Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet te geloven...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: Niet te geloven...

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ellen. schreef:
Lellibel schreef:Inderdaad niet te geloven, wat een idioten bestaan er zeg.. geen harses, je kan toch ook na de vakantie het hondje meenemen van de fokker?
Niet van een broodfokker :roll:
Als hij van een broodfokker komt is het logisch natuurlijk :mann: Maar kan het niet een gewone fokker zijn dan?
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ow natuurlijk kan dat, maar ik bedoel meer dat áls het van een broodfokker zou zijn, kun je de hond niet even 4 weken daar laten en na je vakantie lekker ophalen.. dan is ie zowiezo verkocht..
Yenna
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Yenna »

Suzanne123 schreef:Even hoor...

Ik wil niet beweren dat je liegt, ik zou niet durven, maar zijn er daadwerkelijk van die zotte mensen die juist voor een paar weken een hondje willen??
Ik bedoel... ik vind sommige mensen al raar, maar dat komt dus echt voor, dat is geen toneelstukje van die mensen ofzo? Die menen serieus dat dat zo werkt?

Laat maar... ik begrijp het niet ;-((

Suzanne
Ik heb zelfs meegemaakt dat mijn een bekende een hondje wildde.
Er vervolgens 1 krijgt en na amper een week heeft ze er al geen zin
meer in...
Kan zoiets ook absoluut niet begrijpen hoor.
Heb haar daar ook diverse malen op aangesproken, maar sommige
mensen denken niet verder dan de tv of een paar schattige puppie-
oogjes....
Zij dacht dat een pup al opgevoed was als het weken was ofzo.
Ze stak geen tijd in zindelijkheid, opvoeding, enz.
Was het beestje [in haar ogen] te speels, dan moest het de bench.
Helaas zat het daar bijna hele dagen.

En niet 1 keer....was de ene hond weg, wildde ze kort daarna dus weer
een nieuwe hond...of een kat, konijn, hagedis, papegaai,of wat ze maar
kon verzinnen of ergens had gezien...

Ook heeft ze een Mechelse Herder gehad.
Beestje kwam niet verder dan balkon of 5 minuutjes op het grasveldje.
Dit dier was uiteindelijk zo verveeld dat tijdens een bezoek van mijn kids
aldaar, de hond mijn jongste in het gezicht haptte.
Wat daar precies gebeurd is, zal ik wel nooit weten.
Lijkt mij dat je een kind zowiezo niet met een hond alleen laat...

Maargoed....Het bestaat dus idd echt... :ugh:
Greetzzz Suus, Yenna en rest van de beestenboel...

Afbeelding
poppetje82
Zeer actief
Mijn ras(sen): een griffon bruxellois en hij heet nilles

Ongelezen bericht door poppetje82 »

:N: Dat er zulke mensen op de wereld rondlopen is echt erg! Die hebben echt hun verstand ergens verloren denk ik zo :denken:

Als ik dan kijk hoe wij ons aan het voorbereiden zijn op de komst van onze pup, over alles wordt nagedacht. Mijn vriend werkt fulltime, ik werk parttime en ook nog eens andere dagen dan mijn vriend. Dus daardoor is de pup bijna nooit alleen thuis, de dagen dat dat wel is gaat hij naar mijn ouders of schoonouders (waar ik hem dan wel tussen de middag zelf uitlaat want ik ben dan altijd een uurtje vrij :cheer: )

edit even wat weggehaald (voor de zekerheid)
Laatst gewijzigd door poppetje82 op 19 sep 2010 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Foto gemaakt door ladybird
Ik heb een eigen weblog: www.ikbennilles.nl
Botervrouwtje
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Botervrouwtje »

Bij mijn zoontje in de klas (kinderen van 4, 5 en 6 jaar) zit een jongetje dat voor zijn voor zijn verjaardag een pup kreeg.
Wij hadden in die tijd net Yiska als pup in huis.

Toen mijn zoontje daar een keer ging spelen wilde hij graag het hondje weer zien....maar dat kon niet want het hondje was weg. Hij poepte en plaste de hele tijd in huis zei die moeder en na een week had ie dat nog niet afgeleerd!!!!!!
Onze Logan (mijn zoontje dus) zei dat Yiska dat ook doet, maar dat mama dat dan gewoon opruimt en dat we heeeeeeel vaak een rondje moesten lopen met haar.
Hij legde daarna nog even uit dat je een hondje geen luier om kan doen en dat als je een pup in huis krijgt dat je er dan net zo goed voor moet zorgen als voor een baby. (dat hadden we onze kids goed uitgelegd, want ook die moeten leren hoe ze met een hond en zeker met een pup om moeten aan)

Ik was echt wel trots op mijn ventje (5 was hij toen nog)
Hij vond het vooral zielig voor zijn vriendje, want die had geen hondje meer. En dus komt het vriendje nu regelmatig hier, want zo zegt hij, jullie hond is lief en die poept en plast niet binnen.

Sommige mensen................
Afbeelding
Botervrouwtje
Actief

Bij mijn zoontje in de klas (kinderen van 4, 5 en 6 jaar) zit een jongetje dat voor zijn voor zijn verjaardag een pup kreeg.
Wij hadden in die tijd net Yiska als pup in huis.

Toen mijn zoontje daar een keer ging spelen wilde hij graag het hondje weer zien....maar dat kon niet want het hondje was weg. Hij poepte en plaste de hele tijd in huis zei die moeder en na een week had ie dat nog niet afgeleerd!!!!!!
Onze Logan (mijn zoontje dus) zei dat Yiska dat ook doet, maar dat mama dat dan gewoon opruimt en dat we heeeeeeel vaak een rondje moesten lopen met haar.
Hij legde daarna nog even uit dat je een hondje geen luier om kan doen en dat als je een pup in huis krijgt dat je er dan net zo goed voor moet zorgen als voor een baby. (dat hadden we onze kids goed uitgelegd, want ook die moeten leren hoe ze met een hond en zeker met een pup om moeten aan)

Ik was echt wel trots op mijn ventje (5 was hij toen nog)
Hij vond het vooral zielig voor zijn vriendje, want die had geen hondje meer. En dus komt het vriendje nu regelmatig hier, want zo zegt hij, jullie hond is lief en die poept en plast niet binnen.

Sommige mensen................
Afbeelding
Botervrouwtje
Actief

1x was genoeg , sorry, kweenie hoe dat kwam
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

haha, goed geantwoord door je zoontje dus :mrgreen: . Toch erg he, dat een kind van 5 het beter weet dan sommige volwassenen.
Afbeelding
Botervrouwtje
Actief

Ja het is gewoon te triest voor woorden eigenlijk.

Wij hebben toen we eenmaal besloten om voor een hond te gaan ingecalculeerd dat we het eerste jaar niet op vakantie zouden gaan. Nu zijn we, met Yiska, een week in juni naar een huisje op de Veluwe geweest en dat ging onwijs goed. Nu ben ik dus aan het kijken of ik nog iets kan boeken voor deze vakantie. Moet aan een aantal dingen voldoen.
Hond moet mee mogen en er moeten wat leuke dingen in de buurt zijn voor de kids (waar ook honden mee mogen)
We zijn de vorige keer met de kinderen naar Koningin Juliana toren geweest en Yiska is meegeweest. Ging hartstikke goed.Je moet je natuurlijk wel wat aanpassen, maar daar kies je dan zelf voor.
We hebben al heel wat commentaar gehad over het feit dat we niet weggingen alleen vanwege een hond. Die stop je dan toch ergens weg en haal je als je terug bent weer op.
Misschien ooit nog eens als ze wast ouder is en dat al eens gedaan heeft.
Maar nu niet.

Heb een heel leuk iets gevonden in het Eifel gebied in Duitsland. Alleen zit ik er nu nog mee....hoe doe ik dat met de bagage. Yiska neemt de hele achterbak in haha.
Ik zoek nog even vrolijk verder. Iets met bossen en water in de buurt vinden we allemaal leuk....ze zien wel waar het schip strand.
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Botervrouwtje schreef:Ja het is gewoon te triest voor woorden eigenlijk.

Wij hebben toen we eenmaal besloten om voor een hond te gaan ingecalculeerd dat we het eerste jaar niet op vakantie zouden gaan. Nu zijn we, met Yiska, een week in juni naar een huisje op de Veluwe geweest en dat ging onwijs goed. Nu ben ik dus aan het kijken of ik nog iets kan boeken voor deze vakantie. Moet aan een aantal dingen voldoen.
Hond moet mee mogen en er moeten wat leuke dingen in de buurt zijn voor de kids (waar ook honden mee mogen)
We zijn de vorige keer met de kinderen naar Koningin Juliana toren geweest en Yiska is meegeweest. Ging hartstikke goed.Je moet je natuurlijk wel wat aanpassen, maar daar kies je dan zelf voor.
We hebben al heel wat commentaar gehad over het feit dat we niet weggingen alleen vanwege een hond. Die stop je dan toch ergens weg en haal je als je terug bent weer op.
Misschien ooit nog eens als ze wast ouder is en dat al eens gedaan heeft.
Maar nu niet.

Heb een heel leuk iets gevonden in het Eifel gebied in Duitsland. Alleen zit ik er nu nog mee....hoe doe ik dat met de bagage. Yiska neemt de hele achterbak in haha.
Ik zoek nog even vrolijk verder. Iets met bossen en water in de buurt vinden we allemaal leuk....ze zien wel waar het schip strand.

Aanhangwagentje (lenen of huren desnoods), zo deden wij dat vroeger toen wij nog een berner sennen hadden. Ging prima. Of anders zo'n bagagebox op de auto? Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie. We gebruiken alle vakantiedagen voor de eerste weken dat nilles bij ons zal zijn, zodat we hem een beetje kunnen opvoeden, en ook langzaam kunnen leren om soms even alleen te zijn. En volgend jaar zullen we hopelijk wel op vakantie gaan. Maar dan moet hij wel mee, anders ga ik niet :klaar: EN dan kunnen mensn mij voor gek verklaren wat ze willen, ik weet gewoon dat ik hem dan teveel zal missen (en dan heb ik het alsnog niet naar mijn zin :pffff: )
Afbeelding
Botervrouwtje
Actief

Ik heb in een ander topic foto's van Nilles gezien....wat een schatje zeg.
Ik heb inderdaad al gekeken naar een aanhangwagentje.....das een goeie optie.

Eens kijken wat manlief er allemaal van vind. Die wilde in eerste instantie dichter bij huis blijven, maar dit is ook maar 2,5 uur rijden......en het ziet er zooooo leuk uit.
Denk dat wij hem met ons 4-tjes (kids, de hond en ik) maar eens lief aan moeten kijken hahahahaha. (daar zijn we heeeeeeel goed in, in lief kijken.)
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief

Botervrouwtje schreef:Ik heb in een ander topic foto's van Nilles gezien....wat een schatje zeg.
Dank je wel voor het compliment :mrgreen: Wij vinden zelf hem uiteraard ook enorm schattig :I:
Botervrouwtje schreef: Eens kijken wat manlief er allemaal van vind. Die wilde in eerste instantie dichter bij huis blijven, maar dit is ook maar 2,5 uur rijden......en het ziet er zooooo leuk uit.
Denk dat wij hem met ons 4-tjes (kids, de hond en ik) maar eens lief aan moeten kijken hahahahaha. (daar zijn we heeeeeeel goed in, in lief kijken.)
succes :engel:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Inderdaad niet te geloven :oohja:
Waar gaat het heen zeg
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ja sommige mensen ..... :devil:

Heb in een asiel gewerkt, en ken dus helaas ook zulke verhalen.

Maar wat denk je van de verhalen die je wel s in herplaatsadv. leest ?
Gisteren bijv nog op een ander forum waar ik kom.

Pup van 5 mnd moet weg ivm met baknijd

Verder stiklieve hond, maar de vrouw des huizes is nu ineens bang voor de hond omdat hij gromt bij zn bak en hij maakt bijtbewegingen.

Dat je een hond ook gewoon met rust kan laten terwijl hij aan t eten is of een kauwbotje heeft komt wrs niet eens bij ze op :roll:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Botervrouwtje
Actief

Ik had daar een poos geleden ook een topic over.
Mijn hond deed heel lelijk en wilde bijten toen ik een bot af wilde pakken.

Later, mede door de reacties hier, bedacht ik dat ik dat bot helemaal niet zo nodig hoefde te hebben. Dat opende wel mijn ogen, ik deed gewoon moeilijk :tongue:
Al doende leer ik aardig wat bij !!!!
Afbeelding
Botervrouwtje
Actief

Ik had daar een poos geleden ook een topic over.
Mijn hond deed heel lelijk en wilde bijten toen ik een bot af wilde pakken.

Later, mede door de reacties hier, bedacht ik dat ik dat bot helemaal niet zo nodig hoefde te hebben. Dat opende wel mijn ogen, ik deed gewoon moeilijk :tongue:
Al doende leer ik aardig wat bij !!!!
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

** Angela ** schreef:Ja sommige mensen ..... :devil:

Verder stiklieve hond, maar de vrouw des huizes is nu ineens bang voor de hond omdat hij gromt bij zn bak en hij maakt bijtbewegingen.

Dat je een hond ook gewoon met rust kan laten terwijl hij aan t eten is of een kauwbotje heeft komt wrs niet eens bij ze op :roll:
Ik ben ook zo opgevoed. Dat je als baas alles van je hond moet kunnen afpakken, ook zijn eten.
Maar ik besef heel goed dat dat niet hoeft. Je kan ook gwn van die etensbak blijven.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

sTefaniA schreef:

Ik ben ook zo opgevoed. Dat je als baas alles van je hond moet kunnen afpakken, ook zijn eten.
Maar ik besef heel goed dat dat niet hoeft. Je kan ook gwn van die etensbak blijven.
Daar ben ik het wel en ook weer helemaal niet mee eens.
Mijn honden kunnen rustig eten, daar ga ik ze echt niet in storen, maar ik wil wel dat ik eea van ze af kan pakken als het nodig is.
Ik ben er niet blij mee als iemand eea van de KFC of de MAC heeft laten slingeren en mijn honden dat oppikken. Dan wil ik echt wel in kunnen grijpen en dan wil ik niet dat mijn honden mijn vingers als toetje gebruiken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Liesbeth schreef:
sTefaniA schreef:

Daar ben ik het wel en ook weer helemaal niet mee eens.
Mijn honden kunnen rustig eten, daar ga ik ze echt niet in storen, maar ik wil wel dat ik eea van ze af kan pakken als het nodig is.
Ik ben er niet blij mee als iemand eea van de KFC of de MAC heeft laten slingeren en mijn honden dat oppikken. Dan wil ik echt wel in kunnen grijpen en dan wil ik niet dat mijn honden mijn vingers als toetje gebruiken.
Wat direct hierboven staat. Ik moet er niet aan denken dat een hond zijn voer en kluifjes zijn hele leven blijft verdedigen, hoe natuurlijk dat ook is. Ik wil wel graag vrij bewegen in mijn eigen huis!

Ik kan van mijn honden alle voedsel wegpakken. Ik zou ook elke nieuwe hond dit aanleren.
Branco hád baknijd, voernijd en wel meer ''nijden''; alles wat in zijn kaken kwam was écht van hem. Daar hebben we dus direct werk van gemaakt, want dat past niet binnen onze huisregels.

Ik vind het belangrijk dat mijn honden weten dat als ik aan hun eten kom, dat geen drama is. Integendeel. Als ik bij hun eten kom, of dat nu een bak voer of een kluifje is, gebeuren er leuke dingen. Geen akelige dingen.

Met Branco moet ik sommige dingen nog altijd ruilen. Maar ruilen vind ik geen probleem. Ik wil alleen géén hond die me in de vingers vliegt als ik iets pakken wil.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”