Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijna altijd los laten lopen?
Moderator: moderatorteam
Re: Bijna altijd los laten lopen?
Asociaal vind ik dat zéker niet, maar ik zou het gewoon niet durven. Ik wéét dat Saar ongeveer aan mijn been geplakt blijft als ze geen riem om heeft (komt sporadisch voor als ik een verloren hond gevonden heb, of als ik een lijn ben kwijt geraakt).
En bij Miep gaat dat ook goedkomen, weet ik zeker.
Maar ik neem het risico gewoon niet. Ik wil geen rijdende auto's in de buurt van mijn loslopende honden meer.
En bij Miep gaat dat ook goedkomen, weet ik zeker.
Maar ik neem het risico gewoon niet. Ik wil geen rijdende auto's in de buurt van mijn loslopende honden meer.
- Moos
- Zeer actief
Ah, jij hebt Miura ook veel los dus?suzan25 schreef:Lekker los laten lopen. Miura is net zo'n typje en die heb ik hier in de wijk ook bijna altijd los lopen. Ik neem voor de zekerheid ook altijd een jachtlijntje mee voor haar.

Nou dan gaat Saar mooie wandelingetjes in de wijk tegemoet, kan ze lekker huppelen

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Gewoon doen hoor, als je het vertrouwen in je hond hebt kan het prima, ik doe het zelf ook.

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Ik zou haar ook gewoon los laten lopen. Doe ik met Kaya ook, maar ik loop niet in een woonwijk. Hij gaat nooit ver weg en weet dat hij moet wachten als ik dat zeg. Als je er het volle vertrouwen in hebt zou ik haar lekker loslaten 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik heb Nilo ook regelmatig loslopen op bepaalde plaatsen hier in de wijk (geen verkeer). Heerlijk toch? Alleen momenteel niet voor ons, overal lopen eenden. En die vind ie lekker
Tja, je moet het risico willen nemen dat ze inderdaad kan vluchten als ze een keer word opgejaagd. Vind je dat niet erg, dan zou ik het gewoon doen hoor!

Tja, je moet het risico willen nemen dat ze inderdaad kan vluchten als ze een keer word opgejaagd. Vind je dat niet erg, dan zou ik het gewoon doen hoor!
- Moos
- Zeer actief
Die kans is zo ongeveer verwaarloosbaar hoorMaeve schreef: Tja, je moet het risico willen nemen dat ze inderdaad kan vluchten als ze een keer word opgejaagd. Vind je dat niet erg, dan zou ik het gewoon doen hoor!

Dus nee, daar ben ik niet zo bang voor

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Foei. In een woonwijk?
Ze lijkt Anne wel.

Ze lijkt Anne wel.

- Moos
- Zeer actief
Haha, ik moest ook nog aan Anne denkenAnne&Taar schreef:Foei. In een woonwijk?![]()
Ze lijkt Anne wel.

Maar ja, Saar leek ook op Anne hadden we besloten, en Fenna op Vera

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik sluit me bij de rest aan, gewoon lekker los laten lopen
Daisy liep ook nooit meer aan de lijn.

Daisy liep ook nooit meer aan de lijn.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Ja, Anne is Saar in t groot. 'Slof, slof, en heeft er nog iemand koekjes?'Moos schreef:Haha, ik moest ook nog aan Anne denkenAnne&Taar schreef:Foei. In een woonwijk?![]()
Ze lijkt Anne wel.![]()
Maar ja, Saar leek ook op Anne hadden we besloten, en Fenna op Vera

- Moos
- Zeer actief
Haha, preciesAnne&Taar schreef:Ja, Anne is Saar in t groot. 'Slof, slof, en heeft er nog iemand koekjes?'Moos schreef:Haha, ik moest ook nog aan Anne denkenAnne&Taar schreef:Foei. In een woonwijk?![]()
Ze lijkt Anne wel.![]()
Maar ja, Saar leek ook op Anne hadden we besloten, en Fenna op VeraAl dat rennen is slecht voor je conditie. En vooral t wandelpaadje niet af.
![]()

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik zou haar ook los laten lopen 

- Anne&Taar
- Zeer actief
Er ging voor Fenna door Vera een wereld open...Dat je ook NAAST de paadjes kan lopen! Maar DAT had Anne niet verteld!
- Moos
- Zeer actief
Jaaa tante Vera liet dat wel even zien aan haar pupil van wel 1 heel jaar jongerAnne&Taar schreef:Er ging voor Fenna door Vera een wereld open...Dat je ook NAAST de paadjes kan lopen! Maar DAT had Anne niet verteld!

Leuk he Fenna, samen met mij rennen door het open veld. Vind je ook allerlei leuke dingen

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Gewoon los laten lopen.
Kimba liep ook altijd en overal los.
Ik weet niet wat die hond heeft meegemaakt maar zodra er een riem om dr heen ging was het een dood vogeltje dat in elkaar gedoken mee liep. Werd met de jaren wel beter hoor maar nooit super.
Kimba negeerde ook alles van vogels, eenden, kippen tot vreemde katten en god mag weten wat aan toe. Oversteken deed ze al helemaal nooit zonder goedkeuring.
Vreemde honden ging ze ook niet op af en als ze al eens het idee had om te gaan kijken was een "kimmm" genoeg om haar te stoppen en terug te laten komen.
Kimba liep ook altijd en overal los.
Ik weet niet wat die hond heeft meegemaakt maar zodra er een riem om dr heen ging was het een dood vogeltje dat in elkaar gedoken mee liep. Werd met de jaren wel beter hoor maar nooit super.
Kimba negeerde ook alles van vogels, eenden, kippen tot vreemde katten en god mag weten wat aan toe. Oversteken deed ze al helemaal nooit zonder goedkeuring.
Vreemde honden ging ze ook niet op af en als ze al eens het idee had om te gaan kijken was een "kimmm" genoeg om haar te stoppen en terug te laten komen.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zolang ze niet reageert en bij je blijft vind ik het niet anders dan haar tegenkomen met lijn.
Oppashond is ook zo, negeert alles, loopt dus ook altijd los, wacht ook bij het oversteken etc.
Oppashond is ook zo, negeert alles, loopt dus ook altijd los, wacht ook bij het oversteken etc.