Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaring kunstgras?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Re: ervaring kunstgras?

Ongelezen bericht door miriam »

Sandor schreef:Je hebt veel soorten gras he, dat van ons is niet bijster mooi, maar het overleefd temperaturen van -20....
We hebben wel heel wat madeliefjes, klaver, beetje mos en paardebloiemen in ons gras, maar dat maakt het er enkel mooier op. Als het regent in de zomer of lente, wordt het een oase van groen:)
Binnen enkele weken gaan we gras zaaien in de ren van Itoewa.

zijn steentjes of houtsnipsel geen beter en goedkoper alternatief? (voor tussen struiken enzo)

Ik weet het ni zeker, maar het lijkt me logisch dat echt gras beter is voor de gezondheid en weerstand van je hond.
Wij hebben ook van dat soort gras....en met één hond overleefde het gras de winter wel, maar met 2 niet meer. Dan heeft het toch teveel te lijden helaas.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
ChocoKyra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever (chocolade bruin)

Ongelezen bericht door ChocoKyra »

goh misschien ook iets voor hier! Gaan nu eerst nog kijken of we het gras kunnen "reanimeren :lol1: ) zo niet ... is dit een optie!
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik heb de stalen vrijdag al binnen gehad! Echt supersnel...het waren er 4, wij vonden eentje het mooist en keken toen naar de prijs was natuurlijk weer de duurtse.... :ugh: effe kijken wat we doen...

Iemand enig idee of je het ook gewoon op de tegels kan leggen ipv, op zand?
Groetjes Lianne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sandor schreef:Je hebt veel soorten gras he, dat van ons is niet bijster mooi, maar het overleefd temperaturen van -20....
We hebben wel heel wat madeliefjes, klaver, beetje mos en paardebloiemen in ons gras, maar dat maakt het er enkel mooier op. Als het regent in de zomer of lente, wordt het een oase van groen:)
Binnen enkele weken gaan we gras zaaien in de ren van Itoewa.

zijn steentjes of houtsnipsel geen beter en goedkoper alternatief? (voor tussen struiken enzo)

Ik weet het ni zeker, maar het lijkt me logisch dat echt gras beter is voor de gezondheid en weerstand van je hond.
Nee, steentjes en houtsnippers werkt niet, ik wil dat ze daar juist kunnen rennen / spelen. Anders moet ik dat weer af gaan zetten met een hekje, dat ze er niet kunnen komen.
Dat er madeliefje e.d. tussendoorkkomen.. doe maar! ;-)

Ik begrijgrijp niet goed wat je bedoeld met "beter voor de gezondheid / weerstand"... Hier gaat het maar om een paar stroken en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze het eten! Meer dat wij een onderhoudsvriendelijke, maar toch hondvriendelijke tuin hebben!

Groetjes,
Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

lianne05 schreef:Ik heb de stalen vrijdag al binnen gehad! Echt supersnel...het waren er 4, wij vonden eentje het mooist en keken toen naar de prijs was natuurlijk weer de duurtse.... :ugh: effe kijken wat we doen...

HEEEEL erg idem! Ik had het zelf gescrheven kunnen hebben! ;-)

Zat er idd ook al over te denken om het op de tegels te leggen. Gewoon neerleggen en klaar. Niets meer aan doen ;-)

Maar, de hoofdvraag was en blijft voor 2 "stroken" in de tuin, waar nu het echte gras dood ligt te gaan eigenlijk.

Ben benieuwd, ga binnenkort nog ergens kijken bij een ander merk gras, dat kan door een tuinder worden gelegd (meteen garantie dus "altijd doen") en dan kan die meteen de vijver dempen en de rest regelen. Zal wel weer een bek met geld kosten ;-( Maar dan hebbie ook wat! ;-)

Suzanne
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Ik begrijgrijp niet goed wat je bedoeld met "beter voor de gezondheid / weerstand"... Hier gaat het maar om een paar stroken
Oei, dacht dat het voor n groter stuk was.

In Belgie heb ik eigenlijk alleen nog maar op een tennisveld kunstgras gezien.
~Suzanne~
Zeer actief

Sandor schreef:
Ik begrijgrijp niet goed wat je bedoeld met "beter voor de gezondheid / weerstand"... Hier gaat het maar om een paar stroken
Oei, dacht dat het voor n groter stuk was.

In Belgie heb ik eigenlijk alleen nog maar op een tennisveld kunstgras gezien.
Maar, alsnog snap ik het niet... ben je bang dat ze het opeten? Dat er een giftige damp afkomt of iets?

Ik snap dat "natuurlijk gras" in zijn algemeenheid "beter" is, maar goed, het oog wil ook wat zeg maar en ze komen absoluut buiten de tuin echt gras tegen ;-)

Suzanne
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

lianne05 schreef:
Ik heb het gewon op tegels liggen. Het nadeel is wel dat het eerder schuift natuurlijk. Of je moet het ergens "tussen" kunnen leggen. het zou ook eerder slijten. Hier ligt het nog prima en zie ik nog geen enkel slijtplekje. Volgende couponnetje gooi ik er ook weer zo op. ik ehb echter niet naar stalen gekeken. ik ben naar een kunstgrashandelaar in de buurt gereden en heb gekeken wat hij in aanbieding had. Dat wat ik het beste vond heb ik gewoon genomen. Maar in vond niet heel belangrijk hoe het eruit zag. Het hoefde bij mij dus geen supermooi gazonlookje te hebben.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

hier komt het nooooooooooooit meer
blijkbaar zat er een reuk aan die voor mn oude hond onweerstaanbaar was
die kan er niet van afblijven
zodra hij dat kunstgras zag moest ie het slopen

dit was toen ik nog samen was met mn ex
en mn hond altijd buiten en binnen kon overdag als wij waren werken
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
KynoFocus
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x dwergkees
Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door KynoFocus »

Ik heb goede ervaringen met kunstgras.
Maar dat was wel op een klein stukje van een balkon; niet in een hele tuin.
Dus ik weet niet hoe het is als ze echt even aanzetten voor een sprintje.
Mooiere hondenfoto's maken? Dat kan met het boek "Hondenfotografie"
Afbeelding
Kyno Focus Hondenfotografie |::| Standhouder op de Winnershow 11 t/m 13 december 2015 - RAI Amsterdam
Lind@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lind@ »

gucci schreef:hmm zit met groeiend enthousiasme dit topic te lezen, wij hebben een vrij grote tuin en er ligt een groot gedeelte gras, maar het gras is inmiddels zo lelijk geworden dat het eigenlijk omgespit moet worden en opnieuw gezaaid, maar dan nog, ik vind het kunstgras wat ik hier zie eigenlijk veel mooier :ok:
Ik ook, misschien eveneens een idee voor ons.
Groetjes, Linda
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”