Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik schijn achterlijk te zijn...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

Re: Ik schijn achterlijk te zijn...

Ongelezen bericht door pammetje »

Martijn schreef:Je hebt gelijk. Bij getikte honden gelden er inderdaad andere regels.
nou vind mijn honden minder getikt als die achterlijke bazen die hun honden los overal op af laten gaan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

dubbel
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

tsja Kiba heeft ook wel een tik of wat. en zo lopen er wel meer rond. je kan toch ook niet verwachten dat alle honden die je tegenkomt 100% sociaal zijn, zou mooi zijn maar niet reeel.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik kijk nog meer naar de baas die er bij loopt dan naar de hond :19:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nou, Moos, hier stamp ik ook wel eens een hond weg, hoor. :pffff: En als DAT al aanleiding geeft tot het aanvliegen van mij door deze hond, heeft deze hond idd niets te zoeken in een losloopgebied, en al helemaaaaal niets bij mijn honden. Ik word ook wel eens schijt ziek van die honden die lekker hun punt moeten maken bij mijn Goldens. Dan is een keer richting hond stampen met een brul een zeer bescheiden uiting van mijn onvrede. Ik had ze ook kunnen schoppen. Bv. :pffff:
Ik heb veel liever dat mijn hond naar mij toekomt als deze bedreigd wordt, dan dat hij denkt dit zelf op te kunnen lossen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

En toch he, Gil gaat ook gemakkelijk af op andere honden, jong en enthousiast , vanmorgen had ik een leuke wandeling gepland op de VoorOever, en ik kom daar loopt er een mevrouw met een Malamute, en die dook echt de bosjes bijna in, en ging echt heel erg bang kijken en de hond strak aan de lijn.

dus ik denk ik loop wel even om, kijk ik door de stuiken heen, stekkerd dat mens zo het losloop gebied in waar ik heen wou , dus we zijn de andere kant maar opgegaan, maar ik vond het niet leuk, daar ging mijn wandeling :19:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 01 aug 2010 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ragyo schreef:Ik vind het ook lastig hoor hoe te reageren in dit soort situaties. Ik probeer in eerste instantie wel door te lopen, maar die hond probeert intussen bovenop Kiba te springen en Kiba probeert een hap van die hond te nemen, heeft hem ook even beetgehad in zijn flank. Vrouw intussen naar mij aan het schelden, tegen die tijd is de rust er bij mij ook wel uit en ga ik ook enigszins in de agressieve modus. Vorige keer heb ik naar die hond geschopt en gebruld en nu liep hij dus met een boog om mij heen, rechtstreeks naar Kiba.
Ik ben met Kiba na veel moeite in het stadium dat we de meeste honden op een paar meter kunnen passeren zonder uitvallen, niet in het stadium dat ie een hond kan negeren die hem al grommend uitdaagt en om hem heen springt. Ik weet niet of dat haalbaar is. Hij vindt vreemde honden sowieso eng en wil ze weghebben als eerste reactie. Met Ragyo alleen als we die hond tegenkwamen maakte Ragyo zich gewoon heel klein, staartje tegen de buik, was ook niet echt leuk maar er viel mee te leven. Maar Kiba reageert met uitvallen en happen.
Het gaat deze hond trouwens niet om echt vechten hoor, die keer dat ik Kiba los moest laten haakte hij ook snel genoeg af. Maar ik baal er gewoon van, ik probeer Kiba te leren dat ie rustig met mij langs andere honden kan en dan kom je zoiets tegen. Nu ja de hond is het allang vergeten, ik nog niet. Hij liep vandaag wel vrij aardig mee langs de meeste honden die we tegenkwamen, geloof niet dat er echt een grote terugval is.

Hoorde vandaag ook dat dezelfde hond laatst een aangelijnd hondje lastigviel, en het baasje daarvan de lijn om haar benen kreeg en gevallen is. Daar ben je dan ook mooi klaar mee.
Ik denk dat dat zeker op dit moment nog niet haalbaar is voor Kiba.
Bovendien vind ik het niet zo vreemd dat een hond die loopt uit te dagen en te happen wordt weggesnauwd door hem.
Lijkt me een vrij gezonde reactie?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Martijn schreef: Natuurlijk zijn er honden die hoe dan ook op jouw hond of jou duiken. Maar die stop je ook niet met geschreeuw. Als je ze makkelijk even wegbrult was het toch al niet de vreselijk gevaarlijke hond waarvan je dacht dat het was. Als het wel dat monster is los je dat ook niet op met het pathetische gehuppel en gegil wat de gemiddelde forumlid "schoppen" noemt. De gemiddelde forummeeting wijst uit dat de meeste van ons niet bepaald Jackie Chan zijn. :smile:
Het hoeft ook helemaal geen vreselijk gevaarlijke hond te zijn om Saar stuk te maken. Da's net het hele probleem. De gemiddelde hond die blaffend en grommend aan komt stieren grijpt helemaal niet meteen en schudt dan dood ofzo, dat bedoel ik ook niet. Het is niet voor niks dat ik Vera het meestal maar wel zelf laat regelen :wink: Ze willen vaak 'gewoon' even hun punt maken door grommend bovenop mijn honden te springen. Dat kan allemaal wel als de aanstormende hond net zo groot is als Saar, maar helaas is dat zelden zo. En een flinke hond die grommend met veel bombarie bovenop Saar duikt kan Saar ook niet altijd hebben. Ik heb haar dus weleens daarna naar huis moeten dragen omdat ze niet meer op een achterpoot kon staan.
Maar hij bijt niet hoor :ok: :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:

Hartstikke naar allemaal ,maar het gaat er dus gewoon om dat je het risico veel groter maakt als je zelf hysterisch wordt.

Ik zeg niet dat het nooit helpt of dat het zonder gedoe altijd goed gaat. Maar als beveiligende maatregel is geschreeuw en gespring weinig zinnig.
Maar ik word niet hysterisch, ik snap niet zo goed waarom jij dat denkt. Ik doe een stap naar voren, en eventueel zeg ik 1 keer laag iets van "He!" ofzo. Werkt dat niet dan ben ik klaar hoor. En soms werkt het inderdaad dus niet overigens, en duikt zo'n hond alsnog op Saar, of gaat achter haar aanjagen (het laatste vaak, want Saar kan heul snel ontkomen ondertussen). Maar vaak remt zo'n hond dan toch wel af, waardoor er iig niet meer met volle vaart opgedoken kan worden.
Ik ga niet staan gillen of rare dingen staan roepen. Als mijn stap naar voren en 'brul' niks doet, dan weet ik het ook niet meer, en doe ik dus ook maar niks meer.

Het zal trouwens misschien 5 keer in een jaar zijn ofzo dat ik de noodzaak voel om een hond af te stoppen. Dus dat valt allemaal best mee :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef: Het valt sowieso allemaal wel mee. Theoretisch geleuter is het.

Maar ook één stap en één "Hey!" is aanval en dat lokt weer reactie uit.
Een hond kan natuurlijk nooit inschatten dat het bij die ene stap en brul blijft. Dat is niet honds.
Dan kun je nog beter echt gaan bluffen en doorrennen op die hond af.

Maar niet reageren is veel logischer en indrukwekkender. Dat is het gedrag van iemand die niet onder de indruk is en dat werkt echt het allerbeste.
Ik trek mijn honden achter me en staar de de andere hond aan. Werkt altijd. Er lopen niet zo gek veel honden rond die echt schijt aan mensen hebben. Wel een heleboel die toch al overprikkeld waren en met elke verdere drukke input alleen maar verder uit hun gebrekkige naadje gaan.
Wat zit je raar te quoten :mrgreen: :mrgreen:

Maar aanstaren kan toch ook agressie uitlokken? Ik kan dat weleens proberen trouwens. Alleen ik denk dat ik niet heel overtuigend "nonchalant' kan staren :roll: :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ik zou als het bij banjer gebeurde ,tegen de andere hond ook zeggen dat hij weg moet,bij dol zou het denk ik wel goed gaan,vanuit mijn honden gezien dan hoor,ligt eraan wat de aanstormende hond van plan is :hmmm:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Moos schreef:
Maar aanstaren kan toch ook agressie uitlokken? Ik kan dat weleens proberen trouwens. Alleen ik denk dat ik niet heel overtuigend "nonchalant' kan staren :roll: :wink:

Haha. Gewoon aankijken. Recht naar de hond toegedraaid.,
Werkt echt goed.
Het wekt vragen bij de hond en dat maakt onzeker.

Je volop in een conflict storten is voor veel honden helemaal geen probleem. Maar wat moet je in godsnaam met iemand die niets doet maar zich ook niet onderdanig toont?
Daarnaast lok je zo geen angstagressie uit.

Ik vind het trouwens heel logisch om wel iets te roepen en te doen, hoor. Maar als we het hebben over wat het beste werkt is dat niet altijd het meeste logisch voelende gedrag.
Nou, ik zal het eens proberen :wink: Over een half jaar ofzo hoop ik :mrgreen:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Martijn schreef:
Pepie schreef:ik zou als het bij banjer gebeurde ,tegen de andere hond ook zeggen dat hij weg moet,bij dol zou het denk ik wel goed gaan,vanuit mijn honden gezien dan hoor,ligt eraan wat de aanstormende hond van plan is :hmmm:
Dat weet je toch niet?
nee daarom deze :hmmm:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:

Zal je net zien dat het grandioos fout gaat en dan is het mijn schuld! :shock:
Ja, dan weet ik je te vinden :lees:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Ragyo schreef:.
Ik ben met Kiba na veel moeite in het stadium dat we de meeste honden op een paar meter kunnen passeren zonder uitvallen, niet in het stadium dat ie een hond kan negeren die hem al grommend uitdaagt en om hem heen springt. Ik weet niet of dat haalbaar is.
Bovendien vind ik het niet zo vreemd dat een hond die loopt uit te dagen en te happen wordt weggesnauwd door hem.
Niet zo vreemd maar ik vind het wel erg vervelend om 2 opgefokte honden mee te moeten sleuren terwijl er 1 omheen loopt te kloten. Het is wel meer dan snauwen wat Kiba doet, hij hapt ook als hij erbij kan. Dat is ook het verschil met Ragyo - die kan enorm snauwen maar blijft daar toch vrij rustig bij, Kiba wordt echt helemaal wild, hangt zich op in de lijn om maar bij die hond te kunnen. De berner hapt niet, maar gromt wel.
Nee het is niet haalbaar nu dat Kiba netjes meeloopt in zo'n situatie. Wat ik bedoelde was, ik weet niet of het ooit haalbaar wordt. Ik doe mijn best ermee maar er zit niet heel veel verbetering in de laatste tijd. Mooiste zou toch zijn als hij vaker los kon met sociale honden die tegen een stootje kunnen, dat heeft goed effect op hem maar het blijkt toch lastig dat te regelen in de praktijk.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ragyo schreef:
ranetje schreef:
Ragyo schreef:.
Ik ben met Kiba na veel moeite in het stadium dat we de meeste honden op een paar meter kunnen passeren zonder uitvallen, niet in het stadium dat ie een hond kan negeren die hem al grommend uitdaagt en om hem heen springt. Ik weet niet of dat haalbaar is.
Niet zo vreemd maar ik vind het wel erg vervelend om 2 opgefokte honden mee te moeten sleuren terwijl er 1 omheen loopt te kloten. Het is wel meer dan snauwen wat Kiba doet, hij hapt ook als hij erbij kan. Dat is ook het verschil met Ragyo - die kan enorm snauwen maar blijft daar toch vrij rustig bij, Kiba wordt echt helemaal wild, hangt zich op in de lijn om maar bij die hond te kunnen. De berner hapt niet, maar gromt wel.
Nee het is niet haalbaar nu dat Kiba netjes meeloopt in zo'n situatie. Wat ik bedoelde was, ik weet niet of het ooit haalbaar wordt. Ik doe mijn best ermee maar er zit niet heel veel verbetering in de laatste tijd. Mooiste zou toch zijn als hij vaker los kon met sociale honden die tegen een stootje kunnen, dat heeft goed effect op hem maar het blijkt toch lastig dat te regelen in de praktijk.
Kiba heeft dus geen probleem als hij los kan met sociale honden?
Gaat hij knokken als de andere hond gaat uitdagen (als hij zelf ook losloopt dus)?

Ik loop zowiezo niet met mijn aangelijnde honden strak langs andere honden.
Zeker niet als ik ze tegemoet kom.
Normaal gesproken doet een hond dat zelden en ik zie niet waarom ik mijn mensenregels dan moet opleggen aan mijn honden.

Als jij op een paar meter kunt passeren zonder dat Kiba zich ernstig opwindt lijkt me dat op zich al prima.
Wanneer komt zo'n loslopende hond dan op hem af?
In losloopgebied?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: Kiba heeft dus geen probleem als hij los kan met sociale honden?

Ik loop zowiezo niet met mijn aangelijnde honden strak langs andere honden.
Zeker niet als ik ze tegemoet kom.
Normaal gesproken doet een hond dat zelden en ik zie niet waarom ik mijn mensenregels dan moet opleggen aan mijn honden.

Als jij op een paar meter kunt passeren zonder dat Kiba zich ernstig opwindt lijkt me dat op zich al prima.
Wanneer komt zo'n loslopende hond dan op hem af?
In losloopgebied?
In dit geval in een woonwijk. Ik kom niet vaak meer in de wat drukkere losloopgebieden, zeker niet met beide honden tegelijk omdat ze elkaar opfokken en ik heb er eigenlijk weinig lol meer aan als ik er continu als een havik bovenop moet zitten.
Het is echt de ontmoeting met een vreemde hond die moeilijk is. Zijn 1e reactie op een vreemde hond is vaak (niet altijd) al grommend/blaffend een uitval doen, evt proberen in de kont te happen. Dat is niet bepaald handig in een losloopgebied omdat je continu vreemde honden tegenkomt. Als ik hem aanlijn en de andere hond komt niet naar hem toe, dan kan ik hem er wel voorbij loodsen.
Wat wel goed gaat is als ik echt met iemand kan oplopen. Dan heeft ie even dat moeilijke moment bij de ontmoeting, maar de meeste honden die een beetje zelfverzekerd zijn negeren dat of geven een snauw en dan is het goed, dan is het al heel snel over en kan hij gewoon leuk omgaan met andere honden. De keren dat ik met andere mensen heb afgesproken is het op wat bombarie bij de ontmoeting na altijd goed gegaan, dat waren dan wel teven of gecastreerde reuen. Het is geen vechtersbaas ofzo, het is volgens mij puur de stress van een vreemde hond ontmoeten en dat uit zich dan op een vervelende manier.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik snap het.
Misschien is het in de toekomst best mogelijk als Kiba meer gesetteld is.
Daar zal wel een tijd overheen gaan bij hem.
Ik denk dat je op dit moment eigenlijk best tevreden mag zijn over je "werk" :wink: :ok:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik snap het.
Ik denk dat je op dit moment eigenlijk best tevreden mag zijn over je "werk" :wink: :ok:
Ja, waarschijnlijk wel, ben gewoon niet zo snel tevreden denk ik, wil graag zorgeloos rondstruinen en dat zit er dan niet in. Het geeft enerzijds veel voldoening om zo te trainen enzo, maar ik denk niet dat ik ooit nog eens een angstige hond met agressieve trekjes in huis haal, er zijn toch heel veel beperkingen aan verbonden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ragyo schreef:
ranetje schreef:Ik snap het.
Ja, waarschijnlijk wel, ben gewoon niet zo snel tevreden denk ik, wil graag zorgeloos rondstruinen en dat zit er dan niet in. Het geeft enerzijds veel voldoening om zo te trainen enzo, maar ik denk niet dat ik ooit nog eens een angstige hond met agressieve trekjes in huis haal, er zijn toch heel veel beperkingen aan verbonden.
Ook dat snap ik volkomen :wink:
Je moet er tegen kunnen.
Ik zou daar ook moeite mee hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”