Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te snel een nieuwe hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Re: Te snel een nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Naad »

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, de ene wilt gelijk een nieuwe hond en de ander moet er niet aan denken :wink:
Mijn neef en vriendin hebben 3 weken nadat hun Boxer was ingeslapen een pup gehaald, en ik vroeg ook aan mijn nicht of het een beetje het verdriet weg neemt, zij zei van niet alleen ben je de hele dag bezig met een pup dus je denkt niet de hele dag aan de ingeslapen hond.
Ik zelf moet er nu 8 maanden later nog niet aan denken een andere hond, hoewel ik 6 maanden geleden een 2 jarig hondje kon krijgen maar toch niet gedaan, waar ik achteraf blij om was, omdat ik nog niet klaar ben voor een andere hond.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

Deezjuh schreef:Hallo allemaal,

Voor een week terug hebben wij helaas onze lieve jack russell Diesel in moeten slapen, hij was nog maar 3 jaar oud. :(
Voordat Diesel ziek werd, waren we bezig om een maatje/broertje voor hem te vinden..
Nou heeft Diesels moeder in mei 2 ontzettend schattige broertjes van Diesel gekregen. We stonden op het punt ook dit reutje aan te schaffen. Toen werd helaas onze Diesel ziek, ernstig ziek, plotseling en oorzaak nog altijd onbekend..
We hebben hem toen moeten laten inslapen..

Nu zitten we alleen, zullen we nu wel of niet dat andere reutje halen. Hij was er sowieso gekomen als Diesel niet ziek was geworden! En eigenlijk wil ik nog steeds wel, al krijg ik nu van iedereen te horen dat het een 'rebound' hondje wordt, dus om het gemis op te vullen.
Zelf voel ik dat niet zo..

Hebben mensen wel eens in deze situatie gezeten..
Aah.. ik heb lekker even van me af kunnen schrijven, dat vind ik al fijn..
Ik weet het, het is onze beslissing.. maar mensen van buitenaf kunnen je zowel een objectieve blik geven en ff weer terug op aarde halen :D:D:D
ik weet niet of dit al gezegt of gevraagt is maar als diesel zijn zijn ziekte onbekent is zou je dan wel een pup weer van de zelfde teef pakken?
maar verder zou ik wel gewoon een pup erbij pakken als je gevole er goed bij zit.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Dat de buitenwereld denkt te weten wat (niet)goed voor je is ervaar ik nu zelf ook. Bij mij was het juist andersom: Mijn hond is in mei gestorven en al vrij snel kwamen met met nieuwe herplaatshondjes op de proppen, dat zou me goed doen...
Niemand kan jou, of mij, vertellen wat goed voelt. Dat kunnen alleen wij zelf. Als jij een goed gevoel heb om dit hondje te nemen dan moet je dit lekker doen, trek je niets aan van anderen :wink: Succes ermee.
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Emoties zijn persoonlijk en daarom kan een ander nooit voor jou uitmaken wanneer het tijd is voor een pupje. Als jouw emotie zegt; doen, dan gewoon doen! :wink:

Mensen die zeggen 'zo snel al of mis je Diesel niet?' hebben vaak zelf geen hond. :oeps:
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Meis, onze Kaya is overleden op 10 mei, en op 4 juni hadden we Stampertje..

Mijn schoonmoeder vond dat zo erg, die zag dat als vervanging van..maar dat is het niet..
Het is juist weer wat plezier krijgen in tijden van intens verdriet.

Sprokkel was ook in de rouw, sinds Stamper er is, is hij helemaal opgefleurd..

We hadden het geluk dat de fokster ook nog 1 teefje overhad van haar pasgeboren nestje.

Ik ben heel blij dat Stamper er is. Wil niet zeggen dat ik Kaya vergeten ben, verre van zelfs :cry:

Maar idd, hebben de andere jacks van het nest van Diesel ook deze ziekteverschijnselen gehad, of is het een op zichzelf staand iets? Wel belangrijk om uit te zoeken voordat je weer de zelfde ellende op je hals haalt..En 1 keer op deze manier je maatje verliezen is genoeg!!!
Afbeelding
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Kan er niks meer aan toevoegen
Als je er zelf achter staat gewoon doen
Je neemt de hond ook niet voor anderen maar voor jullie, dus laat de mensen maar praten, in jouw eigen hart weet je wat voor jou het beste is.
een nieuwe pup kan in ieder geval zeker helpen bij het verwerken van het verlies, en vervangen zeker niet.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Absoluut je gevoel volgen..
Wij hebben 2x eerder een hond verloren, maar eigenlijk na korte tijd weer een hond in huis genomen.
Werd ook gek van de stilte in huis..
Afbeelding
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Het is alleen te vroeg als jij dat zelf vind ... wat de rest ervan denkt is niet belangrijk.

Ik heb zelf altijd meerdere honden gehad .. dat is anders.
De lege plek is er en het gemis en het verdriet ook ... maar je hebt nog de zorg voor de anderen.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
°Vicky°
Actief

Ongelezen bericht door °Vicky° »

booster schreef:
Deezjuh schreef: Verhaal TS...
ik weet niet of dit al gezegt of gevraagt is maar als diesel zijn zijn ziekte onbekent is zou je dan wel een pup weer van de zelfde teef pakken?
maar verder zou ik wel gewoon een pup erbij pakken als je gevole er goed bij zit.
Toen ik het bericht van de TS las, begon ik eigenlijk onmiddellijk de reacties door te spitten of deze reactie er nog niet gekomen was.
Is de mama/papa of meest voorkomende aandoeningen getest?? Zijn er nog sterfgevallen bij zusjes/broertjes? Ga misschien ook eens op zoek naar pups van de reu bij andere teefjes...
Je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt, het moment waarop iemand zich klaar voelt voor een andere hond is bij elke persoon anders en daar heeft niemand wat over te zeggen. Maar hou er rekening mee dat hetgeen waar je hondje nu aan gestorven is, misschien erfelijk kan zijn.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip is vrij snel na het overlijden van Job en Floor gekomen. Ze was zeker geen vervanging en dat hoeft ook niet. Ze is op haar eigen manier speciaal. Maar ik vond het wel heel moeilijk. Er zat nog heel veel verdriet. Ik heb er zeker geen spijt van maar in die tijd vond ik het ook best moeilijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Frederike

Ongelezen bericht door Frederike »

Geen hond maar wij hadden nadat we siamees Max moesten laten inslapen binnen een paar weken een Oosters korthaar kitten in huis. We hebben ook 2 somali's maar ik miste al heel snel het geklets enzo wat siamezen en ohktjes zo eigen is. De komst van Zedd maakte het gemis van Max niet minder maar ik ben blij dat hij er is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Toen Baco weg was, hebben we in Oktober Van gils gehaald en achteraf gezien was dat te vroeg voor mij :ugh: , en nu terug kijkend had ik het misschien niet moeten doen, maar wat ben ik nu alle dagen blij met hem :lief:
Ik heb zoveel plezier en kameraadschap van Van Gils, ook al was het een jaar met heel veel tranen en verdriet, en ook al was het te vroeg, toch is het goed zo :wink:
ik ben blij dat het niet anders is gelopen
Deezjuh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell

Ongelezen bericht door Deezjuh »

Hallo allemaal,

Iedereen begint hier over erfelijkheid, en dat is begrijpelijk, maar dat is iets wat we natuurlijk allang zelf bedacht hebben.. maar Diesel is/was de enige uit zijn nest die ziek is geworden, daarnaast heeft de moeder meerdere keren pups gehad, en is er nog nooit één ziek geworden.
Bij Diesel zeggen Utrecht, Deventer en onze eigen kliniek dat het geen erfelijke ziekte kan zijn (zoiets is natuurlijk nooit 100% uit te sluiten, maar toch) omdat ze op zo'n beetje alle voorkomende ziektes getest hebben.. Verder wijzen alle kwalen op vergiftiging, en zijn ze daar bijna zeker van.

De moeder is nu gekruist met een andere reu, dus Lino (want ja, we hebben een nieuwe pup :D) heeft een andere vader..
Ik zou niet weten hoe we het meer moeten testen dan dat we nu gedaan hebben..
- moeder is niet ziek geweest/geworden
- alle pups uit hetzelfde nest zijn in blakende gezondheid
- alle andere pups die moeder ooit gehad heeft zijn allen gezond
- alle andere pups die de reu, tja dat weten we niet. Echter heeft Lino een andere vader dan Diesel destijds, zijn dus halfbroertjes :D..

We gaan genieten van onze pup! Heerlijk jong, en het geeft ons de afleiding die we nodig hebben.. Heerlijk dat getrippel in huis, dat lopen/wandelen, enz. Alleen die gebroken nachten zijn weer even minder hihi
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

heel veel geluk met jullie kleine Lino!! Hopelijk helpt zijn komst jullie om het verlies van Diesel een plekje te geven
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Koda's maatje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door Koda's maatje »

Proficiat met de komst van Lino!
Veel groetjes van Koda en Brigitte
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Gefeliciteerd met Lino! Heel veel plezier met hem :D

Hoe is het trouwens afgelopen met de Golden Retriever bij jullie in de straat die ook zo ziek was geworden? Ik zou goed oppassen eerst dat Lino ook niet vergiftigd wordt.......je weet maar nooit. Ook al omdat je niet weet waar de vergiftiging vandaan kwam.... :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

rubyred schreef:Is Diesel niet aan een genetische ziekte gestorven? Als dat wel zo is hoe weet je dan of de nieuwe pup van dezelfde moeder wel gezond is?

Jezus rubyred weer, ga toch eens op je vingers zitten toch eens klier
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Van harte gefeliciteerd met Lino. Foto's!!
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Wat leuk, gefeliciteerd :E:
Ik kan nergens foto's vinden :ugh: :mrgreen:

Hier ben ik ook benieuwd naar.
Hoe is het trouwens afgelopen met de Golden Retriever bij jullie in de straat die ook zo ziek was geworden?
Edit: ik zie nu dat Liesbeth ook geen foto's kan vinden :cool2:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Heel veel plezier met Lino. Superrr
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Deezjuh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell

Ongelezen bericht door Deezjuh »

Euhmm.. ik zal even gaan zoeken, hoe dat werkt met foto's hihi
Ben niet zo computerig haha

En dan snel een foto van onze geweldige pup!!
Ja, het gemis om Diesel is er.. vooral omdat ik vaak denk, wat had Diesel dit geweldig gevonden zo'n pup erbij..

Maar het bezig zijn met Lino, maakt superveel goed :D:D
basje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog

Ongelezen bericht door basje »

Heel veel plezier met Lino.
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »