Dierenambulance is voor vervoer , ik heb ze gebeld maar konden niets voor mij doen .Martijn schreef:En de dierenambulance?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DA problemen/weekenddienst
Moderator: moderatorteam
-
plenty
- Zeer actief
Re: DA problemen/weekenddienst
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
-
plenty
- Zeer actief
Die DA in Hilversum ga ik eens bellen , dank je wel .smoekie schreef:Dan zou ik als ik jou was verkassen vwb je dierenarts, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Heylen (die in hilversum) heeft gewoon altijd dienst (24 u p dag).
Wij zijn ook wel eens in Laren geweest voordat hij zijn eigen praktijk had geopend (hij komt van loosdrechtseweg vandaan) en die kon je ook altijd bereiken.![]()
Dus ja, tis een optie wat je dan misschien toch in overweging moet nemen. Blaricum > Hilversum is een ministukje maar dan ben je wel verzekerd dat in het geval er zich iets ernstigs voordoet je altijd je eigen DA te pakken krijgt en niet de zoveelste vervangers die jouw hond(en) niet kennen![]()
Dat 0900 nummer werkt overigens gewoon altijd hoor als het eens nodig is. Dan krijg je als het goed is direct de dienstdoende DA aan de lijn.
Sterkte en succes in ieder geval.
Wat dat 0900 nr betreft dat kan je ook bellen in het weekend , maar als je dat nu voor 10uur doet dan krijg je horen dat je pas een DA kan bellen om 10 uur , dus na 10uur neemd er pas een DA op .
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
plenty schreef: Ja dat kon tot 4 weken geleden , door dat een paar DA,s besloten hebben geen zin meer te hebben in weekend en nachtdiensten , is het hele samenwerkingsverband stop gezet , dus kun je een DA te pakken krijgen vanaf 10 uur in de ochtend tot 5 uur in de middag .
Dat is hier opgelost door in het weekend een praktijkadres te gebruiken voor door de groep ingehuurde dierenartsen.
Dus de ene keer kun je dan iemand uit Groningen treffen en de andere keer iemand uit Zeeland.Mijn dierenarts is trouwens uit dat verband gestapt zodat zijn clienten weer ergens anders heen moeten.
En dan is een Wegwijstruus toch wel erg prettig.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
plenty
- Zeer actief
marian* schreef:plenty schreef: Ja dat kon tot 4 weken geleden , door dat een paar DA,s besloten hebben geen zin meer te hebben in weekend en nachtdiensten , is het hele samenwerkingsverband stop gezet , dus kun je een DA te pakken krijgen vanaf 10 uur in de ochtend tot 5 uur in de middag .
Dat is hier opgelost door in het weekend een praktijkadres te gebruiken voor door de groep ingehuurde dierenartsen.
Dus de ene keer kun je dan iemand uit Groningen treffen en de andere keer iemand uit Zeeland.Mijn dierenarts is trouwens uit dat verband gestapt zodat zijn clienten weer ergens anders heen moeten.
Je mag dus wel door de weeks voor je dure entingen komen waar die flink veel aan verdiend , en in het weekend kun je barsten .
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Daarom is het naar mijn mening ook het beste om te zorgen dat je gewoon een eigen DA hebt die je ten alle tijde ongeacht tijdstip kunt bellen. Zelf vind ik het ontzettend belangrijk dat je niet steeds op verschillende DA's aangewezen bent als er in het weekend onverhoopt iets aan de hand is.plenty schreef:Die DA in Hilversum ga ik eens bellen , dank je wel .smoekie schreef:Dan zou ik als ik jou was verkassen vwb je dierenarts, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Heylen (die in hilversum) heeft gewoon altijd dienst (24 u p dag).
Wij zijn ook wel eens in Laren geweest voordat hij zijn eigen praktijk had geopend (hij komt van loosdrechtseweg vandaan) en die kon je ook altijd bereiken.![]()
Dus ja, tis een optie wat je dan misschien toch in overweging moet nemen. Blaricum > Hilversum is een ministukje maar dan ben je wel verzekerd dat in het geval er zich iets ernstigs voordoet je altijd je eigen DA te pakken krijgt en niet de zoveelste vervangers die jouw hond(en) niet kennen![]()
Dat 0900 nummer werkt overigens gewoon altijd hoor als het eens nodig is. Dan krijg je als het goed is direct de dienstdoende DA aan de lijn.
Sterkte en succes in ieder geval.
Wat dat 0900 nr betreft dat kan je ook bellen in het weekend , maar als je dat nu voor 10uur doet dan krijg je horen dat je pas een DA kan bellen om 10 uur , dus na 10uur neemd er pas een DA op .
De meeste zijn tot pakweg 19 -20.00 open. daarna val je meestal terug op dat nummer. Maar bel idd eens naar Heylen. Is echt een ontzettend goede DA met eigen Lab e.d. dus de meeste onderzoeken waar je vaak voor wordt doorgestuurd wordt daar gedaan.
Wij zijn er in ieder geval al jaren ontzettend tevreden met hem. En Blaricum-Hilversum is maar een klein stukje. Hij zit ook nog vlak bij het centraal station. (pakweg 150 mtr)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik vind dat wat cru gesteld maar daar komt het wel op neer.plenty schreef:marian* schreef:plenty schreef: Ja dat kon tot 4 weken geleden , door dat een paar DA,s besloten hebben geen zin meer te hebben in weekend en nachtdiensten , is het hele samenwerkingsverband stop gezet , dus kun je een DA te pakken krijgen vanaf 10 uur in de ochtend tot 5 uur in de middag .
Je mag dus wel door de weeks voor je dure entingen komen waar die flink veel aan verdiend , en in het weekend kun je barsten .
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat weekend-en avonddiensten niet altijd even fijn zijn,maar daar kies je ook voor als je zo'n beroep kiest.
Maar goed,ook als je dierenarts in een rouleersysteem om de zoveel weken weekenddienst heeft kun je wel eens een andere treffen.
Ik vind het het belangrijkste dat mijn hond geholpen wordt en door wie zal me dan worst zijn.

- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
Jeetje Jet, dit hoor ik ook voor het eerst!
Ik weet niet beter dan dat het 0900 nummer dag en nacht bereikbaar is. Je kon mss niet altijd meteen terecht maar kreeg toch in elk geval een da aan de lijn!
Ik ga het eens navragen bij mijn eigen da want ik vind het wel belangrijk om te weten waar je dan WEL terecht kan
Ik weet niet beter dan dat het 0900 nummer dag en nacht bereikbaar is. Je kon mss niet altijd meteen terecht maar kreeg toch in elk geval een da aan de lijn!
Ik ga het eens navragen bij mijn eigen da want ik vind het wel belangrijk om te weten waar je dan WEL terecht kan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ook die zijn afhankelijk van de dienstdoende dierenarts.En als die er niet is heb je pech.Martijn schreef:Dus die konden ook nergens naar toe? Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van.plenty schreef:Dierenambulance is voor vervoer , ik heb ze gebeld maar konden niets voor mij doen .Martijn schreef:En de dierenambulance?

-
plenty
- Zeer actief
Ik weet niet wie jij hebt , maar alles hier in de buurt , is pas om 10uur berijkbaar .son-pei schreef:Jeetje Jet, dit hoor ik ook voor het eerst!
En waar je wel terecht kan is uiteraard in Amsterdam , maar dat is toch van de zotte als enige optie
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
he wat rot zeg! hier is dat wel goed geregeld:
De avond-, nacht-, en weekenddiensten worden door ons afwisselend vervuld. Regulier vermelden wij deze in de regodieke bladen: De Rozet, het Groesbeeks weekblad, de Regiodiek.
Via een telefonisch doorkiessysteem wordt u automatisch doorverbonden met de dienstdoende dierenarts. Kortom u kunt gewoon het nummer van de eigen dierenarts bellen, om bij de dienstdoende arts uit te komen.
Tijdens de weekenddiensten zijn er geen spreekuren, maar heeft de behandeling op afspraak plaats in de praktijk van de dierenarts die dienst heeft. Dat kan betekenen dat u wat verder moet rijden, maar u hebt wel de zekerheid dat uw huisdier ten alle tijden geholpen wordt.
De avond-, nacht-, en weekenddiensten worden door ons afwisselend vervuld. Regulier vermelden wij deze in de regodieke bladen: De Rozet, het Groesbeeks weekblad, de Regiodiek.
Via een telefonisch doorkiessysteem wordt u automatisch doorverbonden met de dienstdoende dierenarts. Kortom u kunt gewoon het nummer van de eigen dierenarts bellen, om bij de dienstdoende arts uit te komen.
Tijdens de weekenddiensten zijn er geen spreekuren, maar heeft de behandeling op afspraak plaats in de praktijk van de dierenarts die dienst heeft. Dat kan betekenen dat u wat verder moet rijden, maar u hebt wel de zekerheid dat uw huisdier ten alle tijden geholpen wordt.

- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Gelukkig is mijn eigen DA 24u per dag bereikbaar..
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Van onze kliniek heeft er altijd 1 dienst.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik kan altijd bellen er is altijd een da die nacht of weekend dienst heeft
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
gelukkig kan ik dag en nacht , ook in het weekend bij mijn DA terecht , dingen gebeuren hier bijna altijd in het weekend
Heb wel nog voor de zekerheid een reserve DA 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
mwillow
Ellendig hoor. Bedankt voor je uitleg. Ik wens je nogmaals veel sterkte toe.plenty schreef:Hier in de buurt zijn geen 24uurs praktijken helaas .SandraH schreef:Ik wens je heel veel sterkte met dit enorme verlies.
Weet je inmiddels wat er aan de hand was met je hondje? Begrijp niet dat ze zo'n doodziek diertje weer mee terug geven.
Wij hebben hier 2 praktijken met 24-uurs diensten. Bij 1 praktijk zou ik dan ook naar een andere plaats moeten waar IC wordt uitgevoerd, dat is niet praktisch. Mijn eigen praktijk kan ik dag en nacht bellen, hij staat altijd voor ons klaar.
Ik was al heel blij dat die DA haar 06nr aan mij wilde geven , want ze had dus geen dienst meer , maar is toch naar mijn huis gekomen
We denken aan een virus , en dat is voor een oude hond heel wat , haar ontlasting liep er gewoon uit , ook vanavond nog heel wat schone handdoeken onder haar neer gelegt .en dat vanaf vanmorgen 6uur
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Bij onze da kan je ook altijd terecht, ze hebben een speciaal nummer voor in de weekeinden.
Als is het midden in de nacht, ze staan voor je klaar.
Als is het midden in de nacht, ze staan voor je klaar.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier is idd ook gewoon op zaterdagochtend nog spreekuur, heb van de maatschapleden die ik echt 100% vertrouw de mobiele nummers (voor als er echt iets is, de praktijk schakelt je door naar diegene die dienst heeft, maar zoals met Ace wilde ik ook met spoed dezelfde als normaal.
Met Tikoes, teentje er af gebeten op zaterdagmiddag, vertrouwde de dienstdoend da vd praktijk niet helemaal op zijn eigen kunnen en heeft een collega die geen dienst had gebeld om de operatie uit te voeren, wasin ons voordeel, want uiteindelijk vond zijn collega dat er een kootje minder geamputeerd hoefde te worden, wat toekomstig trauma bij belasten (werk) minder kans geeft, anders had in de toekomst het buitenste teentje er mss ook af gemoeten of altijd tapen ivm uitscheuren.
Met Tikoes, teentje er af gebeten op zaterdagmiddag, vertrouwde de dienstdoend da vd praktijk niet helemaal op zijn eigen kunnen en heeft een collega die geen dienst had gebeld om de operatie uit te voeren, wasin ons voordeel, want uiteindelijk vond zijn collega dat er een kootje minder geamputeerd hoefde te worden, wat toekomstig trauma bij belasten (werk) minder kans geeft, anders had in de toekomst het buitenste teentje er mss ook af gemoeten of altijd tapen ivm uitscheuren.
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit zelf bij de Haardstede, die dus samen met Monnickskamp, Stad en Lande, Laren (Mulder) en Naarden-Bussum de avond- en weekenddiensten rouleren.plenty schreef:Ik weet niet wie jij hebt , maar alles hier in de buurt , is pas om 10uur berijkbaar .son-pei schreef:Jeetje Jet, dit hoor ik ook voor het eerst!
En waar je wel terecht kan is uiteraard in Amsterdam , maar dat is toch van de zotte als enige optie
Ik neem aan dat jij ook bij één van deze da's zit? Dan moeten we nu dus naar A'dam als er voor 10 uur wat ergs aan de hand is? Nou jaaa
-
plenty
- Zeer actief
Die rouleren dus niet meer Sonja .
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Bij welke DA ben je uiteindelijk geweest als ik vragen mag?
Wel een hele vreemde "regel" zeg, van de DA's, ik heb zelf gewerkt bij Snelder (DK 't Gooi) en de Haardstede en toen was er nog gewoon dienst, maar dat is inmiddels ook een jaar en 6 maanden geleden.
Wel een hele vreemde "regel" zeg, van de DA's, ik heb zelf gewerkt bij Snelder (DK 't Gooi) en de Haardstede en toen was er nog gewoon dienst, maar dat is inmiddels ook een jaar en 6 maanden geleden.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
plenty
- Zeer actief
Jacintha schreef:Bij welke DA ben je uiteindelijk geweest als ik vragen mag?
Klopt als een bus , 4 weken geleden is het samenwerkings verband stop gezet .
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Hmm, oke.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoor het voor het eerst en vind het ook geen prettige ontwikkeling
Ik denk dat ik op de kinderboerderij maar eens een dierenspoedkliniek ga beginnen
Nee, zonder dollen, een goeie dierenspoedkliniek voor Gooi en omstreken lijkt mij in elk geval dan geen overbodige luxe!
Ik denk dat ik op de kinderboerderij maar eens een dierenspoedkliniek ga beginnen
Nee, zonder dollen, een goeie dierenspoedkliniek voor Gooi en omstreken lijkt mij in elk geval dan geen overbodige luxe!
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Hier in Amsterdam hebben we de Spoedkliniek voor Dieren. Die gaat open wanneer de gewone dierenartsenpraktijken sluiten.
-
plenty
- Zeer actief
Ik ben voor Sonjason-pei schreef:Ik hoor het voor het eerst en vind het ook geen prettige ontwikkeling![]()
Ik denk dat ik op de kinderboerderij maar eens een dierenspoedkliniek ga beginnen![]()
-
plenty
- Zeer actief
Ik heb net de kliniek in Hiversum gebeld waar dierenarts Heylen zit , maar zij nemen alleen spoed aan van eigen klanten , ik heb haar het verhaal verteld wat mij is overkomen en ze wist niet wat ze hoorde , en ze gaat hier zeker mee aan de gang , ze zij letterlijk dit krijgt nog een staarje .
Hilversum was bezig om een kring op te zetten , ik heb haar gevraagt omdaar meer plaatsen bij te betrekken zodat het wat breder wordt , ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat .
Hilversum was bezig om een kring op te zetten , ik heb haar gevraagt omdaar meer plaatsen bij te betrekken zodat het wat breder wordt , ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat .
-
plenty
- Zeer actief
Als ik nou mijn honden in Hilversum laat enten ben ik ook klant 
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
plenty schreef:Ik heb net de kliniek in Hiversum gebeld waar dierenarts Heylen zit , maar zij nemen alleen spoed aan van eigen klanten , ik heb haar het verhaal verteld wat mij is overkomen en ze wist niet wat ze hoorde , en ze gaat hier zeker mee aan de gang , ze zij letterlijk dit krijgt nog een staarje .
Aangezien je graag een DA wilt waar je 7 dgn per week 24 u per dag terecht kunt als dat nodig is zou ik als ik jou was mijn boeltje bij je huidige DA pakken en "verkassen"
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Als eerste heel veel sterkte met het verlies van je maatje
Dat doet zoveel pijn he..
Op je vraag terug te komen..
Wij hebben een dierenartsenpraktijk, sterkliniek, daar werken wel 10 dieren/veeartsen. Ik heb ook paarden en dan heb je vaak (lees; altijd) in de nachten/weekenden/avonduren met spoed een arts nodig. Er komt ALTIJD iemand. Binnen een kwartier!
Ook met de honden kan ik altijd terecht buiten kantooruren. Moet er niet aandenken dat er geen arts bereikbaar is in spoedsituaties. En mocht het geen spoed zijn, of twijfel ik of het een spoedje is, dan bel ik gewoon op en vraag wat ik moet doen.
Ze zijn hier super met betrekking tot de dieren en hun baasjes. Kan niet anders zeggen.
Dat doet zoveel pijn he..
Op je vraag terug te komen..
Wij hebben een dierenartsenpraktijk, sterkliniek, daar werken wel 10 dieren/veeartsen. Ik heb ook paarden en dan heb je vaak (lees; altijd) in de nachten/weekenden/avonduren met spoed een arts nodig. Er komt ALTIJD iemand. Binnen een kwartier!
Ook met de honden kan ik altijd terecht buiten kantooruren. Moet er niet aandenken dat er geen arts bereikbaar is in spoedsituaties. En mocht het geen spoed zijn, of twijfel ik of het een spoedje is, dan bel ik gewoon op en vraag wat ik moet doen.
Ze zijn hier super met betrekking tot de dieren en hun baasjes. Kan niet anders zeggen.