Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diesels losloop dagen zijn over...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Diesels losloop dagen zijn over...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wendy71 schreef:
Daisy@ schreef:
En het went om andere honden te gaan ontwijken hoor :wink:
Klopt, het word een tweede natuur, ik weet niet beter wat dat betreft. :wink:
Yep, hier ook iemand met een terror bull :smile: , en helemaal op ingesteld .
vind trouwens dat je prima gehandeld hebt, en complimenten voor je inzicht :J:
sterkte met het nieuwe regiem :ok:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Judith-Diesel schreef:Ik heb nog even een vraagje...
Gewoon om mezelf beter voor te bereiden als het ook aan de lijn gaat escaleren (dit is nu nog niet het geval,hij wil nu nog steeds spelen (denk ik))

Voor de eigenaren van honden die niet met andere honden kunnen.

Als jullie hond een andere hond zien (die ze dus blijkbaar niet mogen). Beginnen ze al meteen met grommen,borstelen oren naar achter of is het eerst leuk oren naar voren, kwispelen en als de hond te dichtbij kom in eens uit het niets, Hap??

Ook de honden die geleerd hebben om te negeren, als dan de onbekende hond maar aanblijft dringen dat het ineens hap is.

Even buiten beschouwing gelaten dat de meeste mensen hun hond al omhoog houden om niet te laten bijten.
oren naar achteren is een teken van onzekerheid...

als storm een andere hond ziet kan het lang goed gaan..
vaak als die andere hond begint met kijken (fixeren) gaat het mis..
dan begint storm ook.. en zet ie zijn hanekam op dan komt er een raar piepend gebrom..
en als die andere hond dan ook begint en aardig in de buurt begint te komen
heb ik een ware vechthond aan de lijn :oeps: en de volgende keer als die mensen mij met storm zien
lopen ze een blokje om..
maar meestal gaat het goed aan de riem...

ik zou zeggen begin nu al met gehoorzaamheid aan de riem als je andere honden ziet.. volgen afleidnen enz
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Dan heb ik weer een nieuwe vraag ( ja sorry nu ben ik beetje onzeker of ik het allemaal wel goed doe/gedaan heb)

Hoe kan je het beste je hond leren te negeren naar andere honden.
Naast je laten lopen en als je dan een andere hond passeert, zorgen dat diesel me aankijkt door middel van een snoepje???
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Judith-Diesel schreef:Dan heb ik weer een nieuwe vraag ( ja sorry nu ben ik beetje onzeker of ik het allemaal wel goed doe/gedaan heb)

Hoe kan je het beste je hond leren te negeren naar andere honden.
Naast je laten lopen en als je dan een andere hond passeert, zorgen dat diesel me aankijkt door middel van een snoepje???
zo iets afleiden met wat hij leuk vind speeltje snoepje voertje
bij roxy doen wij altijd kaas want dat ruikt sterk..

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Iig geval zsm beginnen met afleiden. Dus nog voordat je hond reageert. En daarvoor belonen. Vaak zie je dat mensen gaan afleiden als de hond al lang en breed gezien heeft wat er aan komt en daar ook al op reageert. Je moet het voor zijn. En niet direct te veel willen. Eerst oefenen in een prikkelarme situatie en zo opbouwen. Wel iets echt lekkers gebruiken he :wink: Succes!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Judith
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Iig geval zsm beginnen met afleiden. Dus nog voordat je hond reageert. En daarvoor belonen. Vaak zie je dat mensen gaan afleiden als de hond al lang en breed gezien heeft wat er aan komt en daar ook al op reageert. Je moet het voor zijn. En niet direct te veel willen. Eerst oefenen in een prikkelarme situatie en zo opbouwen. Wel iets echt lekkers gebruiken he :wink: Succes!
Haha, ja ik ga gewoon beginnen en zeker met iets lekkers, gelukkig is diesel heel erg gek op koekjes, kaas, worst enz.
Dat zal denk ik geen probleem zijn haha.
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

bij mij in de straat is er een ammsttaff reu, loopt altijd los, luistert heeel goed
mijn teef speelt altijd met hem, en zo nu en dan word er ook gebekvecht, maar daar blijft het altijd bij, om daarna weer als een speer achter mekaar aan te rennen :mrgreen:

als ik eraan kom met me reu, houden we gepaste afstand, en de ammstaff volgt netjes zijn baas
ik bedoel daarmee, zeg niet te snel altijd vast, probeer hem via een cursus goed onmder appel te zetten
Judith
Zeer actief

Ik bedoelde ook meer met "nooitt meer loslopen", niet meer op drukke plekken waar veel honden zijn. We hebben een strand waar je inderdaad honden van ver af ziet komen.
Het was ook meer in een opwelling dat ik dat geschreven heb.
We hebben Diesel nu 5 maanden en hebben al veel met hem getraind. Het hierkomen gaat redelijk goed.
Natuurlijk kan het altijd beter...
Ik vraag deze vragen ook allemaal om geinspireerd te raken, kijken hoe ik het op kan lossen en hoe ik het kan verbeteren.
Ik weet ook ik heb een stafford ik heb ook gezegd er is een kans dat hij niet mee met andere honden kan, dat heb ik ook geaccepteerd.
Het is op het moment adt het gebeurd gewoon heel erg schrikken.

En nee het is niet zo dat hij nooooit meer los mag, maar we moeten wel goed opletten op zijn gedrag enzo.

Maar ik begrijp ook wat de andere zeggen. Nu is het goed afgelopen maar het kan ook zijn dadt als ik dit allemaal maar negeer in de trant van "hij was alleen aan het bekvechten", en hij hangt volgende keer wel in een andere hond.
Dan was er op het forum heeeel anders gereageerd.
Ik wil andere honden geen schade toebrengen en ik wil ook dat diesel nog lekker kan rennen. Het is gewoon het vinden van een tussenoplossing en dat duurt even voordat je dat gevonden hebt.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gewoon om mezelf beter voor te bereiden als het ook aan de lijn gaat escaleren (dit is nu nog niet het geval,hij wil nu nog steeds spelen (denk ik))

Als jullie hond een andere hond zien (die ze dus blijkbaar niet mogen). Beginnen ze al meteen met grommen,borstelen oren naar achter of is het eerst leuk oren naar voren, kwispelen en als de hond te dichtbij kom in eens uit het niets, Hap??

Ook de honden die geleerd hebben om te negeren, als dan de onbekende hond maar aanblijft dringen dat het ineens hap is.

Even buiten beschouwing gelaten dat de meeste mensen hun hond al omhoog houden om niet te laten bijten.

Hier reageren mijn beide honden totaal verschillend.

Kaya negeert volledig, haar aandacht ligt op mij. Ook als een hond aan haar kont zou snuffelen, kan ik haar laten focussen op mij.
Kaya blaft niet, gromt niet... maar zal uiteindelijk als het echt te dol wordt, een stille hap geven (en pak ik haar aandacht niet, dan
zou ze de hond op de rug gooien). Zij reageert dus alleen als een hond vlakbij komt en ik het achterwege laat om haar aandacht op
te eisen.

Puchu gromt, borstel, blaft en krijst als hij soms zelfs maar een luchtje van een ongecastreerde reu opvangt.
Aandacht is nauwelijks te pakken en dus ook erg moeilijk bij voorbaat te pakken, aangezien ik een luchtje zelf niet ruik natuurlijk.

Overigens, als het er op aan zou komen, dan kan je wel beter Puchu tegenkomen dan Kaya, die dus veel stiller en relaxter is.

Het mooiste zou zijn, als je je hond kan laten focussen op jou (zoals Kaya doet bij mij). Je hebt het minste problemen dan en het
is het relaxte wandelen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Judith-Diesel schreef:Ik bedoelde ook meer met "nooitt meer loslopen", niet meer op drukke plekken waar veel honden zijn. We hebben een strand waar je inderdaad honden van ver af ziet komen.
Het was ook meer in een opwelling dat ik dat geschreven heb.
We hebben Diesel nu 5 maanden en hebben al veel met hem getraind. Het hierkomen gaat redelijk goed.
Natuurlijk kan het altijd beter...
Ik vraag deze vragen ook allemaal om geinspireerd te raken, kijken hoe ik het op kan lossen en hoe ik het kan verbeteren.
Ik weet ook ik heb een stafford ik heb ook gezegd er is een kans dat hij niet mee met andere honden kan, dat heb ik ook geaccepteerd.
Het is op het moment adt het gebeurd gewoon heel erg schrikken.

En nee het is niet zo dat hij nooooit meer los mag, maar we moeten wel goed opletten op zijn gedrag enzo.

Maar ik begrijp ook wat de andere zeggen. Nu is het goed afgelopen maar het kan ook zijn dadt als ik dit allemaal maar negeer in de trant van "hij was alleen aan het bekvechten", en hij hangt volgende keer wel in een andere hond.
Dan was er op het forum heeeel anders gereageerd.
Ik wil andere honden geen schade toebrengen en ik wil ook dat diesel nog lekker kan rennen. Het is gewoon het vinden van een tussenoplossing en dat duurt even voordat je dat gevonden hebt.
Ik zou je hond met andere honden laten waarbij je zeker weet dat het goed gaat en verder lekker wat rustige en overzichtelijk gebieden opzoeken om hem los te laten lopen.

Kaya van mij, luistert zo goed, dat zij (ondanks dat ze niet van andere honden houdt) hier in de buurt bijna altijd losloopt.
Puchu luistert veel minder goed en is minder relaxed (kan niet met ongecastreerde reuen) en die loopt in de buurt meestal aan de lijn.

Ik rij iedere dag richting de polder, wel gelukkig dichtbij, en dat is goed overzichtelijk en rustig. Zo kunnen ze iedere dag zich daar uitleven, lekker rennen, zwemmen of bijna wat ze maar willen.

Even Google Earth of wat dan ook erbij pakken en wat van die gebieden bij jou in de buurt opzoeken.

:ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

@nana: omdat een stafford of pitbull daarin meestal niet correct is. en van mij mag het best, kost alleen zoveel dierenartsrekeningen :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

beide reacties zijn mogelijk. sam ging óf kwispelen en een beetje piepen enzo en als de hond dan te dichtbij kwam toch uit zijn plaat, maar hij kon ook gewoon meteen beginnen met schelden.

nu negeert hij andere honden voor zover ze niet te dichtbij komen. dat heb ik aangeleerd door hem steeds in de buurt van andere honden af te leiden en te belonen als hij naar mij keek. dit heeft een jaar training gekost :engel:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

idd goed zorgen voor appel op de hond.
Mijn hond is dus ook niet leuk met andere honden (zacht uitgedrukt) maar ik kan met haar prima op een paar meter afstand staan te apporteren van een wild vreemde hond. Ze is dan helemaal met mij bezig en heeft totaal geen oog voor de andere hond.
Ze zal ook nooit op een hond afstieren. De hond moet echt bij Hera komen.
Hera loopt elke dag los. Ik moet zeggen dat ik hier echt geluk heb met de wandelplekken. Allemaal zijn ze heel overzichtelijk. Honden zie ik van verre aankomen en dan gaat ze even aan de lijn.

Ik zou dus idd flink gaan trainen op terug roepen e.d.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jammer Judith, maar petje af dat je zo dapper anticipeert op de ontwikkelingen van je hond! :ok: Goed zo!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Cash schreef:idd goed zorgen voor appel op de hond.
Mijn hond is dus ook niet leuk met andere honden (zacht uitgedrukt) maar ik kan met haar prima op een paar meter afstand staan te apporteren van een wild vreemde hond. Ze is dan helemaal met mij bezig en heeft totaal geen oog voor de andere hond.
Hera loopt elke dag los. Ik moet zeggen dat ik hier echt geluk heb met de wandelplekken. Allemaal zijn ze heel overzichtelijk. Honden zie ik van verre aankomen en dan gaat ze even aan de lijn.

jup het kan gewoon zolang ze maar luisteren
storm loopt ook los... wel alleen bij mijn vriend want daar luisterd hij beter naar..
maar toch loopt ie elke dag 2x los de wandeling
wij lopen op tijden wanneer bijna niemand loopt en in rustige gebieden waarvan ik weet dat er weinig honden lopen...
en met veel uitzicht op wat er aankomt..
bij een bocht moet ie volgen als er geen overzicht is komt ie gewoon aan de riem...

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Cash schreef:idd goed zorgen voor appel op de hond.

Ik weet niet of dit te vergelijken is met een echt hondagressieve stafford. Als een hond iets heeft gedaan om uit te dagen dan kan ik op zn kop de hoela dansen maar de aandacht is dan niet af te leiden. Ik zou ook echt niet met mijn teef gaan apporteren bij andere honden, stel dat een hond komt kijken hoe haar bal eruit ziet ofzo :N:
Maar goed het hoeft helemaal niet zo ver te gaan met Diesel zijn gedrag. Inderdaad gewoon ver van ten voren afleiden en als hij gaat fixeren op honden zou ik dit ook corrigeren.
Judith
Zeer actief

Helaas zijn er niet zoveel gebieden waar hij los kan lopen. Het is of overbevolkt met heeel veel honden of er zijn drukke wegen of fietspaden naast.
En vooral nu de zomer er aankomt gaan meer mensen hun honden uitlaten op de loslooop gebieden. (dan is het hier net een mierennest)

Hoe doen jullie dat bijv in de zomer er zijn dan toch veel meer honden op straat en in de losloop gebieden....
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:Helaas zijn er niet zoveel gebieden waar hij los kan lopen. Het is of overbevolkt met heeel veel honden of er zijn drukke wegen of fietspaden naast.
En vooral nu de zomer er aankomt gaan meer mensen hun honden uitlaten op de loslooop gebieden. (dan is het hier net een mierennest)

Hoe doen jullie dat bijv in de zomer er zijn dan toch veel meer honden op straat en in de losloop gebieden....
Ik ga naar gebieden waar het minder aantrekkelijk is om te lopen. Bv een oud ruiterpad waar allemaal boomstammen om zijn gevallen met grote gaten. Of een leeg industrie terrein. Hier loopt ook een brede weg waarbij er geen tussen paden zijn dus echt 1 weg waar je heel goed kan zien of er iemand aankomt.
S@ndr@
Zeer actief

Ik ga `s morgens heel vroeg, zo rond 6 uur mijn bed uit, al een jaar of drie, en dan kan hij los, rennen en zwemmen en apporteren en kom je weinig tegen :19:
de andere wandelingen gaan aan de riem, met een bal in mij zak om hem te laten focussen als het nodig is :wink:
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Judith-Diesel schreef:Helaas zijn er niet zoveel gebieden waar hij los kan lopen. Het is of overbevolkt met heeel veel honden of er zijn drukke wegen of fietspaden naast.

ik loop niet in losloop gebieden...
ik loop in gebieden waan niemand bijna komt..
boeren land weggetjes zandpaden enz...

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

StormenRoxy schreef:

Precies :wink:

In de losloopgebieden is het meestal druk, zeker nu het mooier weer wordt (blijkbaar hoeven veel honden er in de winter niet uit).
Ik ga ook naar boerenland weggetjes, rustige fietspaden e.d.
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Ik ga `s morgens heel vroeg, zo rond 6 uur mijn bed uit, al een jaar of drie, en dan kan hij los, rennen en zwemmen en apporteren en kom je weinig tegen :19:
Ik vind het knap want ik weet zeker dat ik dat niet op zou kunnen brengen. Zéker niet in de winter als het nog zo koud en donker is. :N:
Ja en zelfs in het weekend :Q: het is gewoon een manier van leven geworden
ach iedere gek heeft een gebrek :F:
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Caro. schreef:
StormenRoxy schreef:

Precies :wink:

In de losloopgebieden is het meestal druk, zeker nu het mooier weer wordt (blijkbaar hoeven veel honden er in de winter niet uit).
Ik ga ook naar boerenland weggetjes, rustige fietspaden e.d.
dag gevoel heb ik nou altijd ook.. behalve op zondag... dan lopen ze allemaal met de hond hier :piew:

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Ik ga `s morgens heel vroeg, zo rond 6 uur mijn bed uit, al een jaar of drie, en dan kan hij los, rennen en zwemmen en apporteren en kom je weinig tegen :19:
Ik vind het knap want ik weet zeker dat ik dat niet op zou kunnen brengen. Zéker niet in de winter als het nog zo koud en donker is. :N:
Dat went Nanna, echt waar. :wink:
Ik word uit mezelf wakker rond half 6.., zodra het licht word(en dat is nu al rond 6 uur) gaan we in de auto, op weg naar het bos.
Ik kan dan echt ontspannen lopen(kom echt niemand tegen) en dat is mij veel waard.
op deze manier kan Jakko toch lekker los banjeren.
In losloopgebieden komen wij nooit.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Nanna schreef:
wendy71 schreef:
Ik word uit mezelf wakker rond half 6.., zodra het licht word(en dat is nu al rond 6 uur) gaan we in de auto, op weg naar het bos.
Ik kan dan echt ontspannen lopen(kom echt niemand tegen) en dat is mij veel waard.
op deze manier kan Jakko toch lekker los banjeren.
In losloopgebieden komen wij nooit.
Nogmaals: knap.
Ik stekker zo richting half negen es richting hei en dát vind ik al onmenselijk vroeg :mrgreen:
hier krijgen ze het laatste rondje tussen 12 en 3 nachts... en de eerste rond half 10..
dan loopt hier ook niemand meer..

Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

massam schreef:@nana: omdat een stafford of pitbull daarin meestal niet correct is. en van mij mag het best, kost alleen zoveel dierenartsrekeningen :ok:

Hoezo wil je zeggen dat een staff of pitt niet kan bekvechten en van zich afsnauwen zonder gaatjes te maken, dat heeft diesel toch gedaan?

Je moet deze situatie ontwijken en niet te vaak laten gebeuren zodat hij geen ervaringen opdoet en het meer wordt dan grommen en snauwen maar dat is wat anders dan angstvallig alle andere honden gaan ontwijken. De hond heeft nog niets gedaan.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik vind het lovenswaardig dat je zo je best doet om het goed te doen.
Bij mij staat loslopen echter niet synoniem aan spelen met andere honden. Mijn eigen liefste Mikey kan niet met andere honden, als in echt nooit absoluut niet. Als ik in de wijk andere honden tegen kom probeer ik een plekje te zoeken waar ik hem af kan leggen op ruime afstand zodat de tegenpartij mij kan passeren, afleiden werkt bij hem namelijk niet. Mocht er uit een onverwachte hoek of gat plotseling een hond komen dan hijs ik zijn voorkant van de grond en zet hem klemvast in de houdgreep onder mijn oksel.
Daarnaast heb ik plekken voldoende gevonden waar hij los kan lopen. Oevers van kanalen die kilometers rechtuitlopen, dus altijd voldoende ruim zicht, en zonder zijwegen, dus geen onverwachte hond om de hoek. Afgelegen open bosplekken, heide of weide, waar je lekker met een bal kunt raussen. En die zijn er echt veel meer dan je denkt, je moet ze alleen even zoeken en vinden.
Strand zou voor mij absoluut geen optie zijn behalve voor 6 uur 's morgens, anders veel te veel honden en mensen.
Ik zou, als ik jou was, mijn energie dus steken in appel op je hond, en het zoeken naar die plekken waar je hond onbezorgd los kan lopen. Daarnaast lijkt mij dat jouw hond misschien wel los kan met bekende honden ? Maar zo niet dan is er toch ook geen man overboord.
Gr. Aniek

Afbeelding
Valerie
Zeer actief

nana schreef:
massam schreef:@nana: omdat een stafford of pitbull daarin meestal niet correct is. en van mij mag het best, kost alleen zoveel dierenartsrekeningen :ok:

Hoezo wil je zeggen dat een staff of pitt niet kan bekvechten en van zich afsnauwen zonder gaatjes te maken, dat heeft diesel toch gedaan?

Je moet deze situatie ontwijken en niet te vaak laten gebeuren zodat hij geen ervaringen opdoet en het meer wordt dan grommen en snauwen maar dat is wat anders dan angstvallig alle andere honden gaan ontwijken. De hond heeft nog niets gedaan.
Heb je weleens dit soort honden zien vechten? Dat wil je liever voorkomen namelijk.
S@ndr@
Zeer actief

nana schreef:

Ow hij moet het eerst bewijzen, honden zoals deze gaan dat gewoon doen, soms, en als je de signalen ziet, dan heb je ze als eigenaar maar serieus te nemen , en liever niet afwachten tot het echt een keer uit de klauwen loopt, dan ben je altijd te laat namelijk :oeps:
Judith
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
nana schreef:

Ow hij moet het eerst bewijzen, honden zoals deze gaan dat gewoon doen, soms, en als je de signalen ziet, dan heb je ze als eigenaar maar serieus te nemen , en liever niet afwachten tot het echt een keer uit de klauwen loopt, dan ben je altijd te laat namelijk :oeps:
Het was voor mij gewoon een signaal dat hij aan het veranderen is. Ik ga ht dan niet forceren. en ik ga ook druk op zoek naar leuke plekjes (hier is helaas veel omheind, er zijn veel bollenvelden maar ja dat is prive terrein).
Ik wil gewoon van mijn hondje genieten en niet er voor zorgen dat hij niets meer mag en kan maar het is wel belangrijk dat het inderdaad niet uit de klauwen loopt.
En inderdaad het is even zoeken naar plekken en dat is niet in een dag gebeurd....
En als Diesel geen stafford (of andere grote hapgrage hond) was geweest dan was het voor mij toch anders geweest. Het is een ras waar je rekening mee moet houden en dat heb ik gelukkig ook gedaan. Ik ga niet in de ontkenning want dat heeft in mijn ogen geen zin toch??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”