Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elke dag wandelen, moet dit vinden jullie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Elke dag wandelen, moet dit vinden jullie?

Ongelezen bericht door Marloes* »

@Kiki78:
Mijn opa en oma hebben een bejaarde teckel van 13 en die vind het rondlopen buiten en het af en toe eventjes de paardjes pesten méér dan genoeg om te doen. Daan is er dus ook zo een als ik het goed begrijp? :mrgreen:
De jonge teckel (nu 2,5) apporteert en wordt ook nog regelmatig meegenomen door mijn oom en tante en de flatcoat gaat toch wel wekelijks mee jagen.
Ik heb toch niet het idee dat die honden veel tekort komen, al word er niet erg veel mee gewandeld.

Ik ben eht trouwens wel met de rest eens dat als je een "gewone" tuin hebt dat het dan anders is, al is die tuin redelijk groot.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Doordeweeks:
sochtens een uur fietsen, smiddags 1.5 uur mee met mijn eigen uitlaatservice, savonds of 30min tot een uur lopen en ballen of 2x per week knpv training van 18.00 tot 22.00.

Weekend:
Zaterdag rust dag, 4x kleine plas ronde van 5min.
Zondag van o8.30 tot 13.00 knpv training en daarna gaan we gelijk door naar de duinen waar we vaak nog zon 2 a 3 uur gaan lopen (aangelijnd wel).

Verder lopen mijn honden de hele dag en nacht los in de tuin en spelen daar ook of rennen rondjes wat ik ze eigelijk alleen zie doen als ze een hele week rustig hebben aangedaan wegens ziekte oid wat vrijwel nooit voorkomt.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

4 x per dag een rondje van ongeveer 20 min tot 30 min. Daarna staan ze te dringen om de tuin in te mogen waar ze dan als gekker acher elkaar aan rennen en gaten graven tot China. Ze komen moe weer binnen drinken wat en vallen in slaap.
Ook lopen we lange wandelingen maar in het weekend. We noemen dit oefenen voor de vakantie.
Afbeelding
gevni havanezers
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik maak hier alle drie mn honden iedere dag minstens 1 keer echt moe
en dat red ik niet met wandelen alleen
dus is fietsen/zwemmen/ flirtpole/behendigheidbaantje/balgooien
dat soort dingen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Hier wisselt het per dag.
De dagen dat ik werk ( 3 dagen) : een p en p rondje van 20 min. en na het avondeten een losloopronde van zeker 1,5 uur.
De dagen dat ik vrij ben: ee p en p rondje van 10 min. en dan een lange wandeling varierend van 1 tot 3 uur, na het avondeten weer een losloopwandeling van ongeveer 1 uur.

Wij hebben een behoorlijke tuin maar Nilsson loopt daar echt niet rond te struinen.
Af en toe speelt hij met de bal oid en raced hij door de tuin maar hij maakt daar geen kilometers.
Zo'n tuin is wel mooi om met de bal te spelen of dingen te verstoppen die Nilsson dan moet zoeken maar niet als vervanging voor het uitlaten.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Hier gaan ze meestal 3 tot 4 x per dag uit. 's morgens een kwartier aangelijnd, 's middags een uur los, waarbij ik met Tycha met een balletje gooi, en waarbij Shendor op zijn gemak een beetje rondstruint. Hij loopt niet zo hard meer, en trekt tijdens dat uur ongeveer 4x een sprintje van een meter of 4 :mrgreen: en dan 's avonds nog een keer een kwartier. Wanneer ik thuis ben gaan ze 4 x uit, waarvan 2 x een uur. Verder train ik 2 x per week knpv zoekhond.
Afbeelding
Groetjes Marja
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

's ochtends loopt mijn moeder en dan ongeveer een half uur.

Verder verschilt het nogal, maar in het normaalste geval:
's middags half uur tot een uur
tussen 5 en 7 nog een half uur tot uur
en om 10-11 uur 10 minuten

Maar morgen bijvoorbeeld gaat Shib met mij op pad en dan is hij toch al gauw 3 uur mee en dat bestaat dan uit wandelend naar de stad om te lunchen daarna nog wat drinken ergens en dat dan ook nog samen met een hondenmaatje. :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik vind dat de meeste honden echt iedere dag uit moeten of in ieder geval iets moeten meemaken. Zappa gaat iedere dag minimaal een uur uit (buiten de korte rondjes en de spelletjes en oefeningetjes). Behalve 1 a 2 keer per week, dan gaat hij naar de dagopvang. Dan heeft hij daar ook meer dan genoeg aan.
Maar als ik een hele dag buiten in de tuin aan het werk ben is hij 's avonds ook bekaf. Als bemoeizuchtige ik-moet-alles-in-de-gaten-houden-hond heeft hij zijn werk wel gedaan.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
J-J&Demy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond

Ongelezen bericht door J-J&Demy »

Hier worden ze zeker 5/6 keer per dag uitgelaten, verschilt een beetje.
Maar normaal gesproken:
S'morgens half 9/9 uur een wandeling van 30/40 minuten.
Dan tussen half 12 en half 1 weer ook een half uur.
Dan rond 3 uur een uurtje het bos in.
Rond 7 uur naar een veldje hier, en dan spelen en rennen, ook zeker een half uur.
Om 10 uur nog een blokje van minuut of 25.
En dan voor het slapen gaan nog snel een plasje.

Zo gaat het gemiddeld, ook omdat we daar nu tijd voor hebben.
Maar soms loopt het ook anders, ligt er een beetje aan of we afspraken hebben ofzo.
Vind het heel belangrijk dat honden veel beweging krijgen.
Wil dat onze honden een goede conditie hebben, is alleen maar fijner voor hun ook qua benauwdheid en ademen enz.
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo was in Roemenie een boerderijhond. Hij mocht binnen komen maar was behalve 's nachts het liefst buiten met de andere honden. Ze speelden samen, lagen te soezen in de hooiberg, knaagden eens wat op een bot of slachtafval wat ze ergens gevonden hadden, kwamen kijken/meelopen als je bezig was met stallen mesten of houthakken. Ik ging lang niet elke dag wandelen met hem, maar ik was zelf bijna de hele dag buiten bezig en hij was overal bij. Had echt niet het idee dat hij het wandelen dan miste.
Later woonde ik op 8 hectare in NL en dan ging ik vaak een kort rondje 's ochtends over het terrein of een stukje fietsen, 's avonds vaak wel een uurtje wandelen in het bos en verder liet hij zichzelf uit op het terrein. Als ik het wandelen 's avonds eens oversloeg ook geen probleem. Ragyo had de taak op zich genomen om het terrein te bewaken en dat deed hij door uitgebreide patrouilles, dus hij liep wel degelijk heel wat rondjes uit zichzelf.
Ik denk als Ragyo kon kiezen, dat hij zo 1 van bovenstaande situaties terug zou willen ipv nu een rijtjeshuis met redelijke tuin en wel een regelmatig schema van wandelen. Het is echt een hondje wat graag rondscharrelt en alles in de gaten houdt.
Kiba zou misschien anders zijn, die heb ik alleen op dit adres gehad, maar die kleeft zo aan mij vast dat ie ook niet snel zelf rond zou gaan lopen.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Elmo/maureen schreef:Met Elmo loop ik 's ochtends 5 a 10 min. Dan prop ik hem in zijn bench. Om een uurtje of 2 ga ik weer met hem lopen 10 a 15 min. dan hup weer in de bench. Dan na het eten ook nog ff een flinke wandeling van 20 min. en 's avonds ff gauw plasje doen.

En ik die al direct dacht amai wat een triest leven heeft Elmo :mrgreen:

:mrgreen:
Als ik het zo zou doen, had ik een drukke, vervelende etc etc. dalmaat.

's ochtends 3 kwartier. 's middags kan een 1 uur zijn of langer. Na het eten 3 kwartier of langer, en 's avonds even plas/poep rondje. Binnenkort begin ik met Elmo te fietsen (oude huis durfde ik het niet :N: ).
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier niet elke dag, gisteravond bv was ik echt te lam em te tam on nog te gaan. Geen probleem vinden ze. Vandaag gaan we wel een 1 a 2u weg en verder gaan ze mee naar werk.
Verder doen ze nog frisbee ne flyball 2 keer per week.
Denk dat ik 1 a 2 keer niet weg ga met hun.
In de winter gaan we alleen weg in het weekend en als ik avonddienst heb.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ragyo schreef:Ragyo was in Roemenie een boerderijhond. Hij mocht binnen komen maar was behalve 's nachts het liefst buiten met de andere honden. Ze speelden samen, lagen te soezen in de hooiberg, knaagden eens wat op een bot of slachtafval wat ze ergens gevonden hadden, kwamen kijken/meelopen als je bezig was met stallen mesten of houthakken.
Vanwege dit soort situaties denk ik ook niet dat elke dag een lange wandeling per se moet.
Wij doen het wel, maar ik merk aan Tomas ook dat hij soms geen zin heeft om mee te sjokken, vooral het laatste deel van de wandeling (heuvelop) als het wat warm begint te worden.En ik denk wel eens dat de artrose van Bruno minder erg was geweest als we zijn pootjes minder versleten hadden....
De erfhondjes die ik gekend heb leken veel gelukkiger dan de honden van werkende mensen die twee maal daags een lange wandeling maakten en de hond daarna alleen lieten.Wandelen is in mijn ogen een uit nood geboren alternatief voor scharrelen op een erf en niets meer.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Hier móeten we wel veel wandelen, fietsen, spelletjes doen, ravotten etc. want anders is Beuk zó ongelooflijk druk...
Maar er is hier nooit strijd om, iedereen wil altijd wel met de honden iets gaan doen dus ze worden lekker bezig gehouden ;)
En voor de rest van de dag liggen ze dan heerlijk te maffen :I:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Hier is het per dag verschillend hoe lang we wandelen, maar ik ga zeker iedere dag! Ik werk fulltime, maar mijn zusje en mams beide parttime en in wisseldiensten.. er is dus bijna altijd iemand thuis op een ochtend of middag na. Als er iemand thuis is, staat met mooi weer de deur open en kunnen de honden lekker de tuin in. Voordat ik ga werken loop ik een klein rondje en dan spelen we nog even in de tuin (meestal koekjes verstoppen en zoeken). Als ik uit mijn werk kom, staan de hondjes op de eerste plaats :wink: dan gaan we altijd een flink stuk wandelen (of steppen) of we lopen naar een weiland waar ze kunnen rennen. Voordat we naar bed gaan lopen we ook nog een klein stukje.. eigenlijk hebben ze dus maar 1 flinke wandeling per dag die vaststaat, maar daarnaast loopt mijn zusje ook nog met ze en hebben ze een vrij grote tuin tot hun beschikking.

Om weer even ontopic te gaan.. ik vind wel dat een hond iedere dag zijn beweging nodig heeft en of dat nou balletjes gooien in een grote tuin is of een lange wandeling, dat is minder belangrijk.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nou, shoot me, maar ik loop écht niet iedere dag mínímaal 3 uur met Sophie. Ik vind dat ook niet iedere dag nodig en ben ook van mening dat Sophie dat niet iedere dag perse nodig heeft om aan haar trekken te komen. Slechte hondenbaas? Ik vind van niet.

Voor mijn werk doen we een hele korte poep en plas, dan stort ze op haar kleedje in kantoor om verder te slapen. In de pauze doen we een klein half uurtje los rennen in de natuur hier, vaak met een andere hond, na het werk gaan we meestal ballen - favoriete bezigheid - of een rondje polder of buurt. Maar écht geen 3 uur. Bij lange na niet. We Nina Ottosonnen wel eens, of doen koekzoeken in de woonkamer. En dan 's avonds voor het slapen nog een kort poep-plas rondje. Ik werk fulltime en Sophie gaat mee, dus ze is de hele dag met mij mee onderweg. Ze gaat mee op visite, mee winkelen; eigenlijk is ze er altijd bij. In het weekend, op mijn vrije middag en op sommige lekkere zomeravonden doen we de lange wandelingen. Maar dus niet iedere dag. Sophie, en Ted ook destijds, rolt mee in de vaart van de dag. En aan de tevreden snurkende hond onder mijn bureau heb ik niet de indruk dat ze zelf héél erg vindt dat ze iets tekort komt.

Ik denk dat je aan het gedrag van je eigen hond heel goed kunt merken of je voldoende beweging en afleiding geeft. Maar de stelling dat íedere hond ten-min-ste één wandeling van drie uur nodig heeft om gelukkig te zijn "anders begin je er maar niet aan", daar ben ik het dus niet mee eens.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Vroeger liepen we met Joy 's morgens 30 minuten, tussen de middag 40 minuten en 's avonds 1-1,5 uur. Ik vond het heerlijk, het contact met mijn hond tijdens die wandelingen. Inmiddels is Joy 13,5 jaar oud en wil het wandelen niet zo meer, we lopen vaak nog 4x 20 minuten maar komen dan meestal niet verder dan de overkant, omdat ze gewoonweg niet meer wil. Joy is altijd een hond geweest die geestelijk moe moest worden, lichamelijk was niet zo belangrijk voor haar. En het leuke is dat dat dus nog wel kan. Dan nemen we haar lekker mee naar vrienden met een boerderij waar ze schromelijk verwend wordt met lekkere hapjes of gaan ergens bij een bos op een grasveld zitten waar ze lekker samen met ons mensen en honden kan kijken. We ondernemen dus nog wel degelijk dingen met haar, en dat is gewoon heerlijk.

Ik snap ook niet dat mensen met een MP3 speler op of al telefonerend anderhalf uur gaan lopen met hun hond. Er gebeurt helemaal niets tussen hond en baas dan. Dat is alleen maar lichamelijke beweging en in mijn ogen is dat niet genoeg voor een hond.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nanna schreef:
Geer schreef:Nou, shoot me, maar ik loop écht niet iedere dag mínímaal 3 uur met Sophie.
Jij hebt een Basset en die zijn sowieso niet zo van de beweging.
Maar mijn Whippet en Puli's worden redelijk gestoord als ze ze niet iedere dag flink laat rennen.

Het hangt helemaal van de hond af, het ras en de leeftijd.
Dabedoelik; de opmerking dat je met íedere hond minimaal x uur moet bewegen per dag omdat je anders 'niet goed bezig bent', daar ben ik het dus niet mee eens. Ik in mijn situatie moet geen staande jachthond nemen, of een Whippet. Of een werkhond. Maar met de Basset die ik heb kom ik gerust goed uit de voeten zonder 3 uur beweging en zonder haar tekort te doen. Het verschilt per hond, dat is wat ik wilde zeggen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik wnadel wel met hem anders wordt hij helemaal wereld vreemd :wink: , maar het zijn geen speel wandelingen, met andere honden of zo, het is training en lekker bezig zijn, lekker snuffel routes, en relaxed kuieren op de dijk :19:
ik kom er in iedere geval altijd blij van terug en Gil vind het ook nog steeds leuk :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bij mij wisselt het nogal. Op de drie dagen dat de honden naar de dagopvang gaan, wandel ik nauwelijks met ze. Vrij-za-zo wandel ik zo'n twee uur per dag. Ik fiets om de dag met Bram. Met Izzie step ik twee keer per week en ze traint drie keer per week. Er is meer dan wandelen in het leven van een hond :wink:

Izzie zou ik het meest gelukkig maken als ik elke dag minimaal 1,5 uur met haar zou gaan trainen, maakt niet uit wat. Ze zou prima zonder wandelen kunnen. Ergens even uitrennen en zwemmen zou ook prima zijn. Bram vindt wandelen wel erg leuk. Zoveel te snuffelen en pissen :wink:

Ik ben wel heel plichtsgetrouw mbt beweging, ze krijgen nooit een dag alleen maar poep- en plasrondjes.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Hier 1x per dag lange wandeling van 1.5 uur met vast groepje of op het strand.
En 2x 10 minuutjes om de wijk.
Ook 1 avond trainen op de club.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Afhankelijk van het type hond denk ik dat vrijwel alle honden tussen de 1,5-3 uur per dag 'qualitity time' nodig heeft. Per hond zal het wisselend zijn hoe deze tijd gevuld wordt.
Lange tijd heb ik met Lumi geen langere wandelingen (>35 minuten) gemaakt, ik durfde dat niet aan vanwege haar PL. Hoe de invulling is per dag is verschillend in fases bij mij. Ik heb periodes gehad dat ik twee keer per dag met haar trainde. Als ze thuis kwam van de ochtendwandeling wilde ze eerst trainen voordat ze haar eten kreeg. Momenteel gaan we dagelijk naar een losloopgebied voor een wandeling van 30-60 minuten, naast de 3-4 rondes in de wijk van 10-20 minuten. Het oudje van 14 gaat ook mee en daar wordt ook naar gekeken wat ze aankan.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

schelsey schreef:
Elmo/maureen schreef:Met Elmo loop ik 's ochtends 5 a 10 min. Dan prop ik hem in zijn bench. Om een uurtje of 2 ga ik weer met hem lopen 10 a 15 min. dan hup weer in de bench. Dan na het eten ook nog ff een flinke wandeling van 20 min. en 's avonds ff gauw plasje doen.

En ik die al direct dacht amai wat een triest leven heeft Elmo :mrgreen:

:mrgreen:
Als ik het zo zou doen, had ik een drukke, vervelende etc etc. dalmaat.

's ochtends 3 kwartier. 's middags kan een 1 uur zijn of langer. Na het eten 3 kwartier of langer, en 's avonds even plas/poep rondje. Binnenkort begin ik met Elmo te fietsen (oude huis durfde ik het niet :N: ).
:cool2:
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Ik ga dus ook écht geen drie uur wandelen met mijn hond elke dag... Er zijn nog andere dingen in het leven ook, hé! Werken, huishouden, verbouwingen... Ik zou niet weten wanneer ik dat allemaal zou moeten doen als er zoveel tijd naar Elmo zou gaan. Laat staan als we kinderen zouden hebben...

Onze weekindeling:

Ik ga voor mijn werk met Elmo achter ons huis (natuurgebied) 20 à 30 minuutjes wandelen. Tijdens die wandeling doen we apporteerspelletjes, speelt Elmo met het boerenpaard Nikita of met zijn hondenvriendinnetje Komi.

Twee dagen in de week ben ik 's middags al thuis en dan maak ik een lange natuurwandeling (1,5 à 2 uur) in de Netevallei. Daar kan hij geweldig ravotten en zwemmen. De drie andere dagen wandelen we minder: soms ga ik dan met hem een uurtje in de buurt wandelen, maar even vaak slechts 20 à 30 minuten achter ons huis.
Ik train ook 2x per week agility met hem, deze training duurt een uur.

'S avonds gaan we nog eens 20 à 30 minuutjes naar het gebied achter onze tuin. Daar kan hij dan nog eens spelen met oftewel mij, oftewel Nikita oftewel Komi.

En vlak voor het slapen gaat hij gewoon in de wei achter onze tuin zijn behoeftes doen.

In het weekend maken we meestal één hele lange wandeling (vaak op onbekend terrein). De andere dag hetzelfde ritueel als de dagen in de week.

Héél soms gaat mijn vriend even met hem joggen (is ondertussen al weer maanden geleden).

Ik kom dus op sommige dagen op nog geen anderhalf uur wandelen, en ik denk niet dat Elmo dat zo erg vindt. Het is nochtans een hyperactieve aussie... Naast wandelen train ik hem vaak in onze (grote) tuin (gehoorzaamheid of agilityhindernissen) of doe zoekspelletjes... Mentale stimulatie is voor Elmo even belangrijk. Ik mag drie uur wandelen, als daar geen spelletjes en af en toe een trainingmomentje inzitten, dan is hij thuis alsnog niet te genieten.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier 's morgens kleine wandeling van zo'n 45 minuten op de hei, dan 's avonds grote wandeling van 2-2½ uur op de hei, maar dan een ander deel dan in de ochtend.
Verder kunnen ze de hele dag naar hartelust graven, rennen en spelen in de tuin, wat ze ook heel veel doen.
Ik verstop hun eten en koekjes ook regelmatig in de tuin.
En als ze binnen zijn, dan ploffen ze allemaal ergens neer en dan slapen ze.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik wandel iedere dag. Hoelang ik wandel varieert wel een beetje.
Een hele dag alleen maar de tuin in vind ik geen optie. Vooral Tess en Abby hebben echt behoefte aan rennen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

2 x per dag los.... dan lopen ze ongeveer 5 x de afstand die ik loop.... en 1 keer korter, alleen even poepen en plassen. Dan kom ik thuis van mn werk, kan de ergste druk er af, en na ik gegeten heb gaan we 'echt' wandelen.
In het weekend verschilt dit nogal, dagritme is dan totaal anders dus of ze gaan mee of ze gaan nog een extra keer uit, dat is altijd verschillend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Rennen, écht rennen kunnen mijn honden alleen in onze tuin. aangezien ze eigenlijk niet loslopen.

wandelen is dus om het krantje te lezen, maar verder is de beweging van mijn honden bij ons in de tuin. ooit, ooit mag ik ook roepen dat ik heerlijk een uurtje naar het bos geweest ben :mrgreen:
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Voordat mijn man gaat werken laat hij de hond er even uit (rond half 6 's ochtends). Voordat ik naar mijn werk gaat, laat ik de hond er ook even uit (rond 8.00 uur). Tussen de middag laten we de hond er even uit. Maar dit is niet echt wandelen.
's Middags wanneer ik klaar met werken ben kan onze hond vrij naar buiten lopen (we hebben een grote tuin). Na het avondeten gaan we meestal met haar wandelen, hoelang we gaan is zeer verschillend.

We wandelen dus niet echt veel, maar ze is wel veel buiten rond aan het rennen in onze (grote) tuin. Verder vind ze wandelen eigenlijk echt verschrikkelijk! We doen haar dan echt geen plezier met uren wandelen.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik heb geen strak schema eigenlijk, zolang ze hun ei maar kwijt kunnen elke dag.
Dus ja, er moet elke dag gewandeld worden. Ik vind dat dat voor elke hond geldt.
Ik gooi ze vrijwel dagelijks los op het strand of in duin en dan maken ze elkaar bekaf.
Met de Dober doe ik ook iets waar hij bij moet nadenken, zoals speuren of een appèl.
Fietsen of joggen vinden ze ook erg leuk.
Het komt bij elkaar neer op 2-3 uur per dag, afhankelijk van waar ik zin in heb.

En ik ben van plan te gaan skeeleren met ze, maar of dat nu zo'n goed plan is :N:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”