Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ayurveda schreef:Wat super leuk die retro mopsjes!
enne ik heb het niet over de "normale" rechte DH he! alleen die met die verschrikkelijke doorgezakte poten! Een rechte DH vind ik een erg mooie hond.
daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat mopsen helemaal geen nadeligheid hebben!
Niet dat bikkel nou altijd naar lucht zit te happen maar de keren dat hij het doet vind ik al teveel! oja en hij kan niet blaffen (das soms wel is lekker rustig haha) is erg stijf en met die ogen moet je altijd uitkijken. Verder is doe volgens mij best gelukkig hoor en ik ben het er mee eens dat er een groot verschil kan zitten tussen een goed en een slecht gefokte mops (of andere hond natuurlijk) Bikkel komt geloof ik uit Slowakije...
Die uitspraak over fokkers die uit mogen sterven vind ik wel een goeie, want de mens heeft de honden zo gemaakt, dus de mens moet de problemen ook op zien te lossen!
En toch is het zo dat er werkelijk mopsen zijn die 'nergens' last van hebben...Echt waar!!!
Nogmaals met Kaya had ik alle pech van de wereld, dat mopsje had nooit gefokt mogen worden, maar ze was herplaatser en ik denk afkomstig uit polen of die kantn op.
Ik vind het gewoon eng om op te schrijven wil n iet de goden verzoeken, maar er zijn zeker mopsen die goed/beter gefokt zijn en nergens last van ondervinden!!!
Maar het moet idd wat terug gefokt worden. En alleen met goede gezonde hondjes gefokt worden. En dan nog hou je tuurlijk wel de minder goede hondjes ertussen zitten, maar het doel is om het ras te verbeteren.
Ow en die ogen, die zijb bij Sprok en Stamp niet bol. DIe liggen, en dan vooral bij SProk, netjes in hun schedel. Bij Kaya waren het van die bolle kikkeroogjes, waar vanalles inprikte en ltijd ontstoken oogjes had ze.
Nanna schreef:Eigenlijk alles dat last heeft van zichzelf op lichamelijk gebied.
Van mij hoeven overigens die rassen niet uit te sterven hoor. Wat her en der fiks modificeren is ook goed. Want vroeger waren ook de monsters van nu rassen die uitstekend functioneerden.
Dat is de reden dat er zoveel nieuwe rassen ontstaan, zoals Oudduitse herder, Old English Bulldog, Shiloh Shepherd. Mensen die begaan zijn met het welzijn van de honden. Ik heb gehoord dat Zweden(?) al bezig is met een verbod op het fokken met extremen. Als nu de fokkers en keurmeesters mee willen werken zouden de oude rassen gewoon in ere hersteld kunnen worden.
Wil de hond schreef:Ik ben eerlijk gezegd voorstander van het afschaffen van alle rassen, er zitten teveel nadelen aan.
Een uitzondering zou ik maken voor gebruikshonden die gebruikt worden, als dit soort honden toevallig rashond zijn dan zouden die rassen/lijnen in stand gehouden kunnen worden, mits de fokproducten ingezet worden voor het vervullen van hun oorspronkelijke taak.
Als huis- en hobbyhond voldoet de gemiddelde onherleidbare kruising meer dan voldoende.
Wat een onzin. Dus ik mag geen Golden tenzij ik hiermee ga jagen? En het feit dat ik er dingen mee doe waar vroeger niet eens de luxe voor was, maakt mij een minder goede baas?
Alles was excessief is aan welk ras dan ook, hoort gewoon niet. Dit kan je er gewoon weer uitfokken en dat zou een razendsnel effect kunnen hebben. En laat iedereen alsjeblieft de vrijheid te kiezen wat hij of zij wil.
Ayurveda schreef:Wat super leuk die retro mopsjes!
enne ik heb het niet over de "normale" rechte DH he! alleen die met die verschrikkelijke doorgezakte poten! Een rechte DH vind ik een erg mooie hond.
daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat mopsen helemaal geen nadeligheid hebben!
Niet dat bikkel nou altijd naar lucht zit te happen maar de keren dat hij het doet vind ik al teveel! oja en hij kan niet blaffen (das soms wel is lekker rustig haha) is erg stijf en met die ogen moet je altijd uitkijken. Verder is doe volgens mij best gelukkig hoor en ik ben het er mee eens dat er een groot verschil kan zitten tussen een goed en een slecht gefokte mops (of andere hond natuurlijk) Bikkel komt geloof ik uit Slowakije...
Die uitspraak over fokkers die uit mogen sterven vind ik wel een goeie, want de mens heeft de honden zo gemaakt, dus de mens moet de problemen ook op zien te lossen!
En toch is het zo dat er werkelijk mopsen zijn die 'nergens' last van hebben...Echt waar!!!
Nogmaals met Kaya had ik alle pech van de wereld, dat mopsje had nooit gefokt mogen worden, maar ze was herplaatser en ik denk afkomstig uit polen of die kantn op.
Ik vind het gewoon eng om op te schrijven wil n iet de goden verzoeken, maar er zijn zeker mopsen die goed/beter gefokt zijn en nergens last van ondervinden!!!
Maar het moet idd wat terug gefokt worden. En alleen met goede gezonde hondjes gefokt worden. En dan nog hou je tuurlijk wel de minder goede hondjes ertussen zitten, maar het doel is om het ras te verbeteren.
Ow en die ogen, die zijb bij Sprok en Stamp niet bol. DIe liggen, en dan vooral bij SProk, netjes in hun schedel. Bij Kaya waren het van die bolle kikkeroogjes, waar vanalles inprikte en ltijd ontstoken oogjes had ze.
kijk en dan denk ik, waarom kunnen niet alle mopsen verantwoord gefokt worden idd!
Nanna schreef:Eigenlijk alles dat last heeft van zichzelf op lichamelijk gebied.
Van mij hoeven overigens die rassen niet uit te sterven hoor. Wat her en der fiks modificeren is ook goed. Want vroeger waren ook de monsters van nu rassen die uitstekend functioneerden.
Dat is de reden dat er zoveel nieuwe rassen ontstaan, zoals Oudduitse herder, Old English Bulldog, Shiloh Shepherd. Mensen die begaan zijn met het welzijn van de honden. Ik heb gehoord dat Zweden(?) al bezig is met een verbod op het fokken met extremen. Als nu de fokkers en keurmeesters mee willen werken zouden de oude rassen gewoon in ere hersteld kunnen worden.
Sorry hoor, maar ik kan het toch niet laten, de duitse herder hoeft helemaal niet omgeturnt te worden naar een "nieuw ras". De Duitse herder zoals ie vroeger was en zoals hij hoort te zijn bestaat gewoon nog steeds, nl de werklijn duitse herder. Sterk, gezond, een rechte rug en een dijk van een karakter.
Sorry hoor, maar ik kan het toch niet laten, de duitse herder hoeft helemaal niet omgeturnt te worden naar een "nieuw ras". De Duitse herder zoals ie vroeger was en zoals hij hoort te zijn bestaat gewoon nog steeds, nl de werklijn duitse herder. Sterk, gezond, een rechte rug en een dijk van een karakter.
we hebben het toch ook niet over die herders
maar over die nieuw gefokte show herders, die zouden ze moeten verbieden!
en dan de "gewone" herder waar jij het over hebt zoals die hoort en zoals die gezond is moeten houden!
Ayurveda schreef:
en dan de "gewone" herder waar jij het over hebt zoals die hoort en zoals die gezond is moeten houden!
Nee dat snap ik, maar ik snap dus ook niet dat mensen een "nieuw"soort herder gaan fokken ipv die glijbaanruggen, terwijl dat dus onzin is, omdat die Duitse Herder al gewoon bestaat, met stamboom en al.
Dan is de noodzaak om een oudduitse herder of shiloh te fokken toch helemaal niet aanwezig ?
Neemt niet weg dat ik de Shiloh een geweldig mooie hond vind, maar noodzakelijk een nieuw ras fokken omdat het oorspronkelijke ras verkloot is is dus, in het geval van de Duitse Herder, gewoon onzin.
Ayurveda schreef:
Nee dat snap ik, maar ik snap dus ook niet dat mensen een "nieuw"soort herder gaan fokken ipv die glijbaanruggen, terwijl dat dus onzin is, omdat die Duitse Herder al gewoon bestaat, met stamboom en al.
Dan is de noodzaak om een oudduitse herder of shiloh te fokken toch helemaal niet aanwezig ?
Neemt niet weg dat ik de Shiloh een geweldig mooie hond vind, maar noodzakelijk een nieuw ras fokken omdat het oorspronkelijke ras verkloot is is dus, in het geval van de Duitse Herder, gewoon onzin.
Ik vind die achterhand ook niet mooi. Wel vraag ik mij af of ze er ook echt veel last van hebben. Nanni is 13,5 jaar geworden en Kasta ook ruim 13 jaar. Tuana heeft redelijke rug en ook niet overdreven gehoekt achter. Noah heeft wel afvallende croupe en erg gehoekt. Toch kan ze alles doen, ze heeft er geen hinder van. Hoe dat over een paar jaar is, weet ik natuurlijk niet
Als ik dit allemaal lees..
Dan ben ik benieuwd hoe het met de hondenrassen zal gaan over 10 jaar.
Ik wil namelijk later honden hebben en als ik dan een hond koop wil ik niet dat hij/zij niet zo lang bij me zal zijn door gezondheidsproblemen enz.
Wat denken jullie hoe het zal gaan met hondenrassen over 10 jaar?
Laura-BDA schreef:Als ik dit allemaal lees..
Dan ben ik benieuwd hoe het met de hondenrassen zal gaan over 10 jaar.
Ik wil namelijk later honden hebben en als ik dan een hond koop wil ik niet dat hij/zij niet zo lang bij me zal zijn door gezondheidsproblemen enz.
Wat denken jullie hoe het zal gaan met hondenrassen over 10 jaar?
dit is echt niet iets van de laatste paar jaar, in 1988 werd er al een boekje uitgegeven onder de naam Mooi - mooier - mooist over de problematiek van het fokken van honden puur op overdrijving van uiterlijke kenmerken.
Ik zeg niet dat de herder omgeturnt moet worden, maar dat mensen een ander ras creeren dat lijkt op hun favoriete ras, maar zonder de extremen. De werklijn herders zijn nog steeds prachtig en hoeven absoluut niet omgeturnt te worden. We hebben het nu alleen over de "extremen"
Lin-C schreef:Ja, ik heb dat heel erg met de Engelse bull, er wonen er hier een paar van in de buurt en ik heb over het algemeen medelijden met die beesten. Gewoon omdat ze amper normaal adem kunnen halen en niet vooruit te branden zijn, daar moet gewoon echt wat aan gedaan worden. Er zijn meer rassen waarvan ik vind dat er iets veranderd moet worden hoor, maar bij jou vraag dacht ik wel meteen aan de Engelse Bulldog
Hier gelukkig een uitzondering.......... een ADHD-bull die gewoon samen met onze boerboel loopt te rennen, dezelfde afstanden loopt en gelukkig normaal adem haalt.....