Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Taak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: De Taak

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zag wel een keer bij de Dog Whisperer dat Ceasar een verveelde DH ook een 'rugzakkje' liet dragen tijdens een wandeling met waterflessen erin. De hond voelde zich gelukkig, hij had een taak. :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:ha, dan moét een wartje toch verwant zijn aan een golden, krijgen ze toch nog allemaal gelijk :engel: .

vroeger spook, daarna vlammetje en nu nog dropje eigenden zich dit soort taken aan de lopende band toe : post, trui, gieter, emmer, het maakte niet uit : als ik het in mijn handen hield moest het gedragen worden.
vaak besef ik niet eens dat ik met iets in mijn hand loop tot dropje met stralende oogjes naast me komt lopen : ikke dragen, baasje :cheer: !

de nieuwe pup kan er maar beter voor zorgen dat ze dat ook doet, anders sterft de traditie hier uit : noch attack, noch sette, noch crunch zien daar enig heil in :oeps: .
Nou je hebt de tijd om dat uit te testen :8):
Dussssssssssss je neemt de pup die wil dragen :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Dusty schreef:ik zal het morgen eens proberen of dat hij wat wil dragen, lijkt me best leuk :D

maar misschien bezit mijn hond het "draag-gen" niet :mrgreen:
Cheeks is een halve Golden Retriever, maar het 'draag-gen' zat waarschijnlijk in de andere helft ofzo. :U:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Donna loopt ook het liefst met iets in haar mond. Zo droeg ze toen ze nog wat jonger was een hele emmer kartoffelsalade :pffff: :F: .

Afbeelding

Jenny liep altijd met mijn portemonnee en ooit heeft ze een doos eieren die de eierenboer voor de deur had gezet, gepoogd te apporteren.
Dat ging niet helemaal goed, want het resultaat was dat er nog één ei heel was :oeps: .
De meisjes hebben toen alle kapotte eitjes wel netjes opgeruimd, dat dan weer wel :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan brengt mij iedere ochtend mijn schoenen, zodra ik de kamer in stap zoekt hij mijn schoenen tussen de andere 3 paar uit en brengt ze een voor een. Eerst een ererondje, van kijk eens hoe goed ik ben en dan een knuffel van mij. Ik heb het hem nooit aangeleerd, hij doet het al heel lang. Odin laat altijd zijn bot zien, kijk wat ik heb. :D
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Zazoe heeft pas belangrijke taken :pffff:
Hij weet ook precies wanneer hij ze uit moet voeren.

Hij ligt op zijn plaats te slapen mijn vader komt thuis en als hij binnen is belt hij een keer met zijn fietsbel vervolgens gaat Zazoe dus naar de garage om de tas van mijn vader aan te pakken en op te ruimen!

Als wij chinees of friet eten weet hij precies wanneer we klaar zijn want we frommelen dan die papieren op en doen dat in de papieren tas die erbij zit deze wil hij graag voor ons bij het oud papier zetten maar nu komt het!
ons oud papier staat op een kist dus dan moet hij eerst met zijn voorpoten op de kist gaan staan voordat hij het oud papier erin kan gooien!
zo knap!! :ok:

En mijn oma heeft een hele makkelijke prullenbak die hij zelf open kan maken met zijn poot en met wat hulp gooit hij dan helemaal zelf iets weg! En doet dan dus ook zelf de prullenbak open!

Hij heeft zijn beroep gemist...Hulphond :jank:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Sanne!! schreef:

zou je bijna zeggen ja :wink:
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

Sanne!! schreef:Zazoe heeft pas belangrijke taken :pffff:

Hij ligt op zijn plaats te slapen mijn vader komt thuis en als hij binnen is belt hij een keer met zijn fietsbel vervolgens gaat Zazoe dus naar de garage om de tas van mijn vader aan te pakken en op te ruimen!

Als wij chinees of friet eten weet hij precies wanneer we klaar zijn want we frommelen dan die papieren op en doen dat in de papieren tas die erbij zit deze wil hij graag voor ons bij het oud papier zetten maar nu komt het!
ons oud papier staat op een kist dus dan moet hij eerst met zijn voorpoten op de kist gaan staan voordat hij het oud papier erin kan gooien!

En mijn oma heeft een hele makkelijke prullenbak die hij zelf open kan maken met zijn poot en met wat hulp gooit hij dan helemaal zelf iets weg! En doet dan dus ook zelf de prullenbak open!

echt gaaf :D heb je hem dat geleerd of deed hij dat zelf al?

gisteren met Dusty geprobeert of hij wat wil dragen en hij wil wel sommige dingen dragen maar geen sleutels ofzo maar wel een emmertje :D
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

MoniqueDM schreef:Donna loopt ook het liefst met iets in haar mond. Zo droeg ze toen ze nog wat jonger was een hele emmer kartoffelsalade :pffff: :F: .

Afbeelding

Jenny liep altijd met mijn portemonnee en ooit heeft ze een doos eieren die de eierenboer voor de deur had gezet, gepoogd te apporteren.
Dat ging niet helemaal goed, want het resultaat was dat er nog één ei heel was :oeps: .
De meisjes hebben toen alle kapotte eitjes wel netjes opgeruimd, dat dan weer wel :mrgreen: .
hele leuke foto :ok:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Dusty schreef:
Sanne!! schreef:Zazoe heeft pas belangrijke taken :pffff:

echt gaaf :D heb je hem dat geleerd of deed hij dat zelf al?

gisteren met Dusty geprobeert of hij wat wil dragen en hij wil wel sommige dingen dragen maar geen sleutels ofzo maar wel een emmertje :D
Hmm ik heb hem op het begin natuurlijk wel geholpen. Maar als we nu dat papier al op frommelen dan weet hij al dat hij het mag opruimen gewoon omdat we dat zovaak gedaan hebben maar hij vind het wel echt super leuk om te doen!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”