Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gelukkig ging dat goed..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Gelukkig ging dat goed..

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
Emma schreef: maar soms vind ik mezelf dan wel weer zo`n suffe burgertrut, omdat ik weer omloop :Q: alsof het allomvattende pure killers zijn.
Voor de Staffords die ik ken loop ik niet om, ik wéét dat die goed met mijn honden gaan. Die hebben dan ook normale eigenaren.
Ik loop wèl weg voor onbekende Staffs omdat er helaas nogal eens eigenaren bijhoren van dit type:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zal het vast niet zo bedoelen, maar nu lijkt het net of je wilt zeggen dat ik geen normale eigenaar ben, omdat mijn Romeo niet goed met andere honden kan.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Emma schreef:
TS: zou je dan niet liever Romeo gemuilkorft houden? lijkt me dan voor jezelf wat relaxter wandelen. ik zeg dus niet dat Romeo gemuilkorft moet hoor !
Soms doe ik dat wel hoor, als ik weet dat het erg druk is buiten met honden.
Maar dan loop ik maar een kort stukje.
Vooral met warmer weer is het een probleem nml, Romeo kan niet normaal hijgen met korf om, en raakt dan oververhit.
Dus voor de lange wandelingen is het dan echt geen optie.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:
Paulala schreef: Je zal het vast niet zo bedoelen, maar nu lijkt het net of je wilt zeggen dat ik geen normale eigenaar ben, omdat mijn Romeo niet goed met andere honden kan.
Ik denk dat als jij hier zou wonen en ik je regelmatig tegenkom ik je wèl onder de normale eigenaren zou scharen hoor ;-)
Maar inderdaad, als ik je zo op straat tegenkom loop ik met mijn honden dat straatje om. Omdat ik Staffords zie en ik jou als eigenaar niet ken....dat geef ik grif toe.
Ik heb dat dus ook hoor.
Je hebt bij ons een leuk stukje bos, om daar te komen moet je langs een woonwijk waar het dus barst van de staffies e.d.
En ik zeg eerlijk, ik ga nooit dwars door die woonwijk heen. Ik mag graag op een lekkere zomeravond wat rond hobbelen door de diverse wijken hier, beetje huizen bekijken, voortuintjes e.d. Maar die wijk zul je mij niet in zien gaan hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: Je zal het vast niet zo bedoelen, maar nu lijkt het net of je wilt zeggen dat ik geen normale eigenaar ben, omdat mijn Romeo niet goed met andere honden kan.
Ik denk dat als jij hier zou wonen en ik je regelmatig tegenkom ik je wèl onder de normale eigenaren zou scharen hoor ;-)
Maar inderdaad, als ik je zo op straat tegenkom loop ik met mijn honden dat straatje om. Omdat ik Staffords zie en ik jou als eigenaar niet ken....dat geef ik grif toe.
Wat een naar filmpje was dat trouwens wat je plaatste, ik heb hem net bekeken.
Zo gedraagt Romeo zich dus echt niet, dat accepteer ik niet van hem, en dat weet hij dondersgoed gelukkig.

Overigens snap ik je helemaal hoor, ik kom ook niet graag te dichtbij Staffords die ik niet ken met mijn eigen honden.
Ik bekijk altijd eerst wat voor eigenaar er aan de andere kant van de lijn staat, hoe die zich gedraagt, hoe de hond zich gedraagt, en dan kan het eventueel zo zijn dat ik er wel vlak langs ga en nog even een praatje maak.
Maar meestal blijf ik wat meer uit de buurt.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Voor mij zou werkelijk gemeende hond/hondagressie (dus niet zomaar wat reuengedoe maar echt elke hond die maar in zicht komt willen mollen) ook reden zijn om het beest te herplaatsen naar een boerderij in Verweggistan.
Te moeilak.
Geen sín.
Ik vind het veel te leuk om mijn honden in interactie te zien met andere honden. Spelen, snuffelen, patserige pasjes of gewoon desinteresse.

Nog een belangrijke reden om een dergelijke hond niet te willen is dat ik er zèlf verschrikkelijk agressief van wordt. Wat zeg ik, rázend. Ik kan dat dan dus niet rustig begeleiden maar stort me er het liefst zelf tussen :mrgreen: Dat moet ik dus gewoon niet doen ;-)
Geef mij de lullo's uit het hondenrijk maar, dan maar niet stoer.
En toch, Nanna, kun je ondanks al die vervelende eigenschappen toch dolveel van je hond houden en het niet over je hart kunnen verkrijgen om hem/haar te herplaatsen.
Ik zou zelf ook nooit meer een agressieve hond willen hebben. Sterker nog: ik wil never nooit meer een reu hebben, maar als je een hond hebt in je gezin hebt genomen dan blijft hij/zij tot het laatste toe.
Dan moet ik me maar aanpassen aan ongewenst gedrag.
Tenminste, dat vind ik (en leg die maatstaf zeker niet aan een ander op!)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

En zelfs dat mis ik van DuCain, ik ben zo gewent on een hond te hebben die niet met andere honden kan. :roll:
het had me geen moer uitgemaakt al had ik nog 10 jaar ogen van voren en van achteren moeten hebben.
zou ik nu weer kiezen voor een hond die zo is, :neenee: No way absoluut niet.
het loopt heerlijk ontspannen met Gillebil :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef: Ik zou zelf ook nooit meer een agressieve hond willen hebben. Sterker nog: ik wil never nooit meer een reu hebben,
Denk erom dat de dames uit het hondenrijk er soms ook wat van kunnen hoor ;-)
Ligt eraan of je échte dames hebt :pffff: :mrgreen: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”