Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

goud
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen

Ongelezen bericht door goud »

Gollum schreef:Mijn hond is graag in de tuin tussen de wandelingen door, als ze toevallig moet plassen als ze daar is mag dat. Poepen doet ze liever buiten maar mocht ze een drolletje laten in de tuin is dat niet erg, dat ruim ik zo op.
Idem dito hier! Ze worden ze 4x p.d gewandeld. Maar met mooi weer zijn ze in de tuin, en doen daar ook wel wat. Goed sproeien met een desinfecteer middel en keutels ruim ik op. Geen probleem. Zeker de reuen tillen vaak even de poot op.
Maggie
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier geen plassende honden in de tuin. Ook niet als ze een giga tuin tot hun beschikking hebben zoals dat bij Osa was.
Als er een hond op bezoek is, doen die overigens vaak wel een plas in de tuin, en dan verbied ik het niet om eroverheen te plassen, maar verder nee.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is hier zeker geen regel dat er in de tuin geplast wordt; dat doen ze in beginsel allemaal buiten tijdens de wandelingen. Maar, zeker als we honden op bezoek hebben (gehad) willen de hren wel 's een poot liften tegen een struik. Kan me er niet druk om maken ;-)
Guinnie heeft in het begin ook wel gehad dat ze, als ze moest, snel naar buiten liep en daar ging zitten. Nou, mijn zegen had ze ;-) want liever daar dan binnen natuurlijk.

Het gebeurt dus zelden, maar ik bestraf het zeker niet, ik idd met het idee dat als ze een keertje echt nodig moeten, ze dan daar wel heengaan (als van de zomer de deur weer hele dagen open staat).

Het is NIET zo dat ze in plaats van uitlaten in de tuin worden gemikt! ;-) Maar in noodgevallen best heel handig; hoewel ik denk dat als ze echt moeten, ze liever ook echt buiten (de tuin) zijn..... Dat zijn ze zo gewend. Soms tussendoor komt iemand vertellen dat er nodig "uitgegaan" moet worden... dan willen ze echt door de voordeur, dus echt "uit"...

Suzanne
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Hier mogen ze rustig in de tuin plassen en poepen. Daan markeert altijd even als hij de tuin in gaat, poepen weigert hij daar te doen. Bedan poepte als pupje meestal in de tuin, tijdens de wandeling hier in de straat was alles nog zo leuk en interessant dat hij het te druk had om te poepen. Na de wandeling gingen we samen naar de tuin zodat hij daar kon poepen. Na een week of 3 was dat niet meer nodig.
Ik vind het wel makkelijk als de honden ook in de tuin hun behoefte kunnen doen. Als ze ziek zijn ed is het wel fijn om 's nachts de deur open te kunnen zetten en je niet eerst aan te hoeven kleden en schoenen aan te doen als de diarree er al bijna uit komt spuiten.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

lopen doe je buiten, uitlaten in je eigen tuin. Zo heeft niemand last van jouw hond en dat is een mooi ding. Waarom velen denken dat het normaal is om honden op de openbare weg en/of bij anderen voor de deur uit te laten is en blijft mij een raadsel.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hier word gewoon in de tuin gepoept en geplast, wil niet zeggen dat er niet mee gewandeld word, maar ik ga nooit met allemaal tegelijk uit, en s'ochtends kunnen ze zo allemaal hun behoefte doen, de wandelingen zijn meer voor het rennen, spelen, krant lezen enz.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tijdens het zindelijk maken mocht Charlie altijd al op het balkon.
Wordt natuurlijk heel moeilijk wanneer je ziet dat je pup aanstalten maakt om even de lift te pakken en 6 verdiepingen lager haar poepje/plasje te laten doen...
s 'Ochtends rond 7 uur komt ze vragen om de deur open te maken en daarna slaapt ze weer verder.
En dan nog tussen de wandelingen door en als we allebei een paar uurtjes weggaan laten we de balkondeur open staan.
Wanneer er wat ligt even de drollen in de wc gooien en een paar emmers sop er over en dan blijft alles netjes schoon.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Beetje afhankelijk van je tuin en wat je er doet. Hondenpies op mijn jonge slaplantjes vind ik niet zo'n goed idee. :wink:
Mijn vorige tuin was klein en Billy beschouwde dat meer als 'binnen' dan buiten. Hij deed nooit iets in die tuin. (Silka was er toen nog niet).
In de tuin die er nu is hebben we bewust een stuk 'wild' gelaten voor de honden. Daar plassen ze ook wel eens. De rest is afgezet met wilgentenen en in de verhoogde borders kunnen ze ook niet komen.
Ik vind een tuin leuk, vind tuinieren leuk en zie de tuin dus zeker niet alleen als ruimte voor de honden. Wel vind ik het fijn dat ze de hele dag naar buiten kunnen en dat vergt dan wel wat aanpassingen.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Hier doen de honden hun behoefte in de tuin. twee maal per dag wordt de tuin schoongeschrobd, zodat er geen stankoverlast is voor de buurt.

Ze worden wel uitgelaten hoor, maar met 7 honden lopen is wat moeilijk dus dat gebeurt in etappes.
Afbeelding

So Sweet :I:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Christo weigert meestal om in de tuin zijn behoefte te doen. Aidan doet daar niet moeilijk over. Durga vindt het maar zo-zo. Het komt eigenlijk bijna niet voor, tenzij ik ziek ben of één van de honden. 's Zomers als de deur openstaat moet ik nog wel eens controleren, Aidan wil nog wel eens in de tuin poepen.

Voor de rest ga ik met Rami mee - ik wil mijn tuin ook nog wel eens gebruiken voor wat andere dingen. Het gaat ook snel stinken vind ik, ook als je schrobt.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier mag het alleen bij diaree, verder niet.
Gelukkig doet ze het verder ook niet...
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Rosita Compagner schreef:lopen doe je buiten, uitlaten in je eigen tuin. Zo heeft niemand last van jouw hond en dat is een mooi ding. Waarom velen denken dat het normaal is om honden op de openbare weg en/of bij anderen voor de deur uit te laten is en blijft mij een raadsel.
Inderdaad, als ik hier rondkijk in de buurt: hagen die sterven, lantaarnpalen die helemaal verkleurd zijn, voorgevels van huizen vol plas,... Hier wonen heel veel mensen met honden en dat zie je direct aan de staat van de huizen, lantaarnpalen en voortuinen. En geuroverlast heb je daar in de zomer ook van.
Hier mogen ze in de tuin plassen en poepen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn honden mogen niet in de tuin plassen... ik zit daar erg veel en vind het gewoon niet nodig, ze gaan meer dan genoeg uit dus de tuin is voor onze plezier en niet om teplassen.
Er is 1 uitzondering en dat is als ze ziek zijn, dan heb je toch even de achterdeur sneller open dan de voordeur, als we ervoor uitgaan moet er altijd een riem om ivm de weg die voor ons huis ligt... dus als ze idd ziek zijn en het niet kunnen ophouden mag het in de tuin..maar dan mag het ook in huis, maakt me dan helemaal niks uit, maar mijn honden vinden het vreselijk als ze iets in huis doen ookal zijn ze ziek dus dan vind ik de tuin een hele goede oplossing.
Tuin gebruiken als extra plasruimte oid vind ik niet ok.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Rosita Compagner schreef:lopen doe je buiten, uitlaten in je eigen tuin. Zo heeft niemand last van jouw hond en dat is een mooi ding. Waarom velen denken dat het normaal is om honden op de openbare weg en/of bij anderen voor de deur uit te laten is en blijft mij een raadsel.
ik dénk er nog niet aan om ze uit te laten in onze tuin. Soms gaan ze wel eens mee in het bos, daar mogen ze dan wel hun behoefte doen. Maar in de tuin is het uitermate verboden.

velden en weides genoeg waar ze kunnen schijten, daar heeft ook niemand last van.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bij mij mogen ze in de tuin plassen. Dat wil niet zeggen dat ik ze niet uitlaat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:Bij mij mogen ze in de tuin plassen. Dat wil niet zeggen dat ik ze niet uitlaat :wink:
Hier idem dito.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

De meningen zullen hier wel sterk over verschillen, maar tenzij je een chihuahua of een yorkshire terrier (een kleine hond dus) ofzo hebt, vind ik niet dat je een hond kan hebben als je die niet alleen kan laten in je tuin.
Zoek stok!
Zeer actief

Sandor schreef:De meningen zullen hier wel sterk over verschillen, maar tenzij je een chihuahua of een yorkshire terrier (een kleine hond dus) ofzo hebt, vind ik niet dat je een hond kan hebben als je die niet alleen kan laten in je tuin.
Zeg je nou dat je geen hond kunt hebben als je geen tuin hebt? Dat vind ik echt onzin namelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Zoek stok! schreef:Bij mij mogen ze in de tuin plassen. Dat wil niet zeggen dat ik ze niet uitlaat :wink:
Dat is hier ook zo, het ene sluit het andere niet uit. Ze komen genoeg buiten. :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Toen er zoveel sneeuw lag en het buiten zo glad was, liep ik het laatste rondje niet meer: dan mocht ze in de tuin. En als de deuren openstaan doet ze soms ook een plasje in de tuin. Poepen alleen als ze last van haar darmen heeft, en dat is gelukkig bijna nooit.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier wordt ook gewoon in de tuin gedaan. Poepjes worden meteen opgeruimd, plasjes regenen weg. Ok, het grasveld ziet er niet uit, maar daar kunnen we mee leven. En het stinkt hier echt niet.

Het is inderdaad makkelijk 's ochtends voor het ontbijt, achterdeur op en even plasje doen en ook 's avonds voor het slapen gaan, want ik ga echt niet in m'n eentje zo laat in het donker nog wandelen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Moeten jullie honden dan zoveel plassen vraag ik me af, als jullie ook gewoon uitgaan?
Ben gaat 's morgens en 's avonds uit, soms dan 's middags maar dat moet niet omdat hij nou zo nodig moet plassen. In de zomer loopt ie dan de hele dag zowat buiten, maar ook dan heeft ie geen neiging om tussendoor even te plassen. Hebben de honden dan 'n slechte blaas, of is mijn hond zo vreemd?
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

die van mij mogen gewoon poepen en plassen tuin het is zo opgeruimd.

als ik mijn bed uitkom zet ik de deur open dat ze naar buiten kunnen,,,,,dan kan ik even wakker worden en koffie drinken en douchen en aankleden en dan ga ik ze uitlaten
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

elke dag doen ze alles in de tuin,
soms wel met 8 honden tegelijkertijd. :ok:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Zoek stok!
Zeer actief

Aimee schreef:Moeten jullie honden dan zoveel plassen vraag ik me af, als jullie ook gewoon uitgaan?
Ben gaat 's morgens en 's avonds uit, soms dan 's middags maar dat moet niet omdat hij nou zo nodig moet plassen. In de zomer loopt ie dan de hele dag zowat buiten, maar ook dan heeft ie geen neiging om tussendoor even te plassen. Hebben de honden dan 'n slechte blaas, of is mijn hond zo vreemd?
Izzie kan haar plas nu wat langer ophouden. Maar die plaste inderdaad tussendoor in de tuin. Bram markeert over de kattenpis heen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

thom schreef:Hier mag het alleen bij diaree, verder niet.
Gelukkig doet ze het verder ook niet...
En zo'n schoon drolleken, da mag dan niet ? :pffff:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Aimee schreef:Moeten jullie honden dan zoveel plassen vraag ik me af, als jullie ook gewoon uitgaan?
Luka is een pieskous, die gaat drie keer per dag wandelen en doet nog een keer of drie 's avonds in de tuin.
Hij kan zich niet zo goed ophouden.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee hoor, hier ook niet. Maar gisteren bv zijn ze 5 uur alleen geweest (en was het dus een uur of 9 geleden dat ze uit geweest waren), en dan moet - mede door de opwinding van onze thuiskomst - wel even de blaas geleegd worden. Saar doet dat dus alleen maar op dat soort momenten, maar dan wel zover mogelijk in een hoekje. Voor Miep zou rustig het uitlaten afgeschaft mogen worden, die doet het liefst alles in de tuin.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Dat is mijn ervaring ook hoor. De honden kunnen hier de hele dag van binnen naar buiten maar dat is zelden om te plassen. Wel om de poort te bewaken, in de zon te liggen, muisjes te zoeken en kuilen te graven. Plassen is toch het leukst daar waar over andere plasjes heen geplast kan worden. :wink:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Er zijn hier toch veel helderzienden :pffff:
Je weet toch niet altijd op voorhand of ze diarée hebben :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”