Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hiervan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef: Ik zou de hond echt zo nemen. Als Cleo er niet meer was hadden we dat ook gedaan denk ik omdat Martijn hem ook erg leuk vindt. Hij is niet eens gecastreerd :ok:
Zou je dat verstandig lijken met een jonge, zeer energieke en hele sterke herder in je huis?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

LongFields schreef:
MARC_S schreef: Ik zou de hond echt zo nemen. Als Cleo er niet meer was hadden we dat ook gedaan denk ik omdat Martijn hem ook erg leuk vindt. Hij is niet eens gecastreerd :ok:
Zou je dat verstandig lijken met een jonge, zeer energieke en hele sterke herder in je huis?
Ik denk dat Eva hem wel leuk vindt en dan kan ze onder wat begeleiding best wel lief en rustig zijn. Maar we nemen hem ook niet dus het maakt ook niet uit. Want natuurlijk is het niet verstandig als in slim en handig. :wink: Ik denk wel dat het kan overigens.

Ik hoop dat de hond in ieder geval ergens komt waar hij het leuk kan hebben.

Wat mij vooral opviel was dat hij aan de riem en op het stoepje problemen had. Rechtdoor was geen probleem. Hier kan hij altijd los dus dan kan hij misschien wel makkelijker lopen en als hij valt valt hij in het gras. Dat geeft dan weer niet :mrgreen:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

MARC_S schreef:Ik wil hem eerlijk gezegd wel hebben :mrgreen: Ik kreeg spontaan een lach op mijn gezicht van dat filmpje en ik vind het een hele leuke hond om te zien. :ok: Wat die hond heeft is totaal niet pijnlijk. Ook merkt de hond zelf niks van die gekke achterhand behalve dat hij niet zo goed kan sturen. Deze hond is er echt 100 keer beter aan toe dan een hond die een chronische pijn in een spier of gewricht heeft. Hij huppelt lollig rond en snuffelt hier en daar. De hond met een beetje HD van een harder ras knijpt zijn kiezen op elkaar en doet net alsof er niks aan de hand is. De laatste hond lopen er honderden van rond en die laat niemand afmaken en dan zou je een jonge flexibele hond met een gek gangwerk vanwege zenuwbeschadigingen dood moeten maken.

Ik zou de hond echt zo nemen. Als Cleo er niet meer was hadden we dat ook gedaan denk ik omdat Martijn hem ook erg leuk vindt. Hij is niet eens gecastreerd :ok:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dus ook zo dacht.
Ja het ziet er raar uit en hij loopt gek natuurlijk maar als hij geen pijn heeft en zo te zien lekker rond snuffelt en doet, wat is dan het probleem? Dat de buitenwereld het gek vind?
Honden die amper meer vooruit kunnen komen vanwege de pijn mogen niet ingeslapen worden maar de hond uit het filmpje wel omdat ie afentoe de controle verliest.

Ik heb vorige zomer op de hond van Joyce gepast die ook moeite met de controle had van dr poten. Ook raar liep e.d.
Maar die hond had het gewoon prima naar dr zin, rende overal heen, wilde graag spelen, deed lekker mee e.d. had totaal geen pijn e.d.
Dan laat je zo'n hond toch niet inslapen?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Cash schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dus ook zo dacht.
Ja het ziet er raar uit en hij loopt gek natuurlijk maar als hij geen pijn heeft en zo te zien lekker rond snuffelt en doet, wat is dan het probleem? Dat de buitenwereld het gek vind?
Nee, dat de hond helemaal niet kan doen wat hij wil.
Hij heeft dan ws geen pijn maar hij kan niet rennen en spelen. De hond is 11 mnd en ik zie op het filmpje echt geen energieke vrolijke jonge hond. Ik zie een hond met een lijf wat niet meewerkt.
Honden die amper meer vooruit kunnen komen vanwege de pijn mogen niet ingeslapen worden maar de hond uit het filmpje wel omdat ie af en toe de controle verliest.
Ik heb vorige zomer op de hond van Joyce gepast die ook moeite met de controle had van dr poten. Ook raar liep e.d.
Maar die hond had het gewoon prima naar dr zin, rende overal heen, wilde graag spelen, deed lekker mee e.d. had totaal geen pijn e.d. Dan laat je zo'n hond toch niet inslapen?
Iedereen zal anders naar het filmpje kijken maar ik zie geen hond die het naar naar zijn zin heeft en lekker kan spelen. Hij doet zijn ding en moet alle zeilen bijzetten om op een bepaald plekje te kunnen snuffelen want zijn lijf is er al voorbij.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

nou ik zie ook echt geen hond die het vreselijk heeft. toch?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Cash schreef:nou ik zie ook echt geen hond die het vreselijk heeft. toch?
Nee, ik ook niet. Maar tussen vreselijk en een leuk jonge hond waardig leven zit nog wel iets ;o)
Ik vind het triest dat hij met zijn lijf niet kan wat zijn koppie wel wil. Net als dat ik dat bij hele ongezonde rassen ook vind. Maargoed, ik ga er geen eindeloze discussie over voeren hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

MARC_S schreef:Wat die hond heeft is totaal niet pijnlijk. Ook merkt de hond zelf niks van die gekke achterhand behalve dat hij niet zo goed kan sturen. Deze hond is er echt 100 keer beter aan toe dan een hond die een chronische pijn in een spier of gewricht heeft. Hij huppelt lollig rond en snuffelt hier en daar. De hond met een beetje HD van een harder ras knijpt zijn kiezen op elkaar en doet net alsof er niks aan de hand is. De laatste hond lopen er honderden van rond en die laat niemand afmaken en dan zou je een jonge flexibele hond met een gek gangwerk vanwege zenuwbeschadigingen dood moeten maken.
Hier moest ik ook aan denken. Mensen vinden vaak dat Rhodin er mooi en gezond uit ziet, maar voor hetzelfde geldt crepeert hij van de pijn met zijn HD. En toch laat ik hem ook niet afspuiten. En ik weet niet of dat zo is maar ik zie hier wel een blije hond en ondanks het rare loopje vraag ik me af of hij er verder onder lijdt. Ik dacht ook al dat als ik een groot erf zou hebben (en geen Rhodin), hij hier wel lekker rond mocht scharrelen totdat het echt erger wordt en hij echt geen plezier meer in het leven heeft. Hij heeft echt een lekker bekkie trouwens. :I: Ik weet het niet, ik zou zo'n hond echt langer moeten kunnen observeren voordat ik zo'n beslissing zou kunnen maken.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm ligt eraan. Als de hond verder niet overduidelijk erge pijnen lijdt.. Maar ja, is het een volwaardig bestaan? Weet het niet, erg dubbel. Misschien roep ik nu wel spuitje: maar is het je opvanghond of eigen hond denk ik niet snel dat je dat doet.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik zou hem ook zo in huis nemen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn paard is licht atactisch. Die loopt ook vaak alsof hij een beetje dronken is. Niks aan de hand en met spieren heel behoorlijk onder controle te houden. Pijn heeft hij zeker niet. Maar zodra het bij hem erger wordt is het wel einde paard. Voor mijn hond geldt hetzelfde. Als die niet meer normaal kan rennen, spelen en springen, is het ook over. Deze hond heeft totaal geen idee wat er aan zijn eigen achterkant gebeurt. Heeft ie pijn, Nee! Is ie ongelukkig Nee.. Hij is niet anders gewent...
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik vind een hoop onduidelijk. Er is waarschijnlijk iets neurologisch overgebleven, maar ik vermoed dat de stichting dit alleen aanneemt en er geen onderzoek naar gedaan is. Een dierenarts hier denkt dat hij niet verbeterd en het opvang gezin denkt dat het iets in de hersenen is. Maar niks is zeker. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat de hond zo enorm ziek is geweest en misschien hersteld hij langzaam nog steeds. Ben ook benieuwd wat fysiotherapie, zwemmen en al het andere aan spieropbouw nog zou kunnen opleveren. Eventueel tot die tijd hem ook wat ondersteuning geven met een karretje. Tja ik ken een jonge hond die zeer langzaam hersteld is van een achterhandsverlamming.
Als het echt niet zo verbeteren, Tja moeilijk, weet het niet.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Wat ik me afvraag is: hoe reageren andere honden op het vreemde gedrag van de hond. Moet de toekomstige eigenaar zich dagelijks zorgen maken of een andere hond hem gaat aanvallen door dit vreemde gedrag? Dat zou voor mij zwaar meewegen in de beslissing wel of niet inslapen. Hoeveel vrijheid heeft de hond nog en wie zegt dat dit voor de hond niet heel vervelend is. Pijn is niet het enige waar een hond "last van" kan hebben.
laeken
Zeer actief

Shima schreef:Wat ik me afvraag is: hoe reageren andere honden op het vreemde gedrag van de hond. Moet de toekomstige eigenaar zich dagelijks zorgen maken of een andere hond hem gaat aanvallen door dit vreemde gedrag? Dat zou voor mij zwaar meewegen in de beslissing wel of niet inslapen. Hoeveel vrijheid heeft de hond nog en wie zegt dat dit voor de hond niet heel vervelend is. Pijn is niet het enige waar een hond "last van" kan hebben.
Als contact met andere honden essentieel voor leven is dan vraag ik mij erg af hoe dat dan moet met al die honden die niet met andere honden kunnen? Want hoe denk je dat andere honden reageren op een grommende borstelende pitbull? Hoeveel vrijheid denk je dat die honden hebben? Je kunt toch ook gewoon op rustige plekken je hond loslaten en hem beschermen tegen andere honden? Dat moet je ook met pups, loopse teven en hond-agressieve reuen. Dus waarom niet met een kneusje? :wink:

En eigen en bekende honden reageren vast prima. Dan heeft hij wat vaste speelmaatjes, ook goed toch? :wink:
Afbeelding
Thea Heiman
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Wij hebben 3 Griekse straathonden, eentje van 8 jaar en eentje van 5 jaar en eentje van 2 jaar. Het zijn prachtige mengelmoesjes met een flinke vleug jachthond.

Ongelezen bericht door Thea Heiman »

Ik ben toevallig op dit topic gestuit, en nog eens erg toevallig weet ik precies over welke hond jullie het hebben..... Hij heet Twister en het is een vreselijk vrolijk en lief beest, die echt nog goed uit de voeten (poten) kan hoor! :D Ik zag een aantal opmerkingen/ vragen e.d. voorbij komen over hem. Ik zal proberen het één en ander te verduidelijken... Twister heeft echt geen pijn, hij merkt zelf niet zo erg veel van z´n handicap die veroorzaakt is door Distemper. Andere honden doen niet "raar" tegen hem omdat hij "anders" is maar spelen volop met hem alsof er niets aan de hand is. (kunnen mensen met hun vooroordelen en discriminatie nog een voorbeeld aan nemen :wink: ). Gisteren was Twister aan het spelen op een groot veld met allerlei honden, in totaal liepen er zo´n 50 á 60 honden los en geen enkele hond liet Twister links liggen. Hij is wat sterker op z´n achterhand geworden en als hij lange rechte stukken kan rennen dan gaat eigenlijk best heel goed..... Het probleem ligt vooral bij de bewegingen naar links en rechts (bochtjes of zijwaarts).
Als hij loopt lijkt hij een beetje op een dansend hertje. Ik vind het een kanjer van een hond, en geloof me.... Als je hem een middagje op een veld hebt meegemaakt dan laat je dat spuitje wel achterwege.... :F: (en nee, ik ben niet de opvangbaas van Twister :wink: , maar ik ben wel bemiddelaar bij Mirtos :smile1: )
Een hond heb je niet voor even maar voor het leven!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

In laten slapen... ik vind dit nu niet echt hondwaardig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Thea Heiman schreef:Ik ben toevallig op dit topic gestuit, en nog eens erg toevallig weet ik precies over welke hond jullie het hebben..... Hij heet Twister en het is een vreselijk vrolijk en lief beest, die echt nog goed uit de voeten (poten) kan hoor! :D Ik zag een aantal opmerkingen/ vragen e.d. voorbij komen over hem. Ik zal proberen het één en ander te verduidelijken... Twister heeft echt geen pijn, hij merkt zelf niet zo erg veel van z´n handicap die veroorzaakt is door Distemper. Andere honden doen niet "raar" tegen hem omdat hij "anders" is maar spelen volop met hem alsof er niets aan de hand is. (kunnen mensen met hun vooroordelen en discriminatie nog een voorbeeld aan nemen :wink: ). Gisteren was Twister aan het spelen op een groot veld met allerlei honden, in totaal liepen er zo´n 50 á 60 honden los en geen enkele hond liet Twister links liggen. Hij is wat sterker op z´n achterhand geworden en als hij lange rechte stukken kan rennen dan gaat eigenlijk best heel goed..... Het probleem ligt vooral bij de bewegingen naar links en rechts (bochtjes of zijwaarts).
Als hij loopt lijkt hij een beetje op een dansend hertje. Ik vind het een kanjer van een hond, en geloof me.... Als je hem een middagje op een veld hebt meegemaakt dan laat je dat spuitje wel achterwege.... :F: (en nee, ik ben niet de opvangbaas van Twister :wink: , maar ik ben wel bemiddelaar bij Mirtos :smile1: )
Leuk, heeft hij nog geen baasje? Want ik had gedacht dat hij nu toch wel al geplaatst zou zijn. :U: Of durven mensen hem niet aan? Ivm blikken en commentaar? Ik vind hem nog steeds leuk en nu ook wel sneu zonder baasje. :klaar:
Afbeelding
Thea Heiman
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Wij hebben 3 Griekse straathonden, eentje van 8 jaar en eentje van 5 jaar en eentje van 2 jaar. Het zijn prachtige mengelmoesjes met een flinke vleug jachthond.

Ongelezen bericht door Thea Heiman »

Nee, helaas heeft Twister nog geen baasje :( Erg jammer, want het wordt hem zoooooo gegund! het is zo´n vreselijke vrolijke en lieve knuffelkont!
Een hond heb je niet voor even maar voor het leven!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Shima schreef:Wat ik me afvraag is: hoe reageren andere honden op het vreemde gedrag van de hond. Moet de toekomstige eigenaar zich dagelijks zorgen maken of een andere hond hem gaat aanvallen door dit vreemde gedrag? Dat zou voor mij zwaar meewegen in de beslissing wel of niet inslapen. Hoeveel vrijheid heeft de hond nog en wie zegt dat dit voor de hond niet heel vervelend is. Pijn is niet het enige waar een hond "last van" kan hebben.
Dat was ook mijn eerste gedachte... als het beestje steeds aangevallen wordt vanwege de plotselinge bewegingen, dan lijkt me er weinig lol voor de hond aan.
En ondanks dat ik nu lees dat Thea zegt dat dit niet zo is, twijfel ik daar toch een beetje aan.
Mijn hond had door een ziekte epilepsie gekregen en na zo'n aanval was hij enorm wankel op de poten en viel zo bovenop mijn andere hond. Nu kenden deze honden elkaar al 4 jaar en leek mijn andere hond wel te begrijpen dat het niet uit disrespect was en ze deed gelukkig niks, maar ze vond het wel erg vreemd.
Dus ik vraag me af of hij wel zo alom geaccepteerd wordt.

Verder vind ik het moeilijk, echter zolang een hond geen pijn heeft en lijkt te genieten van het leven, zou ik eigenlijk geen hond in laten slapen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zie het filmpje nu, maar als ik het zo zie zou ik hem echt NIET in laten slapen. Omdat hij wat anders loopt dan een andere hond.

En als hij nog graag speelt en zelf er niet veel last van heeft wie zijn wij dan om te zeggen in laten slapen.

Als ik geen drie honde had dan had ik hem graag gewilt.

Ik hoop dat hij snel een baasje krijgt die goed voor hem is.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Op de site staat:als je hem ziet ben je geheid verkocht..
Nou bij deze dan.
Wat een leuke hond is dat zeg.
Ik moet er ook wel een beetje om lachen ,het is echt een kneus.
Maar hetopvanggezin heeft er zelf voor gekozen om deze hond in de opvang te nemen.
Dit word niet opgedrongen,met de kans dat dit hondje nooit meer geadopteerd word.
Die keuze heeft ze gemaakt en daar wil ik mijn petje voor af nemen hoor.
Dit is heel wat anders dan een bv blinde hond of een hondje met 3 poten te nemen.
Maar wat ik me wel afvraag:waarom is hij niet gecastreerd?
Hij is oud genoeg toch?
Misschien wel iets met de narcose??
Misschien had hij niet naar nederland moeten komen,daar zullen de meningen over verdeeld zijn,maar nogmaals,wie dit aandurft om hem in huis te nemen,vind ik klasse.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
jodi
Actief

Ongelezen bericht door jodi »

Als ik Twister zo zie en over hem lees, zou ik hem zeker niet in laten slapen.
Zolang de hond geen pijn heeft en plezier in het leven heeft. waarom wel??
Ik mag het wellicht niet vergelijken, maar hoeveel mensen heb je niet met een neuroligisch probleem, die geen pijn hebben en ook genieten van het leven en van alles bereiken???rare vergelijking , maar daar zet je ook geen spuit in. okee ik weet het, je kan de mens niet vergelijken met een hond.
Jammer genoeg willen veel mensen "niet voor schut lopen" met zo een hond. Ikzelf zou er schijt aan hebben!!
Of je deze hond wel of niet naar nederland had moeten halen vind ik dan weer een andere discussie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jodi schreef:Als ik Twister zo zie en over hem lees, zou ik hem zeker niet in laten slapen.
Ik mag het wellicht niet vergelijken, maar hoeveel mensen heb je niet met een neuroligisch probleem, die geen pijn hebben en ook genieten van het leven en van alles bereiken???rare vergelijking , maar daar zet je ook geen spuit in. okee ik weet het, je kan de mens niet vergelijken met een hond.
Jammer genoeg willen veel mensen "niet voor schut lopen" met zo een hond. Ikzelf zou er schijt aan hebben!!
Of je deze hond wel of niet naar nederland had moeten halen vind ik dan weer een andere discussie
precies, dat moet je dus ook niet doen.
Waarom wel, omdat IK het geen hondwaardig bestaan vind. Bij mij was het dus direct over geweest voor zo'n hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pluuster Bear's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pluuster Bear's »

Hij mocht ook zo hier komen wonen.
Jammer dat hij zo groot is anders was hij zeker welkom.
Bij ons in huis woont Barbie, en ook zij heeft wat moeite met lopen.
Ze is op de leeftijd van 12 weken gegrepen door een andere hond en hier een hersentrauma, gebroken rug, veel kneuzingen en wat krassen door opgelopen.
Haar achterhand bleek volkomen verlamt.
2 dierenartsen advies gevraagt: 1 zij inslapen en de ander vond het slimmer om af te wachten.
We hebben gekozen voor het laatste.
Zelf kontakt gezocht met een fysiotherapheut en naast pijnstillers, ontstekingsremmers die ze maar 2 weken heeft moeten slikken heeft ze heeeeeeel veel therapie gehad.
We zijn zeker 8 maanden met haat bezig geweest. Elke dag oefeningen thuis, ook in bad.
Een paar keer in de week naar de fysio om in het water te oefenen, fysio, magneetveldtherapie, en weet ik veel wat nog meer.
Wij hebben onze handen vol gehad, maar het was Barbie zelf die liet weten dat ze verder wou.
Ze werkte keihard en was altijd vrolijk.
Een paar maand heeft ze een rolstoel gehad, de eerste keer dat we haar erin zetten vond ze het direct schitterend en binnen 10 minuten kon ze er alles mee.
Elke dag verbaasde ze ons weer met verbeteringen, haar doorzettingsvermogen, en haar enorme vrolijkheid.

Op dit moment is ze anderhalf jaar, kan zelf weer plassen en poepen, is de baas van onze Chiroedel dus de andere honden accepteren haar volledig, ze speelt met de anderen, gaat mee op alle wandelingen en vind dat geweldig.
Haar mankementen: ze loopt raar, met ruime stappen achter en stil staan is wat moeilijker ivm ballans, maar ze kan rennen, al is het niet zo hard als de anderen. En ja ze kan haar plas en poep niet zo lang ophouden dat ze de buitendeur red in ons grote huis, dus de dweil en rol wcpapier staat de hele dag klaar.
Haar geluid is ook weg, waarschijnlijk beschadigde stembanden. Piepen kan grommen ook maar wel zachter en bij het blaffen hoor je een heeeeel klein beetje.
Het is onze Diva, ze commandeerd ons door het huis, want ja op en af de bank kan ze niet zelf,hihi.
Ik herken heel veel van haar in deze dappere vent, en hij heeft zeker een kans verdient.
Wie weet is er door hydrotherapie en speciale oefeningen nog zelfs wat te verbeteren.
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
jodi schreef:Als ik Twister zo zie en over hem lees, zou ik hem zeker niet in laten slapen.
Waarom wel, omdat IK het geen hondwaardig bestaan vind. Bij mij was het dus direct over geweest voor zo'n hond.
Eva zou ik ook inslapen als ze zo geworden was hoor. :wink: Ik denk dat een hond met enorme drive en werklust niet bepaald happy is als hij alleen nog maar zo kan zwalken. Maar ik denk dat dit gewoon een kruising is die al helemaal happy is als hij kan spelen en als het gezellig is. Dus voor zo'n hond vind ik het weer niet erg. Omdat het hondenziekte was was dit waarschijnlijk ook in de periode dat hij een hele kleine pup was. Denk dus dat hij ook niet beter weet. Maar ik begrijp prima waarom jij hem wel in zou slapen. Ik begrijp sowieso prima waarom veel mensen vinden dat hij ingeslapen moet worden. Maar ik wil wel eerst eerlijk naar de hond zelf kijken. En dat deed ik in het filmpje en ik zag een heel happy hondje. Dan vind ik het prima om dat vrolijke beest bij iemand te zetten die dat gezwalk geen probleem vindt en waar hij gezellig tussen lieve honden loopt, speelt en er gewoon lekker bijhoort. Volgens mij vind deze hond het dan allang prima allemaal :ok: En als je hem lekker los laat waar hij de ruimte heeft komt hij volgens mij ook best prima uit de voeten met zijn handicap. Ik vind nl wel dat deze hond ergens geplaatst moet worden waar hij dus niet aan de riem uitgelaten moet worden. Lijkt mij niks voor hem om zo weinig ruimte te hebben om zijn eigen manier van lopen te ontwikkelen. Als deze hond van mij was zat er vrijwel nooit een riem om en liep hij lekker te struinen op zijn manier. Want die riem maakt dat ik het idee krijg dat hij er dan meer last van heeft. En hard weglopen kan hij toch niet. :F: :wink:
Afbeelding
jodi
Actief

malinois schreef:
Snap ik wel hoor,ben nou eenmaal een enorm gevoelsmens en een enorme denker,maar was het eerste wat in me op kwam.Kwam in me op omdat mijn moeder vele malen minder kan dan deze hond en ook happy is!!
Een goede vriendin van me heeft een po mix met 2 vergroeide achterpoten, haar hond loopt echt bizar en ziet er zielig uit, maar het is echt super happy, een heerlijk ding.Die heeft ook echt geen pijn en ja dan vind ik het echt wel hondwaardig.Als de hond wel pijn zou hebben zou ik er anders over denken
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jodi schreef:
malinois schreef:
Snap ik wel hoor,ben nou eenmaal een enorm gevoelsmens en een enorme denker,maar was het eerste wat in me op kwam.Kwam in me op omdat mijn moeder vele malen minder kan dan deze hond en ook happy is!!
Een goede vriendin van me heeft een po mix met 2 vergroeide achterpoten, haar hond loopt echt bizar en ziet er zielig uit, maar het is echt super happy, een heerlijk ding.Die heeft ook echt geen pijn en ja dan vind ik het echt wel hondwaardig.Als de hond wel pijn zou hebben zou ik er anders over denken
Dat is ook prima hoor, ik denk daar gewoon anders over maar dat is gewoon een mening, een gevoel.
Daar is niet goed of fout aan.
Afbeelding
jodi
Actief

Pluuster Bear's schreef:Hij mocht ook zo hier komen wonen.
Jammer dat hij zo groot is anders was hij zeker welkom.
Bij ons in huis woont Barbie, en ook zij heeft wat moeite met lopen.
Ze is op de leeftijd van 12 weken gegrepen door een andere hond en hier een hersentrauma, gebroken rug, veel kneuzingen en wat krassen door opgelopen.
Haar achterhand bleek volkomen verlamt.
2 dierenartsen advies gevraagt: 1 zij inslapen en de ander vond het slimmer om af te wachten.
We hebben gekozen voor het laatste.
Zelf kontakt gezocht met een fysiotherapheut en naast pijnstillers, ontstekingsremmers die ze maar 2 weken heeft moeten slikken heeft ze heeeeeeel veel therapie gehad.
We zijn zeker 8 maanden met haat bezig geweest. Elke dag oefeningen thuis, ook in bad.
Een paar keer in de week naar de fysio om in het water te oefenen, fysio, magneetveldtherapie, en weet ik veel wat nog meer.
Wij hebben onze handen vol gehad, maar het was Barbie zelf die liet weten dat ze verder wou.
Ze werkte keihard en was altijd vrolijk.
Een paar maand heeft ze een rolstoel gehad, de eerste keer dat we haar erin zetten vond ze het direct schitterend en binnen 10 minuten kon ze er alles mee.
Elke dag verbaasde ze ons weer met verbeteringen, haar doorzettingsvermogen, en haar enorme vrolijkheid.

Op dit moment is ze anderhalf jaar, kan zelf weer plassen en poepen, is de baas van onze Chiroedel dus de andere honden accepteren haar volledig, ze speelt met de anderen, gaat mee op alle wandelingen en vind dat geweldig.
Haar mankementen: ze loopt raar, met ruime stappen achter en stil staan is wat moeilijker ivm ballans, maar ze kan rennen, al is het niet zo hard als de anderen. En ja ze kan haar plas en poep niet zo lang ophouden dat ze de buitendeur red in ons grote huis, dus de dweil en rol wcpapier staat de hele dag klaar.
Haar geluid is ook weg, waarschijnlijk beschadigde stembanden. Piepen kan grommen ook maar wel zachter en bij het blaffen hoor je een heeeeel klein beetje.
Het is onze Diva, ze commandeerd ons door het huis, want ja op en af de bank kan ze niet zelf,hihi.
Ik herken heel veel van haar in deze dappere vent, en hij heeft zeker een kans verdient.
Wie weet is er door hydrotherapie en speciale oefeningen nog zelfs wat te verbeteren.
Barbie heeft het getroffen met jullie :ok:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Ik zou hem dus gewoon in huis nemen. Ik zie geen ongelukkige hond, ik zie een hond met een handicap. Wat anderen daarvan vinden, laat mij koud. Dan loopt hij maar raar, ik zie wel gekkere dingen bij onder andere honden. Mijn mannetje wil geen vierde hond, maar als hij zou zeggen: haal maar op!
Had ik het gedaan. Ik vind het een schatje! Ik zou hem alleen niet meer aan de lijn houden, of juist wel maar een hele lange. Ik heb wel meer kneuzen in huis en ik denk er heel anders over. Het is maar net of je het er voorover hebt en de tijd erin wilt steken. Tenminste, zo denk ik. Er zijn zoveel manieren om een hond gelukkig te laten zijn. Tuurlijk, krijgt hij echt ondraaglijk pijn, raakt hij depressief en zit er geen levenslust meer in, dan is het een heel ander verhaal. Maar dat is niet wat ik hier zie. Ik hoop dat er iemand is die hem dat gunt, een fijn leven zonder veroordeeld te worden.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Inslapen. Toen ik het las dacht ik nog van, ah zo erg is het vast niet, komt allemaal wel goed, maar dat filmpje.. ik denk dat de hond er wel degelijk last van heeft. Ik weet niet wat het betekend al een dier 'huppelt' met het achterlijf maar het ziet er niet veilig of pijnloos uit.

Overigens zeg ik dit niet omdat ik hem niet leuk vind met handicap of omdat ik zo'n hond niet in huis wil hebben, ik zeg dit omdat ik niet wil dat een dier overbodig lijdt.
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Oh jongens dit is zo triest.
Je ziet het wel eens vaker voorbij komen van die zielige/zwak/misselijk/gehandicapte/gedragsgestoorde hondjes [ hoopjes ellende] die zo nodig gered moeten worden uit het buitenland.
Worden even heen en weer gesleept op het vliegtuig en bij verschillende gast gezinnen onder gebracht.
Soms te bang om te schijten of te pissen als er iemand in de buurt is.
Vreselijk.
Maar het moet allemaal wel een goed baasje krijgen ,want dat hebben ze verdiend.
Mee eens, dat er veel te veel extreme gevallen worden "gered"...
Deze hond zou ik trouwens ook in laten slapen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”