Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor en/of nadelen tweede hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Voor en/of nadelen tweede hond?

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik vind een tweede hond erbij ook erg leuk. Ik heb hiervoor 2 honden gehad, ze keken echter niet eht naar elkaar om, maar bedacht niet om ze uit elkaar te halen. Toch was dit ook een leuk duo met hun nukken samen. Voor Kay komt er ook nog wel een maatje, voorlopig moet hij het doen met regelmatig oppasvriendjes hier in huis en de poes.
De interactie tussen 2 honden kan heel erg leuk zijn. Zeker als ze samen spelen. Overigens kan dit ook wel eens vervelend zijn hoor. Als er door spel van alles gesloopt wordt en ze niet meer ophouden. Maar meestal valt dat mee en na hoogstens een paar uur spelen, ploffen ze vaak gewoon uitgeteld neer.
Overigens 2 honden maken meer rotzooi. Niet alleen als 2 verharende hond die overal zand achter laten, ook door het spelen vliegen de haren toch wel meer in het rond. Dus meer stofzuigen en dweilen.
Wandelen doe je toch al, dus dat is geen probleem om nog 1 mee te nemen. Toch is 2 honden buiten ook niet altijd makkelijk. Stel je moet snel 2 honden aanlijnen. Wil je de ene aanlijnen, loopt de ander al weer weg. Je roept dus de andere, houd je ene hond niet goed in de gaten en die loopt alsnog weg. Buiten het feit dat het in begin nog wel eens moeilijk kan zijn met 2 lijnen (maar meestal krijg je die techniek wil in de vinger, zeker als beide honden niet meer van links naar recht vliegen.
Je laat 2 honden iets makkelijker alleen. Tenminst ik. Ik heb altijd schuldgevoel als ik ze alleen laat. Met zijn tweeen zijn ze niet echt alleen en voelt voor mezelf dan iets minder erg.

Dan nog over herplaatsers. Ik hoor dat vaak dat mensen zeggen: ik wil de hand hebben in de opvoeding. En dat kan niet bij een herplaatser? Wij hebben zelfs nog een 13 jarige Schotse Collie mee op cursus genomen en hij is er voor 2 geslaagd. Deze hond bleek nog nooit commando's geleerd te hebben bij vorige eigenaar. Zo hebben we nog meer oudjes opgevoed, cursussen en wedstrijden mee gelopen. Een hond is nooit te oud om te leren. Ook kwa gewone opvoeding. Daarbij heb je ook jonge herplaatsers he? Zelfs regelmatig puppies in asiel. Ga gewoon eens kijken op internet en eventueel een paar keer bij asiel langs. Ga eens paar keer met asielhonden lopen en laat je vriend zien wat voor herplaatsers er zijn.
Ik heb met mijn vriend daar wel een grappige overeenkomst in. 1 pup en dan weer 1 herplaatser. Er lopen hier dus heel wat herplaatsers rond en een aantal dieren bewust als jong gekocht bij een fokker.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb overigens het idee dat mijn beide honden prima zouden functioneren als enig hond. Bram natuurlijk sowieso, die is vier jaar alleen geweest. Maar Izzie ook. Als is zij wel meer gehecht aan Bram dan hij aan haar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ineke-m
Actief
Mijn ras(sen): labradors
Contacteer:

Ongelezen bericht door ineke-m »

ik zie ook alleen maar voordelen ...toen we trouwde zijn we begonnen met 1 hond binnen 3 weken was er al een 2de hond bij...inmiddels zijn die er natuurlijk al lang niet meer ,maar het is wel altijd zo gebleven ..we hebben altijd een maatje voor de andere erbij gehad ..inmiddels hebben we 6 labjes 4 reuen en 2 teefjes en alles loopt bij elkaar en het gaat gewoon supper

gr ineke
Danny1972
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bulldog en kruising

Ongelezen bericht door Danny1972 »

Ik zelf heb me betrapt dat bij de 2e hond ik veel minder speel met ze. De eerste word jaloers als je met de nieuwe speelt.
Dan heb ik vaak gehad dat er een gebleseerd is of erger, gewond en je een hond rustg moet houden. En dat is dan wel weer vervelend als je 2 honden hebt. Ze gaan altijd spelen waardoor het genees proces in de weg staat.

Zelfde is met opvang. 1 hond kan je altijd wel kwijt bij je familie of vrienden, 2 is weer moeilijker.
Ga je op vakantie net als ik van plan ben, ben je het dubbele kwijt voor pension. Allemaal dingen om over na te denken.

En dan heb je natuurlijk ook nog honden die het rijk en de baas liever voor dr eigen hebben.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:Ik heb overigens het idee dat mijn beide honden prima zouden functioneren als enig hond. Bram natuurlijk sowieso, die is vier jaar alleen geweest. Maar Izzie ook. Als is zij wel meer gehecht aan Bram dan hij aan haar.
Saar functioneert opzich wel goed als enig hond (is ze bijna een half jaar geweest), maar zonder roedelmaatje doet ze wel bijzonder weinig. Ze slaapt dan eigenlijk de hele dag, en buiten hobbelt ze. Toen ik alleen Saar had liep ik weleens tijdens het wandelen te denken "voor wie loop ik hier in godsnaam" :19: :wink:
Ik hoop wel heel erg voor Saar nu dat zij eerder gaat dan Vera. Ik vraag me af of ze het trekt om weer helemaal alleen te zijn, zeker nu ze Vera echt ziet als "grote zus die het wel oplost allemaal".

Ik denk dat Vera het stiekem best heel cool zou vinden om mijn helemaal voor haarzelf alleen te hebben, en aan de andere kant ook heel stiekem Saar (of een leuk speelmaatje in het algemeen) best zou missen.
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Wij hebben dan wel een iets andere situatie maar ik had nog een hond bij mijn ouders zitten en toen we samen gingen wonen hebben we Magic in huis genomen.
Timber bleef toen eerst bij mijn ouders mijn vriend was niet gek op langharige honden dus besloten dat hij daar bleef nu drie jaar later woont hij ook bij ons. Beide honden vinden het harstikke leuk dat de andere er is alleen Timber vindt het prima hondje alleen te zijn zolang hij dan maar niet alleen thuis hoeft te blijven. En magic interesseert het niet die is en blijft de prinses in huis en zo blijft ze zich ook gedragen die heeft alleen maar zoiets van ach nog een bediende erbij...

Wij hebben gekozen voor een tweede hond omdat timber te veel alleen zat bij mijn ouders dus hij beter bij ons zat.
Magic vindt het prima maar het had niet perse gemoeten van haar...
Ik vind het helemaal geweldig twee honden maar ook van mijn vriend moest het niet zo zeer.
wij zijn inderdaad bij veel visite niet meer welkom met twee honden. Wat we met eentje wel waren.
Mijn schoonouders vinden magic geweldig maar willen timber liever niet over de vloer dus blijven beide honden thuis en dat is hun keuze...
Ik hoor veel geklaag in mijn omgeving "hoe ga je dat doen als je straks ooit kinderen wil" "wat een werk twee van die grote honden in huis" "die moeten samen wel veel vreten" "iedere dag een uur wandelen waar haal je de tijd vandaan?"

Ik leg het allemaal naast me neer als ik weer kijk naar mijn twee gelukkige hondjes....
Moos
Zeer actief

Nanna schreef: Ik vind het helemaal geen onzin. De "klik" die je hoopt dat er zal zijn tussen twee honden is er gewoon heel vaak niet en het zaakje loopt dan als los zand naast elkaar te wandelen ;-) Ze tolereren elkaar en dat was dan weer dat. Zie ik hier ook. Ik heb 5 honden die allevijf meer dan uitstekend als enig hond zouden functioneren en daar nul problemen mee zouden hebben.
Dus puur en alleen voor je hond er een hond bijnemen zou ik nooit doen. Ik vind dat je zelf op de eerste plaats een wens moet hebben om er een hond bij te nemen.
En dan natuurlijk wèl op zoek gaan naar een hond die het best bij je al aanwezige hond past, dat dan weer wel.
Maar jouw honden zijn ook juist weer niet uitgezocht op "de klik met elkaar'. Ik vind dat daar een wereld van verschil in zit. Als je een hond erbij neemt met als insteek "puur voor mezelf" en alleen kijkt naar wat wel goed zou gaan, maar ook niet per se meer dan dat, ja dikke kans dat je dat dan dus ook krijgt :mrgreen: Net zoals, wanneer je heel bewust zoekt naar een hondje waarmee er echt de klik zou kunnen zijn met de eerste hond, de kans dat dat ook lukt vrij groot is.
Ik had bij Saar zo ongeveer alles kunnen zetten, was allemaal wel goed gegaan. Maar ze is erg dol op alles wat klein en harig is, en op alles wat Retriever is. En ik heb daar dus voor gekozen met in mijn achterhoofd dat de kans op echte maatjes dan wel groot was.
En tuurlijk kan het dan alsnog anders uitpakken, maar goed, je hebt nergens in het leven zekerheid over natuurlijk :19:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Nanna schreef:Hoe rijm je twee bovenstaande zaken met elkaar ;-)
Hoe zoek je "op andere wijze" een hond uit als je er eentje wilt die vooral klikt met de al aanwezige hond?
Ik kijk naar of de rassen bij elkaar passen; ik wil sociale rassen. Dat gaat ook goed hoor :mrgreen: . Maar ik zou niet weten waar naar te kijken als ik een hond zou willen hebben die echt een soulmate moet worden van de al aanwezige hond.
Is best te doen hoor.

Sjon houdt van dames. Een teefje dus. Grotere dames dan hijzelf het liefst ook nog. Sjon houdt van rennen, en graven. Een dame die dat weet te waarderen klikt al een stuk beter. Sjon houdt van sjansen en spelen met dames. Een dame die daar ook van houdt klikt dus nóg beter.
Toen zijn we kennis gaan maken en adoreerde Sjon haar direct. Zij vond hem ook wel leuk. Een paar dagen later hebben we madam opgehaald, en vanaf de eerste minuut is Roos zijn muze en hij haar held. Zoals ik al verwacht had. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef: Hoe rijm je twee bovenstaande zaken met elkaar ;-)
Hoe zoek je "op andere wijze" een hond uit als je er eentje wilt die vooral klikt met de al aanwezige hond?
Ik kijk naar of de rassen bij elkaar passen; ik wil sociale rassen. Dat gaat ook goed hoor :mrgreen: . Maar ik zou niet weten waar naar te kijken als ik een hond zou willen hebben die echt een soulmate moet worden van de al aanwezige hond.
Je kent je hond toch? Je weet toch waar hij/zij vaak een leuke klik mee heeft? Jij maakt er nu meteen weer een soulmate van :mrgreen: , ik heb het gewoon over dat de honden leuk spelen samen en wat aan elkaar hebben.
En ja, ik denk dus dat als je je hond kent je de kans daarop gewoon heel erg kan vergroten. Ik durf er vergif op in te nemen dat Saar met een klein harig ding erbij best leuk zou spelen, bijvoorbeeld. Zet je bij Vera een andere Golden of Flatcoat dan moet het ook wel heeeel raar lopen willen die elkaar gewoon gaan negeren.
Of ze elkaar gaan lopen wassen, en bij elkaar in de mand gaan liggen enzo, nee dat kan je natuurlijk niet zo uitzoeken. Maar of er genegeerd wordt, of ook best wel wat gespeeld, ja, ik denk dat je dat zeker wel een beetje uit kan zoeken.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef: ik heb het gewoon over dat de honden leuk spelen samen en wat aan elkaar hebben.
Maar mijn honden zijn ook leuk met elkaar en spelen soms gerust wel eens.
Maar als ik eigenlijk geen belangstelling had voor een tweede hond en die puur voor hond één zou uitzoeken zou ik toch een stuk onrustiger een nieuwe huisgenoot uitzoeken.
Want soms lijkt het op papier een match made in heaven en pakt het tochl anders uit.
Ik denk dat je het zo veel zwart/witter maakt dan het is. Ik denk dat vrijwel niemand alleen maar voor die eerste hond een hond erbij neemt, je wil dat zelf ook. En dan ga je zoeken naar iets wat past, dan komt dat hondje, dan ga je daarvan houden, en dan blijf je daarvan houden of ze nou elke dag 3 uur spelen, of eens in de week eens samen wat rennen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maylala schreef:
Nanna schreef:Hoe rijm je twee bovenstaande zaken met elkaar ;-)
Is best te doen hoor.

Sjon houdt van dames. Een teefje dus. Grotere dames dan hijzelf het liefst ook nog. Sjon houdt van rennen, en graven. Een dame die dat weet te waarderen klikt al een stuk beter. Sjon houdt van sjansen en spelen met dames. Een dame die daar ook van houdt klikt dus nóg beter.
Toen zijn we kennis gaan maken en adoreerde Sjon haar direct. Zij vond hem ook wel leuk. Een paar dagen later hebben we madam opgehaald, en vanaf de eerste minuut is Roos zijn muze en hij haar held. Zoals ik al verwacht had. :pffff: :mrgreen:
Ja, is zeker te doen! Heel herkenbaar wat je schrijft. :D
Ik kende Billy al van haver tot gort toen Silka er bij kwam. Hij is immers jaren lang enige hond geweest. Ik zag hoe gesteld hij was op honden-gezelschap. Ik woonde destijds aan een uitlaatgebied en hij vond het echt heerlijk om met een andere hond op te lopen, samen te snuffelen, samen te spelen. Ik wist precies welke honden (grotere stoere, speelse teven!) hij extra-extra leuk vond.
Als Bill een hond was geweest die het wel best vond in z'n eentje, had ik er helemaal geen tweede hond in huis genomen.
Maar ik heb wel gemerkt in de loop der tijd dat de meeste honden een hondenmaatje in huis echt wel kunnen waarderen. Al lijken ze soms - ogenschijnlijk - niet zo veel met elkaar te hebben. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
Moos schreef: ik heb het gewoon over dat de honden leuk spelen samen en wat aan elkaar hebben.
Maar mijn honden zijn ook leuk met elkaar en spelen soms gerust wel eens.
Maar als ik eigenlijk geen belangstelling had voor een tweede hond en die puur voor hond één zou uitzoeken zou ik toch een stuk onrustiger een nieuwe huisgenoot uitzoeken.
Want soms lijkt het op papier een match made in heaven en pakt het tochl anders uit.
Daarom zei ik ook, ga voor een herplaatser en neem je hond mee om te kijken of ze samen klikken.
Bij Luca, de enige hond waar ik inderdaad op zoek was naar een maatje voor hem, heb ik dat ook zo gedaan.
Keuze gemaakt voor een teef -wat makkelijker bij een reu- en het ras -omdat ik het leuk vind twee honden van hetzelfde ras te hebben- en gaan zoeken.
Overleg gehad met degene die herplaatste dat ik Luca mee wilde hebben en dat het van zijn reactie zou afhangen of het doorging en dat was goed.
Kennis gemaakt, de honden laten kennismaken en dat was meteen kat-in-het-bakkie, ze keken geen van tweeën meer naar ons, terwijl die teef best eenkennig was wat die mevrouw ook eerlijk gezegd had.
En zoals ik hierboven al ergens schreef, na ruim 9 jaar samen zijn ze nog steeds 4 poten op 1 buik en daar hebben de andere honden die er later bijkwamen (voor mezelf, niet voor de al aanwezige honden) nooit verschil in gemaakt. Jut en Jul bleven een koppeltje, vandaar dat ik ze ook niet gescheiden heb door er een mee te nemen naar Engeland.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Bij ons blijft het bij 1 hond, dit omdat we haar zowat overal mee naartoe nemen. Met 2 hondjes is dit alweer wat lastiger.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Nanna schreef: Hoe zoek je "op andere wijze" een hond uit als je er eentje wilt die vooral klikt met de al aanwezige hond?

Amateur. :pffff:
Men neme een volwassen lompe Dobermann reu die denkt dat hij pas net uit mamma's buik is komen vallen.
Zoek daarbij een jonge energieke Galgo die over zijn eigen poten struikelt en... voilà.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Voordelen ben ik het helemaal eens met de hier al genoemde. Ik heb ook het geluk dat mijn honden vanaf uur 1 heel gek met elkaar zijn; spelen leuk, zijn veel samen, wassen elkaar (o.k. vooral de flat dan) en wat me ook altijd opvalt is dat ze zo ''spiegelen'' zelfs in hun slaap is het opvallend hoe vaak ze hetzelfde liggen(vaak tegen elkaar aan); op hetzelfde moment van de te warme bank naar het koele zeil verhuizen etc. Als ik met 1 hond thuiskom van training begroeten ze elkaar ook elkaar dolenthousiast!

Nadeel vind ik wel dat je minder zelf met ze speelt als ik begin staan ze er beide als de kippen bij en gaan dan vrolijk samen door........ in je eentje fietsen met twee grote honden moet ik nog nader uitproberen maar is vooralsnog ook niet erg handig en inderdaad zoals hier aangegeven buiten met loslopen opletten op twee is ook lastiger.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Bedankt voor al jullie reacties.
De dingen die genoemd worden als: extra kosten en meer haar in huis etc. had ik natuurlijk wel over nagedacht. Nu heb ik het voordeel dat als er een hondje bijkomt dit zeker geen grote hond zal worden. En het daarom misschien toch makkelijker is om twee kleine hondjes mee te nemen op visite als twee grote honden.

Het is trouwens echt niet zo dat we alleen voor Semmy er een hondje bij willen, we vinden het zelf ook erg leuk natuurlijk. Maar het is wel zo dat als ik er een tweede hondje bijneem ik wil dat er een klik tussen de honden is. Puur omdat ik zie hoe Semmy geniet van het contact met andere hondjes en hem dit gun. Mocht er geen klik zijn en zouden ze langs elkaar heen leven zou ik dit jammer vinden. Wat ik bedoelde met 'ik hoef zelf niet perse een tweede hond' is dus eigelijk dat ik geen tweede hond zou willen ten koste van Semmy. :wink:

Met de vakantie hebben we Semmy afgelopen jaar bij mijn zus gebracht. Zij heeft wel ook een hond (Duitse Dog) en dat ging prima. Maar ik denk wel dat twee hondjes (in totaal dus 3) te druk zou zijn en we dan inderdaad aan een pension zouden moeten denken. Moet eerlijk zeggen dat dit wel iets is waar ik moeite mee heb....ik laat mn hond niet graag bij 'vreemden' achter, vond het de eerste keer achterlaten bij de trimmer al moeilijk :smile: dit vind ik dus ook een van de nadelen.
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Lin-C schreef:
renee-uk schreef:waarom ga je niet voor een herplaatsertje dan, dan kun je Semmy meenemen om te kijken of het klikt.

ik heb dat indertijd bij mijn 2e hond ook gedaan en dat klikte zo super dat geen van beide honden ons nog zagen staan zo druk waren ze samen aan het spelen.
het was liefde op het eerste gezicht tussen die twee en na ruim 9 jaar samen zijn ze nog steeds 4 poten op 1 buik ;)
Dat is ook wel iets wat ik het liefst zou willen. Omdat het karakter van de tweede hond dan al ontwikkeld is en je dan meteen kunt zien of het klikt. Nadeel is dat ik mijn vriend hier dan ook tot over moet halen, hij wil een pup. Omdat hij zelf invloed wil hebben op de opvoeding en een hond wil zien opgroeien.
In het asiel zitten ook pups. Taiko komt uit een asiel. Grote voordeel dat hij al zindelijk was. Aan zijn gedrag zijn wij nog aan het werken. Maar dat moet bij iedere pup. Nog een voordeel is dat pups makkelijk "foute" gedrag kan afleren.
Shinji en Taiko stoeien met elkaar, maar echt tegen elkaar liggen is er niet bij. Vaak gaat Shinji boven liggen wanneer hij rust wil hebben.
Afbeelding
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik vind 2 honden zeker ook zijn nadelen hebben.
Ik heb er twee gehad en vond het een stuk zwaarder, het kost veel meer energie wil je ze allebei 100% aandacht willen geven. Moet er wel bij zeggen dat ik alleenstaand ben en dat dus alle zorg op mij neer komt.
Maar ook omdat ik veel tijd met een hond alleen wilde doorbrengen (trainen, fietsen een wandeling) en de ander dan alleen thuis zat. Ik had daar geen goed gevoel bij.
Het meenemen naar anderen toe was ook moeilijker met 2 honden dan met 1. Sara neem ik overal mee naartoe, maar toen ik er nog 2 had kon dat niet altijd.
Met openbaar vervoer gaan met 2 honden (grote dan wel, met kleine is het vast makkelijker) is echt onhandig.
Met wandelen heb je er twee in de gaten te houden. Als ze allebei nog jong zijn kan dat een hele taak zijn.
Je hebt dubbele kosten aan voer, snacks, speeltjes, verzorging en niet te vergeten de dierenarts.

Ik heb het keileuk gevonden om 2 honden te hebben, maar ik vind echt 1 makkelijker :)

Ik denk wel dat twee kleine honden verschilt in twee grote honden. Een vriendin van me heeft twee JR's en die zitten in de auto samen in een bench, is ze ergens op visite kan ze die bench gewoon neerzetten.
In mijn auto past geen bench voor twee Labradors, wel voor twee kleine honden. Ook met OV is twee kleine nog wel te doen. Dierenartskosten en voeding zijn natuurlijk ook minder.
Maar het verdelen van aandacht blijft natuurlijk.
angus 2
nieuw lid
Mijn ras(sen): mechelse herder

Ongelezen bericht door angus 2 »

Hoi,

Ik ben ook helemaal voor.Maar je doet het niet alleen voor je hond maar ik vind meer voor jezelf.Ik had thuis een labrador heb bij ons uit het asiel een x stafford van 4mnd meegenomen.In eerste instantie omdat ikhet zelf leuk vond.Slapen bij elkaar in de mand en zijn echte maatjes geworden.jaar later er een mechelaar bij voor de sport zit wel buiten in kennel maar speelt ook heel leuk met andere 2 alleen is x stafford wel eens jaloers(enige teefje he dus vrouw)nu komt er zaterdag hollander teefje bij dus dat is weer ff afwachten.maar komt ook zeker goed.

Grt Leo
Lin-C
Zeer actief

angus 2 schreef:Hoi,

Ik ben ook helemaal voor.Maar je doet het niet alleen voor je hond maar ik vind meer voor jezelf.Ik had thuis een labrador heb bij ons uit het asiel een x stafford van 4mnd meegenomen.In eerste instantie omdat ikhet zelf leuk vond.Slapen bij elkaar in de mand en zijn echte maatjes geworden.jaar later er een mechelaar bij voor de sport zit wel buiten in kennel maar speelt ook heel leuk met andere 2 alleen is x stafford wel eens jaloers(enige teefje he dus vrouw)nu komt er zaterdag hollander teefje bij dus dat is weer ff afwachten.maar komt ook zeker goed.

Grt Leo
Daar verschilt onze mening dan in, ik vind dat je het niet meer voor jezelf doet, maar ook. Zoals ik het lees heb jij honden genomen die jij leuk vond en een beetje aangekeken of dat wel met de rest ging. Dat is niet wat ik wil. Want het laatste wat ik wil is twee honden hebben die je gescheiden moet houden ofzo. Dat lijkt me gewoon 10x niks. Daarom wil ik niet alleen een hondje die ik leuk vind maar ook een hondje die Semmy leuk vind. :wink:
Lin-C
Zeer actief

Arwen schreef:Ik vind 2 honden zeker ook zijn nadelen hebben.
Ik heb er twee gehad en vond het een stuk zwaarder, het kost veel meer energie wil je ze allebei 100% aandacht willen geven. Moet er wel bij zeggen dat ik alleenstaand ben en dat dus alle zorg op mij neer komt.
Maar ook omdat ik veel tijd met een hond alleen wilde doorbrengen (trainen, fietsen een wandeling) en de ander dan alleen thuis zat. Ik had daar geen goed gevoel bij.
Het meenemen naar anderen toe was ook moeilijker met 2 honden dan met 1. Sara neem ik overal mee naartoe, maar toen ik er nog 2 had kon dat niet altijd.
Met openbaar vervoer gaan met 2 honden (grote dan wel, met kleine is het vast makkelijker) is echt onhandig.
Met wandelen heb je er twee in de gaten te houden. Als ze allebei nog jong zijn kan dat een hele taak zijn.
Je hebt dubbele kosten aan voer, snacks, speeltjes, verzorging en niet te vergeten de dierenarts.

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Daarom heb ik dit topic ook geopend, om verschillende verhalen en ervaringen te kunnen lezen en dan uiteindelijk ook de knoop door te kunnen hakken, doen we het wel of doen we het niet.
Ik heb het keileuk gevonden om 2 honden te hebben, maar ik vind echt 1 makkelijker :)

Ik denk wel dat twee kleine honden verschilt in twee grote honden. Een vriendin van me heeft twee JR's en die zitten in de auto samen in een bench, is ze ergens op visite kan ze die bench gewoon neerzetten.
In mijn auto past geen bench voor twee Labradors, wel voor twee kleine honden. Ook met OV is twee kleine nog wel te doen. Dierenartskosten en voeding zijn natuurlijk ook minder.
Maar het verdelen van aandacht blijft natuurlijk.
Ik snap wat je bedoelt. Daarom heb ik dit topic ook geopend, om verschillende meningen en ervaringen te kunnen lezen en dan uiteindelijk de knoop te kunnen doorhakken, doen we het wel of doen we het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”