Judith-Diesel schreef:Ik heb nog even een vraagje...
Gewoon om mezelf beter voor te bereiden als het ook aan de lijn gaat escaleren (dit is nu nog niet het geval,hij wil nu nog steeds spelen (denk ik))
Voor de eigenaren van honden die niet met andere honden kunnen.
Als jullie hond een andere hond zien (die ze dus blijkbaar niet mogen). Beginnen ze al meteen met grommen,borstelen oren naar achter of is het eerst leuk oren naar voren, kwispelen en als de hond te dichtbij kom in eens uit het niets, Hap??
Ook de honden die geleerd hebben om te negeren, als dan de onbekende hond maar aanblijft dringen dat het ineens hap is.
Even buiten beschouwing gelaten dat de meeste mensen hun hond al omhoog houden om niet te laten bijten.
Hier reageren mijn beide honden totaal verschillend.
Kaya negeert volledig, haar aandacht ligt op mij. Ook als een hond aan haar kont zou snuffelen, kan ik haar laten focussen op mij.
Kaya blaft niet, gromt niet... maar zal uiteindelijk als het echt te dol wordt, een stille hap geven (en pak ik haar aandacht niet, dan
zou ze de hond op de rug gooien). Zij reageert dus alleen als een hond vlakbij komt en ik het achterwege laat om haar aandacht op
te eisen.
Puchu gromt, borstel, blaft en krijst als hij soms zelfs maar een luchtje van een ongecastreerde reu opvangt.
Aandacht is nauwelijks te pakken en dus ook erg moeilijk bij voorbaat te pakken, aangezien ik een luchtje zelf niet ruik natuurlijk.
Overigens, als het er op aan zou komen, dan kan je wel beter Puchu tegenkomen dan Kaya, die dus veel stiller en relaxter is.
Het mooiste zou zijn, als je je hond kan laten focussen op jou (zoals Kaya doet bij mij). Je hebt het minste problemen dan en het
is het relaxte wandelen.