Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herder Andelst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LadyLisette
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Terrier
Duitse Herder
Akita Inu X Kaukasische herder

Re: Duitse herder Andelst

Ongelezen bericht door LadyLisette »

Ja ben er wel trots op, hij loopt niet meer met de staart tussen de poten, loopt moedig mee, niet bang voor mensen meer, hier komen nogal wat mensen, dus sociaal word hij wel, speelt nogal met de andere drie honden, blijft goed op het erf, en hij is enorm aanhankelijk geworden.
Nou ik denk nog een halve kilo en zie je zijn ribben niet meer, maar zei ook al tegen mijn vriend, een hond die de hoogte in schiet is moeilijker dikker te krijgen, maar hij is al heel wat sterker want hij ravot aardig lomp met de duitse herder.
En dat terwijl ik toch wel bekend sta als een vrij strenge bazin.

Over de kruizing, maakt mij niets uit, elk ras is ontstaan uit kruizingen, en al is de hond pimpelpaars met gele stippen als hij maar sociaal is, maakt het mij niet uit hoe hij eruit ziet en wat voor papiertje eraan hangt.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Pffff dus omdat je vriendin gezegd heeft dat de dierenbescherming niks doet, doe jij ook maar niks, de dierenbescherming kan inderdaad zelf niet veel doen, maar als zij gaan kijken en menen dat het fout zit schakelen zij andere instanties in die WEL mogen handelen. Dit riekt naar de kop in het zand steken :roll: :(
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

LadyLisette schreef:Ja ben er wel trots op, hij loopt niet meer met de staart tussen de poten, loopt moedig mee, niet bang voor mensen meer, hier komen nogal wat mensen, dus sociaal word hij wel, speelt nogal met de andere drie honden, blijft goed op het erf, en hij is enorm aanhankelijk geworden.
Nou ik denk nog een halve kilo en zie je zijn ribben niet meer, maar zei ook al tegen mijn vriend, een hond die de hoogte in schiet is moeilijker dikker te krijgen, maar hij is al heel wat sterker want hij ravot aardig lomp met de duitse herder.

Over de kruizing, maakt mij niets uit, elk ras is ontstaan uit kruizingen, en al is de hond pimpelpaars met gele stippen als hij maar sociaal is, maakt het mij niet uit hoe hij eruit ziet en wat voor papiertje eraan hangt.
Leuk voor je, en leuk voor de pup dat hij ergens goed terecht gekomen is. Dat meen ik echt.
En zou je niet willen dat de persoon die je een mager, doodsbang zielig pupje verkocht heeft hiermee stopt?
Of is het goed zolang jij je hond hebt, de rest kan stikken? Ik vind echt dat je wat moet doen hoor. Of geef anders de advertentie, dan doet mss iemand anders iets. Als jij het niet wil.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

LadyLisette schreef:Ja ben er wel trots op, hij loopt niet meer met de staart tussen de poten, loopt moedig mee, niet bang voor mensen meer, hier komen nogal wat mensen, dus sociaal word hij wel, speelt nogal met de andere drie honden, blijft goed op het erf, en hij is enorm aanhankelijk geworden.

Ik kan me niks voorstellen bij mensen die trots zijn op een bewuste aankoop uit de broodfok, vind het een ongelofelijke zaak dat iemand dat zelfs maar overweegt.
Nogmaals als die pups er zo slecht uitzien kun je er donder op zeggen dat de moeders van die honden er minimaal 10 keer erger aan toe zijn maar dat kan je niet schelen blijkbaar.

Ik ga even uit dit topic, kan ik afkoelen want echt ik kan er met al mijn verstand niet bij hoe mensen die zogenaamd van honden houden zo kortzichtig en egoïstisch kunnen zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

LadyLisette schreef:Gaande heb ik een tijdje geleden een duitse herder pup uit Andelst gehaald, de hondjes hebben een poosje voor een habbekrats op marktplaats gestaan en ik had het laatste reutje meegenomen, die middag is er, kon ik zien op marktplaats, weer een reutje bij hun terug gekomen, waarna ik een dag later kon zien dat die weer verkocht was.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met de broertjes en zusjes van dat nest gaat, de pups waren heel bang en schuw, ook kreeg je medicijnen(?) mee voor diarree, hoe zijn de andere pups geworden.

Kent iemand, iemand die een pup daar heeft gekocht, gekregen of weer terug heeft gebracht, ik ben heel nieuwsgierig
Ik zou zeggen; zet een oproepje op Marktplaats, dat geeft wellicht meer succes dan hier op het hondenforum.

Ondanks de problemen wens ik je toch veel plezier met je pup.
Afbeelding
LadyLisette
Vaste gebruiker
Duitse Herder

Hoooo je hebt mij niets over de moeder dieren horen zeggen, alleen over de pups, de volwassen honden die er liepen waren goed doorvoed, er stonden ook 3 zakken voer in de woonkamer naast de kamerkennel.
De pups zaten niet in een schuur maar gewoon tussen de mensen en konden op het pleintje achter het huis.

Alleen de pups waren mager, de diarree is trouwens allang over, het kost alleen even tijd om een groeiende pup op gewicht te krijgen.

En broodfok, heb hier een prachtige stamboom liggen van een pekingees reutje, top ouders enz enz, hondje ligt onder de appelboom, was zo doorgefokt was geen redden meer aan, mijn andere hond is een oeps nest, een duitse herder bij een erkende fokker, en de schotse terrier was een nest bij een fokker die niet helemaal geplanned was.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Maar je antwoord niet op de vraag waarom je wel daar een pup hebt gekocht terwijl het niet goed voelde? :denken:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

LadyLisette schreef:Maar niemand die iemand kent die daar toevallig een pup weg heeft,
En dan?
Samen lekker klagen wat een klote fokker het wel niet is zeker, en hoe slecht de puppies er wel niet uit zagen? :roll:
En hoe goed *jullie* zijn om daar een pup te *redden*.
Weet wel, door mensen zoals jij blijft de broodfok in stand.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
renee-uk
Zeer actief

heb je ook in de schuren gekeken?
Die honden die er goed uitzien en rondlopen zijn het visitekaartje van een broodfokker, de hondjes die zorgen voor geld in het laadje worden fijn uit zicht gehouden, die krijgt niemand te zien hoor!

En nu ga ik echt weg hier, tegen zoveel eigenwijsheid en kortzichtigheid is geen kruid gewassen en daarom blijft die broodfok ook fijn bestaan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LadyLisette
Vaste gebruiker
Duitse Herder

Welke schuren, ik heb 2 schuren, wat hun hebben zou ik noemen een ruime dixie hahaha.

De mensen zitten in een rijtjes huis, met een standaard schuurtje erachter waar je je fiets in kan zetten, en misschien de grasmaaier met een schoffel en dan moet je al hard tegen de deur duwen om hem dicht te krijgen, want dan zit het vol.

Maar waarom ik hem heb meegenomen, omdat ik hem heel zielig vond, en ik weet gewoon dat ik hem goed krijg, heb hier al zoveel kneus hondjes gehad, heb poosje hondjes opgevangen, en opgelapt via zo'n stichting, en ik denk dat het een goede waakhond kan worden hier op het erf, daarbij is hij ook nog eens erg lief voor kinderen want af en toe met het kinderhekje even dicht anders word hij helemaal fijn geknuffelt
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

LadyLisette schreef:Welke schuren, ik heb 2 schuren, wat hun hebben zou ik noemen een ruime dixie hahaha.

De mensen zitten in een rijtjes huis, met een standaard schuurtje erachter waar je je fiets in kan zetten, en misschien de grasmaaier met een schoffel en dan moet je al hard tegen de deur duwen om hem dicht te krijgen, want dan zit het vol.

Maar waarom ik hem heb meegenomen, omdat ik hem heel zielig vond, en ik weet gewoon dat ik hem goed krijg, heb hier al zoveel kneus hondjes gehad, heb poosje hondjes opgevangen, en opgelapt via zo'n stichting, en ik denk dat het een goede waakhond kan worden hier op het erf, daarbij is hij ook nog eens erg lief voor kinderen want af en toe met het kinderhekje even dicht anders word hij helemaal fijn geknuffelt
Wat ben JIJ goed zeg.
:cheer: :roll:

Je kan lullen tot je een ons weegt, een pup koop je niet bij een broodfokker,Punt.
Voor die ene die jij *gered* hebt liggen er morgen 10 voor in de plaats, om het over de moederhond maar niet te hebben. :jank:
Ik :kotz: op mensen zoals jij. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
LadyLisette
Vaste gebruiker
Duitse Herder

erg volwassen reaktie.
_Leonie
Zeer actief

LadyLisette schreef:erg volwassen reaktie.
Je weet wel wat je aan haar hebt, achterbaks is ze niet.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

LadyLisette schreef:Hoooo je hebt mij niets over de moeder dieren horen zeggen, alleen over de pups, de volwassen honden die er liepen waren goed doorvoed, er stonden ook 3 zakken voer in de woonkamer naast de kamerkennel.
De pups zaten niet in een schuur maar gewoon tussen de mensen en konden op het pleintje achter het huis.

Alleen de pups waren mager, de diarree is trouwens allang over, het kost alleen even tijd om een groeiende pup op gewicht te krijgen.
.
Als ze schijnbaar zo goed waren voor hun honden en alles in orde was, hoe komt het dan dat die pups doodsbang waren en mager? Dat rijmt toch niet met elkaar?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

corason del perro schreef:Pups met flinke diaree kun je natuurlijk beter snel voor 100 euro verkopen in de hoop dat je nog geld vangt dan dat ze een paar dagen later dood niets meer opleveren :19: dus het bedrag pleit echt niet vrij voor broodfok!
:wink: Precies. Een beetje fatsoenlijk mens verkoopt geen ziek dier, nog even los van hoe wel of niet goed je fokt.
De koper werkt mee aan het in stand houden hiervan en dat is dus niet lovenswaardig te noemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik begin me steeds meer af te vragen of TS serieus is, of dat ze hier ingelogd is om eens lekker te gaan trollen. Even wat forumlui op stang jagen.

Dit kan haast niet echt zijn, zoveel idioterie kan toch niet los rondlopen?
LadyLisette
Vaste gebruiker
Duitse Herder

Ja hij zei dat de pups bij die kennis wegkwamen, die zichzelf had opgehangen, dus weet niet wat die ermee heeft gedaan, als die amper naar de pups keer, tja ik weet het niet, ik weet niet wat mensen doen als ze helemaal depressief zijn.
Hoop gewoon meer hondjes van dit nest te vinden, misschien dat alleen deze schuw was, dat weet ik dus niet, de dierenarts die ik heb gesproken zei ook, dat hij alleen met deze duitse herder reu en de twee zwarte mechelse herders was geweest.

Vandaar dat ik graag wil weten hoe en wat die andere hondjes doen.

Ja zal ook een advertentie zetten op marktplaats, ben heel nieuwsgierig, heb dat laatste broertje wel op foto gezien, maar die fotow as zo genomen dat ik eigenlijk alleen voor aanzicht had, dus niet kon zien hoe die gebouwd was.

Moet wel zeggen op het moment is Jack gezond, glimt, levendig schone ogen tanden en poepert, alleen een beetje mager, of ielig zo kun je het ook noemen
sTefaniA
Zeer actief

LadyLisette schreef:Ja hij zei dat de pups bij die kennis wegkwamen, die zichzelf had opgehangen, dus weet niet wat die ermee heeft gedaan, als die amper naar de pups keer, tja ik weet het niet, ik weet niet wat mensen doen als ze helemaal depressief zijn.
Hoop gewoon meer hondjes van dit nest te vinden, misschien dat alleen deze schuw was, dat weet ik dus niet, de dierenarts die ik heb gesproken zei ook, dat hij alleen met deze duitse herder reu en de twee zwarte mechelse herders was geweest.

Ja zal ook een advertentie zetten op marktplaats, ben heel nieuwsgierig, heb dat laatste broertje wel op foto gezien, maar die fotow as zo genomen dat ik eigenlijk alleen voor aanzicht had, dus niet kon zien hoe die gebouwd was.

Moet wel zeggen op het moment is Jack gezond, glimt, levendig schone ogen tanden en poepert, alleen een beetje mager, of ielig zo kun je het ook noemen
Als je hond nu opeens wel zo gezond is, waarom schaam je je dan om er een foto van te tonen... ?
Eerst klaag je het hele topic over hoe slecht de puppen wel niet waren, en nu opeens was het toch allemaal niet zo erg....
En weet jij veel hoeveel schuren die mensen hebben? Misschien hebben ze even verderop wel wat schuren met broodfokteven.
En al die andere nesten die ze hadden? Leuk in een rijhuis, vol puppen zonder moeder. Lijkt me echt een topfokker.
Ik begin zo langzamerhand niets meer te geloven van jou. Op mijn verzoek om de marktplaats advertentie hier te plaatsen ben je ook niet ingegaan. :klaar: zegt genoeg.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

LadyLisette schreef:Ja hij zei dat de pups bij die kennis wegkwamen, die zichzelf had opgehangen, dus weet niet wat die ermee heeft gedaan, als die amper naar de pups keer, tja ik weet het niet, ik weet niet wat mensen doen als ze helemaal depressief zijn.
Dit geloof je toch zeker zelf niet?
Ben je nou echt zo naief om de mooie praatjes van zo'n broodfokker te geloven?
Geen wonder dat die broodfok voor eeuwig zal blijven bestaan, mensen zoals jij lopen er nog veel meer rond....
LadyLisette schreef:Hoop gewoon meer hondjes van dit nest te vinden, misschien dat alleen deze schuw was, dat weet ik dus niet, de dierenarts die ik heb gesproken zei ook, dat hij alleen met deze duitse herder reu en de twee zwarte mechelse herders was geweest.

Heel fijn dat hij gezonder aan het worden is, maar je had hem beter kunnen laten zitten waar hij zat....
Het gaat er nml niet om of je pup wel of niet gezond is of blijft, het gaat erom dat je de broodfok steunt, moederhonden die in schuurtjes worden gehouden, altijd in het donker!

Lees dit maar eens door:

Dit verhaal begint ongeveer 8 weken voor jij je pupje kocht.

Het is hier vochtig, koud en vooral donker, zo donker... . Mijn naam is "teef uit het 3de hok van links". Zo noemen ze me altijd als ze het over me hebben. Ik ben 3 jaar. Ik ben bijna 60 dagen zwanger en ik heb zo'n honger. Hopelijk krijg ik straks nog iets te eten. Op veel hoop ik al lang niet meer maar gewoon een sneetje brood, daar zou ik al blij mee zijn.

We zijn hier met ongeveer 25 teven. Allemaal op de een of andere manier familie van elkaar, mijn mams zit 2 hokken verder. We zien elkaar echter nooit. We mogen enkel uit ons hok om gedekt te worden en dan nog, vaak brengen ze de reu gewoon hierheen. Hij zit immers maar 6 hokken verder. Ik vraag me vaak af hoe het er hierbuiten uitziet. Zou het overal zo donker zijn?

Ik heb zo'n honger....en ik voel dat mijn buik stilaan onrustig wordt, volgens mij gaan mijn pups binnenkort komen. Tja na 5 nesten op een goeie 2 jaar tijd weet je wel hoe het gaat hoor. Ik voel me zo alleen...was er maar iemand die me even gezelschap kwam houden, niet lang, heel even zou al fijn zijn....

(enkele dagen later)
Nou, mijn pups zijn geboren, ik weet niet goed wanneer, dag of nacht, het is hier altijd donker, je verliest zo snel de tel. Er zijn 3 reutjes en 5 teefjes geboren. 1 teefje heeft de eerste 24 uur niet gehaald. Ze zag er zo ziek uit. Ik heb gebruld, gegild, maar niemand kwam me helpen, een beetje later was ze dood. Een paar uur later kwam 'die man" binnen, hij mopperde wat over dode pups en hij nam haar mee. Ik vraag me af waar ze nu is. Ik heb nog altijd zo'n honger. Mijn pups ook! Het is zo zwaar zo zwaar, maar toch ben ik weer een beetje vrolijk, eindelijk weer wat leven rondom mij. Hoewel ze wel heel stil zijn hoor. Hopelijk zijn ze niet allemaal ziek! Zou ik wat fout doen? Mijn buik doet zo zeer.

(5.5 weken later)
Ik ben weer helemaal alleen. Gisteren is "die man" mijn pups komen halen. Ik had me zo voorgenomen dat ze dit keer bij me zouden blijven! En hij ze niet meer van me af zou nemen... Maar het enige dat mijn protest heeft opgeleverd was een klap op mijn kop en een stomp tegen mijn buik. Mijn puppies wilde helemaal nog niet weg van me. Ze zijn nog zo klein oh zo klein. Ik ben zo bang, waar zouden ze naartoe gaan? Ze kennen niks van de wereld enkel dit hok. Ik wou dat ik ze meer had kunnen leren maar ook ik ken enkel dit hok. Ik ben hier geboren en hier nooit weggeweest.

Mijn buik doet zo verschrikkelijk zeer. De eenzaamheid is ondraaglijk. Nooit iemand om mee te spelen of om lekker tegenaan te kruipen. En toch probeer ik vriendelijk te zijn tegen "die man" in de hoop dat ik eens een aai of een lief woord krijg, maar ik doe telkens wat fout. Mijn buik doet zo zeer. Ik hoop dat mijn pups wel weten hoe ze het goed moeten doen, ik heb ze zo weinig kunnen leren, ik hoop dat ze zich redden. 3 van de 7 pups waren zo ziek. Hopelijk knappen ze snel weer op.

De pijn in mijn buik wordt erger en erger. Zou er iets mis zijn? Ik gil van de pijn maar niemand komt. Ik ben zo verschrikkelijk eenzaam. Wat doe ik toch fout?

Met ieder uur de voorbijgaat wordt de pijn erger en ik heb het zo warm, zo vreselijk warm. Ik heb het opgegeven om te gillen, er komt toch niemand. Zoals altijd sta ik er alleen voor. Ik heb het zo koud, zo warm, zo koud. Ik ril er van....en dan die pijn , ik weet niet hoe lang ik dit nog volhou.... had ik maar mee gekund met mijn pups. Gewoon 1 keer de buitenwereld zien. Zou het daar ook zo donker zijn?

De pijn is niet meer te verdragen. Ik denk dat ik maar eens ga slapen, waarschijnlijk word ik nooit meer wakker, maar weet je, mijn mams heeft me ooit een verhaal verteld van een wereld waar bomen zijn en gras en licht en andere honden om mee te spelen, wie weet ga ik daar nu wel naartoe
:zweep:
LadyLisette
Vaste gebruiker
Duitse Herder

Lezen is hier heel moeilijk blijkt, ouder dieren waren goed doorvoed, mens woonde in een rijtjes huis, ja pups waren mager, en kreeg medicijnen mee voor diarree, ik heb niet gezegd dat hij er ziekelijk uitzag alleen broodmager, dat die er nu zo goed uitziet komt door goede zorg, en een beetje eigen veearts, hij moet alleen nog aankomen.

Ja en een foto plaatsen, dat heb ik hier al een geprobeert, zie je mijn profiel foto verder kwam ik niet, en ja ik schaam mij voor een magere hond, maar ik schaam me ook voor mijn iets te dikke schotse terrier.

Daarbij, heb inmiddels alweer genoeg gezien van dit forum, het enige wat ik hier lees is broodfok, ik vraag hier iets en vraag niet om mezelf helemaal nader te verklaren op mijn sodemieter te krijgen of afgezeken te worden, ik vraag of iemand een nestbroertje zusje kent.

En voor welke zeggen dat ik mensen op de kast wil jagen, als ik dat had willen doen, was ik wel een topic begonnen over de leeskundigheid van sommige forummers
LadyLisette
Vaste gebruiker
Duitse Herder

Dat verhaal ken ik al, ik ken al die verhalen al, die van ingeslapen, die van achter gelaten, die van verzuipen, die van doodgeslagen en die van de hond die werd gemarteld door de zoon van de baas.
_Leonie
Zeer actief

Waarom had je dan de dierbescherming ergens genoemd? :19:
Mojuan
Zeer actief

LadyLisette schreef:
Daarbij, heb inmiddels alweer genoeg gezien van dit forum, het enige wat ik hier lees is broodfok, ik vraag hier iets en vraag niet om mezelf helemaal nader te verklaren op mijn sodemieter te krijgen of afgezeken te worden, ik vraag of iemand een nestbroertje zusje kent.
Je komt hier op een forum met mensen die zielsveel van honden houden.
Mensen die maar al te goed weten hoe de broodfokwereld in elkaar zit, en wat voor mooie praatjes die mensen houden.
Ook weten we hier allemaal hoe goed die mensen dat weten te verberegen, en dat ze een aantal gezond uitziende honden in hun huis laten lopen zodat het er allemaal goed uitziet voor de koper.
Jij bent naief, en jij wilt je foute aankoop niet onder ogen zien.

Als mensen hier lezen dat iemand een broodfokpup heeft gekocht, dan gaan ze steigeren ja, vind je dat gek?
Weet je hoe een medelijden we hier hebben met die arme broodfokteven, net zo'n teef is de moeder van jouw pup, die zit zeer waarschijnlijk ergens in een schuur dood te gaan van de pijn!
Mojuan
Zeer actief

LadyLisette schreef:Dat verhaal ken ik al, ik ken al die verhalen al, die van ingeslapen, die van achter gelaten, die van verzuipen, die van doodgeslagen en die van de hond die werd gemarteld door de zoon van de baas.
Dan ben je dus gevoelloos!
Want als je aan dit verhaal had gedacht bij het zien van de pups, dan had je er geen gekocht.
sTefaniA
Zeer actief

LadyLisette schreef:Lezen is hier heel moeilijk blijkt, ouder dieren waren goed doorvoed, mens woonde in een rijtjes huis, ja pups waren mager, en kreeg medicijnen mee voor diarree, ik heb niet gezegd dat hij er ziekelijk uitzag alleen broodmager, dat die er nu zo goed uitziet komt door goede zorg, en een beetje eigen veearts, hij moet alleen nog aankomen.

Ja en een foto plaatsen, dat heb ik hier al een geprobeert, zie je mijn profiel foto verder kwam ik niet, en ja ik schaam mij voor een magere hond, maar ik schaam me ook voor mijn iets te dikke schotse terrier.

En voor welke zeggen dat ik mensen op de kast wil jagen, als ik dat had willen doen, was ik wel een topic begonnen over de leeskundigheid van sommige forummers
Hmm, als de pups dan toch zo'n prachtige gezonde mama hadden, waarom waren de pups dan zelf zo mager en bang?
En 1 van de eerste dingen die je zei was dat je pup diarree heeft. Maar ziek is ie niet hoor :blah: moet je je eigen post even teruglezen waarin je zegt dat de dierenarts ook al lastig deed. Die weet maar al te goed wat er met die pups is.
Je zit met een broodfokpup, en nu moet je ervoor zorgen. Zo heb jij rechtstreeks bijgedragen tot broodfok en je kan het niet toegeven dat je fout gehandeld hebt. Alleen al het feit dat je geen enkele instantie wil inlichten over de bij nader inzien toch niet zo heul erg magere hoop pups zegt mij genoeg. Ik vind het echt heel jammer. Even die trots opzij zetten, ...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

misschien ten overvloede maar toch maar even de eerste berichten:
LadyLisette schreef:Gaande heb ik een tijdje geleden een duitse herder pup uit Andelst gehaald, de hondjes hebben een poosje voor een habbekrats op marktplaats gestaan en ik had het laatste reutje meegenomen, die middag is er, kon ik zien op marktplaats, weer een reutje bij hun terug gekomen, waarna ik een dag later kon zien dat die weer verkocht was.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met de broertjes en zusjes van dat nest gaat, de pups waren heel bang en schuw, ook kreeg je medicijnen(?) mee voor diarree, hoe zijn de andere pups geworden.
Mijn vriend en ik zijn het er namelijk over eens dat het geen zuivere pups zijn, en dat er dobermann in zit, tevens krijgt mijn trimster ook dat idee, helaas heb ik geen foto's kunnen opslaan van het rest van het nest, de vacht is namelijk anders en de kop als ik die vergelijk met mijn andere duitse herder toen die nog een kleine pup was, zie je duidelijk verschil, deze heeft een veel hoekerige kop, als ik het zo goed zeg, is gewoon anders.
Als ik ga surfen naar die kruizing duitse herder X Dobermann komt dit ook sterk overeen met het hondje wat hier loopt.

Kent iemand, iemand die een pup daar heeft gekocht, gekregen of weer terug heeft gebracht, ik ben heel nieuwsgierig.

Moet wel zeggen, ik heb het angstige er aardig uit, Jack kroop gister zo uit zichzelf bij mijn hubby op schoot.
LadyLisette schreef:Ik heb Jack hier nu twee week, ze hadden ook nog een nestje zwarte mechelse herders, en laatst een nestje mechelse herders die waren nog maar 6 week stonden ze al op mp, ( ja ik hou alles scherp in de gaten op mp, hahaha ), dezen waren bruin met zwart masker.

Er werd gezegd dat dit nest van een kennis van hun was die zichzelf had opgehangen, ze zouden uit een werklijn komen, maar daar zet ik mijn twijfels bij.
Jack was ook erg mager, tevens heb ik contact gehad met de dierenarts waar de pups het laatst zijn geweest die zei al tussen neus en lippen door dat als de diarre niet snel ophield ik hem terug moest brengen naar die mensen, die was eigenlijk best wel narig over de hondjes, zet je dus ook al vraag tekens bij als een dierenarts zich over pups chargerijnig maakt, kreeg het idee dat ik niet de eerste was die even belde.

Foto van Jack heb ik nog niet, wil even dat hij iets dikker word, schaam me nu nog kapot voor zijn verschijning, dus heb die krokante brokken die ik van hun kreeg weggegooid en hem meteen over gezet op cavom, hun hadden ook geadviseerd om brood met een gekookt eitje te geven.

De pups die ik zag toen ik daar was waren net wandelende ikea kapstokjes, mijn vriend ( wonen niet samen ) schrok zich kapot, maar zei gister dat hij wel iets dikker was geworden en wel aardig de hoogte in was gegaan.
Afbeelding

Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Zelf niet meer dan 100 euro voor een raspup betalen
en dan hier je negatief uitlaten over de fokker en ook nog over de dierenbescherming.
ik moet zeggen lef heb je wel!
Verstand.... daar twijfel ik aan.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

O ja persoonlijk zou ik dat woordje Lady bij je naam weglaten. :idea:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
_Leonie
Zeer actief

Job schreef:O ja persoonlijk zou ik dat woordje Lady bij je naam weglaten. :idea:
Auw. :F:

Maar als je kijkt naar je eerste berichten en dan nu je anderen waar niks meer aan de hand is? :denken:
sTefaniA
Zeer actief

TS weet dat wij gelijk hebben en is nu bang om dat toe te geven aan zichzelf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”