Hilde schreef: In mijn les, mogen de leerlingen zelf kiezen wat ze dragen of niet. Ik verbied ze alleen sjaals, open vesten, enzovoort. Je wilt niet weten hoe ze soms aankomen

Zonder bodyprotector mogen ze van mij het paard op, prima hoor. Cap wel verplicht en als je protector wil dragen, moet je dat zeker doen.
Waar geef jij les dan, en aan wie?
Heb je daar een diploma voor?
Je weet dat je aansprakelijk gesteld kunt worden als er iemand in jouw les van een paard valt, en je niet gediplomeerd bent?
Ik zou er niet zo licht over denken en juist blij zijn als ik les gaf zonder diploma en iemand wilde een bodyprotector dragen tijdens het rijden. Scheelt je een hoop geld als iemand valt, want als je geluk hebt voorkomt een bodyprotector erge schade (en dus bijbehorende schadeclaims) zoals bij bijvoorbeeld verlamming.
Hilde schreef:Ik ben er geen voorstander van omdat het verrot zit

Wat maakt jou het nu uit als iemand anders een bodyprotector om heeft, dat zit jóu toch niet verrot.
Overigens, als je een bodyprotector koopt die goed van maat is en niet de allergoedkoopste met alleen een soort plank en een hesje, dan zit het helemaal niet vervelend met rijden hoor, is hooguit een kwestie van wennen.
Hilde schreef:En onnodig. Tja, daar blijf ik toch wel een beetje bij. 10 jaar geleden had niemand zo'n ding en er is nog niet bewezen dat zo'n protector minder ernstige ongevallen maakt dan 10 jaar geleden. Misschien dat ik ooit nog bijdraai.
10 Jaar geleden reden er ook mensen met zo'n ding, zeker in de samengestelde wedstrijdsport. Ik reed toen crosstraining en zeker weten dat ik ook een bodyprotector heb gedragen hoor!
Wat een wijsheid voor iemand van jouw leeftijd...
En nu weer on topic: wat een leuke Haflinger zeg, en wat rijdt je vriendin er leuk op. Lijkt me een fijn dier om te rijden!