Ik was begonnen iedereen apart te beantwoorden, maar het wordt een woordenbrei waar je U tegen zegt

Ik zal proberen zo volledig mogelijk te antwoorden!
Over de buurtkinderen en buren;
Het is een bepaald groepje die dit doet. Niet ALLE kids zijn zo natuurlijk. Heb inmiddels ook al wat buren achter me staan, hoewel ik dit niet had verwacht. Maar het zijn idd altijd dezelfde kinderen die het doen, ze staan met elkaar in verband, zijn dan in de buurt oid. Wat mij het meeste steekt is dat dus idd mijn eigen kind dus geen zin heeft om op dat pleintje te zijn als die kinderen er zijn. Ons kind wordt niet gepest door die kinderen, maar omdat ze het voelt als een aanval op haar zelf, heeft ze daar dus geen trek in.
Wat mij ook afgrijselijk stoort en irriteert is dat de ouders van die kinderen het blijkbaar prima vinden. Wat ook opvalt: 1 aangrenzende kant is koop, de overige allemaal huur. Ik zit ook in een huurhuis. De kinderen van de
koopkant misdragen zich dus zo. Alsof we minder zijn, ofzo, ik weet het niet. Het is natuurlijk je reinste onzin, maar het is wél opvallend.
De buurvrouw echter die dit ooit begonnen is, woont direct naast mij en woont ook in een huurhuis. Maar zij staat bekend als beroepszeiker, gluurder en roddelaar. Al voor we hier kwamen wonen, werd ik hiervoor gewaarschuwd. De rij huizen waar ik zelf in woon, heb ik voor de rest van niemand last en andersom ook niet. We laten elkaar allemaal gewoon. Nou ben ik ook niet zo van buurcontact, in die zin dat ik het onbelangrijk vind om bevriend te zijn. Ik vind het al prima om elkaar gedag te kunnen zeggen en elkaar in de waarde laten.
De schuttingkant met de bewuste buurvrouw is dus al helemaal ondoordringbaar en de afscheiding is 2 meter hoog. Sinds het voorval van vorige zomer houdt zij ook haar mond, dus van haar heb ik niets meer te duchten. De andere zijde is al deels klaar.
Maar nog even over die kinderen: ik vind het bizar. Als ouders zijnde heb je een verantwoordelijkheid wat dit onderwerp betreft, al is het maar het verschil van mijn en dijn, opvoeding en gedrag. Het gaat mijn begrip te boven dat mensen zo hun kids grootbrengen.
Ik ben trouwens niet bang dat de honden de kinderen iets aan zullen doen. Tenminste, niet nu. Maar heb idd ook weleens de angst dat ze hier iets aan over gaan houden.
Voor nu, ze blaffen alleen maar en gaan met opgezette haren tekeer. Ze waarschuwen echt.
Over verhuizen en de schutting;
Verhuizen is sowieso geen optie. we zijn nog lang niet aan de beurt voor een ander huis, we hebben geprobeerd een huis te kopen, maar naar omstandigheden is dit momenteel bij ons niet mogelijk. Maar, geloof het of niet, we zijn verknocht aan dit huis. De verbouwplannen hadden we al toen we hier kwamen wonen, het was een kwestie van sparen en langzaam opbouwen. Pas sinds een paar maanden hebben we meer geld tot onze beschikking en kunnen zaken concreet aangepakt worden. Het probleem is eigenlijk alleen de poort, die een afmeting van 2mx2m heeft. Het is een grote entree, de helft van de achterkant wordt afgescheiden door een 3 m hoge stenen schuur, de andere helft door schuttingdelen en de poort.We hebben eerder al een extra barricade gemaakt, wat dan maar even werkt. Ja de honden zien dan niets, maar die paar kids gaan dan toch bij de poort zitten klieren. We hebben zelfs een paar keer meegemaakt dat kids op die hoge schuur zaten. Moet ik wel zeggen dat die bewuste kids wel zijn opgehouden, nadat ik een pittig gesprek met hun ouders heb gehad. Net als dat ze met een bal tegen me poort en schutting aan schopten, dat is al een jaar of twee over. Nadat ik de rekening van een offerte voor een nieuwe achterkant kwam brengen, omdat alles uit zijn voegen hing. Als ze met hun neus op hun portomonnee worden gedrukt kan het schijnbaar wel.
Maar het punt is dat er toch die paar kids zijn die het op de spits drijven. Ik word dan kwaad, storm naar buiten, haal alle barricade weg en ja, dan zijn de kids ook weg. Omdat ik alleen maar voeten onder de poort zie, kan ik niemand aanwijzen en dus verhaal halen. Het gebeurt maar zelden dat ik zeker weet wie het is, alleen ist wel opvallend dat als ik het wel zie, het dan altijd dat meisje is

!!!
De tuin zo aanpakken heeft trwns meerdere doelen. Zo hebben wij zes katten en een caviastal en wat konijnenhokken. Dus het is sowieso zaak dat we daar een goed plan voor hebben, omdat de honden en katten er niet uit mogen. Ik vind het niet erg om er dan veel geld in te steken, vooral omdat onze Tara over het hek kan springen zonder moeite

.
Dat zouden we toch allemaal al doen, alleen wordt het plan wat veiliger, zeg maar, nu. Ik denk dat als het eenmaal af is het voor geen van die kids nog leuk is om bij onze tuin te klieren, er valt dan echt helemaal niets meer te zien. Maar het is inderdaad wel maf dat ik een soort fort knox moet creeren!
Het is trwns niet zo dat ik er dus nooit eerder iets aan gedaan heb, ik heb alleen nog niet de perfecte oplossing gevonden
Over afval, etc, gif en angsten;
We zijn idd weleens bang dat er op een goede dag iets vreselijks over de schutting wordt gegooid. Tegenwoordig maak ik dus eerst een rondje in de tuin om alle verdachte dingen weg te halen, of dat nou in de tuin gewaaid is of gegooid, alles eruit. Het plan is ook om de tuin volledig te gaan betegelen, voor het overzicht.
Maar dan zit ik nog met dit voorval: een steen die wordt gegooid (en dat door een meisje van 6!!!) en ik zou niet weten hoe ik dat kan stoppen. Ik kan lastig dat kind een steen naar haar hoofd gooien, dan heb ik het gedaan!
over andere oplossingen;
Ik neem al jullie tips ter harte en vind het super dat jullie allemaal gereageerd hebben! Ik heb wel een idee hoe ik de tuin nu het beste kan beveiligen zonder het gevangenisidee!
Inmiddels heb ik van alles opgezocht en nagevraagd en heb een paar buren achter me, dat is al fijn. Ik heb een enorm bord geplaatst en voor het eerst in weeeeeeeeeeeeeeken, zijn mijn honden helemaal relax in de tuin al sinds vanmorgen 9uur! Bizar! Op het bord staat oa dat honden pesten dierenmishandeling is, ouders op hun kids moeten letten, er toezicht is vanaf nu en dat vervuiling van andermans tuin ook verboden is. ook heb ik de kliko's voor mijn poort gezet, het bord daarbij, dus als iemand nu komt, zal degene herrie moeten maken om er bij te kunnen!
Aankomende week komen er camera's, ga ik in gesprek met de buren en als dat dus niet werkt, schakel ik de wijkagent inderdaad maar in. Ook heb ik een vermelding gedaan op een aantal sites waar de bewuste buren ook op komen, dus naar mijn idee moeten er nu toch lampen gaan branden!
Over mijn dochtertje wil ik nog wel zeggen dat ze geen rotjeugd heeft hoor

ze heeft heus een leuk leven. Over de omgeving an sich; je zou het niet zeggen, maar dit is dus en goed aangeschreven gezinsbuurt. Ik denk dat ik gewoon pech heb met die ene rij achterburen...Onlangs is er een buurtaanpak geweest en er komt binnenkort weer een vergadering. Ik denk dat ik me in ga schrijven over dit punt,dat is ook wel een idee toch? Ik wil altijd graag positief blijven en hoop toch dat er een oplossing komt! Ik ga ook de woningbouwvereniging contacen, omdat het ooit bij de buurvrouw begonnen is en die toch makkelijker in contact staat met bijvoorbeeld de VVE van de straat hiernaast. Hoogste tijd om spijkers met koppen te slaan, want ik heb echt de afgelopen jaren veel geprobeerd!
Maar ik hou zeker iedereen op de hoogte!