Bonnie F schreef:Hmmm, dat dacht ik ook. Tot Duuk kwam.
Uit het asiel, voorgeschiedenis onbekend. Dus op proef mee. Ging hartstikke leuk met mijn teef (DH) en met alle honden die we opzochten en tegenkwamen. Maar na een maandje begon hij wat te veranderen naar andere honden, met name de reuen. Ook die voor hem al bekend waren. Het eerst vechtpartijtje ontstond, nu nog zonder gaten. Maar daar kwam al rap verandering in. Alles geprobeerd, helaas, wat ik nooit wilde geschiedde: ik had een hond-agressieve hond.
Ach, het was ook wel wat naief, gezien zijn uiterlijk hadden we het misschien wel kunnen voorspellen. Maar omdat het in de proefperiode zo goed ging...... En hij zag er zo leuk uit.....Madred schreef:Tsja, dat is inderdaad heel erg jammer, maar had ook net zo goed met een pup kunnen gebeuren.
Je hebt dan ook niet alles in de hand.... en kan het toch al in het karakter van de hond zitten.
Je hebt dan natuurlijk wel zelf de mogelijkheid het allemaal zo goed mogelijk te begeleiden, maar ook dat is geen garantie op een niet-hond-agressieve hond (helaas .....)
Nu heb ik een wit watje, speciaal gekozen (met gewogen risico). Omgang andere honden behoeft echt wel aandacht, maar weer heerlijk onbezorgd wandelen!