Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond die al 2 jaar in het asiel zit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: hond die al 2 jaar in het asiel zit

Ongelezen bericht door moosje »

Wij hebben bijna alleen maar langzitters in het asiel...
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Hanneke2 schreef:
sTefaniA schreef: hij heet jazz
Afbeelding
Oh, wat een mooie hond!

Zou het boxer x mechelaar of zoiets zijn?
Vind hem daar iets te gespierd voor mss? Vind het wel een mooie hond idd!
Wat ik me wel afvraag, aangezien hier zoveel mensen werk(t)en in een asiel: hoelang zitten honden daar nu zo gemiddeld? Een hond die lang zit, is dat dan langer dan 3 of 4 maanden of langer dan een jaar bijv?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Expecting schreef:Wat ik me wel afvraag, aangezien hier zoveel mensen werk(t)en in een asiel: hoelang zitten honden daar nu zo gemiddeld? Een hond die lang zit, is dat dan langer dan 3 of 4 maanden of langer dan een jaar bijv?
Bij ons zitten vrij veel langzitters. Dus langer dan een jaar of zelfs nog langer. Gelukkig zijn er ook honden die wel snel geplaatst worden. Ik moet er wel bij zeggen dat er bij ons een aantal probleemhonden zitten.
Afbeelding

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik vind het altijd zo zielig die langzitters...moet net de juiste baas langskomen.
Jules heeft maar 2 weken in het asiel gezeten en toen kon ze mooi met mij mee naar huis.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Verkijk je niet op een hond die vanuit een ren je aggressief benadert. Zodra de ren open gaat, zou de hond wel eens heel anders kunnen zijn. Maar door deze omstandigheden krijgt hij nooit een kans.

De reden dat het asiel hem niet in laat slapen is waarschijnlijk omdat hij niet zo vals is als het beeld dat hij je geeft. Ze gunnen hem een kans.
Een hond inslapen omdat hij niet te plaatsen is, dat doen ze niet. Ze wisselen wel eens honden uit en kijken of hij in een asiel elders meer kans heeft.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Bij 'ons' zitten zo'n 13 langzitters (langer dan 1 jaar). Dat zijn honden die allemaal wel iets hebben, maar voor eigen mensen zijn het echt wereldhonden. Even kijken, de problemen van onze langzitters:

Andor: valt uit aan de riem, kan niet met vreemde honden (reuen helemaal niet), enorme verlatingsangst (sloopt), altijd in kennel gewoond, superlief, ook tegen vreemden!!
Isli: valt uit aan de riem, kan niet met vreemde honden (teven helemaal niet), heeft altijd in kennel gewoond, superlief, ook tegen vreemden!! Stokoud.
Noway: kan niet met mannen, superlief voor eigen volk, kan met honden, is erg fout opgevoed (niet).
Lizzie: enorm hoog energiek jack russeltje, die erg fel is op andere honden.
Juul: stokoud yorkmixje, kan niet met vreemden
Lara: moeilijk met vreemden en teven, valt uit aan de riem, geweldige hond verder.
Inca: kan niet met andere honden, moeilijk met vreemden, prachtig beest.
Bella: moeilijk met vreemden, goed met honden
Teddy: moeilijk met honden en vreemden
Mogli: moeilijk met honden en vreemden
Semmy: moeilijk met honden
Billy: moeilijk met vreemden
George: een tank x bulldog, prooinijd, onopgevoed.

In het algemeen kun je zeggen dat het honden zijn die niet goed met vreemden zijn en onopgevoed zijn (slecht riemgedrag, uitvallen naar honden). Bijna alle honden zijn te koppelen met een hond van het andere geslacht. Kleine kinderen en katten zal geen goede optie zijn, bij deze 13. Onoverkomelijke problemen zijn het niet en alle honden hebben iets heel geweldigs in zich. Ze moeten gewoon een ervaren baas hebben.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Bij ons hebben we ook weleens langzitters.
We hadden duncan een xmechelaar/stafford.Ontzettend slecht opgevoed, dominant.
Is met 9 mnd bij ons gekomen en heeft 1 1/2 jaar gezeten; en toen waren daar die mensen die hem helemaal geweldig vonden.
Nu woont hij daar alweer bijna een jaar en het gaat hartstikke goed.
Wij zeggen altijd op elk potje past een deksel, alleen soms duurt het wat langer voor ze komen.
Ik vind idd niet dat je een hond of kat daarvoor in moet laten slapen.
Gelukkig zitten de meeste honden niet zo lang in de asielen.
Nu hebben we ook 1 langzitter; Moos en Xbordeaux dog/mastino.
Daar komt nog wel iemand voor die ook echt geschikt is.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Noortje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noortje »

Bij ons in het asiel werd niet zoveel gedaan toen ik er mn stage liep, maar nu zag ik een dame druk in de weer met de hondjes toen ik ging wandelen met een asielhond.
Ik weet niet hoe het euthanasiebeleid er nu is maar eerder werden honden die gek/depri werden door te lang in het asiel te zitten wel geëuthanaseert. Ze worden er alleen maar slechter plaatsbaar door, toch?
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Bij ons zitten meerdere langzitter:
BJ, Husky x Mechelaarreu, lief maar dominant, wat ouder
Sheba, Dogo Canarioteef, kan niet met andere honden
Danjé, kruisingreu (iets met Golden ofzo), vondeling, vermoedelijk uit Zuid-Europa, kan niet alleen zijn, meester in ontsnappen, weinig manieren en kan niet goed met andere honden. Verder een ontzettend lieve hond.
Britt, Perro presa de Canarioteef, erg eenkennig, kan niet goed met andere honden
Chico, Herder x Dogreu, fel, waaks, dominant, erg druk, maar ook erg lief als hij je kent. Heeft in 7 maanden tijd 4 bazen gehad en zit nu anderhalf jaar in het asiel, terwijl hij net 2,5 is.
Het zijn stuk voor stuk fantastische honden voor de juiste baas.
Afbeelding

moosje
Zeer actief
Contacteer:

Noortje schreef:Bij ons in het asiel werd niet zoveel gedaan toen ik er mn stage liep, maar nu zag ik een dame druk in de weer met de hondjes toen ik ging wandelen met een asielhond.
Ik weet niet hoe het euthanasiebeleid er nu is maar eerder werden honden die gek/depri werden door te lang in het asiel te zitten wel geëuthanaseert. Ze worden er alleen maar slechter plaatsbaar door, toch?
Welk asiel is dat? Mag ook via pb hoor.
Afbeelding

Noortje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noortje »

Zoals ik zei, ik weet niet hoe ze het nu doen. Er zit een nieuwe beheerder op en zal ook wel een nieuw beleid hebben.
En nu niet gaan denken dat ze bij ons de honden massaal euthanaseerden. Dit was met bijv. een langzittende JRT die op den duur niets anders deed dan op en neer springen in de kennel en een zwaar mishandelde herder die we een beetje konden rehabiliteren maar die nooit meer geplaatst kon worden omdat ze bij de minste plotselinge beweging beet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”