Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Knappe Romanov op "De Hofstede" *update: weer thuis! (pag.3)
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Re: Knappe Romanov op "De Hofstede"
Vaak is je gevoel wel goed. Ik heb het ook gehad met een bijrijdpaard. Volgens de "boer" waar ze vandaan kwam had ze nooit een veulen gehad. Achteraf bleek dit dus wel zo te zijn en had ze een dramatische bevalling gehad. Haar bekken was helemaal niet in orde en na een paar behandelingen en tips van een fysiotherapeut liep ze al zo veel beter. Helaas is ze uiteindelijk toch verkocht omdat de eigenaresse (ik trouwens ook) er niet verder mee kwam. Bestempeld als draak van een pismerrie is ze toen naar een handelaar gegaan
Ik snap best dat een paard teveel paard voor je kan zijn maar los het op of handel het netjes af.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Eens.Martijn schreef:Dat komt door dat eeuwige anonieme gehandel met paarden.yamie schreef:top dat je verder onderzoek hebt laten doen![]()
hoe vaak je niet hoort of leest, dat zulke paarden dan dus als etters, stakers e.d neergezet worden en behoorlijk op hun falie krijgen .. en achteraf blijkt er toch iets medisch te zijn of is ie dus gewoon echt stuk
Als je paard kent en hij doet ineens iets wat niet bij hem hoort weet je dat er iets aan de hand is.
Bij honden trouwens ook.
Romanov is vanaf het begin gewoon een heel meegaand en werkwillig paard geweest. En het laatste woord wat ooit bij me op zou komen als ik hem zou moeten karakteriseren is een etter.
Natuurlijk wordt het werk steeds moeilijker en zwaarder voor hem naarmate hij meer geschoold raakt, en kun je best wel eens een terugslag verwachten, of wat spierpijn als hij hard getraind heeft. Maar stelselmatig staken, of zoals in zijn geval op een gegeven moment gebeurde, recht omhoog komen en dat keer op keer, dat heeft eigenlijk altijd een onderliggende oorzaak.
Dat kan een niet passend zadel zijn, een verkeerde drukverdeling (zoals bij de singel die ik gekocht had) maar ook heel goed een medische oorzaak hebben.
En dan zijn er altijd vrij veel mensen die zeggen dat je paard "je in de maling neemt" maar dáár geloof ik al lang niet meer in. Dus ik volg met dit soort dingen absoluut altijd mijn gevoel, en wat anderen daar over denken kan me echt helemaal niets schelen. Het is tenslotte mijn paard en ik ken hem het beste.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Jeetje Suzanne hij is echt lekker rond geworden is dat allemaal van de aquatraining? hopelijk heb je hem snel weer terug 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou ja, hij wordt natuurlijk zowiezo wel wat ronder de laatste tijd, door het trainen wat ik thuis gedaan heb. Dat hele ranke van de foto's van een jaar of wat geleden, was er al wel af.
Maar door de aquatraining is dit proces enorm versneld.
Maar door de aquatraining is dit proces enorm versneld.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Fijn dat het de goede kant op gaat door de aquatraining!
Een tijdje geleden ben ik op excursie geweest naar de Hofstede. Erg interessant!
Veel verteld over blessures en thermografie en daarna een demonstratie in de aquatrainer en in de bak.
Hier een (slechte) foto van de aquatrainer:

Een tijdje geleden ben ik op excursie geweest naar de Hofstede. Erg interessant!
Hier een (slechte) foto van de aquatrainer:

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje Suzanne wat vervelend zeg deze blessure, maar wel goed dat je toch verder bent gaan zoeken wat er nu scheelde.. idd luisteren naar je gevoel en jij kent je paard het allerbeste en je hebt inmiddels ook de ervaring wel wat etteren is en wat gewoon een probleem blijkt tezijn.
Fijn dat hij het zo goed doet in deze aquatraining, hopelijk gaat het van de week als je er weer op mag ook beter.
Fijn dat hij het zo goed doet in deze aquatraining, hopelijk gaat het van de week als je er weer op mag ook beter.
- lidy2
- Zeer actief
Prachtig paard en goed dat je je gevoel gevolgd hebt! Mooi zo'n weerzien en de herkenning met kunstjes.
Wanneer ga je 'm weer opzoeken?
Leuk trouwens dat je de werking van de aquatraining even uitgelegd hebt. Interessant om te lezen hoe dat precies werkt!
Leuk trouwens dat je de werking van de aquatraining even uitgelegd hebt. Interessant om te lezen hoe dat precies werkt!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vanavond hebben ze hem voor het eerst onder het zadel gehad en hij deed het helemaal niet verkeerd, zei de dierenarts. Eerst was hij nog wat zoekerig maar op den duur ging hij netjes uitschuiven in zijn hals en bleef daarbij mooi doormarcheren. Vrijdag gaat hij weer onder het zadel en daar ben ik dan bij om te filmen en te kijken hoe ze hem precies rijden, daarna mag ik zelf weer (onder begeleiding) aan de bak. Het gaat zo langzamerhand echt de kant op dat ik kan gaan denken aan de dag dat hij weer mee mag naar huis, om daar verder te trainen en hem zo te houden natuurlijk.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat zowiezo, plus de klinische bevindingen van het lopen op de harde en zachte volte en op het harde en zachte rechtuit. En ze kunnen ook nog beslissen om een nieuwe thermografie te maken, om die te vergelijken met de vorige thermografie, toen hij duidelijk nog problemen had in bepaalde gebieden (en die dus zichtbaar waren op de thermografie).
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
klinkt positief in ieder geval... hopelijk zet het allemaal goed door en kan je snel zelf weer het 1 en ander met hem doen....
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vandaag heb ik hem onder het zadel gezien en hij deed het weer heel goed. Heerlijk ontspannen, een naar beneden uitschuivende hals en een heerlijk deinende losse rug.
Dinsdag ga ik hem zelf rijden, en krijg ik les. Ik heb er nu al zin in!
Dinsdag ga ik hem zelf rijden, en krijg ik les. Ik heb er nu al zin in!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Wat super dat je er dinsdag zelf weer op mag!
Hopelijk kan je nu zelf ook echt verschil voelen onder het zadel!
Als dinsdag met rijden alles goed gaat, mag hij dan ook snel weer naar huis?
Hopelijk kan je nu zelf ook echt verschil voelen onder het zadel!
Als dinsdag met rijden alles goed gaat, mag hij dan ook snel weer naar huis?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat hoor ik dinsdag denk ik, dan spreek ik de dierenarts zelf weer even.
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk mag hij snel weer naar huis.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
spannend dat hem zelf weer mag rijden... ben benieuwd hoe hij aanvoelt!
- Matje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel - Aantal honden: 2
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou, ik ben net terug en heb heerlijk gereden en gelest!
Het verschil met voordat hij daarheen is gegaan is echt enorm, hij loopt heel fijn en is op heel weinig lekker nageeflijk en ontspannen te krijgen, zonder dat hij zijn gewicht meeneemt naar de voorhand. Het rijden viel me erg mee, ik vond het best wel spannend om daar les te krijgen maar het is me enorm meegevallen.
Rom was erg vrolijk en heeft een paar gekke bokkensprongen gemaakt uit joligheid, dat was een erg grappig gezicht denk ik.
Morgenavond heb ik weer les, dan donderdagavond nog (of het moet morgenavond zodanig goed gaan dat dit niet meer nodig is) en aanstaande zaterdag (1 mei) mag hij weer mee naar huis!
Het verschil met voordat hij daarheen is gegaan is echt enorm, hij loopt heel fijn en is op heel weinig lekker nageeflijk en ontspannen te krijgen, zonder dat hij zijn gewicht meeneemt naar de voorhand. Het rijden viel me erg mee, ik vond het best wel spannend om daar les te krijgen maar het is me enorm meegevallen.
Rom was erg vrolijk en heeft een paar gekke bokkensprongen gemaakt uit joligheid, dat was een erg grappig gezicht denk ik.
Morgenavond heb ik weer les, dan donderdagavond nog (of het moet morgenavond zodanig goed gaan dat dit niet meer nodig is) en aanstaande zaterdag (1 mei) mag hij weer mee naar huis!
- Machie
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
Ik lees het nu allemaal pas. Wat heerlijk dat Romanov weer mee naar huis mag!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Super dat het zo goed ging, je krijgt neem ik aan ook tips en adviezen mee waar je straks thuis ook mee aan de slag kan?
Fijn dat je in ieder geval duidleijk verschil voelde... hopelijk gaat het de volgende keer ook zo goed en mag hij idd 1 mei lekker naar huis
Fijn dat je in ieder geval duidleijk verschil voelde... hopelijk gaat het de volgende keer ook zo goed en mag hij idd 1 mei lekker naar huis
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Uiteraard krijg ik tips en adviezen mee, en zal ik na een aantal weken wel een keer terug gaan om les te krijgen en eventueel nog een sessie Aquatraining te doen. Maar wat het rijden betreft hadden ze niet heel veel op- en aanmerkingen eigenlijk, dus ik was zelf al aardig op het juiste pad daarmee.
- Youp
- Zeer actief
Wat fijn! Ook fijn om te horen dat je qua rijden op het juiste pad zit!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat is inderdaad wel prettig. Zeker omdat ik nogal onzeker kan zijn over dit soort dingen en als ik hem nu mee naar huis neem, weet ik dat ik gewoon op deze voet verder kan trainen thuis. Voorlopig dan, want het is natuurlijk wel de bedoeling om op termijn weer op wedstrijdniveau (M2) verder te kunnen. Maar daarvoor ga ik af en toe ook nog terug voor les, dan kunnen ze me met de opbouw daarvan ook helpen.
- #linda#
- Actief
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Top dat het zo goed gaat en heel erg fijn dat hij zaterdag weer naar huis komt.

Gr. Aniek

-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
fijn dat het weer goed gaat en dat die weer naar huis mag
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vanavond ging de les ook weer lekker, het was wat pittiger dan gisteren want ik moest hem wat meer oppakken en dus niet alleen maar ontspanning vragen, maar er zaten hele goede stukken bij. Rom was na een half uur zeiknat van het zweet, hij had in ieder geval hard gewerkt!
Ik was overigens blij dat ik heel vroeg van huis was gegaan voor de 80 kilometer lange rit naar Leusden, want ik heb er in totaal 2 uur en 10 minuten over gereden...
Gelukkig ging de terugweg flink wat voorspoediger en was ik toen in ruim 50 minuten weer thuis.
Nog 1 keer de drukte van de Randstad trotseren morgenavond en dan komt hij zaterdag weer mee naar huis. Heerlijk!
Ik was overigens blij dat ik heel vroeg van huis was gegaan voor de 80 kilometer lange rit naar Leusden, want ik heb er in totaal 2 uur en 10 minuten over gereden...
Gelukkig ging de terugweg flink wat voorspoediger en was ik toen in ruim 50 minuten weer thuis.
Nog 1 keer de drukte van de Randstad trotseren morgenavond en dan komt hij zaterdag weer mee naar huis. Heerlijk!