Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie honden een bedritueel voor de nacht?
Moderator: moderatorteam
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Hebben jullie honden een bedritueel voor de nacht?
Jules die springt gelijk op bed en kijkt me aan van huppakee, omhoog die denkens.Die wil tegen mn benen aanliggen.
James wil altijd tegen mn rug aan liggen, die gaat heel driftig graven of naast me zitten en me beledigd aankijken als ik hem niet help met de dekens.
Jazz vind het allemaal maar te warm onder de dekens en die ligt aan t voeteneind.
Gezellig hoor, heb altijd lekkere kruikjes onder de dekens.
En als ik 's ochtends wakker word en iets beweeg staan ze gelijk voor mn gezicht.
James wil altijd tegen mn rug aan liggen, die gaat heel driftig graven of naast me zitten en me beledigd aankijken als ik hem niet help met de dekens.
Jazz vind het allemaal maar te warm onder de dekens en die ligt aan t voeteneind.
Gezellig hoor, heb altijd lekkere kruikjes onder de dekens.
En als ik 's ochtends wakker word en iets beweeg staan ze gelijk voor mn gezicht.

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Laatste rondje is hier rond 21 uur, daarna gaan ze ieder in de hoek van de bank slapen. Wij kijken dan tv en internetten nog even, als ik de pc afsluit dan hoor je het afsluitgeluidje, dat is hét teken voor Buck: hij staat slaapdronken op en hobbeld naar de bench en stort zich in een beweging neer. Dolly moet ik altijd even zeggen dat we gaan slapen, dan loopt ze ook naar de bench. Je hoort 2 diepen zuchten en daarna is alles stil
Soms mogen ze boven slapen, dan lopen ze met mij mee naar boven en gaan meteen op hun eigen schapenvachtje liggen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg gezellig maar we doen het niet elke dag omdat Dolly al rond 5 uur wakker is en dan gaat dan spoken, en persé wil knuffelen met mijn man
dus worden we allemaal te vroeg wakker..... 
Soms mogen ze boven slapen, dan lopen ze met mij mee naar boven en gaan meteen op hun eigen schapenvachtje liggen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg gezellig maar we doen het niet elke dag omdat Dolly al rond 5 uur wakker is en dan gaat dan spoken, en persé wil knuffelen met mijn man

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Allebei een markiesje voor het slapen. Dan gaat Zara vast op bed liggen en Joey in zijn mand, en als het te warm is, op het koude laminaat. 

-
Ayurveda
- Zeer actief
Hier weten ze ook precies wanneer ze moeten slapen.
Ik doe de bench open en zeg, bedtijd, Bikkel springt er dan in en krijgt zn chocolaatje, Pulchra moet ik nog een beetje helpen maar ook die komt al goed naar de bench toe en krijgt een snoeppie en dan lampen uit en bedtijd
Ik doe de bench open en zeg, bedtijd, Bikkel springt er dan in en krijgt zn chocolaatje, Pulchra moet ik nog een beetje helpen maar ook die komt al goed naar de bench toe en krijgt een snoeppie en dan lampen uit en bedtijd

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Als wij naar boven gaan, gaat Izzie hysterisch rondrennen. Ze mag dan nog even naar buiten om te plassen namelijk, maar zij ziet het meer als een jacht naar katten in de tuin. Bram hobbelt naar de keuken en gaat met een diepe zucht in een mand liggen.

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ze vliegen naar boven :N: , Maxi en Gijsje springen in de grote mand en Dust op bed. daar krijgen ze dan nog een blokje gedroogde long waarna Dust onder de dekens kruipt aan mijn linkerkant en rechts komt Gijsje aangesprongen om onder de dekens te kruipen.
Hij verhuist na een tijdje om naast mijn kussen te gaan liggen.
Maxi wil graag op een dik dekbed op de grond liggen waarnaar hij dan ook direct verhuist als hij zijn snoepje op heeft. Heb een JOEKEL van een mand staan op de slaapkamer waar wel tig honden in kunnen liggen maar die staat er alleen maar mooi te wezen.
Hij verhuist na een tijdje om naast mijn kussen te gaan liggen.
Maxi wil graag op een dik dekbed op de grond liggen waarnaar hij dan ook direct verhuist als hij zijn snoepje op heeft. Heb een JOEKEL van een mand staan op de slaapkamer waar wel tig honden in kunnen liggen maar die staat er alleen maar mooi te wezen.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Prachtig, al die verhalen
Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat er altijd een bepaald ritueel is, totdat ik gisteravond eerder sliep dan Cor.
Hij doet altijd het laatste rondje en ik ruim dan nog de laatste dingetjes in de keuken op.
Gisteravond dus niet en toen Jagger kwam merkte ik aan hem dat hij zijn slaapritueel miste.
Tegen het bed opstaan, met zijn poot proberen om me aan te raken (we hebben een hoog bed, dus hij kan er niet op), beetje pieperen en mekkeren en van de ene kant van het bed naar de andere lopen.
Uiteindelijk is hij diep beledigd in zijn mand gaan liggen
Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat er altijd een bepaald ritueel is, totdat ik gisteravond eerder sliep dan Cor.
Hij doet altijd het laatste rondje en ik ruim dan nog de laatste dingetjes in de keuken op.
Gisteravond dus niet en toen Jagger kwam merkte ik aan hem dat hij zijn slaapritueel miste.
Tegen het bed opstaan, met zijn poot proberen om me aan te raken (we hebben een hoog bed, dus hij kan er niet op), beetje pieperen en mekkeren en van de ene kant van het bed naar de andere lopen.
Uiteindelijk is hij diep beledigd in zijn mand gaan liggen
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
Wil je het echt wetenchristina schreef:Ik ben niet nieuwsgierigen ik hoef ook niet alle details te weten maar hoe doen mensen met een relatie
dat met honden in bed?
Is de hond dan meteen een anticonceptiemiddel of moet de hond soms even "naar de gang"? Of zijn er ook honden die dan braaf wat anders gaan doen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Niet echt geloof ik. Om half 10 is hier het laatste rondje en daarna krijgen ze wat lekkers. Rock taait dan af naar boven en gaat in zijn eigen kamertje op een dekbed liggen maffen. Reina blijft beneden slapen op de bank of in de mand. Als ik zelf naar bed ga, geef ik ze nog wel even een aai over hun bol 

- Ariane
- Erelid
Heeft Rock een eigen kamertje 
-
mickey
- Zeer actief
Niks geen ritueel hier. Mickey gaat na het laatste rondje in een hoekje op de bank liggen en komt daar pas de volgende morgen weer vanaf 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Jazeker. Er staat en droger en een kledingkast en aan de deur hangt een wasrek. De vloer ligt vol met dekbedden, zijn kamertje dus. Reina mag als hij een goede bui heeft op een puntje dekbed bij de deur liggen, meneer ligt graag breed- en languit te relaxenAriane schreef:Heeft Rock een eigen kamertje

- Ariane
- Erelid
alm@ schreef:Jazeker. Er staat en droger en een kledingkast en aan de deur hangt een wasrek. De vloer ligt vol met dekbedden, zijn kamertje dus. Reina mag als hij een goede bui heeft op een puntje dekbed bij de deur liggen, meneer ligt graag breed- en languit te relaxenAriane schreef:Heeft Rock een eigen kamertje
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Denk het niet hahahaah!!Ariane schreef:Wil je het echt wetenchristina schreef:Ik ben niet nieuwsgierigen ik hoef ook niet alle details te weten maar hoe doen mensen met een relatie
dat met honden in bed?
Is de hond dan meteen een anticonceptiemiddel of moet de hond soms even "naar de gang"? Of zijn er ook honden die dan braaf wat anders gaan doen
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
Ariane schreef:Wil je het echt wetenchristina schreef:Ik ben niet nieuwsgierigen ik hoef ook niet alle details te weten maar hoe doen mensen met een relatie
dat met honden in bed?
Ik zou ze denk ik even beneden laten en later roepen of zo. Onze eerste hond sliep in de gang en hij is wel eens naar boven komen stiefelen.....wilde hij gezellig meespelen met baasje en vrouwtje
Groetjes!

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
tekkel schreef:Eeb mag nog even in de tuin, dan krijgt ze in de keuken een stukje brood, daarna moet ze van mij in haar mandje op m'n slaapkamer. Want anders heb ik dat mandje voor niets![]()
Maar zodra ik ga slapen en het licht uitdoe springt ze op m'n bed en kruipt diep onder het dekbed tegen me aan

- Hutsje
- Zeer actief
wat liefDaantjeln4 schreef:Na het laatste plasje gaan ze naar de koelbox van mijn man, die tikken ze aan, trappelend op de voetjes, wachtend op die ene boterham die het baasje te veel smeert ( elke dag)
Daarna gaan we slapen, hondjes mogen zelf weten waar ze slapen. Maar meestal lopen ze meteen mee naar boven, kruipt Kira of bij ons in bed bij de hoofdkussens of op haar eigen bank.
Tease gaat naast het bed staan te wachten, of hij kruipt er alvast op.
Als ik dan in bed kom dan gaat hij langs me staan, met zijn grote hoofd boven mijn hoofd....dan moet ik de dekens optillen en kruipt hij er lekker onder.
Ik leg dan mijn hand langs mij lijf en dan gaat zijn koppie in mijn hand...zo gaan we slapen![]()
Oh ja en Niels kruipt er ook nog ergens bij

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Zodra de lamp bij de computer uitgaat rent Marouck naar de achterdeur (ook al is ze net uitgeweest).
Biène komt de ene keer wel de bank af, de andere keer niet.
Marouck gaat even naar buiten, komt weer naar binnen en rent naar boven.
Biène gaat of wel of niet naar buiten, krijgt een aai over haar bol en ik doe de lampen uit.
Als ik klaar ben met het uitdoen van mijn lenzen en het tandenpoetsen ligt Marouck meestal al op bed. Ze moppert wat als ze op moet schuiven zodat ik mijn bed in kan, komt heel even een likje over mijn neus geven en nestelt zich dan tegen me aan waar ze gelijk in slaap valt. Ik lees altijd nog even en wanneer ik me dan omdraai om te gaan slapen beweegt Rouck in haar slaap gewoon mee.
Als ik te onrustig ben 's nachts (ik kan nogal draaien
) vliegt ze soms met een grom het bed uit om dan beledigd op de grond te gaan liggen, maar als ik 's ochtends dan weer wakker word ligt ze altijd weer ergens op het bed.
Biène komt de ene keer wel de bank af, de andere keer niet.
Marouck gaat even naar buiten, komt weer naar binnen en rent naar boven.
Biène gaat of wel of niet naar buiten, krijgt een aai over haar bol en ik doe de lampen uit.
Als ik klaar ben met het uitdoen van mijn lenzen en het tandenpoetsen ligt Marouck meestal al op bed. Ze moppert wat als ze op moet schuiven zodat ik mijn bed in kan, komt heel even een likje over mijn neus geven en nestelt zich dan tegen me aan waar ze gelijk in slaap valt. Ik lees altijd nog even en wanneer ik me dan omdraai om te gaan slapen beweegt Rouck in haar slaap gewoon mee.
Als ik te onrustig ben 's nachts (ik kan nogal draaien
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Hutsje
- Zeer actief
hier gaan ze ergens na het eten nog eens naar buiten en dan gaan ze weer slapen. als ik naar bed ga weet lijf niet hoe hard ze mee moet (anders moet schrikt ze wakker 's nachts en moet ze in het donker de trap op) en ploft op het bed neer om, als ze goed ligt tenminste, niet meer te bewegen. ook niet tijdens de sex, hoe wild het ook gaat. daar slaapt ze gewoon doorheen aan het voeteneind. meestal dan, soms smokkelt ze wat maar ze ligt echt doodstil. (bed is 2 bij 220 dus groot zat). kiefer blijft beneden en slaapt waar hij wil en dat is vaak op het 2 persoonsbed op de benedenslaapkamer of op het bankje daar of op het matras of mand in de kamer.
niet echt een ritueel dus, itt tot toen we op de flat zaten. daar ging voor de laatste ronde een schot voor dde opening naar de slaapkamer want die en het bed waren te klein voor 2 personen en 2 honden
. eerste nachten wat piepen maar dat waren ze zo gewend.
niet echt een ritueel dus, itt tot toen we op de flat zaten. daar ging voor de laatste ronde een schot voor dde opening naar de slaapkamer want die en het bed waren te klein voor 2 personen en 2 honden
Laatst gewijzigd door Hutsje op 09 mei 2010 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Brigitte
- Zeer actief
De piemelies (reuen) blijven gewoon liggen, die kijken niet op of om. Elektra is de enigste die mee naar bed mag en die rent zodra de laptop uitgaat naar de slaapkamer, vanuit de gang mik ik in elke bek van de heren een pensstaafje en dan gaan we naar bed met Elektra, niks bijzonders aan, hekje open, hond op bed, mensen erin en hond onder de dekens en klaar. Geen gedoe heb ik allemaal geen zin in verder 
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
gewoon simpel een aai en een kriebel over de buik, welterusten cas
die ligt gewoon al op zijn kussen te slapen vanaf het laatste rondje
soms, heel soms, mag hij op bed, dan ga ik eerst goed liggen, dan roep ik cas, die ik een tweede keer moet vragen om te komen omdat ie bang was het niet verstaan te hebben haha
dan komt hij met een enorme sprong blij blij blij op bed, bedenkt zich, rent terug naar de huiskamer, zoekt een bepaalde knuffel, komt weer terug, legt zijn knuffel neer, gaat er met zijn hoofd op liggen en gaat slapen
die ligt gewoon al op zijn kussen te slapen vanaf het laatste rondje
soms, heel soms, mag hij op bed, dan ga ik eerst goed liggen, dan roep ik cas, die ik een tweede keer moet vragen om te komen omdat ie bang was het niet verstaan te hebben haha
dan komt hij met een enorme sprong blij blij blij op bed, bedenkt zich, rent terug naar de huiskamer, zoekt een bepaalde knuffel, komt weer terug, legt zijn knuffel neer, gaat er met zijn hoofd op liggen en gaat slapen
- *tweety*
- Zeer actief
Na de laatste ronde gaat meneer staan wachten voor de kelderdeur, hij weet dat daar het blik staat met de holskluifjes die hij altijd voor het slapen gaan krijgt.
Dan vul ik zijn bak nog even voor de nacht met vers water waar hij van slobbert.
Veegt zijn bek aan zijn bedje/ligkussen af en nesteld zich lekker neer.
Dan ga ik even bij hem zitten, aai hem wat en knuffel hem nog even en fluiter hem nog wat toe dat ik hem lief vind en dat ik van hem houdt.
Krijg een knuffel terug en dan ga ik naar boven om zelf te slapen.
Dan vul ik zijn bak nog even voor de nacht met vers water waar hij van slobbert.
Veegt zijn bek aan zijn bedje/ligkussen af en nesteld zich lekker neer.
Dan ga ik even bij hem zitten, aai hem wat en knuffel hem nog even en fluiter hem nog wat toe dat ik hem lief vind en dat ik van hem houdt.
Krijg een knuffel terug en dan ga ik naar boven om zelf te slapen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Mandu en Thica slapen beneden in hun bench, die gaan nog even in de tuin en dan met een koekje hun bench in, de rest staat dan al voor de deur te trappelen, Moja moet altijd met wat geluid naar boven knallen, om boven aan de trap Ollie op te vangen
Bo is wat traag, die komt, na nog 3 keer roepen, als laatste de trap op gestiefeld, meg, ollie , bo en moja liggen dus op bed, Daantje in haar benchje boven, Ollie en Moja gaan eigenlijk direct onder de deken liggen, Mégan moet altijd even tutten en knuffelen en voor Daantje zing ik een liedje
bij bed visite? blijft alles ( op Bo na) maar gewoon beneden in hun benchjes
bij bed visite? blijft alles ( op Bo na) maar gewoon beneden in hun benchjes
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Als ik het zo typ en terug lees denk ik dat ook.......oh wat zijn het toch heeeeerlijke hondjesHutsje schreef:wat liefDaantjeln4 schreef:Na het laatste plasje gaan ze naar de koelbox van mijn man, die tikken ze aan, trappelend op de voetjes, wachtend op die ene boterham die het baasje te veel smeert ( elke dag)
Daarna gaan we slapen, hondjes mogen zelf weten waar ze slapen. Maar meestal lopen ze meteen mee naar boven, kruipt Kira of bij ons in bed bij de hoofdkussens of op haar eigen bank.
Tease gaat naast het bed staan te wachten, of hij kruipt er alvast op.
Als ik dan in bed kom dan gaat hij langs me staan, met zijn grote hoofd boven mijn hoofd....dan moet ik de dekens optillen en kruipt hij er lekker onder.
Ik leg dan mijn hand langs mij lijf en dan gaat zijn koppie in mijn hand...zo gaan we slapen![]()
Oh ja en Niels kruipt er ook nog ergens bij(ook van die boterham)
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro

- annelies661
- Actief
Hier eerst de avond wandeling
, daarna krijgen ze eten. Na het eten even alle kunstjes doornemen en dan als ze het goed hebben gedaan (wat ze altijd doen ivm de beloning
) wordt er een dentastick ergens verstopt die ze gaan zoeken.
Altijd 1 groot feest
Maar daarna gewoon benenden in de mand...moet geen hond in mijn bed
, daarna krijgen ze eten. Na het eten even alle kunstjes doornemen en dan als ze het goed hebben gedaan (wat ze altijd doen ivm de beloning Altijd 1 groot feest

Maar daarna gewoon benenden in de mand...moet geen hond in mijn bed

Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
Toch welDaantjeln4 schreef:Denk het niet hahahaah!!Ariane schreef:Wil je het echt wetenchristina schreef:Ik ben niet nieuwsgierigen ik hoef ook niet alle details te weten maar hoe doen mensen met een relatie
dat met honden in bed?

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca krijg zo'n mergkoekje en daarna is het slapen. Eigenlijk slaapt hij altijd al en wil liever ook geen plas oid meer doen. Gewoon lekker doorslapen tot de volgende ochtend!
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Als ik de laptop dichtklap springen Moor de kat en Bonnie alletwee op.. Bonnie gaat plassen in de tuin en krijgt nog een beetje eten, en dan kruipt ze boven in haar mandje en gaat liggen.
Dan dek ik haar onder met haar dekentje en dan gaat ze slapen tot de volgende ochtend 5u en dan komt ze bij me liggen.
Dan dek ik haar onder met haar dekentje en dan gaat ze slapen tot de volgende ochtend 5u en dan komt ze bij me liggen.
- Balint
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onze honden krijgen altijd een boterham mee voor ze gaan slapen. En dat weten ze precies...
- Lieke67
- Zeer actief
Na de laatste wandeling nestelt Jonna zich lekker op haar kussens en verzandt in een diepe slaap.
Als we zelf naar bed gaan moet ze naar de bijkeuken naar haar mandje en ligt me dan vanaf haar kussens heeeeel zielig aan te kijken. Ik breng haar dan naar haar mandje, een zucht en nog een zielige blik en dan slaapt mevrouw weer verder.
Als we zelf naar bed gaan moet ze naar de bijkeuken naar haar mandje en ligt me dan vanaf haar kussens heeeeel zielig aan te kijken. Ik breng haar dan naar haar mandje, een zucht en nog een zielige blik en dan slaapt mevrouw weer verder.
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15