Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

balen, Daan heeft een kindje gebeten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

weegee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amstaff

Re: balen, Daan heeft een kindje gebeten

Ongelezen bericht door weegee »

@ yamie & @ p!inkie

Mooie reactie, daar kan ik wat mee. :roll: :roll: (kijk ik heb er 2 :mrgreen: )

jullie vinden manbiters dus ok, begrijp ik???
zou graag wat meer toelichting willen want blijkbaar hebben jullie een duidelijk standpunt.

@ kitty: Daar ben ik het helemaal mee eens. Als ouder heb je de verantwoordelijkheid over de veiligheid van je kind(eren) en/ maar als hondeneigenaar net zo.
Ja en je verwacht het niet, en het gaat zo snel, maar zo gaan al die gevallen.
En blijkbaar denk jij er dus ook anders over maar houd er dan rekening mee om te voorkomen dat zoiets ooit nog kan gebeuren.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Een hond die waarschuwd (en dat alleen met zijn bek kan) afmaken??? En dat mensagressie noemen? Als iemand mijn hond ineens benaderd en hem van boven wil aaien ontbloot hij soms ook zijn tanden. Daar houdt ie niet van. Dus nu moet ie maar dood?
weegee
Vaste gebruiker

Machie schreef:Een hond die waarschuwd (en dat alleen met zijn bek kan) afmaken??? En dat mensagressie noemen? Als iemand mijn hond ineens benaderd en hem van boven wil aaien ontbloot hij soms ook zijn tanden. Daar houdt ie niet van. Dus nu moet ie maar dood?
'

Een signaal afgeven of werkelijk bijten zijn 2 verschillende dingen.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

kiki78 schreef:Ik baal er van dat ik niet beter heb opgelet en niet meteen meegelopen ben. Ik had Daan beter moeten beschermen tegen dat kind en nog duidelijker tegen de stalgenoot moeten zeggen dat het kind niet bij Daan mag komen. Maak wel vrienden op stal, eerst mept mijn paard zijn weidegenoot de wei uit en nu bijt Daan hun kleinzoon in het gezicht.
Je had het topic misschien beter even in de veteranenhoek kunnen zetten. Misschien kan dat alsnog. Ik kan me zo goed voorstellen dat je baalt, en hoe erg je baalt. Maar met een kindje van anderhalf mag je van de ouders verwachten dat deze als een havik op hun kroost letten. Zou het nou een kind van vijf, zes zijn, dan kun je verwachten dat die wat meer uit het zicht van de ouders zullen zijn, maar zoiets als dit zou ik ook niet verwacht hebben.

Ontzettend fijn dat ze het goed opgevat hebben, dat is dan weer een lichtpunt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

weegee schreef:
Machie schreef:Een hond die waarschuwd (en dat alleen met zijn bek kan) afmaken??? En dat mensagressie noemen? Als iemand mijn hond ineens benaderd en hem van boven wil aaien ontbloot hij soms ook zijn tanden. Daar houdt ie niet van. Dus nu moet ie maar dood?
'

Wat deed deze hond dan? Die gaf een signaal af. Anders had het kind zijn hele gezicht kapot gehad ipv een wondje.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Hmmm ik laat mijn hond uit (pup/puber van 11 maanden) op een losloopplaats (grasveld hier voor de deur). Bob is aangelijnd. Ik loop over het gras richting huis.
Ineens komt buurkoter van 3 jaar de straat over gehobbeld en roept hondje hondje hondje. Komt met uitgestrekte armen al zwaaiend op Bob afgerend (en geloof me, zo'n kind van 3 is supersnel :N: ).
Bob schrikt zich te pletter (is nog aan het gras bestuderen) en gromt. Als ik hem niet had weggetrokken had hij waarschijnlijk ook nog gesnapt.

Als hij dat wel had gedaan had ik hem echt niet een spuitje gegeven :piew:

Kind weet niet beter (ook al hebben ze zelf een lobbes van een labrador)
Ik vond wel wat van paps die absoluut niet reageerde. Maar ik vind wel meer van die buurman :engel:
En de groeten van de mannen :zwaai
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

weegee schreef:@ yamie & @ p!inkie

Mooie reactie, daar kan ik wat mee. :roll: :roll: (kijk ik heb er 2 :mrgreen: )

jullie vinden manbiters dus ok, begrijp ik???
zou graag wat meer toelichting willen want blijkbaar hebben jullie een duidelijk standpunt.

@ kitty: Daar ben ik het helemaal mee eens. Als ouder heb je de verantwoordelijkheid over de veiligheid van je kind(eren) en/ maar als hondeneigenaar net zo.
Ja en je verwacht het niet, en het gaat zo snel, maar zo gaan al die gevallen.
En blijkbaar denk jij er dus ook anders over maar houd er dan rekening mee om te voorkomen dat zoiets ooit nog kan gebeuren.

Dat is ook zo, maar als het niet te voorkomen is dan krijgt die hond van mij echt geen enkeltje hoor
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Waarom is Daan zo? Wordt hier een mens gebeten waarbij het door is dan kan de hond worden weggehaald en wordt waarschijnlijk afgemaakt. Ook kan de eigenaar van de hond een rechtzaak aan z'n broek krijgen.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Reny schreef:Hmmm ik laat mijn hond uit (pup/puber van 11 maanden) op een losloopplaats (grasveld hier voor de deur). Bob is aangelijnd. Ik loop over het gras richting huis.
Ineens komt buurkoter van 3 jaar de straat over gehobbeld en roept hondje hondje hondje. Komt met uitgestrekte armen al zwaaiend op Bob afgerend (en geloof me, zo'n kind van 3 is supersnel :N: ).
Bob schrikt zich te pletter (is nog aan het gras bestuderen) en gromt. Als ik hem niet had weggetrokken had hij waarschijnlijk ook nog gesnapt.

Ik vond wel wat van paps die absoluut niet reageerde. Maar ik vind wel meer van die buurman :engel:
Aandachtspuntje om aan te werken.. ?
Groetjes Ilse
Afbeelding
weegee
Vaste gebruiker

Vind het trouwens wel top om te lezen.
Zit over het algemeen erg veel op stafford/ pitbull fora dus kom nu hier en zit me werkelijk te verbazen. Een hond bijt een kindje van anderhalf in zijn gezicht en het is iedereen zijn fout maar de hond kan er niks aan doen. ja duhuh......

Heb je daar vrede mee dat je hond dus in een onbewaakt iemand in zijn gezicht kan bijten ok, dat kan. neej, is helemaal geen agressie, hond kan niet praten en vind iets niet leuk dus ja, logisch, dan bijt hij/ zij je ff in je flikker..... :19:
Maar zorg er dus voor dat als je hond op een dergelijke manier reageert en dus eventueel een aai- beweging als bedreigend ervaart :lol1: :lol1: dat je hem snel een snoetje/ korfje om doet.

gekkies :D

@ kitty: is trouwens niet persoonlijk naar jou hoor. Meer op reacties hier en daar
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Machie
Zeer actief

weegee schreef: Maar zorg er dus voor dat als je hond op een dergelijke manier reageert en dus eventueel een aai- beweging als bedreigend ervaart :lol1: :lol1: dat je hem snel een snoetje/ korfje om doet.
Echt niet hoor. Men blijft maar met zijn of haar jatten van mijn hond af. Mijn hond negeert jou, dus jij hem maar. Als mensen op mij afduiken sla ik ook van me af :)
weegee
Vaste gebruiker

Machie schreef:
weegee schreef:
'

Wat deed deze hond dan? Die gaf een signaal af. Anders had het kind zijn hele gezicht kapot gehad ipv een wondje.
Ja lul het maar goed. Punt is dat de hond uithaalt.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

weegee schreef:Zit me werkelijk te verbazen. Kom eigenlijk weinig op dit forum maar dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken. Zodra tijger hier hier 1x een kindje bijt krijgt hij van mij toch echt een enkeltje............

tzal wel aan mij liggen :oohja:

noem het maar balen :denken:
dat ligt zeker aan jou.... :piew: :piew: :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief

weegee schreef: Ja lul het maar goed. Punt is dat de hond uithaalt.
Net zeg je nog dat ie waarschuwen mag :scratch:
Als grommen niet helpt, dan snappen ze, helpt dat niet, dan bijten ze.
weegee
Vaste gebruiker

Machie schreef:
weegee schreef: Maar zorg er dus voor dat als je hond op een dergelijke manier reageert en dus eventueel een aai- beweging als bedreigend ervaart :lol1: :lol1: dat je hem snel een snoetje/ korfje om doet.
Echt niet hoor. Men blijft maar met zijn of haar jatten van mijn hond af. Mijn hond negeert jou, dus jij hem maar. Als mensen op mij afduiken sla ik ook van me af :)
ja en je weet dat je hond zo kan reageren dus hou je er rekening mee toch?
daar gaat t me om. Natuurlijk moet iedereen met zn poten van andermans hond afblijven.
Maar dat kun je niet verwachten van een kindje.
Dus als eigenaar, afhankelijk van de graad waarin je hond reageert, ga je wel/ niet naar bepaalde plekken. Voorkom je dat je in zulke situates terecht kan komen.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

weegee schreef:
Ja lul het maar goed. Punt is dat de hond uithaalt.
ja en hij mag waarschuwen, punt.
Mjin hond kreeg daar never de spuit voor... :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Waarom is Daan zo? Wordt hier een mens gebeten waarbij het door is dan kan de hond worden weggehaald en wordt waarschijnlijk afgemaakt. Ook kan de eigenaar van de hond een rechtzaak aan z'n broek krijgen.
We zitten niet daar we zitten in Nederland
Afbeelding
Kit
Erelid

weegee schreef:
Machie schreef:
ja en je weet dat je hond zo kan reageren dus hou je er rekening mee toch?
daar gaat t me om. Natuurlijk moet iedereen met zn poten van andermans hond afblijven.
Dus als eigenaar, afhankelijk van de graad waarin je hond reageert, ga je wel/ niet naar bepaalde plekken. Voorkom je dat je in zulke situates terecht kan komen.

OF je hebt niet goed gelezen, OF je hebt een plaat voor je kop
Ilse met haar witte
Zeer actief

Als mijn hond een kind bijt weet ik nog niet wat ik zal doen hoor.... ik zal dat vast overdenken.

Eens gromde mijn hond naar een kind op een skateboard, ik heb daarvan wakker gelegen.
Als de sodemieter ermee aan de slag gegaan, niet laten hangen of wegverklaren. Het is opgelost. Maar ik kan niet leven met een hond die ik in de gaten moet houden omdat hij misschien weer iemand gaat bijten, en al helemaal geen kinderen.

Mijn hond houdt er ook niet van om geaait te worden door volwassenen, en ondanks dat vele het proberen regelt hondjelief het altijd zo dat ze mis-aaien.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ilse met haar witte schreef:
Reny schreef:Hmmm ik laat mijn hond uit (pup/puber van 11 maanden) op een losloopplaats (grasveld hier voor de deur). Bob is aangelijnd. Ik loop over het gras richting huis.

De buurman bedoel je toch, dat is inderdaad een aandachtspuntje.
En de groeten van de mannen :zwaai
weegee
Vaste gebruiker

kitty2 schreef:
x2

had al aangegeven dat het niet naar jouw was.
Ik gaf het hier bovenstaande ook als reactie op een ander als je goed gelezen had.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Ilse met haar witte
Zeer actief

Reny schreef:
Ilse met haar witte schreef:

De buurman bedoel je toch, dat is inderdaad een aandachtspuntje.
:smile: :smile:

edit: ongelukkig geplaatste smiley
Groetjes Ilse
Afbeelding
Machie
Zeer actief

weegee schreef: ja en je weet dat je hond zo kan reageren dus hou je er rekening mee toch?
Hou ik ook, want hij mag niet naar andere mensen lopen :)
Meer kan ik niet doen. Ik kan er niet voor zorgen dat andere mensen niet meer naar hem lopen.
Daarbij houden we zeeer veel rekening met onze hond, kinderen komen hier niet :F:
weegee
Vaste gebruiker

Machie schreef:
weegee schreef: ja en je weet dat je hond zo kan reageren dus hou je er rekening mee toch?
Hou ik ook, want hij mag niet naar andere mensen lopen :)
Meer kan ik niet doen. Ik kan er niet voor zorgen dat andere mensen niet meer naar hem lopen.
Daarbij houden we zeeer veel rekening met onze hond, kinderen komen hier niet :F:
Ja precies, da's ook wat ik bedoel. En in andere situaties dus al preventief wezen.

voorkomen is tenslotte altijd beter als genezen
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Max heeft niets met kinderen, hij negeerd ze, maar als ze naar hem komen gromt ie wel, ik kan niet garanderen dat hij niet bijt als ze hem om de nek vliegen. En dan moet ik hem muilkorven denk ik? Ik zal het nog erger maken, hij loopt hier gewoon los door de wijk, ook als we tegemoetkomende kinderen van de school hebben. Zolang hem negeren gebeurd er niks, als ze hem aanhalen zal hij waarschuwen door te grommen en vervolgens weglopen. Als er ooit 1 is die hem onverwacht om de hals vliegt... Tshaj, moeten we auto's dan ook maar verbieden, want als zo'n kind oversteekt kan het ook doodgereden worden.
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

sjaak-k schreef:Max heeft niets met kinderen, hij negeerd ze, maar als ze naar hem komen gromt ie wel, ik kan niet garanderen dat hij niet bijt als ze hem om de nek vliegen. En dan moet ik hem muilkorven denk ik? Ik zal het nog erger maken, hij loopt hier gewoon los door de wijk, ook als we tegemoetkomende kinderen van de school hebben. Zolang hem negeren gebeurd er niks, als ze hem aanhalen zal hij waarschuwen door te grommen en vervolgens weglopen. Als er ooit 1 is die hem onverwacht om de hals vliegt... Tshaj, moeten we auto's dan ook maar verbieden, want als zo'n kind oversteekt kan het ook doodgereden worden.
Als jij er alle vertrouwen in hebt dat hij geen kinderen pakt is het goed, anders neem je een onacceptabel risico vind ik. Dan toch maar een lijntje eraan. Maar hoe oud is Max? Kun je daar nog niet iets mee?
Groetjes Ilse
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik lees even mee, mijn hond heeft op vakantie ook een kind achterna gezeten, omdat kind om skateboard mijn slapende hond (op ons campingplek) wilde aaien, ik ben me helemaal wezenloos geschrokken! Hele doemscenario's speelden dagen door mijn hoofd.. nu vertrouw ik hem niet meer met kinderen...
Afbeelding
weegee
Vaste gebruiker

sjaak-k schreef:Max heeft niets met kinderen, hij negeerd ze, maar als ze naar hem komen gromt ie wel, ik kan niet garanderen dat hij niet bijt als ze hem om de nek vliegen. En dan moet ik hem muilkorven denk ik? Ik zal het nog erger maken, hij loopt hier gewoon los door de wijk, ook als we tegemoetkomende kinderen van de school hebben. Zolang hem negeren gebeurd er niks, als ze hem aanhalen zal hij waarschuwen door te grommen en vervolgens weglopen. Als er ooit 1 is die hem onverwacht om de hals vliegt... Tshaj, moeten we auto's dan ook maar verbieden, want als zo'n kind oversteekt kan het ook doodgereden worden.
ja en alle sloten dempen, stroom afsluiten etc.... heb je daar lang over nagedacht?
wat dacht je trouwens van aanlijnen??

Het zijn kinderen weet je wel. En natuurlijk moeten ze niet zomaar op je hond vliegen maar dat gebeur waarschijnlijk ook niet als jij er als verantwoord eigenaar bij bent

edit: & sorry voor mn sarcastische ondertoon maar het gaat me om het overtrokken worden van de situatie. Een hond die kinderen (kan) bijt(en) lijn je toch per defenitie aan, afhankelijk van de plek waar je bent? en leg je ook niet aan de paalbij de supermarkt.
En anders hou je hem/ haar kort bij je etc. daar gaat t me om.
Laatst gewijzigd door weegee op 11 aug 2010 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Kit
Erelid

weegee schreef:
kitty2 schreef:
x2

had al aangegeven dat het niet naar jouw was.
Ik gaf het hier bovenstaande ook als reactie op een ander als je goed gelezen had.

Ik weet dat het niet tegen mij is, maar ik vind je opmerkingen nergens op slaan, mijn jongste is ook eens in haar gezicht gebeten. De mensen op Kiki's werkplek WETEN dat Daan niet met kinderen kan en toch laten ze dat kind naar Daan toegaan, Daan bijt, ja erg lullig, voor zowel Kiki als de andere partij, maar ik vind dat die ouders/opa/stalhulp naar Kiki hadden moeten luisteren.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

kun je geen bench plaatsen?
zodat ie daar ff in kan vertoeven
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie