Maar dat jij die ervaring hebt betekend toch niet dat ze wel kreupel geworden zouden zijn als je eerder ging fietsen.Budkes schreef:Even zoveel andere raden het af. Ik zelf, groot geworden in dogachtigen/molossers, heb het nooit gedaan en tot nu toe gezond oud geworden kreuppelloze dogachtigen gehad. Mastiff van 12.5, 2 boxers van 10 en 11, Bullmastiff van ondertussen bijna 10 dus ik blijf me er netjes aan houden. Allemaal na anderhalf heel veel gefietst, dat dan weer wel.marye schreef:Ik ben niet de enige hoor.Budkes schreef:
Ik snap dat jij er niet wakker van ligt en dat hoeft ook niet, maar ik zou wel iets voorzichtiger zijn met het zo stellig aanraden van iets wat zo slecht is voor een zwaar en groot ras als een dog. Een ras wat veel langer doorgroeit, waarvan alle gewrichten veel meer te leiden hebben en waarvan het gewicht veel zwaarder drukt op die vier poten. Mag zo'n skelet aub eerst goed stevig zijn voordat je daarmee aan de fiets gaat ?
Diverse dierenartsen en fysiotherapeuten raden het ook aan.
Lees o.a. het boek hondse hoogstandjes maar
Met beleid veel tot heel veel beweging en schraal op laten groeien is mijn vaste stramien. Ik weet, 4 "zware: dogachtigen/molossers vormen geen wetenschappelijk bewijs, maar ik ben er heel tevreden mee.
Maar de hond van TS is voorlopig sowieso te jong en ze heeft nu verschillende meningen gehoord en moet zelf gaan beslissen wat ze verantwoord vind.
Het doel wat ze ervoor had werkt in ieder geval niet, want het nut van fietsen ligt niet in het moe maken van je hond.