Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tumor Voorpootje
Moderator: moderatorteam
-
Job
- Zeer actief
Re: Tumor Voorpootje
klinkt allemaal heel goed en ze ziet er ook goed uit!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Goed om te zien en te horen dat ze alweer eet en gewoon weer staat en poept en plast enzo
Dat gaat de goede kant op 
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind ze er goed uitzien. Superrr en je ziet haar genieten van het eten.
Superrr komt helemaal goed.
Heel veel beterschap en sterkte.
Superrr komt helemaal goed.
Heel veel beterschap en sterkte.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Agossie, de klein stumper, maar ondanks dat denk ik dat het met haar handigheid helemaal goed gaat komen
.
Gr. Aniek

-
Tries
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Normaal gesproken gaan we na het eten op de bank een kopje koffie drinken en dan komt Bibi altijd tussen ons in liggen.
Nu had ik een kussen op de grond gelegd, zodat ze daar op kon liggen.
Maar nee hoor, Bibi wilde gewoon op de bank en mevrouw springt er gewoon zelf op
Maar nee hoor, Bibi wilde gewoon op de bank en mevrouw springt er gewoon zelf op
- Marina
- Zeer actief
dan gaat het wel heel goed met haar superrrr

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Het blijven wonderen, die honden!
Fijn dat je zo goed vooruit gaat!
Fijn dat je zo goed vooruit gaat!
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
-
Gos
- Zeer actief
Onvoorstelbaar, de veerkracht die honden kunnen hebben! Ik hoop dat ze snel geen pijn eer heeft en jullie aan het idee gewend zijn 
- Odette
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising mechelse herder/border collie + een Jack Russel
O o o Tries ... wat herken ik jouw verhaal! Maar dat begrijp je natuurlijk welTries schreef:Normaal gesproken gaan we na het eten op de bank een kopje koffie drinken en dan komt Bibi altijd tussen ons in liggen.
Maar vind je het niet wonderbaarlijk dat een hond 24 uur na zo'n grote operatie zijn weg al weer vindt?????
Nicky is nu precies 3 weken en 5 dagen geleden geopereerd en het gaat uitstekend met haar! Nicky wordt dit jaar 10 en had inderdaad zoals je gelezen hebt ook een niet-operabele tumor in haar linker voorpoot. Je hebt ook de foto's gezien, 24 uur na de operatie stond ze in de tuin met een bal in haar bek. Ik dacht bij mijzelf: 't moet niet gekker worden!!! Wel fijn natuurlijk, begrijp me niet verkeerd.
En nu ... ze doet alles weer wat ze voorheen ook deed. Als ze achter haar bal op het veld aan gaat, gaat ze soms zo hard dat haar voorpoot het niet meer bij kan houden, nou ... dan laat ze zich vallen rolt over en staat weer op. Helemaal top!
Ik denk echt dat je een prima beslissing genomen hebt.
Het enige dat ons beide nog zorgen zal baren de komende tijd: komt de kanker op een andere plek terug? Die vraag blijft constant in mijn achterhoofd. Die krijg ik er niet uit.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Hoe gaat het vandaag?? Ik zag haar oogjes al weer stralen op de foto.
Geweldig hoe honden er mee om gaan trouwens.
Geweldig hoe honden er mee om gaan trouwens.
-
Tries
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Odette, wat fijn dat je even je verhaal verteld! Ik had je topics al gelezen voordat ik de keuze heb gemaakt, en mede door jou verhaal wist ik wat ik moest doen. Al had ik wel mijn twijfels natuurlijk. Maar als ik zie hoe Bibi nu is, ben ik blij dat ik de stap heb genomen.
Nu maar hopen inderdaad dat er niet op een andere plaats een tumor terug komt, dit hoop ik voor ons alle twee!!!
Met Bibi gaat het erg goed, ik had dit echt niet verwacht. Ze huppelt goed rond op haar drie pootjes en ze voelt zich al een stuk beter. Ze geniet enorm van alle aandacht die ze krijgt! Maar we moeten wel opletten met de andere honden dat we hun niet jaloers maken. Dus ook de rest wordt vorozien van de nodig aandacht en extra´s
Als mijn vriend metd e andere honden gaat wandelen staat Bibi ook al weer te springen dat ze mee wil. Maar dat is nog te vroeg, ze moet eerst nog meer aansterken en wat steviger op haar pootjes staan. Nu doe ik steeds een kort rondje om het huizenblok.
Nu maar hopen inderdaad dat er niet op een andere plaats een tumor terug komt, dit hoop ik voor ons alle twee!!!
Met Bibi gaat het erg goed, ik had dit echt niet verwacht. Ze huppelt goed rond op haar drie pootjes en ze voelt zich al een stuk beter. Ze geniet enorm van alle aandacht die ze krijgt! Maar we moeten wel opletten met de andere honden dat we hun niet jaloers maken. Dus ook de rest wordt vorozien van de nodig aandacht en extra´s
Als mijn vriend metd e andere honden gaat wandelen staat Bibi ook al weer te springen dat ze mee wil. Maar dat is nog te vroeg, ze moet eerst nog meer aansterken en wat steviger op haar pootjes staan. Nu doe ik steeds een kort rondje om het huizenblok.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Wat fijn dat het zo goed gaat zeg
! Het was natuurlijk een hele moeilijke beslissing maar het moet wel heel fijn zijn om te zien hoe ze opknapt. Een voorspoedig herstel gewenst!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Odette
- Actief
Tries, wat goed om te horen dat het bij jullie net zo voorspoedig gaat als het bij ons gegaan is. En inderdaad ... nu maar hopen dat het bij geen van beide terug komt die K... ziekte! Zelf liet ik Nicky altijd achter het huis uit (gelukkig is daar gelijk gras) en kon ik haar los laten lopen. Want een riem zou precies tegen de bovenkant van de wond aankomen en tja ... dat vond ze niet fijn. Toen de hechtingen eruit waren hebben we haar een gewoon leren bandje omgedaan, maar dan trekt ze heel erg. Dus ondertussen heeft ze weer gewoon haar oude vertrouwde slipketting om.Tries schreef:Odette, wat fijn dat je even je verhaal verteld! Ik had je topics al gelezen voordat ik de keuze heb gemaakt, en mede door jou verhaal wist ik wat ik moest doen. Al had ik wel mijn twijfels natuurlijk. Maar als ik zie hoe Bibi nu is, ben ik blij dat ik de stap heb genomen.
Nou meid, heel veel succes met alles, maar ik denk dat jij - net als ik - de juiste beslissing hebt genomen.
-
Tries
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ga nu inderdaad met Bibi ook maar kleine rondje rond het huis lopen zonder riem,die zit inderdaad precies net boven de wond en dat lijkt me nog teveel pijn doen. Gelukkig luistert Bibi perfect als je haar alleen bij hebt, dus dat gaat super.Odette schreef:
Tries, wat goed om te horen dat het bij jullie net zo voorspoedig gaat als het bij ons gegaan is. En inderdaad ... nu maar hopen dat het bij geen van beide terug komt die K... ziekte! Zelf liet ik Nicky altijd achter het huis uit (gelukkig is daar gelijk gras) en kon ik haar los laten lopen. Want een riem zou precies tegen de bovenkant van de wond aankomen en tja ... dat vond ze niet fijn. Toen de hechtingen eruit waren hebben we haar een gewoon leren bandje omgedaan, maar dan trekt ze heel erg. Dus ondertussen heeft ze weer gewoon haar oude vertrouwde slipketting om.
Nou meid, heel veel succes met alles, maar ik denk dat jij - net als ik - de juiste beslissing hebt genomen.
Ze wil nu alleen steeds buiten in de zon gaan liggen, maar dta lijkt met met die wond en het kaalgeschoren gedeelte niet zo´n goed plan. Ik weet ook niet of ik het kan insmeren met zonnebrandcreme? Ben bang dat het prikt.
Met Bibi gaat het elke dag gelukkig weer beter, mijn meisje komt er wel
Dit zijn wat foto´s van Bibi van de afgelopen dagen...

Samen met haar moeder Coco

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Kun je geen doekje over de wond leggen, zodat ze toch lekker in de zin kan liggen? Ik heb altijd het idee dat de buitenlucht goed is voor het herstel.Tries schreef:Ze wil nu alleen steeds buiten in de zon gaan liggen, maar dta lijkt met met die wond en het kaalgeschoren gedeelte niet zo´n goed plan. Ik weet ook niet of ik het kan insmeren met zonnebrandcreme? Ben bang dat het prikt.
Ze ziet er verder heel tevreden uit! Ik denk dat jullie een hele goede beslissing hebben gemaakt!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Odette
- Actief
Goed te zien dat het zo goed gaat. Wij hadden precies het zelfde "probleem". Nicky wilde ook steeds in de zon liggen. Later hoorde ik van de DA dat we het rustig met zonnebrandcreme hadden kunnen insmerenIk ga nu inderdaad met Bibi ook maar kleine rondje rond het huis lopen zonder riem,die zit inderdaad precies net boven de wond en dat lijkt me nog teveel pijn doen. Gelukkig luistert Bibi perfect als je haar alleen bij hebt, dus dat gaat super.
Ze wil nu alleen steeds buiten in de zon gaan liggen, maar dta lijkt met met die wond en het kaalgeschoren gedeelte niet zo´n goed plan. Ik weet ook niet of ik het kan insmeren met zonnebrandcreme? Ben bang dat het prikt.
Met Bibi gaat het elke dag gelukkig weer beter, mijn meisje komt er wel![]()
Wat fijn dat Bibi zo goed luisterd. Ik ben blij dat het niet onze Jack Russel is overkomen, want die luistert namelijk voor geen meter, dus die had altijd aan de riem gemoeten.
Geef Bibi maar een dikke knuffel, het gaat helemaal goed komen met haar. Wanneer mogen de hechtingen eruit???
- Odette
- Actief
Raadt ik af! Heb ik namelijk ook geprobeerd met een grote zakdoek. Ze kermde het uit!!! Ze kan op dit moment nog niets velen rond of tegen de wond. En bij Bibi zijn de hechtingen ook niet afgedekt (was bij ons wel), dus die draadjes kunnen ook nog gaan "hangen" in andere stof. Dus Tries: niet doen hoor!!!!Scooby schreef:Kun je geen doekje over de wond leggen, zodat ze toch lekker in de zin kan liggen? Ik heb altijd het idee dat de buitenlucht goed is voor het herstel.Tries schreef:Ze wil nu alleen steeds buiten in de zon gaan liggen, maar dta lijkt met met die wond en het kaalgeschoren gedeelte niet zo´n goed plan. Ik weet ook niet of ik het kan insmeren met zonnebrandcreme? Ben bang dat het prikt.
Ze ziet er verder heel tevreden uit! Ik denk dat jullie een hele goede beslissing hebben gemaakt!
-
Tries
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Heeft ook geen zin bij Bibi, als ik iets over haar heen zou leggen dan staat ze op om dan gewoon óp dat doekje te gaan liggen. Mevrouw wil mooi egaal bruin wordenOdette schreef:Raadt ik af! Heb ik namelijk ook geprobeerd met een grote zakdoek. Ze kermde het uit!!! Ze kan op dit moment nog niets velen rond of tegen de wond. En bij Bibi zijn de hechtingen ook niet afgedekt (was bij ons wel), dus die draadjes kunnen ook nog gaan "hangen" in andere stof. Dus Tries: niet doen hoor!!!!Scooby schreef:Kun je geen doekje over de wond leggen, zodat ze toch lekker in de zin kan liggen? Ik heb altijd het idee dat de buitenlucht goed is voor het herstel.Tries schreef:Ze wil nu alleen steeds buiten in de zon gaan liggen, maar dta lijkt met met die wond en het kaalgeschoren gedeelte niet zo´n goed plan. Ik weet ook niet of ik het kan insmeren met zonnebrandcreme? Ben bang dat het prikt.
Ik ga haar insmeren met zonnebrandcreme, dan hoef ik haar niet iedere keer als ze net lekker in de zon ligt, naar binnen te roepen.
Bibi luistert als ze alleen is erg goed, maar owe als de rest erbij is.... Dan zijn haar oren gewoon meteen kapot.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Over de gevoeligheid van de wond kan ik niets zeggen, maar ik geloof niet zo snel dat de draadjes van de hechtingen zullen gaan 'hangen' in de stof. Ik neem aan dat de hond ook gewoon op een kussen of dekentje slaapt en daar zou dat dan net zo goed kunnen gebeuren. Maar die hechtingen trek je er nu echt niet zomaar meer uit, hoor. Niet doordat ze even vast zouden plakken aan iets wat er overheen ligt.Odette schreef:Raadt ik af! Heb ik namelijk ook geprobeerd met een grote zakdoek. Ze kermde het uit!!! Ze kan op dit moment nog niets velen rond of tegen de wond. En bij Bibi zijn de hechtingen ook niet afgedekt (was bij ons wel), dus die draadjes kunnen ook nog gaan "hangen" in andere stof. Dus Tries: niet doen hoor!!!!Scooby schreef:Kun je geen doekje over de wond leggen, zodat ze toch lekker in de zin kan liggen? Ik heb altijd het idee dat de buitenlucht goed is voor het herstel.Tries schreef:Ze wil nu alleen steeds buiten in de zon gaan liggen, maar dta lijkt met met die wond en het kaalgeschoren gedeelte niet zo´n goed plan. Ik weet ook niet of ik het kan insmeren met zonnebrandcreme? Ben bang dat het prikt.
Groetjes, Karen
- Odette
- Actief
Heb jij mazzel!Bibi luistert als ze alleen is erg goed, maar owe als de rest erbij is.... Dan zijn haar oren gewoon meteen kapot.
hahaha
- Odette
- Actief
Tuurlijk trek je de draadjes er niet zo snel uit, maar de wond is nog erg gevoelig (neem dat maar van mij aanOver de gevoeligheid van de wond kan ik niets zeggen, maar ik geloof niet zo snel dat de draadjes van de hechtingen zullen gaan 'hangen' in de stof. Ik neem aan dat de hond ook gewoon op een kussen of dekentje slaapt en daar zou dat dan net zo goed kunnen gebeuren. Maar die hechtingen trek je er nu echt niet zomaar meer uit, hoor. Niet doordat ze even vast zouden plakken aan iets wat er overheen ligt.
Vind je het trouwens niet wonderbaarlijk hoe snel ze hun leventje weer oppakken???? Ik vond dag 3 echt wonderbaarlijk!!!
- Marina
- Zeer actief
wat een lieverd fijn om te lezen dat het zo goed gaat.

-
Tries
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De laatset maanden na de operatie ging het super goed met Bibi!
Maar helaas, er waren dus toch uitzaaiingen.......
Precies op de plek waar eerst haar pootje zat, is nu een nieuwe tumor aan het groeien.
Ik had zo gehoopt dat met die amputatie alles weg zou zijn en ze nog heel lang bij ons kon blijven...
De DA heeft nog wel een punctie genomen en opgestuurd, de uitslag daarvan krijg ik morgen of anders net na het weekend.
Als het type 2 is dan kan de tumor weggehaald worden, maar er moet dan weer 3 cm rondom de tumor weggehaald worden....
En dat zal heel moeilijk worden, ik weet dus ook niet of ik Bibi nog een keer zo'n grote operatie wil aandoen?

Maar helaas, er waren dus toch uitzaaiingen.......
Precies op de plek waar eerst haar pootje zat, is nu een nieuwe tumor aan het groeien.
Ik had zo gehoopt dat met die amputatie alles weg zou zijn en ze nog heel lang bij ons kon blijven...
De DA heeft nog wel een punctie genomen en opgestuurd, de uitslag daarvan krijg ik morgen of anders net na het weekend.
Als het type 2 is dan kan de tumor weggehaald worden, maar er moet dan weer 3 cm rondom de tumor weggehaald worden....
En dat zal heel moeilijk worden, ik weet dus ook niet of ik Bibi nog een keer zo'n grote operatie wil aandoen?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat erg!
Heel veel sterkte, de juiste beslissing maken is moeilijk.
Heel veel sterkte, de juiste beslissing maken is moeilijk.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Marina
- Zeer actief
Ohh verschrikkelijk. PFFF
heel veel sterkte
dat word een moeilijke beslissing
heel veel sterkte
dat word een moeilijke beslissing

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat erg
Veel sterkte met het nemen van een beslissing