Helaas denkt niet iedereen zo. Ik krijg werkelijk dagelijks commentaar. En dan vooral van mensen zonder honden.sjaak-k schreef:Ik geef trouwens nooit commentaarIeder moet maar doen waarvan hij/zij denkt dat dat goed is toch? Zowel qua hond keuze als opvoeding etc.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Commentaar tegen jouw hondenras/type
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: Commentaar tegen jouw hondenras/type
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wat lijkt me dat irritant zeg .. Waar bemoeien mensen zich toch overal mee?Marion. schreef:Helaas denkt niet iedereen zo. Ik krijg werkelijk dagelijks commentaar. En dan vooral van mensen zonder honden.sjaak-k schreef:Ik geef trouwens nooit commentaarIeder moet maar doen waarvan hij/zij denkt dat dat goed is toch? Zowel qua hond keuze als opvoeding etc.
Gelukkig maak ik dat bijna nooit mee dat mensen commentaar leveren, kan me de laatste keer ook niet meer herinneren.
Maar als ik toch bijna dagelijks commentaar kreeg, weet niet hoe ik dan zou reageren hoor
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Tjah, Max is niet bepaald dik, bij is zelfs dun. Maar als hij die 600 gram (oke, 500 omdat Nolan ook wat jat) brokken per dag verbruikt tijdens het rennen/spelen
Zelfs van familie moet ik het elke keer aanhoren "goh, wat is die hond mager" En dan zeg ik toch ook niet, ja X, jouw hond was zo dik dat ik hem rennend in kon halen (waargebeurd verhaal en ik kan je verzekeren dat hard rennen niet mijn sterkste kant is
). Ik zeg dan ook maar weer niet wat ik denk (rot toch op, als die hond te weinig voer kreeg was ie in die 1.5 jaar echt wel doodgehongerd).
Ik zie vaak genoeg honden die (veel) te dik zijn, nou, die beestjes hebben vast ook een goed leven, geen haar op m'n hoofd die erover denkt om daar iets van te zeggen.
De hond van een familielid moet 2 maanden op een eiwitarm dieet, ze voert nu gekookte aardappels met gekookte groente. Lekker doen toch, ik geef brokken, er zijn ook zat mensen die dat weer niet goed vinden
Ik zie vaak genoeg honden die (veel) te dik zijn, nou, die beestjes hebben vast ook een goed leven, geen haar op m'n hoofd die erover denkt om daar iets van te zeggen.
De hond van een familielid moet 2 maanden op een eiwitarm dieet, ze voert nu gekookte aardappels met gekookte groente. Lekker doen toch, ik geef brokken, er zijn ook zat mensen die dat weer niet goed vinden
Laatst gewijzigd door sjaak-k op 02 aug 2010 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ik kreeg toen bailey jong was een keer de opmerking van een man die op een terrasje zat "kijk nou een rat aan een lijntje"
waarop ik natuurlijk meteen geantwoord heb "kijk nou een varken op een stoel". Zo kreeg en krijg ik wel vaker opmerkingen, waar ik soms op reageer maar meestal niet meer. Nu hebben we 1 reutje die een beetje groot en best gespierd is(met groot bedoel ik wel 4 kilo) en dat zeggen mensen dan ook. Meestal maak ik er dan maar een grapje van (zoiets van "ja hij gaat elke dag naar de sportschool"
).
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Ik krijg niet zo vaak negatief commentaar over mijn honden. Wel vinden mensen het een opvallende combinatie. Chihuahua Spiky krijgt alleen maar positief commentaar, óók van grote stoere kerels die hem dan ook nog oppakken om te knuffelen ook 

-
Marion.
Inmiddels ben ik dus in het stadium van "Ja hoor, je hebt gelijk". Maar inwendig erger ik me er rot aan. Die mensen zien een klein stukje van mij met de honden, en op de één of andere manier vinden heel veel mensen dat ze er iets over moeten zeggen. En dan dus echt met name mensen die geen honden hebben.Veronique & Kyra schreef:Wat lijkt me dat irritant zeg .. Waar bemoeien mensen zich toch overal mee?
Gelukkig maak ik dat bijna nooit mee dat mensen commentaar leveren, kan me de laatste keer ook niet meer herinneren.
Maar als ik toch bijna dagelijks commentaar kreeg, weet niet hoe ik dan zou reageren hoor
Nou ja goed. Inmiddels ben ik er aan gewend. Ze oordelen maar een end weg. Maar ik sta er niet voor in dat ik altijd mijn mond blijf houden. Als iemand weer eens denkt te moeten opmerken dat ze een goed kosthuis hebben, dan gaat er een keer uit mijn mond floepen wanneer hun blaag eens een keer op een chips-arm dieet wordt gezet.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Hahaha, ik zie je al voorbij die hond rennen.sjaak-k schreef:Tjah, Mexx is niet bepaald dik, bij is zelfs dun. Maar als hij die 600 gram (oke, 500 omdat Nolan ook wat jat) brokken per dag verbruikt tijdens het rennen/spelenZelfs van familie moet ik het elke keer aanhoren "goh, wat is die hond mager" En dan zeg ik toch ook niet, ja X, jouw hond was zo dik dat ik hem rennend in kon halen (waargebeurd verhaal en ik kan je verzekeren dat hard rennen niet mijn sterkste kant is
). Ik zeg dan ook maar weer niet wat ik denk (rot toch op, als die hond te weinig voer kreeg was ie in die 1.5 jaar echt wel doodgehongerd).
Dat zijn trouwens de enige opmerkingen die ik over Kyra krijg, dat ze te dun zou zijn. Maar dat eigenlijk alleen door bekenden, dus niet door vreemde tijdens een wandeling. Een persoon binnen de familie heeft wel eens gezegd dat ze een biafra hondje zou zijn, toen ben ik wel heel kwaad geworden, want dat zou dus betekenen dat ik mijn hond zou mishandelen
Inmiddels negeer ik die opmerkingen, weet zelf wel beter en ze is echt niet te dun. Ook de DA vind dat ze er super bijstaat, een voorbeeld voor vele honden. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
Een vriendin van mij heeft een labrador en dat beest is ook veel en veel te dik. Daar zal ik uit mezelf ook niet snel iets van zeggen, hun zien dat toch niet zo want een lab hoort er zo uit te zien
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik zou denk ik ook niet altijd mijn mond kunnen houden dan hoor.Marion. schreef:Inmiddels ben ik dus in het stadium van "Ja hoor, je hebt gelijk". Maar inwendig erger ik me er rot aan. Die mensen zien een klein stukje van mij met de honden, en op de één of andere manier vinden heel veel mensen dat ze er iets over moeten zeggen. En dan dus echt met name mensen die geen honden hebben.Veronique & Kyra schreef:Wat lijkt me dat irritant zeg .. Waar bemoeien mensen zich toch overal mee?
Nou ja goed. Inmiddels ben ik er aan gewend. Ze oordelen maar een end weg. Maar ik sta er niet voor in dat ik altijd mijn mond blijf houden. Als iemand weer eens denkt te moeten opmerken dat ze een goed kosthuis hebben, dan gaat er een keer uit mijn mond floepen wanneer hun blaag eens een keer op een chips-arm dieet wordt gezet.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
En dat is maar goed ook, als ik dit allemaal zo leesyamie schreef:jij ontwijkt mensenZoek stok! schreef:Ik hoor dat eigenlijk nooit, dat krijg je met zulke knappe schatjes van honden he![]()

Linda, Izzie en Bram
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
als ik in emmen loop dan zijn de mensen meestal veel te ver weg om verstaanbaar commentaar te leveren omdat ze altijd aan de overkant gaan lopen of een blokje om gaan voor kiefer
. lekker rustig.

- sjaak-k
- Zeer actief
Nou, mijn uitgehongerde huisdier heeft genoeg energie om kilometers te rennen. Een uurtje zwemmen (zo snel mogelijk balletjes halen) doet hem ook niets. En dan staan ze aan de kant met hun hijgende hond, die geen stap meer kan zetten "ja, maar hij is wel veel te dun he".Veronique & Kyra schreef:Hahaha, ik zie je al voorbij die hond rennen.
Dat zijn trouwens de enige opmerkingen die ik over Kyra krijg, dat ze te dun zou zijn. Maar dat eigenlijk alleen door bekenden, dus niet door vreemde tijdens een wandeling. Een persoon binnen de familie heeft wel eens gezegd dat ze een biafra hondje zou zijn, toen ben ik wel heel kwaad geworden, want dat zou dus betekenen dat ik mijn hond zou mishandelen![]()
Inmiddels negeer ik die opmerkingen, weet zelf wel beter en ze is echt niet te dun. Ook de DA vind dat ze er super bijstaat, een voorbeeld voor vele honden. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
Een vriendin van mij heeft een labrador en dat beest is ook veel en veel te dik. Daar zal ik uit mezelf ook niet snel iets van zeggen, hun zien dat toch niet zo want een lab hoort er zo uit te zien

- krullie
- Zeer actief
ik krijg zo vaak commentaar...
ach als ik hem maar leuk vind he..
ach als ik hem maar leuk vind he..
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat iemand Drentsche Patrijshonden of Max helemaal niks vindt zal me werkelijk worst zijn;iedereen heeft zijn of haar voorkeuren dus iedereen mag gewoon zelf weten wat ie ervan zegt.
Maar als een verkapte broodfokker van rashonden Max een gedrocht gaat noemen word ik een beetje boos (zacht gezegd)
Maar als een verkapte broodfokker van rashonden Max een gedrocht gaat noemen word ik een beetje boos (zacht gezegd)

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Herkenbaar. Als wij met die vriendin gaan wandelen dat is hun hond al na 10 minuten uitgeput (een hond van nog geen 2)sjaak-k schreef:Nou, mijn uitgehongerde huisdier heeft genoeg energie om kilometers te rennen. Een uurtje zwemmen (zo snel mogelijk balletjes halen) doet hem ook niets. En dan staan ze aan de kant met hun hijgende hond, die geen stap meer kan zetten "ja, maar hij is wel veel te dun he".Veronique & Kyra schreef:Hahaha, ik zie je al voorbij die hond rennen.
Dat zijn trouwens de enige opmerkingen die ik over Kyra krijg, dat ze te dun zou zijn. Maar dat eigenlijk alleen door bekenden, dus niet door vreemde tijdens een wandeling. Een persoon binnen de familie heeft wel eens gezegd dat ze een biafra hondje zou zijn, toen ben ik wel heel kwaad geworden, want dat zou dus betekenen dat ik mijn hond zou mishandelen![]()
En dan heel verbaasd zijn dat Kyra zo'n goede conditie heeft. (zal er in dit geval ook mee te maken hebben dat Kyra wat meer beweging krijgt, maar dan nog)
Geef mij onze uitgehongerde honden maar hoor
- sjaak-k
- Zeer actief
En laten we nou eerlijk zijn, het is toch ook lekker goedkoop, dat 1 x in de week voerenVeronique & Kyra schreef:Geef mij onze uitgehongerde honden maar hoor

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
sjaak-k schreef:En laten we nou eerlijk zijn, het is toch ook lekker goedkoop, dat 1 x in de week voerenVeronique & Kyra schreef:Geef mij onze uitgehongerde honden maar hoor
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ach, in de regel is het me worst, behalve als mensen het zoveelste lulbetoog over buitenlandse honden die hier niet moeten komen beginnen met hun keurige lab aan de lijn. Dan wil ik nog wel eens van leer trekken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Marion.
Ik durf te wedden dat mijn vette mokkels met hun goed kosthuis, goedkoper zijn in voersjaak-k schreef:En laten we nou eerlijk zijn, het is toch ook lekker goedkoop, dat 1 x in de week voerenVeronique & Kyra schreef:Geef mij onze uitgehongerde honden maar hoor
-
dogo4ever
- Zeer actief
Och, je wil niet weten hoe vaak wij kommentaar hebben gehad. Dat begon al in 1991. Wij namen toen ons eerste Staffie. Al een hoop ellende in de media gebracht over hoe gevaarlijk pitbulls wel niet zijn etc etc. Toen kwam in feb 93 de RAD er door en toen was het hek van de dam. We zijn zelfs een keer door 2 motoragenten, een gewone politie auto en een hondengeleiderwagen aangehouden met onze toen nog jonge Stafford. Beetje overdreven. Gezien de RAD waren we wel voorbereid en konden we een kopie stamboom overleggen. En hoe vaak we geen commentaar hebben gehad dat we gevaarlijke honden hebben en dat ze ook nog eens keer niet goed verzorgd werden omdat ze zo mager waren en ga zo maar door. Je wordt er door gehard. Op een gegeven moment hoorde ik het niet meer. En uitleggen dat alles niet zo is als het lijkt ben ik ook allang mee gestopt. Alleen oprecht geinteresseerde mensen heb ik altijd tijd voor.
En met de Dogo's is het niet anders. Voor onze puppenmeisje Cecilia springen mensen de bosjes in. Het arme meisje is nog geen jaar, maar 63 cm hoog en ongeveer 35 kg. Dus nog lang niet af. En ze kijkt ook hartstikke sullig en vindt alles en iedereen leuk. Helaas voor haar zijn mensen gewoon echt bang voor haar. En wij begrijpen niet waarom. We hebben het op een gegeven moment maar gevraagd aan iemand en die zei dat ze nogal donker kijkt.....tja, ik zie het niet. En ik maak me er allang niet meer druk om. Als je al alles heb meegemaakt met je Staffords dan is het commentaar op de Dogo's nog heilig.
En met de Dogo's is het niet anders. Voor onze puppenmeisje Cecilia springen mensen de bosjes in. Het arme meisje is nog geen jaar, maar 63 cm hoog en ongeveer 35 kg. Dus nog lang niet af. En ze kijkt ook hartstikke sullig en vindt alles en iedereen leuk. Helaas voor haar zijn mensen gewoon echt bang voor haar. En wij begrijpen niet waarom. We hebben het op een gegeven moment maar gevraagd aan iemand en die zei dat ze nogal donker kijkt.....tja, ik zie het niet. En ik maak me er allang niet meer druk om. Als je al alles heb meegemaakt met je Staffords dan is het commentaar op de Dogo's nog heilig.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Er is nog nóóit tegen mij gezegd dat mijn hond of het ras van mijn hond vreselijk is, ze staan hiero bekend als heerlijke beesten en daar draagt mijn hond ook aan bij
Als het zou gebeuren heb ik echt geen idee hoe ik zou reageren , misschien iets in de trant van: Je bent gewoon jaloers 

- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Ik vind het vervelend als mensen iets negatiefs zouden zeggen over Robin. Ik heb het nog niet meegemaakt, Robin is nog een pup en de meeste mensen vinden pups leuk
Maar als ze later wat groter is, komen er ongetwijfeld reacties op.
Mijn man heeft een beetje een ontplofd krullenkapsel dat wat voor zijn ogen hangt. Hoe vaak hij al niet heeft gehoord dat hij dezelfde haarstijl als Robin heeft...
Dat mensen aangeven niks te hebben met kleine hondjes, vind ik geen probleem. Kan me wel voorstellen dat het je niet trekt. In het park laatst zei iemand dat ze kleine honden geen echte honden vindt. Was enorm hilarisch toen ze een bal voor haar 'echte' hond weggooide, die dat vervolgens negeerde, waarop Robin erachter aan rende, apporteerde en keurig de bal op commando 'los' voor mijn voeten legde.
Mijn man en ik wilden laatste de Gamma in met Robin. We zetten haar in het wagentje en toen we bij de ingang kwamen, hing er een groot bord van een hond met een kruis erdoorheen. Een man die daar ook liep keek naar het bord, toen naar Robin en trok een wenkbrauw op. Ik keek mijn man aan, naar Robin en zei; 'Gelukkig hebben wij een cavia!'
Vond die man best grappig, stiekem.
Maar als ze later wat groter is, komen er ongetwijfeld reacties op.
Mijn man heeft een beetje een ontplofd krullenkapsel dat wat voor zijn ogen hangt. Hoe vaak hij al niet heeft gehoord dat hij dezelfde haarstijl als Robin heeft...
Dat mensen aangeven niks te hebben met kleine hondjes, vind ik geen probleem. Kan me wel voorstellen dat het je niet trekt. In het park laatst zei iemand dat ze kleine honden geen echte honden vindt. Was enorm hilarisch toen ze een bal voor haar 'echte' hond weggooide, die dat vervolgens negeerde, waarop Robin erachter aan rende, apporteerde en keurig de bal op commando 'los' voor mijn voeten legde.
Mijn man en ik wilden laatste de Gamma in met Robin. We zetten haar in het wagentje en toen we bij de ingang kwamen, hing er een groot bord van een hond met een kruis erdoorheen. Een man die daar ook liep keek naar het bord, toen naar Robin en trok een wenkbrauw op. Ik keek mijn man aan, naar Robin en zei; 'Gelukkig hebben wij een cavia!'
Vond die man best grappig, stiekem.
- larissa85
- Actief
- Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog - Locatie: zwolle
- Contacteer:
Ik hoor altijd van die aso-types, "OOOhh wat een mooie honden!"
Dan zeg ik, "pas op hoor ze kunnen bijten!"
Van normale mensen hoor ik dat het leuke honden zijn. Dan maak ik even een praatje.
Van bangeschijters hoor ik: Wat moet je toch met zulke honden? Ze kunnen echt gevaarlijk zijn hoor!"
Dan zeg ik gewoon, "ja hoor, dat klopt. maar voor mij zijn heel lief, haha!"
Vaak genoeg rennen mensen zowat weg of pakken angstig hun kleine hondje op. Soms zeg ik er wat van, bijv dat het niet goed is om je hondje op te pakken. Of ik roep mn honden gewoon bij me. dat gezeur altijd zeg ik dan tegen mn bullebakkies, en we lopen lekker verder.
Dan zeg ik, "pas op hoor ze kunnen bijten!"
Van normale mensen hoor ik dat het leuke honden zijn. Dan maak ik even een praatje.
Van bangeschijters hoor ik: Wat moet je toch met zulke honden? Ze kunnen echt gevaarlijk zijn hoor!"
Dan zeg ik gewoon, "ja hoor, dat klopt. maar voor mij zijn heel lief, haha!"
Vaak genoeg rennen mensen zowat weg of pakken angstig hun kleine hondje op. Soms zeg ik er wat van, bijv dat het niet goed is om je hondje op te pakken. Of ik roep mn honden gewoon bij me. dat gezeur altijd zeg ik dan tegen mn bullebakkies, en we lopen lekker verder.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik hoor altijd positieve dingen. Zoals 'Voor een Beagle loopt hij goed los' en 'Wat issie braaf'.. Dan denk ik bij mezelf... Nou, ja, tjonge 

- sjaak-k
- Zeer actief
Komt misschien omdat jij nog klein bent?Hilde schreef:Ik hoor altijd positieve dingen. Zoals 'Voor een Beagle loopt hij goed los' en 'Wat issie braaf'.. Dan denk ik bij mezelf... Nou, ja, tjonge

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Kan me echt niets schelen.
Hoe meer mensen tekkels vreselijk vinden, hoe kleiner de kans is dat er van die vreselijke doorfokproblemen bij tekkels komen
Hoe meer mensen tekkels vreselijk vinden, hoe kleiner de kans is dat er van die vreselijke doorfokproblemen bij tekkels komen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Klein zou ik het niet willen noemen :N: Jong wel.sjaak-k schreef:Komt misschien omdat jij nog klein bent?

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Bij mij krijg ik altijd het standaard commentaar , o die zijn zeker wel druk he.
of mensen die hun honden optillen
ja die jacks zijn meestal zo fel. nou lopen die van mij los.
en die ene loopt langs alle honden die is meer geintresseerd in de mensen, en de ander loopt er als een sukkelende bejaarde(ja enorm druk hoor
) achter mij aan snuft aan een hond en denkt doei geen zin.
ja ze slopen zeker ook veel in huis he.
ik reageer niet eens meer op dat soort mensen, ik denk altijd maar zo het zijn mijn honden en het zijn schatten van jacks. ze hebben hun nukken, maar getroffen heb ik het wel.
met mijn oppashonden maak ik ook veel mee, als ik een amerikaanse bul heb die laat of een enorme ridgeback dan lopen de mensen altijd gauw de andere kant op als ik er aan kom. terwijl dat de grootste sukkels zijn die ik heb. Daaraantegen heb ik ook een kruising vlinder/jack met een schattige kop. ah ga daar maar mee spelen hoor die ziet er zo lief uit.
en de is dus echt een duivel!
of mensen die hun honden optillen
ja die jacks zijn meestal zo fel. nou lopen die van mij los.
en die ene loopt langs alle honden die is meer geintresseerd in de mensen, en de ander loopt er als een sukkelende bejaarde(ja enorm druk hoor
ja ze slopen zeker ook veel in huis he.
ik reageer niet eens meer op dat soort mensen, ik denk altijd maar zo het zijn mijn honden en het zijn schatten van jacks. ze hebben hun nukken, maar getroffen heb ik het wel.
met mijn oppashonden maak ik ook veel mee, als ik een amerikaanse bul heb die laat of een enorme ridgeback dan lopen de mensen altijd gauw de andere kant op als ik er aan kom. terwijl dat de grootste sukkels zijn die ik heb. Daaraantegen heb ik ook een kruising vlinder/jack met een schattige kop. ah ga daar maar mee spelen hoor die ziet er zo lief uit.
en de is dus echt een duivel!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik krijg wel vaak opmerkingen. Of het echt commentaar is?
Zoiets van zo zij is wel druk he? Tja ik heb liever dat ze buiten rent dan over mijn banken
Of
Die moet niet meer afvallen? Ow jawel hoor nog 10 kg.
Maar natuurlijk ook vaak over het ras. Ik hoor het meestal niet. Ik vind het wel irritant als mensen overdreven bang gaan doen. Dat gebeurd vaak in de trein, mensen die gillend de coupe uitrennen. Beetje aangedikt allemaal.
Van de week speelde mijn jongedame met een beagle. Ze is helemaal weg van beagles en labradors, dus daarmee mag ze wel los. Vragen de mensen wat voor een ras ze is. Ow dat zijn vechthonden he? Ja dat zijn vechthonden ja. Word je dan niet gek van dat gevecht steeds?
Ik keek verbaast naar de spelende honden en weer naar de vrouw en kon alleen maar huh
uitbrengen. In die context vond ik het wel wat vreemd.
Zoiets van zo zij is wel druk he? Tja ik heb liever dat ze buiten rent dan over mijn banken
Of
Die moet niet meer afvallen? Ow jawel hoor nog 10 kg.
Maar natuurlijk ook vaak over het ras. Ik hoor het meestal niet. Ik vind het wel irritant als mensen overdreven bang gaan doen. Dat gebeurd vaak in de trein, mensen die gillend de coupe uitrennen. Beetje aangedikt allemaal.
Van de week speelde mijn jongedame met een beagle. Ze is helemaal weg van beagles en labradors, dus daarmee mag ze wel los. Vragen de mensen wat voor een ras ze is. Ow dat zijn vechthonden he? Ja dat zijn vechthonden ja. Word je dan niet gek van dat gevecht steeds?
Ik keek verbaast naar de spelende honden en weer naar de vrouw en kon alleen maar huh
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
T doet me allemaal weinig. Over mijn hond mogen ze zeggen wat ze willen, over zijn 'ras'.. over alles! Ik ben gelukkig met mijn hond en wat en ander daarvan vind boeit me helemaal niks!
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Men vind mijn honden OF prachtig, OF vreselijk lelijk, ik kan er niet wakker van liggen