Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik moet dit even kwijt...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Ik moet dit even kwijt...

Ongelezen bericht door freskin »

Goed van je dat je nog een keer naar de da bent geweest. Ik zou hem vannacht wel in de gaten houden. Zet desnoods een wekker die je om het uur af laat gaan.

Sterkte vannacht. Ik zal voor je duimen dat hij weer wat opknapt :roos:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Aingail
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Aingail »

Ik ga zo maar eens proberen of we wat kunnen slapen. Nou ja, ik denk dat Shadow wel probeert te slapen en dat ik de hele nacht wakker ben om op te letten.
Ik hoop ook dat ik morgen een positiever bericht kan plaatsen.

Bedankt voor het meedenken en medeleven, doet me goed, jullie zijn top :ok:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik hoop dat je een rustige nacht hebt! Weltrusten :wink: :slaap:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Lees dit maar eens door: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=504" onclick="window.open(this.href);return false; .
Sterkte!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hoe is het nu
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jemig wat een schrik. Hoe is de nacht gegaan?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Jakkes, dat klinkt niet fijn. Ik hoop dat de nacht goed is gegaan en dat er geen stukje(s) stok achter zijn gebleven.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik lees het nu pas, wat een nachtmerrie zeg!
Hoe is het nu, zijn jullie de nacht een beetje goed doorgekomen en knapt Shadow al weer wat op?
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Jeetje wat een schrik, ben benieuwd hoe het nu gaat.
Groetjes Lianne
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Hopelik gaat het vandaag wat beter ? Heel veel beterschap.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Aingail
Actief

De nacht is voor Shadow redelijk gegaan, hij heeft hier en daar wat geslapen maar hij was wel onrustig. Ik heb zelf de hele nacht wakker gelegen. Ik had inderdaad mijn wekker om het uur gezet zodat ik hem in de gaten kon houden mocht ik in slaap vallen. Ik heb de wekker maar één keer nodig gehad, de rest was ik gewoon wakker.

Vanochtend met wandelen ging het al wat beter, hij heeft wat meer ruimte genomen en zat niet meer angstig tegen mij aangeplakt. Thuis is hij overigens wel nog steeds heel rustig en blijft hij het liefst bij me.

Ik ben ook net terug van de DA, hij heeft de temperatuur weer opgemeten en deze was nog steeds verhoogd, 39,7 graden. Hij heeft een spuitje met pijnstiller en antibiotica gekregen. Ik moet vanavond de temperatuur zelf opmeten en deze even doorbellen. Verder heeft hij alles nog een keer nagevoeld maar kon niets ontdekken. Ik moet hem in ieder geval goed in de gaten houden (ik doe niets anders)

Dus over het algemeen gaat het nou buiten wat beter en hoop dat dit in de loop van de dag ook binnen doorzet.

En nog even over die stok, ik weet dat het dom is om met stokken te gooien. Dit doen wij dan ook zelden, maar mijn vader was de bal vergeten en heeft een stok ter vervanging gepakt. Maar na dit gedoe wordt er zeker nooit meer een stok aangeraakt!
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik vind die hoge koorts in de ochtend helemaal niets.......
Je zou honingwater kunnen geven (rauwe koudgeslagen (tijm)honing verdunnen met een laagje water......is koortswerend en doodt bacteriën, ook in die keel. Mocht je hond een wond hebben van binnen, is het een optie om te geven en de boel te verzachten. Zolang je hond koorts heeft, zou je hem weinig eten kunnen aanbieden. Het lichaam reageert op 'iets' wat er niet in thuishoort en dan is het sneller opgeschoond bij minder voeding.
Aingail
Actief

Dankjewel voor de tip, ik ga hem gelijk honingwater geven!

De koorts vind ik ook eng, hou hem ook heel goed in de gaten.
Afbeelding
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

ooh wat zielig
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Hoe gaat het nu met Shadow? Ik duim hoor :ok:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat een schrik. Hopelijk knap hij nog verder op. :roos:
Aingail
Actief

Nou, weer een dagje verder. Gisteren tegen een uur of 6 heb ik zijn temperatuur gemeten, deze was gelukkig gezakt naar 39,2. Ik ben een stukje met hem gaan wandelen en hij heeft echt plezier gehad. Hij bleef wel nog altijd erg in de buurt maar hij heeft ruim een kwartier kwispelend met me meegelopen. Het ging de goede kant op... totdat ik hem het 's avonds tegen een uur of 9 weer zag verslappen. Ik heb gelijk zijn temperatuur weer gemeten en deze was alweer verhoogd naar 39,8. Hij was weer heel sloom en wilde zich afzonderen. Ik had het niet meer. Ik heb gelijk de DA gebeld maar die had geen dienst en vervolgens heb ik gebeld naar zijn vervanger. Het hele verhaal uitgelegd, gezegd wat voor 'n spuiten hij al had gehad en wat voor een medicatie hij kreeg. De DA zei dat hij al zoveel sterke medicijnen in zich heeft, dat hij niet kon betekenen. Ik kon niet meer dan (alweer) de nacht afwachten.

Wederom om elk uur de wekker gezet, hem elk uur wat laten drinken en hem flink in de gaten houden. Het ging hetzelfde als de nacht ervoor. Hij was vrij onrustig tot een uur of 4. Daarna heeft hij gelukkig doorgeslapen tot 9 uur vanochtend. Ik ben met hem gaan wandelen en hij leek weer fitter dan gisteravond. Hij kwispelde weer en had zichtbaar meer plezier. Thuis aangekomen heb ik zijn temperatuur weer gemeten, deze is gezakt naar 38,2. Gelukkig weer enigszins normaal! Hij kwam zelfs op een gegeven moment met zijn touw aanzetten en daagde me uit om het pakspelletje te spelen :) Dat heb ik dan ook maar even gedaan en hij heeft echt plezier gehad.

Nu ligt hij echter weer onder mijn stoel maar hij is wel alweer wat alerter dan de afgelopen twee dagen. Ik hoop dat deze stijgende lijn zich voort zal zetten. Ik houd zijn temperatuur goed in de gaten en mocht hij weer een flinke verhoging krijgen dan sta ik zo weer bij de DA op de stoep.

Edit: @Inge, het eten gaat nog wat moeizaam. Maar Shadow is nooit een grote eter geweest. Heb hem gister kvv met pens gegeven (zijn favoriet) zodat hij misschien toch nog wat naar binnen kon krijgen. Hij heeft een paar hapjes gegeten en toen had hij alweer genoeg. Heb hem tussendoor wat worst gevoerd en dat gaat goed zolang ik niet teveel in één keer geef. Af en toe een paar stukjes vind hij goed. Ik vermoed dat zijn keel te geïrriteerd wordt als hij te vaak achter elkaar moet slikken. Drinken doet hij over het algemeen wel goed, mits ik hem zeg dat hij wat moet gaan drinken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”