Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kano varen met de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kano varen met de hond

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh geweldig, kanoën. Dat deden we vroeger ook wel vaker, ook met de honden. Maar met de huidige honden hebben we het nog nooit gedaan, durf ik toch niet zo goed aan. Yentie is een totale paniekhaas,dus die moet je echt vastzetten aan je middel. Oh, ik lieg, Toby heeft wel in een kano op de Dordogne gezeten. Ging toen wel redelijk goed.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

We hebben een kano dus regelmatig neem ik mijn honden daar in mee. Vandaag zijn we met pontoon boot het meer opgegaan, doen we wel vaker en de honden gaan altijd mee.
Domani
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Domani »

Dit klinkt allemaal super leuk! Zijn er nog mensen die mij wat praktische tips willen geven over wat ik mee moet nemen bijvoorbeeld. We (als aaf mee mag) gaan in april voor het eerst in Rotterdam. En zijn er mensen die dit wel eens combineren met een kampeertocht? Ik heb zo'n gevoel dat ze binnen een minuut in het water zal liggen zoals altijd.
Hopelijk wil iemand dit oude topic nog lezen :D
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Heb 2 jaar geleden ook een Canadees gekocht, een Freedom Canadees. Daar kan ik lekker met Sam in. Ik heb van die waterdichte zakken, om e.e.a. in mee te nemen, maar ben er toch altijd wel huiverig voor, althans, w.b. camera/mobiel etc.

Nou ja, hier nog de Canadees op mijn oude auto.

Afbeelding
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zelf doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Veel honden stappen dan gewoon in. Let er wel op dat op het water geen beschutting is. Bij warm weer moet je daar wel rekening mee houden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Le Grand »

Twee jaar geleden gingen wij kanoën in Zweden. Bowie ook mee, gelukkig ingestapt in een ondiep stukje want zodra m'n man instapte sloegen we met z'n drieën om. Bowie stond binnen twee tellen weer op de kant. We hebben erg gelachen maar het niet meer geprobeerd.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Gaat prima kanoën met honden, zelfs met drie!

Afbeelding

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Voordeel is denk ik, dat ze ook meegaan op de zeilboot en daar mogen ze niet zonder toestemming uit springen. Dat hebben ze blijkbaar ook gekoppeld aan de kano. Taro haat zwemmen, maar die vindt varen helemaal geweldig. Bij hem hoeven we nooit bang te zijn dat hij zo maar het water in zou springen :mrgreen:

Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Domani schreef:Dit klinkt allemaal super leuk! Zijn er nog mensen die mij wat praktische tips willen geven over wat ik mee moet nemen bijvoorbeeld. We (als aaf mee mag) gaan in april voor het eerst in Rotterdam. En zijn er mensen die dit wel eens combineren met een kampeertocht? Ik heb zo'n gevoel dat ze binnen een minuut in het water zal liggen zoals altijd.
Hopelijk wil iemand dit oude topic nog lezen :D
Woon je zelf in of bij Rotterdam? Ga dan eens langs bij 'n kanovereniging oa deze http://www.kanorotterdam.nl/neverdry/ ( :mrgreen: ) en vraag of zij je kunnen helpen/advies geven.Misschien hebben zij ook de mogelijkheid om met de hond in 'n kano( ik zou voor 'n canadees = open kano,kiezen) zie ook de fotos van Sita en Hilly45) te proberen.

Wij trekken elk jaar 'n week met onze clubleden op diverse rivieren in o.a Duitsland,Frankrijk etc. en dan gaan/gingen er ook altijd honden mee ( 2 Berners, 'n herder etc) zelf nam ik mij hond op weekenden mee.En de Beagle ooit op trektocht in Denemarken en op de Main in Duitsland!
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”