicht is vanaf nu en dat vervuiling van andermans tuin ook verboden is. ook heb ik de kliko's voor mijn poort gezet, het bord daarbij, dus als iemand nu komt, zal degene herrie moeten maken om er bij te kunnen!
Aankomende week komen er camera's, ga ik in gesprek met de buren en als dat dus niet werkt, schakel ik de wijkagent inderdaad maar in. Ook heb ik een vermelding gedaan op een aantal sites waar de bewuste buren ook op komen, dus naar mijn idee moeten er nu toch lampen gaan branden!

Over mijn dochtertje wil ik nog wel zeggen dat ze geen rotjeugd heeft hoor :wink: ze heeft heus een leuk leven. Over de omgeving an sich; je zou het niet zeggen, maar dit is dus en goed aangeschreven gezinsbuurt. Ik denk dat ik gewoon pech heb met die ene rij achterburen...Onlangs is er een buurtaanpak geweest en er komt binnenkort weer een vergadering. Ik denk dat ik me in ga schrijven over dit punt,dat is ook wel een idee toch? Ik wil altijd graag positief blijven en hoop toch dat er een oplossing komt! Ik ga ook de woningbouwvereniging contacen, omdat het ooit bij de buurvrouw begonnen is en die toch makkelijker in contact staat met bijvoorbeeld de VVE van de straat hiernaast. Hoogste tijd om spijkers met koppen te slaan, want ik heb echt de afgelopen jaren veel geprobeerd!

Maar ik hou zeker iedereen op de hoogte!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Klinkt goed.
Tip:
Raak bevriend met buren.
Die mensen die je nu alleen gedag zegt? Maak er een praatje mee, help ze met dingen, denk eens over dingen als een buurtbarbeque of zo.
En doe eraan mee.
En meedoen met die buurtaanpak inderdaad.

Zulke dingen zijn belangrijk.
Het kost je misschien wat tijd en energie, maar je kweekt er heel veel goodwill mee!!
En hoe meer mensen achter jullie staan, hoe minder kansen die andere mensen maken.
Hoe groter de kans dat andere mensen er ook wat van gaan zeggen ook.

Succes!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Marjoleine schreef:Klinkt goed.
Tip:
Raak bevriend met buren.
Die mensen die je nu alleen gedag zegt? Maak er een praatje mee, help ze met dingen, denk eens over dingen als een buurtbarbeque of zo.
En doe eraan mee.

Het kost je misschien wat tijd en energie, maar je kweekt er heel veel goodwill mee!!
En hoe meer mensen achter jullie staan, hoe minder kansen die andere mensen maken.

Succes!
ja dit is een hele goed tip :ok:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Het is geen verwijt hoor, want het is een rot situatie.
Maar waarom heb jij niet eerder met de buren en de ouders gepraat.
Ik was gelijk al heen gestapt.
En dan echt wel met de waarschcuwing dat je niet alles onder controle kunt hebben.
ALs de honden eens een keertje losbreken is de hel los gebroken natuurlijk.
Maar even zo goed zit je er nu verschrikkelijk mee in de maag.

En wat betreft je tuin "dichtspijkeren" Tja dat is een keuze die je maakt. Persoonlijk
zou ik gaan verhuizen van dat geld.Makkelijkere gezegd als gedaan ik weet het.
Dit meisje is nu nog "maar " 6, wat gaat dat worden als die gaat puberen??
Ben wel heel blij dat ik erg aardige buren heb.

Ik wil je in dit geval heel veel sterkte en heel veel wijsheid wensen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Het enige wat ik nu nog kan verzinnen zijn keiharde maatregelen, dit is al jaren bezig en dat is jaren te lang.
Camera ophangen, beelden naar de politie, aangifte tegen de ouders. (Zij zijn verantwoordelijk voor de daden van hun minderjarige kinderen.)
Verboden-toegang bord + waakbord op de schutting om eventuele bijtincidenten ook voor te zijn.

Dit kan écht niet meer.

Jammer dat je geen schrikdraad of prikkeldraad zomaar mag aanbrengen... want als ik eerlijk ben, verdienen deze kinderen een enorm lik-op-stuk beleid. Als de ouders ze niet op willen voeden...
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Je zou ook met de woningbouw kunnen praten of je een urgentie verklaring kan krijgen maar dan moet je het wel met de politie of wijkagent bespreken.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Dondersteen schreef:Je zou ook met de woningbouw kunnen praten of je een urgentie verklaring kan krijgen maar dan moet je het wel met de politie of wijkagent bespreken.
Maar TS wil niet verhuizen :wink:
Ik vind de tip van Marjoleine wel een goede idd. Of zo'n bord echt helpt weet ik overigens niet, de meeste kinderen van 6 zullen dat nog niet kunnen lezen denk ik?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
amber81

Marjoleine schreef:Klinkt goed.
Tip:
Raak bevriend met buren.
En doe eraan mee.

Succes!
Daar zeg je zulke dingen ja, ik begin ook steeds meer verbazing te krijgen, want nu blijkt zo langzamerhand dat veel buren het me me eens zijn en dat doet me goed! Iedereen was vandaag ook echt vriendelijk, maakte een praatje ed. Vreemde gewaarwording :mrgreen:
DjockPuck schreef:Het is geen verwijt hoor, want het is een rot situatie.
Maar waarom heb jij niet eerder met de buren en de ouders gepraat.
Ik was gelijk al heen gestapt.
En dan echt wel met de waarschcuwing dat je niet alles onder controle kunt hebben.
ALs de honden eens een keertje losbreken is de hel los gebroken natuurlijk.
Maar even zo goed zit je er nu verschrikkelijk mee in de maag.

En wat betreft je tuin "dichtspijkeren" Tja dat is een keuze die je maakt. Persoonlijk
zou ik gaan verhuizen van dat geld.Makkelijkere gezegd als gedaan ik weet het.
Dit meisje is nu nog "maar " 6, wat gaat dat worden als die gaat puberen??
Ben wel heel blij dat ik erg aardige buren heb.

Ik wil je in dit geval heel veel sterkte en heel veel wijsheid wensen.
I heb meerdere malen met buren erover gepraat en de ouders aangeproken, een aantal keren waren er zelfs ouders bij als het gebeurde, wat ik eerder ook zei. Ik spreek iedere keer degene aan als ik zeker weet wie het was.
Doordat onze Tara al eens over het hek sprong om de katten weg te jagen die hier steeds de tuin in gejaagd worden, is dat al wel een stuk minder. En ook; dat zijn katten van DIE buren. Hoe langer ik er bij stil sta hoe zekerder ik word dat het van dat clubje komt. En als dat meisje gaat puberen...tja, dat is dus het probleem van die ouders en nee daar wil ik geen last van hebben. Dus is het wel zaak dat er nu actie ondernomen word, en de tuin dichtspijkeren vind ik niet erg want dat was toch al de planning!
Nakisha schreef:Het enige wat ik nu nog kan verzinnen zijn keiharde maatregelen, dit is al jaren bezig en dat is jaren te lang.
Camera ophangen, beelden naar de politie, aangifte tegen de ouders. (Zij zijn verantwoordelijk voor de daden van hun minderjarige kinderen.)
Verboden-toegang bord + waakbord op de schutting om eventuele bijtincidenten ook voor te zijn.

Dit kan écht niet meer.

Jammer dat je geen schrikdraad of prikkeldraad zomaar mag aanbrengen... want als ik eerlijk ben, verdienen deze kinderen een enorm lik-op-stuk beleid. Als de ouders ze niet op willen voeden...
Dat vind ik dus zelf ook en ik ben in staat om met gelijke tred terug te slaan, zoals ze dat noemen, maar ik wil er het liefste gewoon boven staan. Wat je zegt, camera's ed. ga ik dus ook nu plaatsen en iedere keer opnames naar politie/wijkagent sturen. Ook de borden wil ik gaan maken, ben vandaag al bezig geweest en al heel de dag is het heerlijk rustig in mijn tuin, echt ongelofelijk!!! En er staat nu nog maar 1 bord!
Expecting schreef:
Dondersteen schreef:Je zou ook met de woningbouw kunnen praten of je een urgentie verklaring kan krijgen maar dan moet je het wel met de politie of wijkagent bespreken.
Maar TS wil niet verhuizen :wink:
Ik vind de tip van Marjoleine wel een goede idd. Of zo'n bord echt helpt weet ik overigens niet, de meeste kinderen van 6 zullen dat nog niet kunnen lezen denk ik?
De ouders van dit specifieke kindje komen altijd eerst mee het plein op, voordat ze gaat spelen. Die zien dat direct, evenzo de bakken die er nu staan. Ook heb ik hun katten al heel de dag niet gezien, wat mij dus ook alweer genoeg zegt. En het kindje was vandaag gewoon aan het spelen op het plein en de ouders heb ik ook voorbij horen komen, terwijl ze aan het fluisteren waren.
Maar idd, ik wil liever niet verhuizen. Daarbij zijn wij echt geen mensen die zich zomaar weg laten pesten!

Maar mensenkinderen...wat een rust al heel de dag!
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Nee natuurlijk moet je je niet laten weg pesten, maar je kunt je soms
ellendig en verdomd alleen voelen met zoiets.
Maar gelukkig heb je dus niet alleen van die kl..te buren , maar ok mensen die
achter jullie staan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Ik sta hier echt versteld van.....

Ongelooflijk dat dit allemaal maar kan.

(even een voorbeeld een vriend van ons had een nogal dure auto helemaal verbouwd ed en had daar ook nog es heel veel geld aan uitgegeven.... Op een ochtend zaten er krassen op de auto en in de weken erna werden de krassen hele uithalen van voor tot achter aan de auto en ook heel erg diep. Politie kon niks doen. Hij heeft toen een camera achter het raam geplaastst en heeft de straat gefilmd. Wat bleek de postbode deed het. De ochtend erna 3 undercover agenten op straat en de dader op heterdaad betrapt... Je mag dus wel de openbare straat filmen al moet een persoon wel nog op heterdaad betrapt worden om aan te houden. Maar als jij al eens kunt zien wie het doet ben je al een stuk verder)

Ik heb zelf een behoorlijke kerel van een vent. Een tijdje terug waren de buurkinderen ook naar de honden aan het joelen. Ik heb er toen wat van gezegd en toen waren ze weg. Een paar dagen later hoorden we weer iets. Mijn vriend gaat kijken blijkt dat ze appeltjes in de tuin waren aant gooien (ja ook rotte)
Mijn vriend herkende een kind van een paar deuren verder. Hij is naar dat huis gegaan (kind rende ook al snel naar huis)
Heeft er een roffel op de deur gegeven en toen deed pappa open.
Vriend zei ik wil jou zoon spreken. Nou die man wist niet waar hij moest kijken en haalde dat jochie erbij.
Zei mijn vriend (bulderde meer....) Als ik jou en je vriendjes nog 1 keer bij de honden zie gooi ik de poort open en laat ik ze los en ze zijn getrainde bijters dus geloof maar dat je geen handen meer over hebt.

Nou het jochie stond helemaal in shock en we hebben ze nooit meer bij de poort gezien.

Natuurlijk zouden we de honden nooit op ze af sturen en als we dat al zouden doen zouden ze vrolijk achter de bal aanrennen die ze altijd bij zich hebben, maar ja goed dat weten die kinderen niet.
(Een paar dagen later zag ik die andere kinderen staan en heb hun hetzelfde verteld.)

Geen last meer gehad.

Ik weet niet of jij hetzelfde kunt doen, maar ik vind het schandalig dat een half fort moet bouwen met borden enz vanwege die mensen. Ik zou gewoon de politie bellen elke keer dat er iemand iets deed.
Gewoom echt voor iedere scheet uiteindelijk nemen ze je wel serieus hoor.

Ik vind het wel echt heel knap dat je zo rustig blijft ik zou het niet kunnen ik had me ergens verstopt en gewacht totdat er iets gebeurde en de dader vastgehouden totdat de politie erbij was. Ik zou dit ECHT niet kunnen ik ben meer van de actie binnen 5 min ipv 5 jaar....
amber81

Veroo schreef:Ik sta hier echt versteld van.....

Ongelooflijk dat dit allemaal maar kan.

(even een voorbeeld een vriend van ons had een nogal dure auto helemaal verbouwd ed en had daar ook nog es heel veel geld aan uitgegeven.... Op een ochtend zaten er krassen op de auto en in de weken erna werden de krassen hele uithalen van voor tot achter aan de auto en ook heel erg diep. Politie kon niks doen. Hij heeft toen een camera achter het raam geplaastst en heeft de straat gefilmd. Wat bleek de postbode deed het. De ochtend erna 3 undercover agenten op straat en de dader op heterdaad betrapt... Je mag dus wel de openbare straat filmen al moet een persoon wel nog op heterdaad betrapt worden om aan te houden. Maar als jij al eens kunt zien wie het doet ben je al een stuk verder)

Ik heb zelf een behoorlijke kerel van een vent. Een tijdje terug waren de buurkinderen ook naar de honden aan het joelen. Ik heb er toen wat van gezegd en toen waren ze weg. Een paar dagen later hoorden we weer iets. Mijn vriend gaat kijken blijkt dat ze appeltjes in de tuin waren aant gooien (ja ook rotte)
Mijn vriend herkende een kind van een paar deuren verder. Hij is naar dat huis gegaan (kind rende ook al snel naar huis)
Heeft er een roffel op de deur gegeven en toen deed pappa open.
Vriend zei ik wil jou zoon spreken. Nou die man wist niet waar hij moest kijken en haalde dat jochie erbij.
Zei mijn vriend (bulderde meer....) Als ik jou en je vriendjes nog 1 keer bij de honden zie gooi ik de poort open en laat ik ze los en ze zijn getrainde bijters dus geloof maar dat je geen handen meer over hebt.

Nou het jochie stond helemaal in shock en we hebben ze nooit meer bij de poort gezien.

Natuurlijk zouden we de honden nooit op ze af sturen en als we dat al zouden doen zouden ze vrolijk achter de bal aanrennen die ze altijd bij zich hebben, maar ja goed dat weten die kinderen niet.
(Een paar dagen later zag ik die andere kinderen staan en heb hun hetzelfde verteld.)

Geen last meer gehad.

Ik weet niet of jij hetzelfde kunt doen, maar ik vind het schandalig dat een half fort moet bouwen met borden enz vanwege die mensen. Ik zou gewoon de politie bellen elke keer dat er iemand iets deed.
Gewoom echt voor iedere scheet uiteindelijk nemen ze je wel serieus hoor.

Ik vind het wel echt heel knap dat je zo rustig blijft ik zou het niet kunnen ik had me ergens verstopt en gewacht totdat er iets gebeurde en de dader vastgehouden totdat de politie erbij was. Ik zou dit ECHT niet kunnen ik ben meer van de actie binnen 5 min ipv 5 jaar....
Ik heb zelf ook een behoorlijke kerel en ben zelf niet echt een tiep dat bekend staat om zachtzinnigheid, daarom begrijp ik het ook niet. Natuurlijk stap ik er op af als ik zaken zeker weet, dat gaf ik ook al aan ik heb daar heus geen vijf jaar mee gewacht :scratch: (wat apart dat iedere keer weer dat gezegd wordt) alleen een kind vastgrijpen kun je dus niet zomaar doen. De ouders aanspreken is wat ik eerder al meerdere malen gedaan heb. Dat die ouders dan na een tijdje weer schijt aan de situatie hebben, is op zijn zachts gezegd asociaal. Ik weet ook niet wat er speelt in die mensen hun hoofd, wat mankeert dat soort tiepes? Het lijkt erop dat ze zich wat superieur voelen of wat. Erg vind ik dat ze zelf ook huisdieren hebben, ook een hond en dus die katten. Ik denk dat ze er zelf ook niet zo van gediend zouden zijn. Maar dat het stopt is het belangrijkst, en ik ben alleen maar meer en meer gemotiveerd geraakt!
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Ongelezen bericht door els1 »

ooow wat vreselijk zeg!
Moet gelijk aan mijn periode van een paar jaar terug denken met mijn honden in een vorig huis!
Ik was zover dat ik aangifte heb gedaan.
Meerder gesprekken heb gehad met mn buurvrouw die mn honden tergerde ook met haar en de politie!
Fat soort mensen vallen in hun slachtoffersrol, echt waar dat ik niks waard.
Ik heb toen meerdere gesprekken met mn mobiel opgenomen.
Dat is wel verboden maar ik dacht van, jammer dan.
Het is gewoon keihard bewijs.
Toen ze dat door kreeg werd ze wat rustiger.
Het heeft allemaal mijn leven op hol laten slaan en ik begrijp dus nu ook heel goed hoe jij je voelt.
Hebben jullie misschien een wijkmeester? of een wijkpolitie?
Zou er wel wat mee doen, straks gaat 1 van jou honden wel over de scheef omdat ze zo geplaagd zijn en dan hebben de rest hun gelijk!
Succes!!
groetjes Els
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Ik probeer ook niet jou de schuld te geven hoor absoluut niet ik kan hier alleen zo kwaad om worden!
Het liefst kwam ik langs om ze een koppie kleiner te maken :evil:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

als ik het dus goed snap is dit al 4 jaar bezig
en heb je nog nooit een gesprek gehad met die ouders behalve toen je over de rooie was
ik wens je veel sterkte met het hele gebeuren
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Tot een bepaalde hoogte herkenbaar alleen het stuk zo lang door laten gaan niet.
Bij ons was het een jochie wat het leuk vond om dingen tegen de ramen te gooien of aan te tikken en te blaffen. Ben een paar keer naar de ouders geweest zonder succes. Op een gegeven moment was ik het zat en wachtte het joch op :mrgreen: ja hoor, weer tikken en blafgeluiden maken. Ik via de andere kant het joch in zijn lurven gegrepen en mee naar binnen genomen, zo manneke, ga nu maar weer pesten maar niet janken als de honden jou gaan pesten :pffff: Daar stond hij dan met 3 doggen voor hem. Het was niet netjes maar het gedonder was direct afgelopen. Ben nog wel met hem naar zijn ouders gegaan om het te vertellen want het kind huilde tranen met tuiten van schrik
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”